Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford ve Frankfurtu 2007

Ondřej Šuch
Diskuze (0)
Koncept iosis X, představený minulý rok v Paříži, se ve Frankfurtu dostane do další fáze. Jmenuje se Kuga (jako Cougar, jen v slangu) a na silnicích by se měla objevit už během několika měsíců, na začátku roku 2008.

Ford Kuga

„Kuga vypadá odvážně, protože si myslíme, že na trhu je místo pro charismatický automobil, který se od podobných vozů odlišuje stejně, jako Ford S-Max od jiných aut ve svém segmentu,“ tvrdí Stefan Lamm, šéfdesignér odpovědný za exteriér.

Kuga je na první pohled rozpoznatelný člen nové mladé rodiny vozů Ford. Záď svými tvary a použitými motivy připomíná úspěšný S-MAX, zepředu je to zvýšené Mondeo a vzhledem k tomu, že základem vozu se staly komponenty Focusu, není vyloučeno, že silueta a grafika oken je vypůjčena právě od tohoto modelu. Interiér s mírnými retušemi převzatý z inovovaného C-MAXe svědčí o blízkosti startu sériové výroby, ale ve srovnání s výrazným exteriérem působí možná až příliš usedle. Zavazadlový prostor je přístupný děleným zadním víkem. Dělené jsou rovněž zadní sdružené svítilny, takže od vozu lze očekávat mimořádně široký nakládací otvor.

Kuga přijela do Frankfurtu s módním světlým metalickým lakem Ice White a s devatenáctipalcovými koly z lehké slitiny, která budou za příplatek dodávána i v sériovém provedení. Do výroby se dostane také couvací kamera, jejíž obraz se bude promítat na sedmipalcovém displeji navigačního systému Blaupunkt.

Ve výstavním exponátu je nejžádanější čtyřválec 2.0 TDCi (100 kW), výrobní program bude zahrnovat jak verze s pohonem předních kol tak s pohonem všech kol.

Výroba nového modelu s pohonem 4x4 bude probíhat v továrně Saarlouis v Německu, začne v roce 2008.

Ford Verve

Nový malý Ford se má na trh dostat také v příštím roce, ale odvážná studie Ford Verve, je z velké části jen lákadlem. Výrobce se sice dušuje, že se sériovým modelem bude mít mnoho společného, ale počkejme do Ženevy…

Studie Ford Verve Concept je sportovně navržený hatchback s takřka jednoprostorovou karoserií. Příď s mohutným nasávacím otvorem v nárazníku a jen decentní maskou zdobí, stejně jako u Mondea, výrazné světlomety protažené do stran. Příbuznost k rodině moderních Fordů je patrná i z provedení blatníků s výraznými lemy.

Feminní design studie je zvýrazněn speciálním tmavě červeným metalickým lakem, tvarování oken, které bude zřejmě u sériového modelu zachováno, vystupuje díky stříbrnému orámování. Záď působí velmi sportovně díky malému oknu s vysokým umístěním. Koncová světla se světelnými diodami logicky vyplňují C-sloupky karoserie. Nová Fiesta má mít délku jen o málo větší než ta současná, ale neměla by překročit čtyřmetrovou hranici. Nárůst ale lze čekat do šířky. Oproti konceptu Verve se bude muset zákazník obejít bez panoramatického střešního okna, bezrámových skel ve dveřích a absence B-sloupku. Jaký osud budou mít diody v koncových světlech nebo diodové směrovky ve zpětných zrcátkách, je nejisté. Konkurence každopádně takové prvky momentálně nenabízí.

Ford Focus facelift

Ford Focus se ve Frankfurtu představil jako další zástupce nejnovějšího designového směru evropského Fordu. Design druhého Focusu se mění po třech letech od uvedení na trh.

