Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Francouzský trh v 1.pololetí roku 2009: Pořadí značek

Stejně jako se v ČR prodávají hodně česká auta a v Německu ta německá, poptávají Francouzi vozy domácích značek. Renault, Peugeot a Citroën drží tržní podíl přes 56 %.
Zpět na článek
20. 8. 2009 10:09
neregistrovaný "UlysseNuovo"
20. 8. 2009 10:22
20. 8. 2009 10:31
neregistrovaný "VaclavII"
20. 8. 2009 10:39
20. 8. 2009 10:55
neregistrovaný "VaclavII"
20. 8. 2009 11:13
20. 8. 2009 11:30
neregistrovaný "VaclavII"
20. 8. 2009 11:38
20. 8. 2009 11:54
neregistrovaný "VaclavII"
20. 8. 2009 11:08
20. 8. 2009 11:25
20. 8. 2009 11:33
20. 8. 2009 11:43
20. 8. 2009 11:57
20. 8. 2009 12:34
20. 8. 2009 18:37
20. 8. 2009 15:20
20. 8. 2009 15:30
20. 8. 2009 15:34
20. 8. 2009 15:38
20. 8. 2009 17:02
20. 8. 2009 17:09
20. 8. 2009 17:42
21. 8. 2009 11:02
22. 8. 2009 23:37
22. 8. 2009 23:48
20. 8. 2009 10:41
20. 8. 2009 10:45
20. 8. 2009 10:51
20. 8. 2009 18:40
20. 8. 2009 10:55
20. 8. 2009 11:21
20. 8. 2009 12:02
neregistrovaný "davidq"
20. 8. 2009 12:06
20. 8. 2009 10:26
20. 8. 2009 10:37
20. 8. 2009 11:00
20. 8. 2009 11:30
20. 8. 2009 11:01
20. 8. 2009 11:36
20. 8. 2009 11:53
20. 8. 2009 12:06
20. 8. 2009 12:26
20. 8. 2009 12:08
20. 8. 2009 12:25
20. 8. 2009 17:06
20. 8. 2009 17:36
20. 8. 2009 15:37
20. 8. 2009 17:00
20. 8. 2009 12:55
20. 8. 2009 12:21
neregistrovaný "carmik"
20. 8. 2009 12:43
20. 8. 2009 12:52
20. 8. 2009 12:53
20. 8. 2009 12:56
20. 8. 2009 18:42
neregistrovaný "carmik"
20. 8. 2009 12:51
20. 8. 2009 12:56
20. 8. 2009 15:17
20. 8. 2009 16:25
20. 8. 2009 17:07
20. 8. 2009 15:30
neregistrovaný "rickyr"
21. 8. 2009 08:11
neregistrovaný "VaclavII"
21. 8. 2009 22:49
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 8. 2009 16:24
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 8. 2009 22:15
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 8. 2009 16:21
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 8. 2009 22:13
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 8. 2009 00:07
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 8. 2009 00:08
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
neregistrovaný "UlysseNuovo"
20. 8. 2009 10:09
Škoda
Aj to čo tam predá Škoda je prekvapenie. Pravdu povediac nevidím jediný reálny dôvod k tomu, aby si francúz kúpil Fábiu pri domácich 207, Clio. Octávia proti 308 a Mégane podobne. Všetko sú to staršie, škaredšie a horšie modely. Povedané bez pozlátka.
Rozbalit vlákno
38
20. 8. 2009 10:22
Re: Škoda
protoze Skoda ve Francii sazi na uplne spatnej marketing, zadne reklamy v TV, a v tistenych a internetovich periodikach jen sporadicky, bohuzel partnerstvi v TourDeFranc to nijak nespravi a jeden zavod doroka proste reklamu neudela
neregistrovaný "VaclavII"
20. 8. 2009 10:31
Re: Škoda
myslím si, že by to stejně byly vyhozený peníze. Francouzi očekávají o automobilu naprosto něco jiného, než konzervativní vzhled, viz. prodej VW, Škoda, naopak je tomu zase v Německu. Otázkou je, jak by dopadly prodeje, kdyby VW by se odvázal a udělal by auto přímo pro tento trh "revoluční" a Renault by se odvázal a udělal by pro německý trh opatrný FL Renaultu 19. >:D
Avatar - Ronault.
20. 8. 2009 10:39
Re: Škoda
Výsledky by byly úplně stejné, jen v designu to není. Francie není jen Paříž a spousta expresivních umělců. To 4. místo VW je naopak docela úspěch, to spíš Opel by se měl zamyslet... Tam ani s Insigniou neuspěje.
neregistrovaný "VaclavII"
20. 8. 2009 10:55
Re: Škoda
řekl bych, že to naopak bude v tom designu, jak si vysvětlit, že z prémiovek je na tom nejlépe právě BMW?
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 11:13
Re: Škoda
pri BMW je zarátané i Mini, ktoré určite robí nejaké čísla (možno zanedbateľné, možno nie), ale nemecká prémiová trojka mi príde veľmi vyrovnaná a vzorne "naukladaná" okolo desiateho miesta...takže z tohto by som príliš nevyvodzoval závery... ;-)
neregistrovaný "VaclavII"
20. 8. 2009 11:30
Re: Škoda
a co srovnat Škodu a Seat? Tam je rozdíl naprosto jasný, co se týče prodeje i co se týče designu - tedy kromě Exeo. U BMW si myslím, že je to především o 3 a 5, které čekají na nástupce.
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 11:38
Re: Škoda
to už je lepší príklad, i keď tu asi taktiež zohráva svoju rolu i geografická "blízkosť"...no určite sa s Tebou nepriem v tom, že design je jedným z rozhodujúcich faktorov kúpy, len to BMW sa mi nezdalo príliš dobrým príkladom, i keď z čísiel vidno, že vlani dominovalo viac, čo môže byť spôsobené i tým, čo píšeš v poslednej vete...
neregistrovaný "VaclavII"
20. 8. 2009 11:54
Re: Škoda
:yes:
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 11:08
Re: Škoda
"jen v designu to není", ale do veľkej miery je to i o designe, celkovom pojatí/ladení áut (o čom vypovedá umiestnenie japončíkov, kde do komfortna ladená Toyota valcuje športovejšie pojaté Hondy a Mazdy) a hlavne je to o silnom francúzskom nacionalizme...ohľadne VW máš pravdu, drží pozíciu s nárastom, kdežto Opel padol o dve priečky s dosť veľkým poklesom, som zvedavý, čo s tým urobí nová Astra, ale v konkurencii Megane, 308 a C4 asi nič moc, hoc auto pre mňa z menovaných najprijateľnejšie, no u Frantíkov zvíťazí nacionalistická idea :-)
Avatar - Perun
20. 8. 2009 11:25
Re: Škoda
To jsou ale nesmyslná klišé, kolego... 8-s
Nacionalismus u Francouzů samozřejmě nějaký je, ale ve srovnání třeba s Německem je zanedbatelný. Francouzské firmy v ČR vesele jezdí na německých autech.. totéž se ale zhusta nedá říci obráceně.

