Volkswagen předběhl Ford. Je třetím největším výrobcem aut světa
Volkswagen plní předsevzetí
Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn nastavil kormidlo koncernu vstříc velkým investicím a vyšším prodejům po celém světě. Od roku 2008 do roku 2010 včetně hodlá Volkswagen proinvestovat 28,9 miliard eur. Modelová ofenziva všech koncernových značek má vést do roku 2015 k sesazení Toyoty z pomyslného trůnu automobilového průmyslu. Německý koncern chce prodávat více osobních aut než jakákoliv jiná společnost světa. A zdá se, že prozatím posádka lodi jménem Volkswagen pluje správným směrem. Dokazuje to meziroční růst prodejů.
V porovnání s prvním pololetím roku 2007 letos prodaly všechny značky koncernu ve stejném období dohromady 3,31 milionu vozidel. Letošní součty ve statistikách odbytu jsou tedy o 7,2 % vyšší. Ovšem rozdíl mezi Toyotou a Volkswagenem je stále značný. Zatímco japonská automobilka plánuje prodat po celém světě letos 9,5 milionů aut, její německý konkurent bude přibližně o necelé tři miliony vozidel pozadu.
Ford čekají změny
Na druhou stranu situace Fordu je složitější. Automobilka se musí přizpůsobit novým trendům především na domácím trhu, kam se chystá uvést evropské modely. Ty jsou podstatně úspornější a vyhovují posledním trendům na americkém trhu. Tamní spotřebitelé hledí mnohem více než dříve na spotřebu svých aut. Fordu poklesly celosvětové prodeje v porovnání s prvním pololetím roku 2007 o 11 % na 3,09 milionu aut.
Prodejům nových aut se v USA obecně příliš nedaří. Nejhorší červenec od roku 1992 – tak označují někteří analytici uplynulý měsíc na trhu ve Spojených státech amerických. Podle společnosti J.D. Power, která se zabývá výzkumem automobilového průmyslu, jde z hlediska prodejů nových vozidel o nejhorší červenec od roku 1992. Analýza této společnosti navíc jedním dechem dodává, že v příštích 12 měsících není přílišná šance na změnu nepříznivé situace.