Francouzský trh byl v roce 2012 na 16letém minimu
Stav automobilového trhu v Evropě rozhodně nemůžeme označit za uspokojivý. Ačkoliv se podle odhadů v roce 2012 prodalo na celém světě nejvíc aut v historii, Evropa – a především ta jižní a západní – bojuje s ekonomickou krizí.
Francie na tom pohledem čísel není zdaleka nejhůř. Výsledky za rok 2012 jsou ale i tak velmi špatné: domov tří velkých automobilek meziročně ztratil 13,9 % a propadl se za Velkou Británii, která je nyní po Německu druhým největším odbytištěm nových aut. Navíc podíl domácích automobilek klesl na historické minimum.
V praxi to znamená, že Renault Clio a Peugeot 208/207 – soupeři o titul nejprodávanějšího auta, jen stěží překonají výsledky z roku 2011. A to přesto, že se oba modely loni představily v nové generaci.
Jednou z mála rostoucích automobilek je tandem Hyundai-Kia, který si meziročně polepšil o 28 %. V plusu jsou i Audi, BMW, Mercedes a Škoda; překvapením může být 31% nárůst u Lancie.
Analytici se shodují, že automobilky mohou v roce 2013 v nejlepším případě sázet na udržení současného stavu. Vyloučený není ani další pokles, naděje na zvrat vývoje se upínají až na rok 2014.