Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford vyzval Evropu ke snížení výrobních kapacit automobilek

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
"Oživení evropské ekonomiky bude velmi pomalé a to samé bude platit i pro automobilový průmysl," uvedl šéf evropských aktivit Fordu.

Evropské země musí spolupracovat na reformě evropského automobilového sektoru a na snížení jeho výrobních kapacit, aby napodobily oživení automobilového průmyslu ve Spojených státech. Uvedl to v úterý šéf evropských aktivit americké automobilky Ford Motor Stephen Odell.

"Automobilový průmysl USA se po recesi přeorganizoval a nyní je štíhlejší a silnější. Je zapotřebí, aby se to samé stalo v Evropě, kde je nyní až 35 procent kapacit nadbytečných," řekl Odell na mezinárodním automobilovém summitu britského Svazu výrobců a prodejců motorových vozidel (SMMT) v Londýně. "Je zapotřebí celoevropská reforma, protože během recese evropské země chránily své vlastní národní šampiony," dodal.

Americké automobilky v poslední době výrazně zlepšily své hospodářské výsledky, a to za pomoci snižování výrobních kapacit a počtu pracovních míst. Největší americká automobilka General Motors předloni opustila bankrotový režim a koncem loňského roku se vrátila na burzu. V letošním prvním čtvrtletí více než ztrojnásobila čistý zisk na 3.2 miliardy dolarů (přes 54 miliard Kč). Vykázala tak nejvyšší čtvrtletní zisk za více než deset let.

Ford letos zažil z hlediska zisku nejlepší první čtvrtletí za 13 let díky silnému prodeji na domácím trhu a poptávce po vozech s nízkou spotřebou. Firma zvýšila čistý zisk na 2,55 miliardy dolarů z 2,09 miliardy před rokem.

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii loni podle Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) klesl o 5,5 procenta na 13,36 milionu vozů. Za poklesem prodeje stála hlavně slabší poptávka po ukončení programů šrotovného v některých evropských zemích. Evropské automobilky se slabou domácí poptávku snaží kompenzovat posilováním prodeje na rozvíjejících se trzích, jako je například Čína.

"Oživení evropské ekonomiky bude velmi pomalé a to samé bude platit i pro automobilový průmysl," uvedl Odell. "Nadbytečné kapacity (pro výrobu automobilů) jsou velkým problémem. Nepředpokládám, že by se to v brzké době změnilo," dodal.

Automobilový průmysl hraje důležitou roli v řadě evropských ekonomik, včetně České republiky. Celková výroba silničních vozidel v ČR loni stoupla o 9,4 procenta na 1,095 milionu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
30. 6. 2011 07:46
Re: Zloděj křičí chyťte zloděje
Mně to vysvětlovat nemusíš.
29. 6. 2011 15:29
Re: Zloděj křičí chyťte zloděje
Již před krizí bylo na světě odhadováno přibližně 10-15% nadměrných výrobních kapacit a všichni doufali, že to expanze na východ vyrovná. Dnes tato expanze jen tak tak vyrovnává pokles v západních zemích. Staví se stále nové kapacity a procento roste. Dle posledních odhadů je v této chvíli již cca 20% vyrobních kapacit navíc(jedna pětina!!!) a to už nějaký kapitál váže a vlastně umrtvuje.
Pro pogo26, ze "všech tří našich automobilek" je jako "montovna" klasifikován pouze Kolín.
29. 6. 2011 11:09
Re: Zloděj křičí chyťte zloděje
Ta tupost byla i v USA, Japonsku, Číně,........... Jenom u nás se ta tupost neprojevila. U nás se projevuje jen genialita. Že pak u nás nikdo z autoprůmyslu nechce investovat nám zas tak vadit nemusí. Montovny nepotřebujeme, na složitější práci nemáme lidi a práce na úřadech je dost.
29. 6. 2011 09:50
Re: Zloděj křičí chyťte zloděje
staci da pozriet v eu na tupost menom srotovne a zistime, ze je to to iste, len inak pomenovane.

P.S. : mas sz
Avatar - WinDiesel
29. 6. 2011 09:49
Re: Zloděj křičí chyťte zloděje
To nejposlednější, co by se mělo dělat, je chválit chryser-fiat alianci. Pokud se sníží (díky krizi a díky obratnému krizovému vyjednávání) náklady na pracovní sílu u US automobilek zhruba z 80 USD na zhruba 30 USD (kde je celou tu dobu Toyota) a část těchto nákladů se hodí na bedra US státu, je snadné podnikat.
To bych tedy Fordu zrovna nevyčítal, choval se tržně a má z toho prd. Chrysler-Fiat se choval socialisticky a netržně a má z toho obří zisk (likvidace obří ztráty je potažmo zisk).