Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Francouzský trh byl v roce 2012 na 16letém minimu

Diskuze (25)
Trh s novými auty ve Francii vykazuje nejnižší prodeje od roku 1996. Zároveň podíl domácích automobilek klesl na 42 %, což je historické minimum.

Stav automobilového trhu v Evropě rozhodně nemůžeme označit za uspokojivý. Ačkoliv se podle odhadů v roce 2012 prodalo na celém světě nejvíc aut v historii, Evropa – a především ta jižní a západní – bojuje s ekonomickou krizí.

Francie na tom pohledem čísel není zdaleka nejhůř. Výsledky za rok 2012 jsou ale i tak velmi špatné: domov tří velkých automobilek meziročně ztratil 13,9 % a propadl se za Velkou Británii, která je nyní po Německu druhým největším odbytištěm nových aut. Navíc podíl domácích automobilek klesl na historické minimum.

V praxi to znamená, že Renault Clio a Peugeot 208/207 – soupeři o titul nejprodávanějšího auta, jen stěží překonají výsledky z roku 2011. A to přesto, že se oba modely loni představily v nové generaci.

Jednou z mála rostoucích automobilek je tandem Hyundai-Kia, který si meziročně polepšil o 28 %. V plusu jsou i Audi, BMW, Mercedes a Škoda; překvapením může být 31% nárůst u Lancie.

Analytici se shodují, že automobilky mohou v roce 2013 v nejlepším případě sázet na udržení současného stavu. Vyloučený není ani další pokles, naděje na zvrat vývoje se upínají až na rok 2014.

Diskuze (25)
3. 1. 2013 13:15
Re: Frantíci a Clio
Já jsem ho již před několika týdny jel a rozhodně mi stísněné nepřišlo - ba právě naopak.

Vlastenci jsou a ceny jejich "domácích" aut jsou neskutečné. Kam se hrabe Rapid u nás ;-)
3. 1. 2013 07:15
Re: Asi bych dal přednost 208, ale...
0.9 TCe je v pohodě. Některé testy jsou trochu mimo a je lepší to vyzkoušet osobně. Třeba v Anglii tento motor i Clio hodně chválí a to tam jsou jinak k Renaultu hodně kritičtí. V Cliu vidí jediné auto, které je schopno sesadit Fiestu.
Autoexpress: "enthusiastic 89bhp three-cylinder 0.9 TCe"
Autocar: "sweet and frugal 0.9-litreTCe petrol motor is the star of the show with its free-spinning nature, almost complete absence of turbo lag and charming off-beat thrum."
2. 1. 2013 21:35
Clio
Podle mě je Clio zatím nejhezčí Francouz za posledních 10,15 let.Kupovat malé auto asi bych neváhal,protože v té žluté a červené vypadá fakt užásně.
Avatar - woody-alien
2. 1. 2013 21:18
Re: Asi bych dal přednost 208, ale...
Na testy moc nedej, klidně si běž 0.9 TCe vyzkoušet. Já zkoušel v Cliu starou 1.2ku a ta je opravdu slabá, jen na klidné svezení. Co se týká designu - OK, tobě se líbí víc 208, mně zase Clio. Ale řazení (byť 5-kvalt) je v Cliu o mnoho lepší. A podvozek Clia je opravdová špička.
2. 1. 2013 20:54
Re: Asi bych dal přednost 208, ale...
Velice se mýlíš, s 208 jsem se důkladně projel, ale ač jsem se hodně snažil, vhodné seřízení sedačky a volantu tak, abych na budíky dobře viděl, jsem nenašel. (měřím skoro 190 cm), Navíc ten volant je podle mého až příliš malý. Velká škoda, protože jinak se mi 208 moc zamlouvá. A proč má podle mého názoru lepší motory než Clio - no podle prvních testů je 0,9 TCe dost nepovedená jednotka, a žádné větší čtyřválce zatím tento Renault nemá k dispozici. Na rozdíl od Peugeotu... A 208 GTI bude mít šestistupňový manuál - na rozdíl od Clia :no: :no: :no: