Setrvačnost. Pokud se chtějí zbavit toho smradu, tak stejně budou muset víc prosazovat CNG-lpg-elektro. Jak jsou tenhle týden mrazy, tak diesely smrdějí ještě 2x tolik. To se fakt nedá - jedno nastartované moderní auto a smrad se drží v půlce ulice.
Takže taxikáři asi zmrznou v autech. Myslíš, že takový zákazy bude někdo respektovat? A jak to chceš dělit? EURO3 může bejt nastartovaný a EURO2 už ne? A jak dlouho to bude trestný a jak dlouho ještě ne? Prostě nesmysl, kterýmu se můžu tak leda smát. >:D Seš blázen nech se vyšetřit.
jsi si jisty, ze z naftového topeni jdou podobny jedy a zplodiny jako z naftového motoru, tedy hlavne NOx a saze, které v motoru vznikaji hlavne diky primemu vstriku do hodne stlacenyho a horkyho vzduchu??
Takže mi chceš říct, že když pálíš naftu v nezávislým topení, tak to produkuje jen voňavej čistej vzduch? Nejsem si úplně jistej jestli saze vznikají právě díky tomu, že se vstřikuje nafta pod velkým tlakem do horkýho vzduchu. Spíš bych řekl, že čím větším tlakem se do motoru stříkne a čím vyšší bude teplota hoření tím míň sazí bude motor produkovat.
jj možná lepší kdyby v tom zmrznul, že ty citlivko. Můžeš mi říct jak si mohl do dnešní doby vůbec přežít když ti donedávna smrděly na ulicích vyrachtaný Avie a Trambusy? O MHD hnaným naftovými motory radši ani nemluvím.
A kolik těch avií bylo? V každé 100 metrové ulici aspoň deset jako je dnes osobáků s dieselem? Někteří nechtějí přežívat, ale žít a dýchat co možná nejčistší vzduch. BTW citlivka jsi ty, protože by nezmrznul. Viděl jsi záběry od Stalingradu?
No já pamatuju, že na zasmradění ulice na půl hodiny stačila jedna. Mezi tím osobáky, který taky smrděly jak prase. A tak ty si jako myslíš, že já budu s malým dítětem, který spí v sedačce sedět kvůli nějakýmu pocemkamdeš, v promrzlým autě. Zapomeň! >:-[]
ty v aute spis, nebo co tam delas??
ja když mam nekde stat dyl jak 2 minuty, tak benzinak vypinam i když je venku třeba -10 a takhle bez problemu vydrzim ctvrt hodiny pripadne i se spicim dítětem v sedačce a když se ochladi, tak nastartutuju a za 5 minut je zase teplo.
co ale vidim kolem sebe, typicka vydunena hlava v rakovinometu necha ten svůj polotraktor bezet klidne pul hodiny i když je venku +20 a zamori vse okolo.
jednou sem takovymu debiloj co zaparkoval vedle me a smrdel tak, ze se to opravdu uz nedalo vydrzet vlez do auta a donutil ho aby ten svůj smrad vypnul. dival na me jako opravdovy *, asi ta jeho palice byla uz hodne vydunena...
No tak já nemám vyrumplovanej motor, takže to nesmrdí moc ani za studena a za tepla už vůbe ne, ale vlýzt mi takovej inteligent jako ty do auta, tak ti ji takovou křápnu mezi brejle, že si příště rozmyslíš terorizovat někoho cizího v jeho vlastním autě. To si dávej ve vlastním zájmu bacha na koho tyhle svoje výchovný metody aplikuješ, protože nejseš vůbec daleko od toho dostat v takovým momentě šeredně přes držku.
Ty se hlavně klidni v tom sápat se násilím někomu cizímu do auta ty vyduněná hlavo, Nebo se může lehce stát, že pak budeš zbytečně přidělávat práci nějakýmu stomatologovi >:D
Mám frantíky rád a sám jednoho citrouše vlastním, ale cena DS4 se silnějším dieselem mi teda přijde hodně sebevědomá, za tuhle cenu jsme v segmentu Mercedesu A nebo Audi A3.
Re: komu chtej tyhle plecky s motorem z traktoru prodavat
Já myslím, že otevřou. Nový nafťáky jsou tak nepoužitelně komplikovaný, že se dá do pár let očekávat výrazný odklon zákazníků od nafty k benzínu. Já bych si už novou naftu taky nekoupil. Dojezdím ještě co mám a pak si koupím benzína.