Na první pohled je zřejmá poměrně zásadní změna přídě. Dynamicky tvarované světlomety zasahující mnohem více do boků, maska a lichoběžníkový tvar nasávacího otvoru v nárazníku jsou nyní znaky sjednocující faceliftované Focusy s novými Mondei, S-MAXy a velkoprostorovými Galaxy. Nezměnila se však pouze příď!

Méně či více zásadní novinky jsou prakticky na celém voze. Boční díly od nynějška mají v úrovni klik nepřehlédnutelný prolis, kryty nových vnějších zpětných zrcátek nesou také ukazatele směru, koncové svítilny jsou tvořeny světelnými diodami a mají nové grafické provedení. Nové sportovnější provedení má zadní nárazník, počítat lze i s novými vnějšími laky a vzory materiálů v interiéru. Uvnitř je mj. nový design přístrojového štítu, nová středová konzola a inovovaná nabídka audio a navigačních přístrojů.

Mezi technické novinky přibyla nová dvouspojková převodovka PowerShift vyvinutá firmou Getrag, která bude alternativou k podobnému ústrojí DSG, které nabízí konkurenční značky Volkswagen Group. Také Fordova převodovka bude rychlá díky paralelnímu uspořádání dvou větví, které umožňuje přípravu následujícího zařazeného stupně ještě před samotným okamžikem změny převodu. Dočkat bychom se proto mohli nejen lepší ceny za takové ústrojí Fordu, ale i snížení příplatku u ostatních značek. Dvouspojkovou převodovku bude možno objednat od počátku roku 2008 do modelů Focus a C-Max.

S turbodieselem 2.0 TDCi kombinovaným s dvouspojkovou převodovkou PowerShift bude mít Focus spotřebu o 10 % nižší než s konvenčním automatickým převodovým ústrojím. Další "zelenou" volbou bude motor 1,8 FlexiFuel schopný provozu na benzin nebo E85.

Nový Focus přijede za svými zákazníky s bezzátkovým víčkem nádrže, známým z Mondea, od roku 2008 bude v nabídce bezklíčový systém se startováním tlačítkem. V nabídce příplatkových výbav je nyní systém, USB konektor, kontrola tlaku v pneumatikách a zásuvka na 230 V.

Ford Focus ECOnetic

Nový Ford Focus ECOnetic je podle automobilky důkazem, že příznivé spotřeby paliva a značného snížení emisí CO2 lze dosáhnout i při použití konvenčního pohonného ústrojí, pokud se správně zkombinují dílčí úsporná opatření. Vůz poháněný motorem Duratorq 1,6 l TDCi o výkonu 80 kW (109 PS) a vybavený filtrem pevných částic DPF dosahuje kombinované spotřeby 4,3 l/100 km. To odpovídá průměrným emisím CO2 jen 115 g/km, což je nejlepší hodnota v tomto segmentu. Připravuje se i druhá varianta, která bude produkovat ještě méně škodlivin.

Jako základ zvolili inženýři Fordu motorizaci Duratorq 1,6 l TDCi s filtrem pevných částic. Na cestě za dalším snížením spotřeby bylo nutné minimalizovat všechny druhy mechanického odporu a tření. V zájmu lepší aerodynamiky byl vůz snížen o 10 mm vpředu a o 8 mm vzadu a doplněn o přední i zadní spoiler. Krajní plochy spodní mřížky chladiče byly z vnitřní strany opatřeny záslepkami. Při použití pneumatik 195/65 R15 se Focus ECOnetic může pochlubit součinitelem aerodynamického odporu Cd 0,31.

Překalibrováním elektrického čerpadla na elektrohydraulickém posilovači řízení se podařilo snížit jeho energetickou náročnost v klidovém stavu, což se odrazilo i na poklesu spotřeby paliva. Výčet úprav uzavírá přeprogramování řídicí jednotky motoru.

Vedlejším produktem vývoje modelu Ford ECOnetic je skutečnost, že všechny varianty motorizace 1,6 l TDCi se vejdou pod hodnotu 120 g/km CO2.


Ondřej Šuch
Diskuze (0)