Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford zaplatí zaměstnancům továrny v Genku odstupné ve výši 15 miliard korun

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Ford již v říjnu 2012 oznámil, že se chystá uzavřít belgickou továrnu v Genku. Nebude to ovšem mít pochopitelně zadarmo.

Letos americký koncern podle serveru Automotive News Europe očekává evropské ztráty ve výši zhruba 2 miliard dolarů (39,7 miliardy korun). Loni to bylo 1,8 miliardy. Pokles ekonomik ve státech EU zapříčinil malou poptávku po nových autech, v únoru se propadla na nejhorší čísla za 23 let. Po americkém zemětřesení z let 2008-2009, které Ford přežil bez bankrotu jako jediný člen tzv. Velké trojky (obětí se stala nakonec jen značka Mercury), tak přišla na řadu Evropa.

Ford zavře kromě Belgie na starém kontinentu ještě další dva závody v Británii a jeho výrobní kapacita poklesne o 18 %. Nejen Alan Mulally, ale ani další velcí muži automobilky však nevyloučili další škrty nákladů. Současná situace je neudržitelná, a to i přes ostré protesty zaměstnanců, které se neobejdou dokonce bez ohně. V německé centrále v Kolíně nad Rýnem vyvrcholily loni v prosinci, kdy asi 170 z nich použilo pyrotechniku a pálilo pneumatiky. Přijít o práci v dnešní době není jednoduché a demonstranti se uchylují k drsným praktikám, aby vyjádřili svou nespokojenost...

Z bran závodu v Genku momentálně vyjíždí třetí generace Mondea a kvůli jejímu konci se zpozdila ta čtvrtá, která má být převedena do španělské Valencie. Za mořem už se mimochodem prodává jako Fusion. Kromě ní zde vznikají i dvojčata S-Max a Galaxy. Modrý ovál bude stát uzavření belgické továrny na odstupném nemalých 750 milionů dolarů, tedy 14,9 miliard korun.

Vzhledem k tomu, že zde pracuje na 4 tisícovky stálých zaměstnanců za hodinovou mzdu, znamená to 187.500 dolarů (přes 3,7 milionu) na každého. Jedná se však o celkové náklady, které si Ford zaúčtuje jako zvláštní položku. I tak je to méně, než platil před třemi lety úhlavní konkurent General Motors kvůli svému závodu v Antverpách. K dohodě došlo minulý týden. Zbývají ještě tři stovky pracovníků, kteří pobírají pevný plat, rozhovory s nimi probíhají od úterý 19. března.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
25. 3. 2013 09:56
Re: no pane jo
No počkej s tou výběhovkou. Ford posunul nový Mondeo z března 2013 až na konec roku, takže se tohle Mondeo ještě chvíli vyrábět bude.
25. 3. 2013 08:08
Re: no pane jo
Mě se takovýdle auta nelíběj. Je to jako jet s autobusem. Dlouhý, těžký, nemotorný. A za 700k mi to přijde dost. I když je to až na pár drobností full výbava.
Avatar - Hotwire
23. 3. 2013 02:24
Re: no pane jo
dobre kupil, galaxy je super :yes:
Avatar - Ozzman
20. 3. 2013 16:50
Re: no pane jo
Je to škoda, protože nyní jsou na něj akce a i když už výběhovka, tak pořád slušný auto navíc za velmi solidní cenu.
20. 3. 2013 14:18
no pane jo
S těma nepokojema v Genku to bylo docela hustý. Kamarád chtěl koupit před koncem roku nový Mondeo a nakonec koupil skladovku Galaxy, protože prostě Mondeo díky stávkujícím dělníkům asi 2 měsíce nebylo možný sehnat. Nevím jak je to teda teď. Možná je s Mondeama pořád problém. ;-\