Zvýrazňovače zvuku motoru má dneska kdekdo. Podle nejnovějších zpráv jej Ford připravuje také pro malé přeplňované motory, avšak primárně ne kvůli lepšímu požitku z jízdy.
nie som istý, ale prospieva to motoru, keď je furt podtáčaný? Viem, že hovoríme o turbe, ale ak motor dáva zvukom najavo, že mu neni dobre, tak mu asi neni dobre, či? Ak technicky trepem, tak sory, ale nie je to za hranou, ktorá vedie k rýchlejšiemu zničeniu motora a tým pádom ku poškodeniu zákazníka?
Proč tam dávat zvýrazňovač hluku, stačí nedávat tlumící izolace do motorového prostoru a při vyšších otáčkách se hluk zvýší přirozeně. Po nočním rautu kuny v motorovém prostoru služebního Dokkeru nezůstala žádná izolace, takže atmosférická 1,6 při vytáčení nechá o sobě v kabině slyšet. V rámci zachování pohody na palubě tedy jezdím na dálnici 110-120 km/hod a je to OK.
A pro vyznavače tuningu mám ještě jednu radu, stačí si pohrát s výfukem a i malý motůrek dá pěkně o sobě vědět. Samotného mě překvapilo, jak tichý motor Fiat 1,2 8v Fire je hlučný, když má děravý výfuk hned za motorem. Prudkou akceleraci si v tomto případě řidič opravdu rozmyslí…