Formule 1: Rozdíl mezi závodním a klasickým palivem Shell V-Power

Formule 1: Rozdíl mezi závodním a klasickým palivem Shell V-Power

 
 

Zajímavý test Fernanda Alonsa na okruhu Ferrari ve Fioranu názorně ukázal, jak moc si jsou závodní a běžné palivo Shell V-Power podobné.

Shell využívá formuli 1 jako extrémní testovací laboratoř při vývoji nových produktů a inovací. Do technického partnerství, které Ferrari ve formuli 1 přineslo již 10 vítězství v Poháru konstruktérů a 12 titulů mistra světa pro jezdce, Shell investuje každoročně více než 21 000 hodin práce.

Mnoho zákazníků čerpacích stanic Shell po celém světě by se možná divilo, jak moc podobné je složení paliva Shell V-Power, které tankují do svých vozů, s tím, jež pohání monoposty formule 1 týmu Scuderia Ferrari. Aby to Shell názorně dokázal, pozval oficiálního pilota Scuderie Ferrari Fernanda Alonsa na testovací okruh Ferrari ve Fioranu a nechal ho zajet co nejrychlejší čas s monopostem formule 1, v jehož nádrži bylo palivo Shell V-Power, které tankují vozy běžně na čerpacích stanicích Shell.

Cara Tredget, manažerka technického vývoje Shell pro Ferrari, tuto iniciativu vysvětlila následovně: "Jednou z věcí, na kterou se mne stále lidé ptají, je: Jak moc podobné je závodní palivo Shell V-Power, které dodáváte Ferrari, s benzínem Shell V-Power, na které jezdí každý den běžní motoristé? Na tuto otázku odpovíme pravě dnes, když do monopostu F1 Ferrari z roku 2009 natankujeme u čerpací stanice Shell palivo Shell V-Power pro běžné vozy a jednoduchým testem ukážeme, že je opravdu velice podobné závodnímu palivu, které dodáváme závodnímu týmu Scuderia Ferrari."

Nařízení FIA stanovují, že závodní paliva ve formuli 1 musí obsahovat stejné složky, které se nacházejí v běžně dostupných palivech. Závodní palivo Shell V-Power a Shell V-Power běžně dostupný na čerpacích stanicích mají tedy již dle definice velmi podobné složení.

Fernando zajel ve Fioranu čtyři rychlá kola s důvěrně známým závodním palivem Shell V-Power a dosáhl nejrychlejšího času 1:03,950. Potom se vrátil do boxů, aby následně vyzkoušel, jak palivo Shell V-Power pro běžné vozy vyhoví náročným požadavkům jeho monopostu F1 Ferrari z roku 2009. Výsledkem byl sám poněkud překvapen: "Standardní palivo Shell V-Power je pocitově stejně rychlé jako palivo pro formuli 1." Toto zjištění bylo navíc podpořeno faktem, že běžné palivo, které využívá jedinečné technologie Shellu, dovolilo monopostu F1 dosáhnout na konci rovinky vyšší maximální rychlost než závodní palivo Shell V-Power. Ačkoli bylo závodní palivo v některých ohledech lepší než běžné palivo, především při akceleraci, byl Fernando s výsledkem velmi spokojen.

"Myslím, že je skvělé mít možnost zastavit u čerpací stanice a vědět, že natankujete ten samý typ paliva, který Ferrari používá v monopostech formule 1. Motoristé používající paliva Shell V-Power mohou být opravdu spokojeni, že do svých vozů tankují vskutku výjimečné palivo," řekl Fernando Alonso.

Podle telemetrie byl čas Fernanda s palivem Shell V-Power pro běžné vozy 1:04,850, rozdíl mezi palivy byl tedy pouhých devět desetin sekundy. "Fakt, že oba časy od sebe nedělí ani celá vteřina, je dle mého názoru naprosto fantastický výsledek a jasný důkaz, jak neuvěřitelně podobný je Shell V-Power z čerpací stanice závodnímu palivu," uzavřela Cara Tredget.

Video


Shell V-Power
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
Zdroj: Shell

Štítky Ferrari

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…