Vysvětlení je spíše v minulosti a v tradicích, v enormě husté síti atp.

My tu máme v podstatě jednu jedinou značku, kterou můžeme považovat za vlastní... Francouzi hned tři a všechny jsou podstatně větší, než Škoda..

O trhu v Německu snad už ani nemluvě... tam je to v bledě modrém to samé, jen ještě výraznější.
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 11:33
Re: Škoda
s poslednými dvomi odstavcami bez výhrad súhlas...to, že Nemci sú nacionalisti je samozrejme tiež pravda, je len málo národov, ktoré asi necítia nacionalisticky, no Francúzi k nim zrovna nepatria, pretože v Európe sú jedny z najväčších, ak nie vôbec najväčší nacionalisti, takže v tomto s Tebou súhlasiť nemôžem ;-) ohľadne tých flotíl pre firmy mám iné skúsenosti, i keď netvrdím, že francúzsky topmanažér sa nevozí v MB, či BMW, pretože adekvátny francúzsky topmodel vlastne neexistuje (fanúšikovia Vel Satisu mi to snáď prepáčia :-) )...
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2009 11:37
Re: Škoda
... zato fanynky Citroën C6 :yes: nikoliv! ;-)
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 11:43
Re: Škoda
C6 je (u nás) takým zriedkavým klenotom (jeden exemplár stretávam síce tak jedenkrát do týždňa), že by som naň takmer zabudol...ospravedlňujem sa fanynke C6 ;-)
ono doma vo Francúzsku bude topmanažér dobre vyzerať ako v C6, tak vo Vel Satise, pretože sedlá auto, ktorým vozia i prezidenta ( >:D ), ale si zober, že príde na jednanie do Nemecka a Nemci ho takmer vysmejú (druhýkRáT prosím o odpustenie ;-) )
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2009 11:49
Re: Škoda
"Ospravedlňenie" (píše se to tak?) PŘIJÍMÁM! :-)
PS: NEtřeba se OMLOUVAT - máte vpodstatě PRAVDU (maličko možná "znejistí", když se s C6 projedou - to už se pak "vysmívá" trošičku "hůře") ;-)
Pěkný den :-)
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 11:57
Re: Škoda
Kylie, Ty si/Vy ste z tej C6 až príliš "na mäkko" - správne sa píše "ospravedlnenie" ;-)
de, te, ne, le, di, ti, ni, li sú mäkké samé o sebe, netreba ich primäkčovať mäkčeňom :-)
Pekný deň i Tebe/Vám :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2009 12:09
Re: Škoda
Nu - docela JSEM! :-)
TAKÉ se mi tam (pak) to "ň" nějak NEzdálo ;-)
PS: K (technice) C6 jsem slyšela "veřejný" komentář p. VACULíKa a "soukromý" p. PUDILa a co se podvozku týče USPĚL i ve srovnání s (výrazně) dražšími konkurenty (to ostatně i v prvních testech proti Jaguar a Mercedes) - příjde mi to trochu ŠKODA, že se moc NEprodává (i když to NEpřekvapuje ... možná maličko "pomůže" nový V6 3.0 HDi Biturbo.. :yes: ;-)
Pěkný den (spíše dny - na chviličku se zase "odpojuji" :-)
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 12:34
Re: Škoda
rozhodne by som mu vyššie predaje prial (pestrosť na cestách nie je vôbec na škodu), ale pri tej cene by som sám do neho nešiel, hoci technicky "na výši", ale v tejto triede mu chýba imidž a pre potenciálnych zákaznikov hrá žiaľ (nielen pre tohto Citroňďu) dôležitú úlohu, v takom svete žijeme... :-) :-)
20. 8. 2009 18:37
Re: Škoda
No s tim, ze jsou nemci nacionalisti nemuzu v zadnem pripade souhlasit!!! Nemci jsou predevsim vlastenci a velmi dobre si uvedomuji cim je podlozena jejich zivotni uroven a statni urednici presne vedi z jakych dani jsou placeni!!! ;-) A to je hodne velky rozdil v pojmech!
20. 8. 2009 15:20
Re: Škoda
Sedni si někdy do nových Renaultů a uvidíš, že důvodů proč ho koupit najdeš dost.Materiály, zpracováním a přívětivostí dnes nemá v mainstreamu konkurenci. V německé zóně to bude mít horší, přece jen německá média pracují dobře. V nich se dočteš takové perly, že ta karta je horší než klíčky, atd....Argument podbízení se cenou také v evropském kontextu neobstojí. Prodává se za cenu VW / kromě Laguny /. Už i proto jsou české ceny velice zajímavé.
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 15:30
Re: Škoda
:-) ak si všimneš, tak som ani nepísal o "plastoch" a ďalších "zbytočnostiach"...nové Renaultie interiéry sú mi sympatické, i keď mi príde najpríťažlivejší zrovna ten v Lagune (v slušnej konfigurácii to vyzerá fakt dosť dobre a na úrovni), Megane ma nezaujal designom exteriéru (okrem 3-dveru, ten sa podaril) a interiér, hoc inšpirovaný Lagunou, tak nie je to, čo v Lagune, predsa len v nej to dýcha o kúsok väčším priestorom a útulnosťou...na Astru si ešte treba počkať, ale nič to nemení na tom, že oproti aktuálnej francúzskej trojke je hoc zatiaľ len vizuálne pre mňa najpríťažlivejšia (napriek tunajším kritikám, že pobrala z každého auta niečo ;-) )...
20. 8. 2009 15:34
Re: Škoda
Měl jsem spíš na mysli nového Scénika, ale s Lagunou i Meganem souhlas.
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 15:38
Re: Škoda
no vidíš, a ja som vyššie spomínal zástupcov nižšej strednej :-) Scénik je iná (rodinná) kapitola, ktorej francúzske ladenie "do pohody" sedí.
20. 8. 2009 17:02
Re: Škoda
Např. Scenic je tam o 200 000,- kč dražší.
Avatar - Ada je zase tady
20. 8. 2009 17:04
Re: Škoda
...že ta karta je horší než klíčky...

