Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Francouzská automobilka PSA Group loni zdvojnásobila zisk

redakce AUTO.CZ
Diskuze (28)
Francouzská automobilka PSA Group za loňský rok téměř zdvojnásobila čistý zisk a oznámila, že poprvé po šesti letech vyplatí akcionářům dividendu.

Výrobce aut Peugeot, Citroën a prémiové značky DS v dnešním sdělení také zvýšil střednědobý cíl ziskovosti. Čistý zisk automobilky se loni zvýšil o 92 procent na 1,73 miliardy eur (46,7 miliardy Kč), zejména díky prodeji modelů s vyšší výbavou a za pomoci nižších nákladů.

Právě díky tomu se loni zvýšila provozní marže na rekordních šest procent z pěti procent v roce 2015. PSA předpokládá, že v období 2016-2018 dosáhne průměrné ziskovosti 4,5 procenta.

PSA má nyní k dispozici částku 6,8 miliardy eur, kterou hodlá využít jak na investice, tak na výplatu dividend. Roční dividenda na akcii by měla činit 0,48 eura.

Společnost nyní jedná s americkou automobilkou General Motors (GM) o koupi německého Opelu. Jak uvedl výkonný ředitel PSA Carlos Tavares, nabídka Opelu a tří francouzských značek PSA se vzájemně doplňuje. "Automobilka Opel potřebuje pomoc a podíváme-li se na její dnešní situaci ... hodně se podobá té, v níž jsme my byli před čtyřmi lety," řekl Tavares. Právě pod jeho vedením se PSA dostala prakticky z bankrotu do rekordní ziskovosti.

Spojením PSA s Opelem a jeho britskou součástí Vauxhall by vznikla skupina se zhruba 16procentním podílem na evropském automobilovém trhu. Sesadila by tak z pozice evropské dvojky francouzský Renault a dostala by se za německou skupinu Volkswagen, která má na evropském trhu podíl zhruba 24 procent.

PSA loni zvýšila odbyt o šest procent na 3,15 milionu vozů a vykázala nejsilnější růst prodeje od roku 2010. V České republice firma provozuje společně s japonskou společností Toyota kolínskou automobilku TPCA.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (28)
26. 2. 2017 20:03
Re: Je to divné,
I ten Tavares ví, že to je risk. Nic jiného mu však nezbývá. Taky moc dobře ví, že PSA měl svou situaci řešit v době před krizí. V té době však nic nedělal a nechal to dojít skoro až k bankrotu, před kterým ho musel zachránit stát a číňané. Pokud nemá PSA znovu při příštím evropském poklesu zbankrotovat, tak musí rychle něco dělat. A o to se Tavares pokouší. U Renaultu se snad od Ghosna něco naučil a PSA se mu podaří zachránit. Už při odchodu Tavarese z Renaultu jsem psal, že je to pro Renault velká škoda. Pro PSA to nejlepší, co je mohlo potkat.
26. 2. 2017 19:44
Re: Je to divné,
Jakkoli se ti to číslo nemusí zdát s ohledem na tvoje rozhledy dostatečně velké, tak pro jiné je jistě dostačující, a je třeba ho hodnotit v kontextu toho, že budou vyplácet dividendy. To byla podstata sdělení v článku. Bez finančního zdraví nelze dividendy vyplácet, to dnes naštěstí najdeš i v českém ZOK.
Mě z téhle diskuse vyplývají tři poznatky:

1. Tavares je normální sázkař
2. Zisk je u PSA víceméně náhoda
3. Ale to nevadí, protože v CZ luzích a hájích se rodí géniové schopní skrz e-diskusi řídit miliardové obraty a celá odvětví včetně globálních strategií. Všem, kdo mají problémy, těm stačí do diskuse napsat.

a za 4. na rámec toho: málo e-diskutuju, protože jinak bych to řízení uměl taky.
26. 2. 2017 19:37
Re: Je to divné,
Hmm, jenže on se nikdo nevidí, víš? Prostě to tak mají a zjevně to s ohledem na ziskovost ničemu a nikomu nevadí. Teda kromě těch, co v tom nejezdí, což je na druhou stranu právě to nejvíce zvláštní. Asi nějaký echt český povahový rys.
25. 2. 2017 02:08
Re: Je to divné,
Korejco žvanilové s jejich krachem a koncem PSA...
Avatar - del42sa
24. 2. 2017 15:27
Re: Je to divné,
Koupě Opelu je stejný vabank, jako koupě Chrysleru Fiatem. Je to buď hop, nebo trop. Riziko je samozřejmě obrovské, ale kdo neriskuje nic nezíská ....