Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fotoreportáž: HONDAy 2015

Michal Fokt
Diskuze (1)
Navštívili jsme největší české setkání majitelů a příznivců aut a motocyklů Honda, konané na vysokomýtském autodromu.

O uplynulém víkendu se konal ve Vysokém Mýtě už dvanáctý velký sraz příznivců značky Honda. Automobily s kmitajícím H ve znaku (a sporadicky také jednostopé stroje s křídlem) se sjížděly do areálu tamního autodromu už od páteční 15. hodiny a už v sobotu odpoledne bylo jasné, že účast bude i přes nelidské vedro rekordní.

Přestože v tom samém termínu probíhala tuningová akce v Mimoni, která má v H-komunitě celou řadu věrných příznivců, nakonec se v Mýtě objevilo 355 strojů Honda, s nimiž přijelo zhruba 640 lidí. S ohledem na probíhající stavební práce v areálu se jen tak tak vešly.

Poté, co jsem v krátké době navštívil poněkud modelově monotónní srazy Brouků a Transporterů, HONDAy přináší velmi vítanou pestrost. Oproti vžité představě příznivce Hondy není jen uhrovitý kšlitovkář v oplastovaném Civicu z první poloviny devadesátek. Komunita má poměrně silnou základu „Honda Classics“ s vozy, vyrobenými před rokem 1990, nezřídka v „katalogovém“ technickém stavu, podle očekávání je silná i sekce Type R, ať už je řeč o dvou generacích Civiců, Integře nebo Accordu.

Nechybí pochopitelně ani ta zmíněná tuningová komunita s více či méně ostrými a upravenými Civicy a CRX, dorazili ale i majitelé (téměř) sériových aut, zakládajících si na originálním technickém stavu. Rok od roku pak postupně přibývá i majitelů rodinněji orientovaných modelů, ať už jde o CR-V, FR-V nebo Accord. Ozdobou HONDAy pak byla vcelku silná účast kultovních S2000 a stejně jako v minulých letech, i tentokráte dorazilo NSX, v tomto případě originální NSX-T s třílitrem, v prvotřídním technickém stavu a najetými necelými 30 tisíci kilometry.

Na akci se aktivně podílí i české zastoupení Hondy a díky tomu bylo možné se na okruhu svézt v aktuálním Civicu Sport a mimo areál s novým, dvakrát přeplňovaným CR-V 1.6 i-DTEC.

HONDAy ale není jen parkoviště „háček“, pro zpestření setkání probíhal v sobotu doprovodný program v podobě soutěží, souvisejících s autovou tématikou i zcela „mimo záběr“ – namátkou střelba z plynové pistole, hod pneumatikou, hledání nejnižšího auta, jízda zručnosti na koloběžce, pojídání chilli a další kratochvíle, v čele s volbou Miss HONDAy, což je možná (ne)překvapivě nejhezčí auto srazu, jakkoli by se s ohledem na přítomnost spousty holek v outfitu „promenáda v plavkách“ dalo volit i tradičnějším duchu. :-)

Sraz pak pochopitelně probíhá v areálu okruhu zejména proto, že v průběhu celého víkendu probíhaly na trati volné jízdy a část sobotního odpoledne bylo vyhrazeno měřeným time attackům v kategoriích do 1,6 l, nad 1,6 l a nad 2,0 litru.

Ačkoli jde o českou záležitost, tradičně se účastní i Honďáci ze Slovenska, takže se jedná o akci de facto mezinárodní, a to i přesto, že kvůli přesunu ze Svijanského Újezda sraz přišel o hosty v Německa, místo nich ale dorazilo pár Poláků. Každopádně jak můžete vidět v galerii, k prohlížení toho bylo opravdu spousta. Jen je trochu škoda, že v programu chybí tradiční vrchol většiny podobných akcí - spanilá jízda. Podle organizátorů je s ohledem na nutnost najet na hlavní silniční tah a počet aut jízda neproveditelná, to poslední, co by ostatní řidiči chtěli, by bylo uzavření a následné ucpání silnice klubovou akcí.

Michal Fokt
Diskuze (1)
Avatar - TeeJay
7. 7. 2015 11:47
wow
Prelude jednička a trojky, NSX, Civic Si Coupe a NSX, to je paráda. :yes: O S2K a Mugen CR-Z nemluvě. :-)