Formule 1: Rozdíl mezi závodním a klasickým palivem Shell V-Power

Formule 1: Rozdíl mezi závodním a klasickým palivem Shell V-Power

 
 

Zajímavý test Fernanda Alonsa na okruhu Ferrari ve Fioranu názorně ukázal, jak moc si jsou závodní a běžné palivo Shell V-Power podobné.

Shell využívá formuli 1 jako extrémní testovací laboratoř při vývoji nových produktů a inovací. Do technického partnerství, které Ferrari ve formuli 1 přineslo již 10 vítězství v Poháru konstruktérů a 12 titulů mistra světa pro jezdce, Shell investuje každoročně více než 21 000 hodin práce.

Mnoho zákazníků čerpacích stanic Shell po celém světě by se možná divilo, jak moc podobné je složení paliva Shell V-Power, které tankují do svých vozů, s tím, jež pohání monoposty formule 1 týmu Scuderia Ferrari. Aby to Shell názorně dokázal, pozval oficiálního pilota Scuderie Ferrari Fernanda Alonsa na testovací okruh Ferrari ve Fioranu a nechal ho zajet co nejrychlejší čas s monopostem formule 1, v jehož nádrži bylo palivo Shell V-Power, které tankují vozy běžně na čerpacích stanicích Shell.

Cara Tredget, manažerka technického vývoje Shell pro Ferrari, tuto iniciativu vysvětlila následovně: "Jednou z věcí, na kterou se mne stále lidé ptají, je: Jak moc podobné je závodní palivo Shell V-Power, které dodáváte Ferrari, s benzínem Shell V-Power, na které jezdí každý den běžní motoristé? Na tuto otázku odpovíme pravě dnes, když do monopostu F1 Ferrari z roku 2009 natankujeme u čerpací stanice Shell palivo Shell V-Power pro běžné vozy a jednoduchým testem ukážeme, že je opravdu velice podobné závodnímu palivu, které dodáváme závodnímu týmu Scuderia Ferrari."

Nařízení FIA stanovují, že závodní paliva ve formuli 1 musí obsahovat stejné složky, které se nacházejí v běžně dostupných palivech. Závodní palivo Shell V-Power a Shell V-Power běžně dostupný na čerpacích stanicích mají tedy již dle definice velmi podobné složení.

Fernando zajel ve Fioranu čtyři rychlá kola s důvěrně známým závodním palivem Shell V-Power a dosáhl nejrychlejšího času 1:03,950. Potom se vrátil do boxů, aby následně vyzkoušel, jak palivo Shell V-Power pro běžné vozy vyhoví náročným požadavkům jeho monopostu F1 Ferrari z roku 2009. Výsledkem byl sám poněkud překvapen: "Standardní palivo Shell V-Power je pocitově stejně rychlé jako palivo pro formuli 1." Toto zjištění bylo navíc podpořeno faktem, že běžné palivo, které využívá jedinečné technologie Shellu, dovolilo monopostu F1 dosáhnout na konci rovinky vyšší maximální rychlost než závodní palivo Shell V-Power. Ačkoli bylo závodní palivo v některých ohledech lepší než běžné palivo, především při akceleraci, byl Fernando s výsledkem velmi spokojen.

"Myslím, že je skvělé mít možnost zastavit u čerpací stanice a vědět, že natankujete ten samý typ paliva, který Ferrari používá v monopostech formule 1. Motoristé používající paliva Shell V-Power mohou být opravdu spokojeni, že do svých vozů tankují vskutku výjimečné palivo," řekl Fernando Alonso.

Podle telemetrie byl čas Fernanda s palivem Shell V-Power pro běžné vozy 1:04,850, rozdíl mezi palivy byl tedy pouhých devět desetin sekundy. "Fakt, že oba časy od sebe nedělí ani celá vteřina, je dle mého názoru naprosto fantastický výsledek a jasný důkaz, jak neuvěřitelně podobný je Shell V-Power z čerpací stanice závodnímu palivu," uzavřela Cara Tredget.

Video


Shell V-Power
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Policie: Atentát v manchesterské hale si vyžádal 22 mrtvých Policie: Atentát v manchesterské hale si vyžádal 22 mrtvých

Počet mrtvých při pondělním výbuchu v multifunkční hale v…

Do krize ve Venezuele začaly zasahovat i USA Do krize ve Venezuele začaly zasahovat i USA

Spojené státy uvalily sankce na členy venezuelského…

Uhlobaroni z MUS nakupovali na Starém Městě, postaví luxusní byty Uhlobaroni z MUS nakupovali na Starém Městě, postaví luxusní byty

Po pronájmu kancelářského centra americkému Amazonu…

Zápisník Pavla Otta: Rudý Kukiš Zápisník Pavla Otta: Rudý Kukiš

Vršovické Divadlo Mana uvedlo minulý týden hru s názvem…

 
Zdroj: Shell

Štítky Ferrari

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy

Letošní motoristickou slavnost Legendy ozdobí i unikátní…

 






 
Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Dnes 08:00

Kompresní poměr patří spolu se zdvihovým objemem, maximálním výkonem a točivým momentem k hlavním údajům o motoru. Víte ale, co udává a kdy je vyšší komprese výhodnější?




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Lezou vám cigarety do peněz, trápí vás každé ráno úporný kašel nebo už máte vážnější zdravotní problémy? Jak…

V Praze se pohřešuje desetiletý chlapec: Nevrátil se domů ze školy

V Praze se pohřešuje desetiletý chlapec: Nevrátil se…

Pražští policisté pátrají po mladém chlapci s cizokrajným jménem Jamal S. (10), který se v pondělí 22. května…

 

iSport.cz

V Anglii řeší poslední Terryho střídání. Dal se na něm vydělat stonásobek

V Anglii řeší poslední Terryho střídání. Dal se na…

Šlo o dojemný konec velkého fotbalisty. Když John Terry ve 26. minutě nedělního utkání Chelsea se Sunderlandem…

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital Stramaccioni

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital…

Letenský klub ukončil hledání nového trenéra. Petra Radu od příští sezony vystřídá Ital, který vedl Inter,…

 

Reflex.cz

Lidové milice jsou zpět! Šedý mor bude honit kuřáky!

Lidové milice jsou zpět! Šedý mor bude honit kuřáky!

Čistě buzerační charakter současného boje proti kouření podtrhla nová a v demokratické společnosti doslova…

Bujon z kamene: Vítejte v malebném městečku na řece Semois

Bujon z kamene: Vítejte v malebném městečku na řece Semois

Mysleli jste si, že bujon může být jen něco teplého do žaludku? Kdepak, vyjedete-li si na malý výlet na…