Ale to je svata pravda. Uz si nekdy zkousel s autem s francouzskou kartou odjet od televizniho vysilace?
Avatar - Ronault.
20. 8. 2009 17:09
Re: Škoda
Jo, jeden mám kousek od baráku a byl jsem tam nedávno fotit. Je pravda, že ty magnetické vlny přisály tak pevně rendlíka, že se nechtěl pustit, no prostě nemá ten brutální zátah mezi 1800-2200 otáčkami >:D
20. 8. 2009 17:42
Re: Škoda
Já musel čekat až naskočí monoskop. Ani ten nepomohl a zůstal jsem až do zrnění.
21. 8. 2009 11:02
Re: Škoda
volové! Áda se vám fakt snaží pomoct a vy si z toho děláte legraci! Co taky čekat o lidí co si dobrovolně koupí výrobek firmy Rencek a syn >:-[]
22. 8. 2009 23:37
Re: Škoda
megane a lagunu mam v rodine akdyz presednu do techto aut z mojeho BMW tak mam pocit, ze jezdim v skoda 120. Nevim jak je to v jinych mainstream autech - z VW jsem nejezdil ale v tom renaulte (laguna r.2003)je prestrasne necitlive rizeni, spatne dozirovane brzdeni, houpavy podovzek, nepresne prehazovani, vybava je dobra ale napr. startovaci karta uz 1x vymenena, materialy vypadaji hodne levne
Avatar - Ronault.
22. 8. 2009 23:48
Re: Škoda
Tady jde o jiný pohled na jízdu, čili francouzský a BMW, což je docela extrém, taky si BMW za to nechá zaplatit. Laguna II, konkrétně ročník 03, s materiály na tom rozhodně špatně nebyl, brzdy měl hodně agresivní, to chce zvyk, ale aspoň brzdí, což se u některých stejně či jen malinko menších aut koncernu říct často nedá, mě Octa zprvu vylekala, že nebrzdí... ale to je ten zvyk.
20. 8. 2009 10:41
Re: Škoda
Zase jeden chytrej čobolák, kterej musí onanovat na CZ serveru. Povedané bez pozlátka.

Mimochodem, jestli ses tam někdy podíval - ve Francii lze potkat v některých částech prakticky jenom trio Renault, Citroen, Peugeot a statistika je podobná tomu, co tam vídávám - ještě pár VW a Fordu a hotovo.
Avatar - Ronault.
20. 8. 2009 10:45
Re: Škoda
Sklidni hormon frajere nebo ti takovou jednu prdnu až ti shoří ten českej límec :no:
Avatar - Ada je zase tady
20. 8. 2009 15:47
Re: Škoda
Jsou kupodivu i okamziky, kdy lze s clovekem, ktery si vybral takovy divny polofrancouzsky nick, bezvyhradne souhlasit :yes:
20. 8. 2009 18:40
Re: Škoda
wody alien to napsal za mne! >:D
Avatar - woody-alien
20. 8. 2009 10:55
Re: Škoda
Člověk by vážně nevěřil, že se najde takový pako jako ty. A to jsem na ledacos zvyklej.
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 11:21
Re: Škoda
čo čakať od ďalšieho skrytého a úbohého klonu niektorého z tunajších "škodofilov"?! (v tomto spojení nič proti Škode ako takej)
neregistrovaný "davidq"
20. 8. 2009 12:02
Re: Škoda
neurážej škodováky jasný !!!!
taky máme fabii
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 12:06
Re: Škoda
>:D dobre davidko, jeden taký "rozmnožený" davídek v staršom vydaní tu pôsobí a nicky berie do rúk podľa nálady ;-)
fabka nech dobre slúži!
Avatar - Perun
20. 8. 2009 10:26
No né!
Tak tu konečně máme také statistiku druhého největšího trhu s auty v Evropě - děkuji redakci, protože to jsou čísla k zamyšlení..
Zajímavá situace je třeba i v zemích Beneluxu a ve Španělsku (které je prodejním mixem Francii velmi podobné), kde zejména ten Benelux na pomezí kultur představuje ideální mix bez výrazných a disproporčních výkyvů...

P.S. Než potkáte Škodu na silnici třeba někde v Provence, to se načekáte... dřív to bude snad i Velorex. Na druhou stranu třeba v Paříži snad neexistuje ulice, kde by neparkoval minimálně jeden Golf (čti "volxvagén") a v některých čtvrtích (Quartier Latin například..) to platí i o Porsche (čte se zásadně jako "Porš" s ráčkovaným "eR") :-!
Rozbalit vlákno
33
Avatar - woody-alien
20. 8. 2009 10:36
Re: No né!
Pravdu díš, statistika z Francie je mimořádně zajímavá. Golfů je v Paříži opravdu požehnaně, zato mohutný výskyt Porsche v Latinský čtvrti mi nějak unikl, a to jsem tam brouzdal skoro celej den. Snad to bylo tím, že jsem ten den dělal kavárenskýho povaleče a čučel spíš po ženách než po autech.

