Ford v Ženevě 2006

Ford v Ženevě 2006

 
 

Ford dal vale Volkswagenu a pustil se do výroby velkého MPV sám. Nespokojil se ovšem s jedním novým produktem, ale vyrobil rovnou modely dva.

Galaxy + S-Max

Ačkoliv nástupce Galaxy a nový S-MAX vypadají na první pohled hodně podobně, v mnoha ohledech se odlišují. Přesto se Ford vydal na tenký led a bude záviset na mnoha faktorech, zda naplní své marketingové cíle a promění oba vozy v prodejní trháky, či alespoň nedovolí, aby se z nich staly prodejní propadáky.

K tomu by dojít nemělo, jak Galaxy, tak S-MAX se Fordu povedly a vnáší do segmentu plnohodnotných velkoprostorových vozů něco, co v něm doposud chybělo - sportovní design. Právě výrazný vnější vzhled bude hlavním poznávacím prvkem novinek Fordu v reálném provozu. S-MAX, jak napovídá písmeno S v názvu, se vydá čistě sportovní cestou, Galaxy zůstane více orientované na rodinu. Rozdíl mezi S-MAXEM a Galaxy nejlépe rozeznáte z boku.

Zatímco střecha S-MAXU se začíná od A sloupků prudce svažovat a končí dynamicky stylizovanou zádí s dravými světlomety a zvýrazněným nárazníkem, střecha Galaxy klesá velmi, velmi pozvolna a přechází v podstatně umírněnější záď. Zepředu se empévéčka odlišují rozdílnými nárazníky a především odlišným tvarem a postavením mlhovek. Přes rozdílné tvarování karoserie, jež způsobilo, že jsou Galaxy a S-Max od A sloupků po C-sloupky zcela odlišné, nabízí oba modely výborný vnitřní prostor a variabilitu.

S-MAX přesto v praktičnosti za Galaxy trochu zaostává, je totiž o 69 mm nižší (1607 mm vs. 1676 mm) a o více než 50 mm kratší (4768 mm vs. 4820 mm). Uvnitř vás i tak čeká spousta místa nad hlavou vpředu i vzadu a také královský prostor u kolen. Palubní a přístrojová deska působí v souladu s vnějším designem velmi sportovně, a to jak v S-MAXU, tak Galaxy. Zde se Ford nesnažil o tvarové odlišení, rozdílné budou pouze nabízené barevné kombinace a dekory.

Měkčené materiály palubní desky i výplní dveří jsou příjemné na dotek, širokou středovou konzolu Ford osázel velkými, ale konečně důstojně vyhlížejícími tlačítky. Bohužel totéž se nedá prohlásit o ovládacích prvcích elektrického otevírání oken předních a zadních bočních dveří, jež pochází ze starších modelů (přitom na dveřích řidiče najdete kvalitní nová tlačítka). Příjemným osvěžením jsou kulaté výdechy ventilace. Samostatná zadní sedadla uspořádaná podle vzorce 5 + 2 lze posouvat dopředu a dozadu, lehce sklápět a také vyjmout.

Tento systém, který Ford nazývá FFS (FoldFlatSystem), umožňuje vytvořit až 32 kombinací interiéru. V praxi vypadá sklápění velmi jednoduše, stačí několik pohybů a sedadlo zmizí v podlaze. Galaxy přebíjí S-MAX větším vnitřním prostorem, více místa nabízí zejména nad hlavou, v oblasti kolen přidává navíc asi čtyři centimetry. Velkou výhodou Galaxy jsou přihrádky zabudované v stropním tunelu, jenž se táhne od vnitřního zpětného zrcátka až za zadní sedadla, jak S-MAX tak Galaxy se chlubí extrémně nízko položenou nakládací hranou.

