v roce 2017 jsem neviděl jediný závod a ničeho nelituju
tak příští rok se zas maximálně podívám zas na sestřih - možná, neslibuju
Zato Moto GP byla jedna z nejzajímavějších sezón a Moto GP se budu dívat na každý závod a trailer si nechám ujít :-) , nové zajímavé tváře v Moto Gp kterí se dokázali prosadit: Zarco, Simonceli, Petruci, Ianone, dokázali překvapit a zatopit Marquezovi a ostatním a legenda 46 stále žije
Přesně! Ale přiznejme si to....Vale je sice stále tygr, ale starší...na mladé tygry už nemá... :-! Velká škoda, že nezůstal u Hondy o sezónu déle. Mohl mít ten desátý titul už dávno v kapse.... ;-) Teď už jenom zázrakem.... :-!
Šel schválne k jinému týmu aby dokázal vyhrávat s pomalejší motorkou, tohle neudělal nikdo v historii, Valo stále umí a stále ty nový dokáže potrápit, za to co dokázal a kolik mu je už má právo být pomalejší dokázal toho moc, jsem rád , jak jsem již psal, že už to není jenom o Marquezovi, ale prosazují se jezdci o kterých se před tím moc něvědělo: Zarco, Petruci , Ianone, Dovidsiozo, (omluva Simonceli bohužel už né :-( ), Marquez je stále nejlepší a má nejlepší motorku, přál bych si aby to v další sezóně neměl tak jednoduchý, Pedrosa taky pořád umí, trochu mě mrzí zhoršění Crutchlova a Chorcheho
Tož ano, ale i tak si myslím, že ho to mrzí. Zapoměl si na Rinse..... ;-) Pedrosa, Crutchlow i Lorenzo jsou už také stará garda, která brzdí a ubírá plyn o 0.001sec dřív než mladí hladoví tygři, kteří "umí" lépe riskovat.... ;-)
Díky, aspoň někdo tu drží prapor F1...napsat, že jsem neviděl žádný závod a přesto to hodnotit...no já nevím. 2017 ve skoro každém závodě rekord okruhu...já myslím, že se na to dívat dá >:-[]
Ale jo, byly z hlediska atraktivity horší sezóny, na druhou stranu mnohem víc mě baví znovu sledovat záznamy závodů třicet čtyřicet let starých, to krocení divokých bestií na nebezpečných tratích, neskutečný um pilotů, ano, dnešní stroje jsou dokonalejší, aerodynamika neskutečná a díky tomu i časy mnohem lepší než tehdy, ale ti chlapi za volanty tehdejších aut, jsou pro mně ikony (sám víš, co znamená jezdit na okruhu v závodním autě), když srovnám onboard ze sezony 2017 například s tímhle [odkaz] (tisíc turbokoní s manuálem a polovičním přítlakem) pak musím říct, že formule z osmdesátek např. je pro mně xkrát zajímavější. ;-)
Tak to každopádně, takhle to nesrovnávám, když vidím to video, tak by mně po jednom kole asi upadly ruce...Ale mě na tom v současné době fascinuje ta účinnost, jakou dokáží z těch velice omezených pravidel konstruktéři stejně vydupat. Vždyť když se porovnají pravidla tenkrát a teď...s tehdejšími pravidly budeme mít teď neřiditelná auta, která projedou okruh s mnohem většími přetíženími, než pilot vydrží. Ale je pravda, že pro konzumního diváka takovéhle věci asi nebudou to, co ho přitáhne k televizi či přímo na okruh. A když odhlédnu od těchto věcí a přijde závod na okruhu, na kterém jsem jel, tak pro mě za mě se nemusejí celý závod ani jednou předjet a já na to stejně koukám s otevřenou pusou a porovnávám si rychlosti v zatáčkách a časy >:-[]
Jasně, účinnost je jinde, a je za tím aerodynamika, v čemž ale na druhou stranu vidím právě problém pro zde probíranou atraktivitu. Auta ještě před třiceti lety jezdila na hraně smyku, každá rychlejší zatáčka mírně bokem, jak rychle zatáčku projede, bylo závislé hlavně na pilotovi, dnes jsou rozdíly v umu mezi piloty vyjádřitelné max. v setinách sekundy, protože auta jsou prakticky dokonalá. A kromě obrovského pokroku v aerodynamice vidím ještě jeden faktor snižující atraktivitu, a to je skoroabsence rizika smrti, ne že by se nedalo v moderní formuli zabít, ale to Laudovo, "každou sezonu jeden dva z nás zemřou" už prostě neplatí a jakkoliv je to logicky dobře, atraktivitu a auru výjimečnosti závodů formule 1 to snižuje, ten stín smrti nad piloty prostě už tolik nevisí, řidičská chyba už neznamená skoro jistě smrt. Další věci typu problematického zvuku nebo pravidelných výměn pneumatik, jsou dle mého už méně podstatné, i když nějaké přiblížení se k minulosti v tomto směru by k vyšší atraktivitě určitě přispělo. ;-)
Nedá se opět než souhlasit...každopádně ta bezpečnost a s ní letos přicházející svatozář... :no: Nicméně já si myslím, že třeba strašně chybí tankování během závodu - teď mají limit myslím 105?kg paliva na závod a všichni jedou pořád se stejnou váhou...dřív když někdo jel na výpary a druhý měl plno...přijde mi škoda, že není tento strategický prvek. Tenkrát se myslím řešilo něco o tom, že je to strašně drahé, ale v oblasti F1 mi ten argument vždycky přišel směšný...
Ale plus mínus to bolo podobné v tej dobe aj u bežných áut, kde sa občas tiež jazdilo na hranici kontrolovaného šmyku a nesedel za volantom nejaký pretekár. :-) Dnes keď máš vypnuté ESP a ti to niekde ustrelí, tak málokto to zvládne. Aj dnešné autá proste posúvajú hranice niekam úplne inde a bez ele. pomocníkov sú častokrát ťažko zvládnuteľné, česť samozrejme niektorým výnimkám.
Myslím si že F1 by prospela ešte možnosť tankovania, určite by to zatraktívnilo samotný pretek a pribudlo by viac možností v taktike.
Právě to je problém nás starších, kteří pamatují "opravdovou" F-1 jak ji popisuješ a ta dnešní, řekl bych taková sterilní, jim už připadá nudná. To nakonec přiznávají samotní organizátoři tím, že se již roky snaží zvýšit "napínavost" závodů "umělými" zásahy do závodění. Nejčastěji s pneumatikami a pak se zastávkami v boxech. :-!