PS: A zase dobrý výsledek Suzuki, z japonců je výš jedině Toyota a s relativně malým náskokem Nissan. Mazda, Honda, Mitsu - všichni daleko vzadu.
Avatar - rohYpnol
20. 8. 2009 10:37
Re: No né!
Ano, ano. Jsou to čísla k zamyšlení. Tady jasně vidíme další specifikum českého trhu s porovnání s France. Kdy u nás cca polovinu trhu drží Škoda. U nich naprosto dominuje Renault+PSA. Takže u nás je postavení Škody jako domácí značky opravdu anomálie jako blázen ;-) >:-[] :-!
Avatar - Emel
20. 8. 2009 11:00
Re: No né!
To se ale nedá úplně srovnávat... Škoda je jen jedna značka, francouzi na to jsou tři. Navíc mají i bohatší modelové portfolio.
Avatar - Perun
20. 8. 2009 11:30
Re: No né!
Neměl bys to s těmi farmaky nějak přehánět...
Škoda má u nás řádově necelých 30%. Vynásob to 3 x a vyjde ti kolik?
Jo, je to stejná demagogie, jako to, co to plácáš ty ;-)
Avatar - Emel
20. 8. 2009 11:01
Re: No né!
A vychází ti z toho zamyšlení něco?
Avatar - Perun
20. 8. 2009 11:36
Re: No né!
Že je to všude velice podobný a odráží to do určitý míry příslušnost k nějakýmu subkulturnímu prostředí.
Třeba ten Benelux je přesně na pomezí a také to tam tak vypadá v poměru registrací. Nemám ale, bohužel, relevantní čísla.
VW je nesporně dobře vnímán i ve Francii - dá se říct, že je to právě VW, kdo je vítězem té tabulky.
Naopak pohled na statistiku v Německu je dramaticky jiný... tam se fr. produkce tak tak drží.. Ne že by byla horší, to si myslí uhrovitý výrostci někde v učilišti a diamantoví jezdci v bazarových prémiích.
Vysvětlení je jasný tomu, kdo o tom chce přemýšlet... :-)
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 11:53
Re: No né!
"subkulturnímu prostředí" zahŕňajúcemu i príslušnosť k národu, jeho myšlienkam, krajine ako takej, inak povedané nacionalizmus, píšeme o tom istom, len Ty sa mi snažíš vyvrátiť to, čo píšem ja :-) už budeš ako GTI s tým čítaním tabuliek, ale dávam zapravdu, že VW je "cezhraničný" víťaz, no dôležité je podotknúť i to, že s nárastom predaja oproti vlaňajšiemu roku, tým chcem povedať, že "nežijú iba z minulosti"...
Avatar - Perun
20. 8. 2009 12:06
Re: No né!
Hm.. já znám Francouze velmi dopodrobna a vím, co říkám, když říkám, že jinak historicky podložený nacionalismus ve Francii (nejvíce asi v době De Gaula v šedesátých letech) už tam zdaleka není tolik aktuální, jako třeba v Německu, kde (řekl bych) pomalu sílí.
Subkulturním prostředím mám na mysli třeba i jazyk a společnou historii. Belgie je výborným příkladem. Tam se třeba minulý rok prodalo cca 70 tisíc Citroënů.. A že má jen asi deset milionů obyvatel? A co jako? :-) Podobných počtů tam dociluje i ten VW. "Mele" se to tam pěkně uprostřed.
Mezi nacionalismem v tom špatném smyslu slova a národním cítěním je rozdíl. O nacionalismu ve formě nacizmu už jsme tu něco slýchávali, ne?
Francouz do firmy v Čechách klidně nakoupí Škodu. Je mu to totiž celkem jedno a lépe se mu pak také jedná s českými zákazníky... Němec to (ne vždy, ale většinou) neudělá, třebaže by byla varianta fr. aut levnější. Obvykle s odkazem na to, že to má nařízené z centrály... realita je ale taková, že o tom ani nezauvažuje, natož aby si dělal nějaké propočty.