Specifika S-Max

I přes kompaktnější vzhled oproti předchozí generaci je v obou modelech v mnoha ohledech více místa. Je-li například všech sedm sedadel vyklopeno, nabízí nový S-MAX o celých 18 procent větší zavazadlový prostor než původní Galaxy (285 litrů vs. 235 litrů) Maximální přepravní objem vzniká po zapuštění sedadel druhé a třetí řady do podlahy - v zádi vozu se pak vytváří prostor o objemu 2000 litrů! Rovná ložná plocha má v tomto uspořádání délku 2 m a šířku 1,15 m.

Škála motorů pro Ford S-MAX zahrnuje dva zážehové motory řady Duratec a tři vznětové motory Duratorq TDCi. Na samém vrcholu nabídky stojí pětiválcový přeplňovaný motor Duratec o objemu 2,5 l a výkonu 162 kW/220 k, který se montuje i do vozů Focus ST. Dále je v nabídce 2.0 Duratec o výkonu 107 kW/145 k , 1.8 Duratorq TDCi o výkonu 92 kW/125 k, 2.0 Duratorq TDCi o výkonu 96 kW/130 k s částicovým filtrem DPF, 2.0 Duratorq TDCi o výkonu 103 kW/140 k s nebo bez filtru DPF.

Specifika Galaxy

Nový Galaxy je o něco větší než jeho předchůdce, má širší rozchod kol (+59 mm vpředu, + 81mm vzadu). O 179 mm je větší je i jeho celková délka (4820 mm vs. 4641 mm), šířka se zvětšila o 60 mm (1854 mm vs. 1794 mm). Naopak výška se o něco málo snížila - o 14 mm ze 1690 mm na 1676 mm Zavazadlový prostor se výrazně zvětšil, jeho objem v sedmimístném uspořádání je asi o třetinu větší než v případě předchozího modelu (435 litrů vs. 335 litrů). Po sklopení sedadel ve druhé a třetí řadě se objem prostoru pro náklad a zavazadla zvětšuje až na 2325 litrů.

Výkonová škála začíná u motoru Duratorq 1.8 TDCi o výkonu 100 k/74 kW), pokračuje motorem Duratorq 1.8 TDCi o výkonu 125 k/92 kW), Duratorq 2.0 TDCi o výkonu 130 k/96 kW s filtrem pevných částic DPF, Duratorq 2.0 TDCi o výkonu 140 k/103 kW s nebo bez filtru DPF a vrcholí motorem Duratec 2.0 TDCi o výkonu 145 k/107 kW.

Modely Galaxy i S-Max by měly být na český trh uvedeny v létě.

Focus C+C

Další ženevskou novinkou je Ford Focus Coupe-Cabriolet. Ten sice nevypadá tak rychle a sportovně jako původní studie Vignale představená před 2 lety, ale i tak zaujme. Design mělo na starosti slavné italské studio Pininfarina, kde se vůz bude vyrábět. Střecha je samozřejmě pevná a elektricky stahovatelná, stačí zmáčknout knoflík a za 7 sekund se kupé promění v kabriolet. Pokud je střecha nahoře, zavazadlový prostor nabízí solidních 500 litrů.

Pod kapotou Focusu Coupe-Cabrio se objeví tři motory, základní model bude poháněn známým benzínovým čtyřválcem 1.6 o výkonu 74 kW/100 koní. Komu to nebude stačit, může sáhnout po benzínovém dvoulitru Duratec (107 kW/145 koní). Dieselovou alternativu představuje poslední generace turbodieselu 2.0 Duratorq TDCi (100 kW/136 koní). Novinka se objeví na trhu v létě. Ročně se bude vyrábět asi 20 000 kusů.

Vozy Flexi-Fuel

Flexi-Fuel modely značky Ford (FFVs), tedy Focus Flexi-Fuel a Focus C-MAX Flexi-Fuel, které mohou jezdit na jakýmkoli poměrem tvořenou směs benzínu a bioetanolu, jsou pro automobilku úspěšným artiklem. Nejčerstvější údaje ukazují, že v samotném Švédsku, které jako první evropská země uvedlo FFVs model na trh, se prodalo už více než 17 000 těchto vozů.