Re: komu chtej tyhle plecky s motorem z traktoru prodavat
souhlas
podle me moderni naftaky budou po 5 letech provozu tezko prodejny, protože málokdo do nej bude ochotny lit desetitisice aby prosel technickou a navíc s vedomim, ze do města ho nepusti.
pak i ten, co kupuje novy auto pochopi, ze ten jeho rakovinomet bude po 3,4,5 letech prodejny jen s velkou slevou, a tak radsi koupi benzin.
jinak opravdu nechapu, proc clovek, kterej je ochotny koupit auto za milion+ a po 3 letech na nem při naslednem prodeji tratit minimalne polovinu ceny, není ochotny akceptovat maximalne o korunu na kilometr vyssi naklady na benzin, když ziska auto s vyrazne vyssi kulturou chodu motoru
Re: komu chtej tyhle plecky s motorem z traktoru prodavat
turbobenzin ma oproti turbonafte vyrazne vyssi vykon a vyrazne klidnejsi chod.
a cim je auto nižší kategorie, tim je ten rozdil vyraznejsi.
navic benzin ma stále vyrazne nižší plnici tlaky, nižší kompresy a predpokladam, ze většina benzinovych turbin je jednodussi kontrukce, tedy bez nataceni lopatek narozdil od sazometu. další potiz u naftových turbin je, ze s motoru litaj saze, coz sice u benzinovyho taky, ale v radove nizsim množství.
musim priznat, ze jsem zatim neslysel ze benzinovy turba odchazej jedno po druhyum, jako to je u naftaku. snamy problém s retezama u tsi se netykal samotného principu turbobenzinu, ale spatne konstrukce, zrejme je jiz vyreseno ..
Re: komu chtej tyhle plecky s motorem z traktoru prodavat
Problem je v tom, ze slozite naftaky se umi, protoze uz se delaji leta, zatimco slozite benziny ne, protoze je to novinka. Staci se podivat na dnesni BMW, pokud chce clovek motor s alespon nejakou zivotnosti tak musi koupit sestivalcovou naftu ta stale s mensimi opravami najede 300.000 km, pokud chce alespon neco odjezdit nez auto streli do AAA, tak ctyrvalcovou naftu, ta se rozpadne po 200.000 km a jenom blazen koupi benzin, ktery je na vymenu nekde kolem 100.000 km.
Re: komu chtej tyhle plecky s motorem z traktoru prodavat
hod sem odkaz na hodnověrnou statistiku ze turbobenzin od bmw odejde po 100tis km.
ono je asi taky nefer porovnavat pretezovanou 1.2tsi s pohodovou 2.0tdi u typicke oct.
turbobenziny samozrejme vychazeji i ze zkušenosti ziskanych u turbochrochtaku a tsi mají uz skoro 10 letou historii (nepocitam do toho 1.8t).
a jak jiz pisu vyse, problémy s tsi se netykaji primarne turba, ale retezu, coz by jiz mělo byt vyreseno, alespoň jsem o podobnem problemu u novych 1.2tsi nebo 1.4tsi neslysel a verim, ze mnohe mají za sebou jiz hodne přes 100tis km.
Re: komu chtej tyhle plecky s motorem z traktoru prodavat
Klidnější chod ano, míň sazí ano. Tlaky a komprese je nižší ale on je na to diesel zase stavěnej takže celej motor je masivnější, aby ty komprese a tlaky vydržel, takže v tom problém není. Turba u dieselů nijak zvlášť neodchází ani naklápění lopatek není problém. (nehledě na to, že benzín to má možná taky. Dá se s tím dosáhnout vyrovnanýho plnícího tlaku v rámci většího rozmezí otáček.) Nikdo tu netvrdí, že benzínovej motor je špatnej, tak ho tu nemusíš obhajovat.
Re: komu chtej tyhle plecky s motorem z traktoru prodavat
Nové benzíny se dělají i bez turba. Tlaky v palivové soustavě jsou i u přímovstřikových nižší asi 10x. Močovinu nepotřebují jako některé diesely, jsou lehčí, takže se tolik podvozek a gumy odcházejí méně.
Re: komu chtej tyhle plecky s motorem z traktoru prodavat
To je zase moudro. Nevšiml jsem si, že by mi na naftovým autě odcházely rychlejc gumy než na benzíňáku. A podvozek jsem krom uložení stabilizátoru za pár set nemusel na 215000 ještě vůbec řešit. Takže tohle tvoje tvrzení kulhá na obě nohy.