A prosím, s tím výše zmíněným nickem už mě nesrovnávej, děkuju ;-)
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 12:26
Re: No né!
s tými francúzskymi a nemeckými firmami môžem vychádzať z vlastných skúseností a skúseností mne známych ľudí...výsledok je v prevahe taký, že Nemec kúpi nemeckú a Francúz francúzsku produkciu (slovenský majiteľ firmy kúpi Škody, VW a sebe Audi, a tiež by tu cenou zvíťazili "frantíci", ale subkultúrne prostredie mu káže iné)...ale oki, možno máš iné skúsenosti - výnimky, ktoré potvrdzujú pravidlo, no tu zverejnená tabuľka hovorí sama za seba ako je to s tým subkultúrnym prostredím...ten Benelux je inak veľmi dobrý príklad, kde sa sily krásne pretínajú a trú...
K poslednej vete - bez problémov ;-)
Avatar - Emel
20. 8. 2009 12:08
Re: No né!
VW má ve Francii stejné prodeje, jako Peugeot v Německu. Samozřejmě, německý trh je větší, ale i relativní poměry jsou podobné... pokud pomineme výjimečnou pozici VW v Německu.
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2009 12:11
Re: No né!
Německý trh sice JE větší, ale myslím že NE zas tak "o moc"! ;-)
Avatar - Emel
20. 8. 2009 12:25
Re: No né!
2.027.887 oproti 1.124.552 za první pololetí... to je nějakých 80%. Jenom? :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2009 13:31
Re: No né!
:-) - mluvili jsme o TRHu (NE o posledním pololeti "zdeformovaném" Abwrackprämie, která zrovna v Deutschland přiměla NEuvěřitelné množství lidí vyměnit své staré ojetiny za něco levného malého nového ;-)
PS: Při "normální" situaci je německý trh o něco VĚTŠí (jak jsem NAPSALA), nicméně ROZDÍLy NEjsou až takové.. (asi jste prostě ZAPOMNĚL na ten "pokřivující" vliv ŠROTOVNÉho - a "deformující" NEjen co do POČTU prodaných vozů.. ;-)
20. 8. 2009 17:06
Re: No né!
Helel Kylie, ty si ten clanek asi nectla co? Tam se jasne pise ze Fr. trh je druhy nejvetsi prave proto ze ve francii bezi srotovne. A to bezi i v nemecku. Takze ten rozdil v deformaci trhu nejakej bude ale tezko rict vna kterym trhu momentalne dela premie vic. Takze - fr. trh je opravdu polovicni.
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2009 17:13
Re: No né!
Hele chytrak(u)1čko, NEjde o zrovna TENHLE článeček. OBECNĚ platí, že německý trh je trochu VĚTŠí než britský/italský či francouzský, ale NEbývá to 2NÁSOBNĚ!
NEvím proč, ale zrovna v Deutschland se šrotovné "chytlo" až NEskutečně/NEuvěřitelně ... což ale (možná) přinese POKLES budoucích prodejů..
.. prostě ŠROTOVNÉ je ekonomická/statistická .. prostě VŠECHNO "bubost"
PS: "normální" ROZDÍL v prodejích mezi Fr. a De. je spíše (cca) 1/3 ;-)
A zatímco francouzské prodeje zůstaly v porovnání např. s loňským rokem (skoro přesně) STEJNÉ, ty německé se docela ZÁSADNĚ (o 1/2 milionu vozů?) ZVEDLY!
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2009 18:07
Re: No né!
Ah ano - samozřejmě :-)
Na rancouzském italském britském trhu se ročně prodá cca 2 a 1/4 - 2,5 milionu vozů, na německém kousek PŘES 3 miliony - uvidíme kolik to udělá LETOS, dle pololetního průměru bylo to "vycházelo" o MILION vozů VÍCE!!!
PS: Ale ta "mánie" už OPADÁ, myslím že příští rok(y) by mohl přijít VELKÝ propad! :-|
20. 8. 2009 15:37
Re: No né!
Německý trh dvojnásobný. Francouzský je v podstatě stejný jako UK nebo Itálie.
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2009 16:30
Re: No né!
Myslím že s tím dvoj"NÁSOBNÝ" se MÝLÍTE!
PS: Ano - Francie, Italie, Britanie jsou cca stejné/podobné, německý trh JE trochu větší, ale NIKOLIV 2x (i když letos díky Abwrackprämie skoro ANO ;-)
20. 8. 2009 17:00
Re: No né!
Bavíme se o letošních prodejích.
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2009 17:06
Re: No né!
No to je ten PROBLÉM - díky šrotovnému je trh DEFORMOVANÝ a letošní tabulky vpodstatě NEmají "hodnotu" (a bude myslím ještě chvíli TRVAT, než se situace "stabilizuje"/vrátí do NORMÁLu ;-)
Avatar - Perun
20. 8. 2009 12:55
Re: No né!
Jistě, s 206 a 207 ve šrotovném... Proti Golfům a Passatům :-)
Zejména ten Golf má ve Francii výborné jméno..
neregistrovaný "carmik"
20. 8. 2009 12:21
Re: No né!
Počkej si, po neděli by měly být další velké evropské trhy. Jsou to opravdu zajímavá čísla. ;-)
Avatar - Perun
20. 8. 2009 12:52
Re: No né!
Zeptej se v Srbsku... ;-)
Avatar - Perun
20. 8. 2009 12:56
Re: No né!
Tam je taky? :-O No tak jo, zkus to...
neregistrovaný "carmik"
20. 8. 2009 18:42
Re: No né!
Albánie až v příští pětiletce. Teď makám na Kamčatce a Čukotce. >:-[]
Avatar - Perun
20. 8. 2009 12:51
Re: No né!
Počkám, šéfredaktore >:D :yes:
Avatar - marek.g
20. 8. 2009 12:56
Re: No né!
jsem zvědav na Itálii.Jestli tam Guru opravdu tak drtí to Bravíčko jak píše doktor...
20. 8. 2009 15:17
Re: No né!
i kdyby nedrtil, jako bys neznal doktora - je to matematik poloprofesionál, metodickou příručku pro správné čtení tabulky zmachlá za dvě minuty >:-[]
Avatar - marek.g
20. 8. 2009 16:25
Re: No né!
tak jistě.je to prostě machr na čísla >:D >:-[]
Avatar - Ronault.
20. 8. 2009 17:07
Re: No né!
Podle mě tu příručku má ještě z dob studia, náš antiproletář s VŠ z dob temna >:D
20. 8. 2009 13:47
1,8 MZR vs. 1,8 Valvematic
kdo my poradi ohledne tech 2 motoru? mam dylemu mezi Mazda 6 a Toyota Avensis......ktery z tehletech 2 motoru vybrat? dik za info
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2009 14:04
Re: 1,8 MZR vs. 1,8 Valvematic
Myslím že VĚTŠí rozdíl než mezi MOTORy, je v CHARAKTERu těch vozů.. (ty "poslouží" asi relativně PODOBNĚ, i když možná ten Valvematic..
PS: A v tomhle případě bych NAD (šedou) teorii dala VLASTNí zkušenost - MUSÍTE se v těch vozech projet a jeden "styl" vám bude "bližší" (MNě by byl bližší asi spíše ten Avensis, ale to je docela DOST "individuální".. ;-)
PPS: Mazdě bych zase dala přednost (skoro přede VŠÍM ostatním) v nižší střední (její "styl" mi pro MOJi "představu" o voze této kategorie "pasuje" NEJlépe - a vůz Mazda 3 1.6 MZ-CD považuji za jeden z nejPODceňovanějších vůbec) :-|
20. 8. 2009 14:22
Re: 1,8 MZR vs. 1,8 Valvematic
jasne ze to chce vyskouset .....ale mne zajima predem nazor lidi ktery maji zkusenosti, nebo informace....pokud my oba styly budou vyhovovat, tak treba rozhodne spolehlivost, po case treba vecsi hlucnost atp. proto se ptam ted ohledne nejakych skusenosti,
jinak dik za info ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2009 14:37
Re: 1,8 MZR vs. 1,8 Valvematic
Nu já jsem "odchovaná" na Carinách a (střednětřídních) Toyotách VŮBEC, takže možná i PROTO trochu "preferuji" tu Toyotu (tatínek jezdil do servisu jen pro olej, nebo pro novou :-) ), ale s tou HLUČNOSTí jste to docela "trefil", ten v Mazdě maličko "hlučnější" je a mohl/měl by možná mít i maličko MENŠí spotřebu a i když ani ta "toyotí" 1.8 není žádný "zázrak", řekla bych že "o dýchnutí" lepší BUDE...
... navíc Avensis řekněme "lépe" splňuje" MÉ představy o voze STŘEDNí třídy (Mazda zase pro nižší střední..)
Jinak docela HODNĚ záleží pro "jaké" ježdění vůz/motor volíte, 1.8 sice (samozřejmě) STAČí na "rozpohybování" vozu STŘEDNí třídy, ale "jen tak tak", takže i PROTO je tam někdy trošičku VYŠŠí spotřeba (motor se musí VÍCE namáhat - to takový můj "brumlomotor" se /doslova/ "nudí" a v nízkých otáčkách "převaluje" v 99% případů/jízdy ;-) )
PS: Nevím jak ceny a náklady na pojištění apod. ale pokud jde o SPOTŘEBU, možná bych KLIDNĚ zvažovala alespoň 2litr, neb SPOTŘEBA bude asi víceméně STEJNÁ (a ty 2 deci OBJEMu navíc u přeci jen už většího/těžšího vozu BUDOU asi ZNÁT :-)
Avatar - miromen
20. 8. 2009 14:34
Re: 1,8 MZR vs. 1,8 Valvematic
TOYOTA
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 14:54
Re: 1,8 MZR vs. 1,8 Valvematic
máš aj nejakú skúsenosť? osobne som nešiel ani s jedným z týchto motorov, ale papierovo nie je 1.8 MZR voči 1.8 Valvematic konkurentom, to skôr 2.0 MZR...potom by bola u mňa dilema väčšia...
20. 8. 2009 14:57
Re: 1,8 MZR vs. 1,8 Valvematic
dik..ja to beriem celkovo- poistka ,spotreba, nejde my o to ktery motor je konkurentem....takze kdyz vemy ty 2M tak jednoznacne Toyota- :-)
neregistrovaný "rickyr"
20. 8. 2009 15:30
Re: 1,8 MZR vs. 1,8 Valvematic
barbare, prestante psat to "MY" !!! 8-s 8-s :no: :no: :'-(
Avatar - miromen
20. 8. 2009 15:04
Re: 1,8 MZR vs. 1,8 Valvematic
Zkušenost nemam jen to co jsem vyčetl z testu.
20. 8. 2009 23:10
Re: 1,8 MZR vs. 1,8 Valvematic
Tak ja tu osobnu skusenost mam, kedze uz 3 mesiace jazdim s Avensisom 1.8 valvematic. Motor je podla mna vyborny. Do 3000 otacok ani neviem, ze ho mam v aute. Krasne ticho. Pritom mu nerobi problem hybat autom pri nejakych 1300 otackach. Ak nepotrebujem zrychlovat, mozem ist od nejakych 55 kludne na 5.stupni a pri 65 tam dat sestku. Ziadne vybracie a trapenie sa nekonaju. Pri akceleracii je samozrejme potrebne motor vytocit-je to atmosfera. Ale od 3000 motor zacne slusne tahat a zatah pokracuje plynule az do 7000 otacok (viac som sa neodvazil). A zvuk to ma tiez dost pekny. Spotrebu mam zatial 7,4 l, lenze nabehanych len 3000 km, chodim skoro stale so zapnutou klimou a prilis sa nekontrolujem.
Nie je to samozrejme supersport, ale ja som auto kupoval ako rodinne.
20. 8. 2009 17:52
Re: 1,8 MZR vs. 1,8 Valvematic
Doporucuju Mazdu, je vyrazne lehci takze lip jezdi a ma nizsi spotrebu. Avensis je taky dobry auto, ma vsak, jak se pise vyse, uplne jinej charakter. Mazda je mrstna, svizna, elegan, mazel, skvele se ridi, Toyota je spis rodinej kocar, bytelny, kvalitni bezpecny auto.
Avatar - miromen
20. 8. 2009 18:16
Re: 1,8 MZR vs. 1,8 Valvematic
Ale ta 1.8 v mazdě nestačila ani na předchozi 1.8 v toyotě natož oproti nove 1.8.
Avatar - Ada je zase tady
20. 8. 2009 16:56
Francie neni jen Paris,
je to take Alsasko, kde se mluvi nemecky, ciste a upravene vesnice se jmenuji napriklad Breitenbach a z dobrych duvodu se tam kupuji Volkswageny...

