Keď má každá rodina JEDNO veľké MPV(vo fr. celkom bežné) a k tomu na cesty do obchodu a pod. 2 malé autá, tak aký bude podiel tých malých áut? A to nehovorím o mestách ako Paríž, kde je veľké auto absolútna blbosť.
Tu v našich končinách by som videl ako hlavnú príčinu veľkým počtom "zlatokopiek" a ešte potrebou ukazovania statusu. To sa na západe už nevidí. Tam to už majú roky zadelené(rozkastované ;-) ) . To len tu sa to ešte nestihlo sformovať...
PS: kdyz jsme tam byli na navsteve v bohate rodine (maji sidlo i v Alpach, vlastni hrad), tak stejne nejvic jezdili MPV Renault ;-) Oni nedavaji vubec na odiv, ze maji prachy, i tak ziji...
Skútry jsou taky otázka počasí - a v Itálii se dá na skútru jezdit skoro celý rok, aniž byste umrzli :-)
A jazvo, Paříž je co do počtu obyvatel menší než ČR, ale zase větší, než Slovensko...
Nie nie, Paríž je plný skútrov, častokrát aj s takými all-weather poťahmi na nohy. Veľmi obľúbené sú tam také trojkolky s dvomi kolesami vpredu; písal som o tom i blog: [odkaz]
Tak skús ísť do centra Paríža s Q7: jednak cez niektoré uličky ani neprejdeš a jednak nikde nezaparkuješ. Ono je fajn, že Champs Elysées sú široké, ale odboč niekam a zistíš, že miesto je v Paríži veeeeľmi nedostatkový tovar. Preto sú Parisien racionálni a po meste pobehujú v Cliách a 207. Ako ale písali iní, neznamená to, že nemôžu mať v rodine niečo luxusnejšie a väčšie na víkendy mimo mesta či na letnú dovolenku pri mori.
To je otázka mentality. Čech si za "třistapade" raději koupí deset let staré vylítané BMW, Francouz nového Megana. Čím chudší národ, tím víc mají lidé potřebu "ukazovat" peníze.
Jedna věc je prodej nových aut, druhá věc jsou celkové počty aut. Řekl bych, že mnoho obyvatel ČR jezdí v malém ojetém autě, které Francouz prodal do bazaru.
Zrovna včera jsem se s kamarádem dohadoval jaké asi poměry panují na Francouzském trhu... koukám že jsem se docela trefil :-) Jen podle tehle tabulky ma Renault přes 150 000 aut za 3 měsíce a když veme člověk průměrnou hodnotu 250-300 000 tak jsou to neskutečná čísla, jké peníze projdou automobilce rukama... zajímal by mě z toho čistý zisk ;-)
Tak a teď čekám, jak mi GTI vysvětlí, že je Golf tak nějak trochu moc dole. Že by žabožrouti ještě pořád nechápali, co je pro ně nejlepší? >:D
Ale nejspíš se nedočkám, protože oslavné ódy se píšou jen ke článkům, kde se to hodí.
Jak ti to případně vysvětlí GTI netuším, ale když se člověk podívá na TOPku v Německu, tak jsou ti "skopčáci" (s tím svým "autonacionalismem") úplní žabaři, proti "žabožroutům", jen u nich tu na to nějak nikdo neupozorňuje tak, jak to bývá pod německými, ale vlastně i evropskými prodeji... ;-)
Ono Nemci krom nacionalni stranky maji trochu jine duvody k o krapet mensimu rozsahu domacich znacek. Precejen jejich dalnicni sit je dulezitejsi nez ve Francii, tam je jasne proc Francie dnes ani nema premiovou znacku. Z druhe strany u tech malych aut je ta nacionalni stranka podle me nizsi kriterium, pritom Fr subkompakty patri dlouho na spicku.
V TOP 10 to na úplném konci "zachraňuje" jen Polo, jako jediné nefrancouzské auto... Ale i tak, jen osm nefrancouzských vozů v TOP 30, a to je ještě polovina z toho seřazena na úplném chvostu tabulky...
P.S. S tou špičkou je to složitější, záleží jak co, jak kdy a jak se to vezme. Třeba takový prodejní trhák, P 206, byl na špičce (kromě prodejů) především v líbívosti designu, ale co se celkové kvality týká (tím teď nemyslím poruchovost), bylo to poněkud jinak, ne náhodou spolehlivě a pravidelně prohrával srovnávací testy napříč Evropou...
V těch srovnávačkách "netrhal" konkurenci ani brzy po jeho představení...
Jízdně velmi slabý stín 205ky, o srovnání verzí 205/206 GTi raději nemluvě...
Peugeot na ostré verze rezignoval někde u 106 XSI. Měl jsem možnost řídit a perfektní svezení i přes stáří. Od té doby je jaksi ticho na pěšině a opravdu mě nic krom R-CZ nenapadá :-|
Zase z druhé strany Clio II i ve verzi RS bylo velmi podařený kousek.
Tak jsem se na německou TOP30 podíval a je to tam stejné a spíš ještě horší než ve Francii.
19 Ford Focus
21 Nissan Qashqai
24 Ford Fiesta
25 Toyota Yaris
26 Hyundai i30
Žabořrouti jsou také celkem velcí nacionalisti,a hodně frantíků si radši koupí káru z jejich pofiderní domácí provience,než od našich nejzápadnějších sousedů.Ono němci přece jenom v posledním století dvakrát rozbombardovali a znásilnili celou Francii,tak se nedivme,že tady němci nekralují. ;-)
Souhlas, ona ta druhá světová zas tak hrooozně dávno nebyla, a když se k tomu přidá i ten vzpomínaný nacionalismus (projevující se i jinde), horní tabulka začne dostávat podstatně větší logiku... :-)