Autosalon Frankfurt 2007 - Speciální příloha Auto.cz
Svět se zase změnil. Jeho automobilová část se v Evropě potkala na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem už po 62. Tento ročník měl jednoznačného jmenovatele. Byl jím oxid uhličitý, nebo-li CO2, produkt spalování uhlovodíkových paliv, na které dnes jezdí většina automobilové produkce. Evropské úřady trápí vysoké množství emitovaných objemů CO2, a protože automobily jsou hodně vidět v celé vyspělé Evropě, přišla na ně řada v prvním kole.
Automobilky zareagovaly velmi rychle. Nad flotilami německých prémiových značek s vysokými průměrnými objemy motorů s absolutně vysokou spotřebou se začalo smrákat, ale prakticky každý kdo ve Frankfurtu vystavoval nabídl krátkodobé či střednědobé řešení. Místy šlo více o marketing než o techniku, ale v průměru jde o pokrok, který by bez strašení evropských úředníků přišel mnohem později.
Frankfurtská přehlídka bývá obvykle doménou německých značek, ale množství premiér, které přivezly francouzské automobilky dává tušit, že útlum je ten tam. Japonské značky možná v Německu vystupují nenápadně, ale moderní konstrukce zážehových motorů i tiché hybridy možná i v tomto silně naftovém prostředí obhájí a vybojují v následujících letech své pozice. Korejské tažení se nadechuje k velkému útoku v nižší střední třídě. Kdo přesně bude vítězem a kdo poraženým, to je otázka kterou si kladou stratégové asi všech automobilek, působících v Evropě. A pak tu máme Číňany. Zatím outsidery, bez technicky vyspělých produktů, jejichž výrobní objemy zatím nemohou soupeřit ani s těmi nejmenšími v Evropě. Zatím, zatím, zatím...
Abychom vám usnadnili orientaci ve světě automobilových novinek letošního podzimu, přinášíme tuto přílohu.