Ale je fakt, ze zbytek Francie je hodne divna zeme, kde se kupuji hnusne a nespolehlive rendliky. kdyby byl Ceaucescu trochu sikovnejsi diktator, bylo by to takove velke Rumunsko.

Pokud to neni absolutne nezbytne, nekoupil bych od Francouzu nikdy uz ani sroub. Po svych zkusenostem jim neverim. Jsou to (vyjimky potvrzuji pravidlo) bordelari a lhari, kteri nikdy nedodrzi zadny slib!
Rozbalit vlákno
10
20. 8. 2009 16:59
Re: Francie neni jen Paris,
Možná jsi měl vybírat manželku někde jinde.
Avatar - Ronault.
20. 8. 2009 17:02
Re: Francie neni jen Paris,
Ty jsi ale zlý >:D >:D :yes:
Avatar - Ada je zase tady
20. 8. 2009 17:02
Re: Francie neni jen Paris,
Moje manzelka neni z Francie. Jen jsem ve sve dobe zkousel s nimi neco obchodovat...
Avatar - Ronault.
20. 8. 2009 17:05
Re: Francie neni jen Paris,
Rumunsko, Francie, dyť to je pro tebe stejné, ne?
20. 8. 2009 17:07
Re: Francie neni jen Paris,
já bych si možná rád vyslech co na to vaše "obchodování" říkala i druhá strana ;-)
Avatar - Ronault.
20. 8. 2009 17:05
Re: Francie neni jen Paris,
Ádo, čekal jsem, co vymyslíš dneska za kravinu, ale tohle je docela pecka, super!

Sice tam chybí taková ta klasika, jako TDI je nejekologičtější motor pod sluncem, nejlepší pro řízení je brutální zátah TDI mezi 1800-2200, TDI musí mít chip, pak dosahuje rychlosti světla za 7,8 vteřiny...

Ale je to dobrý, taková předweekondová pohodička, prostě zábava na cesty, lepší jak Donutil nás k smíchu :yes:
20. 8. 2009 17:13
Re: Francie neni jen Paris,
Musíš číst mezi řádky, Áda není žádný prvoplánový estrádní šoumen.

Nejekologičtější motor? Vždyť přece píše že vesnice v Alsasku jsou ČISTÉ a UPRAVENÉ, protože tam kupují VW, a VW se přece kupuje jenom s TDI.

