Jaguar XF Sportbrake poprvé naživo: Jakoby se na něj zapomnělo...
Hlavní pozornost na frankfurtském stánku Jaguaru je upřena na nové SUV E-Pace. Nový zástupce stále populárnější kategorie je vystaven v nepřeberném množství exemplářů, až návštěvníci snadno přehlédnou další novinku z Coventry, druhou generaci velkého kombi XF Sportbrake. My však na něj nezapomněli a ve Frankfurtu si ho prohlédli.
XF Sportbrake se po vzoru sedanu snaží vypadat hodně dravě, záď s velkým prosklením ale má jednu pihu na kráse. Z tříprostorové verze byla totiž převzata velká koncová světla vytažená široko do boků karoserie, která už u výchozího auta nepůsobí tak elegantně a u kombíku tomu není jinak. A přitom opodál stojící E-Pace s užšími koncovými světly vypadá zezadu tak dobře... Změňte tenhle detail a z XR Sportbrake bude krasavec, protože až na ty svítilny zaujme.
Špatné to není ani s prostorností, která na zadních sedadlech překonává konkurenční BMW 5 Touring. Vzadu jsem měl se svými 183 centimetry slušnou rezervu před koleny, tak hodně místa nad hlavou. A to byl vystavený kusy vybaven panoramatickým oknem, které obvykle prostor notně ukrojí. Nastupování však připomíná trochu vlez do sporťáku, na zadní sedačky člověk spíše zapadne, než aby elegantně nastupoval.
Jaguar XF Sportbrake – srovnání rozměrů s konkurenty | |||||
Model | Jaguar XF Sportbrake | Audi A6 Avant | BMW 5 Touring | Mercedes-Benz E kombi | Volvo V90 |
Délka (mm) | 4955 | 4943 | 4942 | 4933 | 4936 |
Šířka (mm) | 1987 | 1874 | 1868 | 1852 | 1890 |
Výška (mm) | 1496 | 1461 | 1498 | 1475 | 1475 |
Rozvor (mm) | 2960 | 2912 | 2975 | 2939 | 2941 |
Objem zavazadelníku (l) | 565/1700 | 565/1680 | 570/1700 | 640/1820 | 560/1526 |
Záď ukrývá zavazadelník o udávaném objemu 565 litrů, což plně odpovídá dané kategorii kombíků vyšší střední třídy. Pravidelně tvarovaný prostor je dlouhý 108 centimetrů, široký 105 centimetrů a pod plato vysoký 40 centimetrů. Může se tu nacházet hodně poctivý koberec s vysokým, hustým vlasem, nechybí tu ani praktické háčky nebo síťky na drobnosti po stranách. Výhodou je i vysoko otevírané víko kufru nebo rovná plocha vzniklá po sklopení zadních sedadel (v poměru 40:20:40).
Jednu výhradu ale přesto máme, pod malé kulaté víčko palivové nádrže se už nevešlo hrdlo nádrže na AdBlue, a tak močovinu musíte dolévat přes zavazadelník, což není moc praktické.
Nový Jaguar XF Sportbrake už zná i své české ceny. Ty začínají na částce 1.217.502 korun za základní dvoulitrový turbodiesel se 120 kW v kombinaci s šestistupňovým manuálem a pohonem zadních kol, což je ve srovnání se sedanem o nemalých 69.333 korun více. Základní výbava mimo jiné čítá i samonivelační vzduchové odpružení zadní nápravy.