Po úspěchu ve Švédsku se modely vydaly na trh Německa, Velké Británie a Nizozemska. Focus Flexi-Fuel se prodává i v Rakousku a Irsku a brzy se objeví i u prodejců ve Francii.

Kromě toho probíhají nebo se chystají speciální FFVs projekty s podporou lokálních správních orgánů v Irsku, ve Španělsku, Itálii a v Nizozemsku a přidávat se budou i další země.

Prodejní výsledky Švédska dokládají, jak moc jsou modely Focus a Focus C-MAX Flexi-Fuel na tamním trhu populární. 17 000 prodaných vozů představuje asi 80 procent na prodejích všech vozů Ford Focus ve Švédsku a asi 80 procent ze všech ekologických automobilů prodaných ve Švédsku v roce 2004. Zároveň tato čísla nejlépe dokládají posun v nazírání švédské veřejnosti na otázky ekologie - v současné době tvoří asi 40 procent všech prodajů značky Ford modely FFVs.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Trh s pojistným roste, pojišťovny vybraly přes 60 miliard Trh s pojistným roste, pojišťovny vybraly přes 60 miliard

Český pojistný trh v prvním pololetí zrychlil růst.…

České firmy loni vyrobily 350 tisíc jízdních kol, roste zájem o elektrické modely České firmy loni vyrobily 350 tisíc jízdních kol, roste zájem o elektrické modely

V Česku se loni vyrobilo 350 tisíc jízdních kol, stejně…

Pražská burza skomírá. Obchody jsou nejnižší za 16 let, přesto překonává evropský průměr Pražská burza skomírá. Obchody jsou nejnižší za 16 let, přesto překonává evropský průměr

Obchody se letos na pražské burze hýbou nejpomaleji za 16…

Ekonomická nálada je v eurozóně nejlepší za posledních deset let Ekonomická nálada je v eurozóně nejlepší za posledních deset let

V eurozóně se v červenci ekonomická nálada mírně zvýšila…

 
Zdroj: redakce

Štítky Ford Ženeva 2006

 












Blesk.cz

Přeučil prozradil pohlaví vnoučete: Exmanželka Hůlky a Vojtka porodí každým dnem!

Přeučil prozradil pohlaví vnoučete: Exmanželka Hůlky…

Manželé Jan Přeučil (80) a Eva Hrušková už několik vnoučat mají, ale už se nemohou dočkat přírůstku od syna…

Urbánková koupila chalupu Pawlowské: Teď jim ji sebral Renč

Urbánková koupila chalupu Pawlowské: Teď jim ji sebral Renč

To je ale »pecka«! Halina Pawlowská (62) a Naďa Urbánková (78) vlastnily stejnou chalupu v městečku Pecka v…

 

iSport.cz

Přímé přenosy a sestřihy z HET ligy sledujte v HD pouze na webu iSport.cz

Přímé přenosy a sestřihy z HET ligy sledujte v HD…

EXKLUZIVNĚ | Nová sezona HET ligy je tady a s ní i přímé přenosy ze všech zápasů kola, které můžete sledovat v…

ZNÁMKOVÁNÍ Sparty: Mareček zmatkoval, jediný Karavajev obstál

ZNÁMKOVÁNÍ Sparty: Mareček zmatkoval, jediný…

Fotbalisté Sparty mají za sebou první ostrý duel pod novým trenérem Andreou Stramaccionim. Na zápas 3. předkola…

 

Reflex.cz

Rodiče s dětmi na žhavých uhlících. Případ pro sociálku, nebo Máma roku?

Rodiče s dětmi na žhavých uhlících. Případ pro…

Asi mi prozradíte v diskusi pod článkem, jestli jsem adeptka na titul Máma roku, nebo případ pro sociálku, nebo…

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Přibližně 40 zraněných si dnes vyžádala nehoda příměstského vlaku na nádraží ve španělské Barceloně. Jeden…