To s tím Causecse jsem ale bohužel nepochopil. Přiznám se rovnou, určitě to bude mojí omezenou intelektuální kapacitou... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2009 17:22
Re: Francie neni jen Paris,
To opravdu JSOU! A nejZNÁMĚJŠí "alsasan" jezdí (již roky :-) s vozy značky Citroën (a MOC dobře ;-)
Avatar - Plautus
20. 8. 2009 17:30
Re: Francie neni jen Paris,
takže záver: Seb je vlastne dobrý na W(R)C iba preto, lebo od mala dýcha výfukové plyny z TDI (alebo prv TDi) >:D
;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2009 17:33
Re: Francie neni jen Paris,
:yes: :-)
20. 8. 2009 17:20
Design a Skoda a Francie
Teda ty dve diskuze nahore o skode opravdu ukazuji jak umite cist a orientovat se v datech. To ze se nekomu z vas nelibi fabie, jeste nezanmena, ze se nelibi francouzum a uz vubec ne ze si ji proto nekupuji. Kdybyste se do tabulky podivali poradne, tak zjistitte ze za skodou jsou takovy znacky jako Honda, Mazda ci Alfa. Kdyby to byl trh orientovanej jen designove tak jsou zrovna tyhle tri znacky se svymi obnovenymi modelovymi paletami daleko vejs. A zejmena alfa - modla zdejsi italofilu by mela asi bty v top 5, ne? Mylsim ze problem bude uplne jidne. Asi pujde hodne i o cenovou politiku a Image znacky. A o tom, jak jsou znacky vnimany ve francii vime zhruba tak prd.
Takze jen dodam, ze prave z pohledu, ze Skoda je pred Mazdou a Hondou, a lehce za Hyundaiem a Kiou ukazuje, ze si skoda nevede uplne spatne, ale mohla by mit i navic. A vysledky z Francie ukazuji, jak velkym uspechem pro Skodu je porazit vsechny silne a velke znacky nejen doma v cechach ale i v Polsku, na Slovensku ci Madarsku. Tedy v zemi kde znacka Skoda ma tradici a tim padem neni znevyhodnena. Pak se ukazuje opravdova kvalita aut co delaji.
:yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2009 17:28
Re: Design a Skoda a Francie
FFFtip je v tom, že MIMO hranice česka je škoda LEVNÁ značka (koncernu vw) :-)
PS: A kdo RADĚJi Fabia - ať si to "užije" :yes: ;-)
PPS: Já (bych) třeba RADĚJi např. Alfu MiTo - je "hezčí" (což je u auta skoro to nejDŮLEŽITĚJŠí, že?) a navíc má VÝBORNÉ (to se zas "líbí" mně) motory :yes: ;-)
neregistrovaný "VaclavII"
21. 8. 2009 08:11
Re: Design a Skoda a Francie
Zkus si přečíst článek ještě jednou, zvláště pak pasáž o japonských vozech (Honda, Mazda). To že Alfa ("modla zdejších italofolu") - jsi si vlastně odpověděl sám, článek je o Francii. Cenová politika, že tam hraje výraznou roli? Proč tedy francouz dá přednost dražšímu Meganu před levnějším G jako Guru jako Golfem? Zdá se někomu Fabia hnusná? Jen zdejším gurufilům, mě se celkem líbí, pokud má větší kola, ovšem pouze z venku, uvnitř je to koncernová šeď a nuda. Že Peugeot klesá? Já se nedivím, jejich design v poslední době postrádá nápad. Možná, že je to záměr, kterak uspět i na největším evropském trhu. A ať se to někomu líbí nebo ne, tak Paříž je město módy.
21. 8. 2009 17:06
Re: Design a Skoda a Francie
Je fakt, že v Německu se Peugotu daří líp než Renaultu. Pro mě je ale design Peugotu tragický.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
21. 8. 2009 22:49
Renault LAGUNA...
Panstvo, Renault Laguna potvrzuje kvalitu, definovanou Carlosem Ghosnem. V ADACu, v oblasti spolehlivosti, byla dokonce druhá (spolu a Audi A4 a Mercedesem C)... ještě lepšího výsledku dosáhla v J.D. Poweru, kde se stala nejoblíbenějším vozem třídy v Německu... škarohlídům končí zlaté časy :-)
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Ronault.
21. 8. 2009 23:11
Re: Renault LAGUNA...
Šoupni odkaz.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 8. 2009 16:24
Re: Renault LAGUNA...
Na netu jsem to nenašel, ale v časopisech bylo publikováno nejnovější J.D. Power několikrát. Statistiku ADAC jsem zahlédl jen letmo, potřebuji sehnat podrobnosti.
22. 8. 2009 19:05
Re: Renault LAGUNA...
Odkazy jsou tady.
[odkaz]
[odkaz]
A toto je z USA.
[odkaz]
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 8. 2009 22:15
Re: Renault LAGUNA...
Díky za odkaz s Lagunou.
22. 8. 2009 00:48
Re: Renault LAGUNA...
Oceňuju tvojí snahu, ale jak jistě víš, co píšu už rok, že ten downův syndrom je prostě OUT!
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 8. 2009 16:21
Re: Renault LAGUNA...
Vím, že se Ti její design nelíbí, ale včera večer jsem viděl Lagunu stát přímo pod stylovou lampou veřejného osvětlení a bylo to nepopsatelné... ale to ty nepochopíš >:D
Avatar - woody-alien
22. 8. 2009 22:00
Re: Renault LAGUNA...
V tomhle musím s Navtechem souhlasit. Laguna je dokonalá "frustrační kompozice". Prvek očekávání je následován prvkem zklamání.

Předevčírem jsem v Ústí viděl coupé v černý barvě zaparkovaný u kraje. Přijížděl jsem k němu zezadu a skoro se až zatajil dech nad tou elegancí. Zpomalíš a pomalu projíždíš kolem boku, profil téměř roven dokonalosti.

A pak se ještě na rozloučenou mrkneš do zpětnýho zrcátka....a to jsem neměl dělat. Uvidíš předek a máš po náladě. Škoda...tak snad po faceliftu, jestli nějakej bude. :'-(
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 8. 2009 22:13
Re: Renault LAGUNA...
Já si myslím, že je Laguna vozem, který má opravdové charisma. Jeho design není prvoplánový a předpokládám, že bude zrát. Autoři mu vtiskli nadčasovost, takže i za nějaký čas bude stále aktuální. Jenže...

... Laguna má tendenci vypadat podivně na fotkách, případně na videích. Živé setkání s vozem je o poznání pozitivnější. Ale rozumím každému, komu se, zejména její příď, nelíbí.

Jinak Coupé je krásné. Zde byla příď trochu upravena, takže působí vyváženěji a hlavně o poznání líbivěji.
Avatar - T613
22. 8. 2009 23:45
Re: Renault LAGUNA...
žel Laguna nemá kam zrát, ona je již přezrálá. Na to zraní je už na trhu příliš dlouho. A přiznejme si to .. krom a šíleným lidem se nikomu nelíbí.
Avatar - Ronault.
23. 8. 2009 00:03
Re: Renault LAGUNA...
Tatrováku, nemáš to spRávné oko. Design Laguny zraje. Postav se k jejímu profilu a nech na sebe působit dokonalé linie, které by mohly závidět všechny, kompletně všechny vozy střední třídy. Postav se k zádi a sleduj to majestátní zakončení profilu. Jo, není to ta velká zadnice tlusté tety berty Passatu... a teď počkej až zapadne slunce, je tma a příjde majitel, nastartuješ a ty dvě dokonalé červené linie ti zmizí z obzoru.

Vizáž Laguny není prvoplánovitá jako laciné * z titulní stránky úpadkového pornočasopisu, ale oduševnělý výraz inteligentní ženy, kterou čím víc znáš, tím více tě dostává.

P.S.: K té přídi se nevyjadřuji, s tou by tato krásná žena potřebovala pár plastik, verze GT je příkladem dobrého směru úprav.
Avatar - T613
23. 8. 2009 00:10
Re: Renault LAGUNA...
nevím proč, ale v horním příspěvku mi zmizelo fanatikům .. sedí to na tebe >:-[]
Avatar - Ronault.
23. 8. 2009 00:20
Re: Renault LAGUNA...
Já nejsem žádný fanatik, kdybych byl, tak napíšu i odu na předek, to jsem raději neudělal >:-[] >:D
Ale zase jak porovnám mainstream střední třídy, tak co mě čeká?
Mondeo - svaly v kombinaci s kynetickým designem zastaraly asi 30 vteřin po uvedení na trh.
Passat - sedan s těžkou zádí, předek vyhnaný chromem, jinak nic podstatného
407 - trochu disbalance, navíc končí, co příjde po tak velké masce raději nechci vidět
C5 - tolik málo nápaditosti a ještě více inspirace v jiných autech, to se na Citroen nehodí, ale byla by to pěkná Audina, to jo
Insignia - barokní oblé linky byly in v 90. letech, o tam by to byla přeháňka. O interiéru a posadu vzadu mluvit nebudeme
Superb - háleluja, už nevypadá jak Passat s větší maskou, ale má svůj podařený předek, nebýt zádě, tak hodnocení hodně vysoko
Avensis - ani ryba ani rak, nezaujme, neurazí
Accord - snad jediné auto střední třídy, které se mi líbí, ale to je asi dáno tím, že předchůdce byl ještě podařenější
M6 - designer buď kdysi maloval Manga nebo byl zhulený a vytlemený
... je tam ještě nějaký mainstream?
EXEO! - konečně pěkná Audina >:-[]

Premie je jasně daná
C-classe - nádhera, to nejlepší široko daleko
3-er - po letech stále skvělý Bangle
A4 - single frame je s lety nuda
Avatar - woody-alien
23. 8. 2009 14:33
Re: Renault LAGUNA...
Téměř stoprocentní souhlas, jen tu C5 bych vzal víc na milost. Líbí se mi, ale je fakt, že by se na ní hodil spíš jinej znak než Citroen.

PS: Nic proti Céčku, je fakt hodně povedený, ale 3-er po faceliftu je prostě úchvatný.
Avatar - Ronault.
23. 8. 2009 17:02
Re: Renault LAGUNA...
Ano, C5 je krásná, ale až na konkávní zadní sklo to není pořádný Citron. Pořád ale vypadá lépe než předchůdce, uvidíme co udělá nová řada DS.

Trojka a Bangle, hlavně předešlá 7-er, to bylo moje a pořád je. Současné jen zvětšování ledvinek u sedmičky už není ono :-(
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 8. 2009 00:07
Re: Renault LAGUNA...
Já ji přijal. Podle mě má charisma a rozhodně není prvoplánová. Ale jak jsem již mnohokrát řekl - chápu, že se Vám nelíbí.
Avatar - T613
22. 8. 2009 23:48
Re: Renault LAGUNA...
my to s Navtechem chápeme! Takové dávidlo je vskutku nepopsatelné! ;-)
22. 8. 2009 23:25
Re: Renault LAGUNA...
JD power je nazor lidi. Kdyz si koupim napr. Logan tak muzu byt daleko spokojenejsi jako kdyz si napr. koupim BMW 3er, protoze od auta za 6tisic euro nic neocekavam a nejake hrkani sedadel mne nerusi protoze jsem z tim pocital. U draheho produktu je clovek daleko kritictejsi.
Avatar - Ronault.
22. 8. 2009 23:54
Re: Renault LAGUNA...
No a mrknul si na ty odkazy? Protože v nich se nesrovnává 3er s Loganem ale auta jednotlivých tříd.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 8. 2009 00:08
Re: Renault LAGUNA...
Podívej se na ten skok ve srovnání s minulou generaci Laguny - nová veze je snad skokanem století. Prakticky z nuly na sto. Z chvostu tabulky až na její vrchol... něco na tom bude.
22. 8. 2009 23:19
nacionalisticke bla
kazda krajina stavi auta na svoje cesty, Nemecke automobilky jsou nejlepsi na svete diky neomezenych dalnicim a vecnemu boji o jeste vetsi vykon a bezpecnost mezi mercedes & bmw. Bez vecneho soupereni techto aut by se dneska jezdilo uplne jinac. Diky toho dominuji nemci svetovy premiovy trh 80%. Tu francouzi nemaji co nabidnout v USA nejsou zastoupeni ani v mainstream sektoru.

Japonci stavi prevazne male auta na svoje precpane cesty z malym vykonem, 200HP tam nedava smysl - i tam se zahranicni auta neprodavaji jen bohati si kupuji nemecke premie.

Francouzi maji jinou kulturu a vkus, technika je moc nezajima a nemecke auta tam vubec nepasuji (jen pro milionare), myslim ze v cele EU staci lidem auta do 80koni vzdyt se vsude jezdi max. 130 i male prekroceni rychlosti stoji ve svycarsku, fr nebo GB 800 euro.

Uplne jina situace je v nemecku, neomezene dalnice nejnizsi pokuty v EU, audi, bmw, mercedes tradicne prodavaji vysoko vykonne auta, peugeot nebo toyota z mekkymi podvozky a malymi motormi tam vubec nepasuji. Z nacionalismem to nema vubec nic spolecne, ale ze stylem zivota. Sam jsem byl dlouho v nemecku a nikdy mne nenapadlo jezdit 250kmh z renaultem. Nato ma neprime rizeni, slabe brzdy a skakajici podvozek
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ronault.
23. 8. 2009 00:04
Re: nacionalisticke bla
Ten nadpis tvého příspěvku přesně vystihuje to, co obsahuje. To se vždy jen tak nepodaří :yes:
23. 8. 2009 19:13
Re: nacionalisticke bla
Oni mají ve Švýcarsku euro? :o)))
Avatar - woody-alien
23. 8. 2009 22:24
Re: nacionalisticke bla
Teď už ne, ale bylo tam Euro ve fotbale... >:D
24. 8. 2009 00:45
Re: nacionalisticke bla
Ale mají tam pěknej vláček za Zermatu do Davosu >:D
Avatar - Perun
23. 8. 2009 22:11
Re: nacionalisticke bla
ŠMARJÁ >:-[]