Jaguar XF Sportbrake poprvé naživo: Jakoby se na něj zapomnělo...
Hlavní pozornost na frankfurtském stánku Jaguaru je upřena na nové SUV E-Pace. Nový zástupce stále populárnější kategorie je vystaven v nepřeberném množství exemplářů, až návštěvníci snadno přehlédnou další novinku z Coventry, druhou generaci velkého kombi XF Sportbrake. My však na něj nezapomněli a ve Frankfurtu si ho prohlédli.
XF Sportbrake se po vzoru sedanu snaží vypadat hodně dravě, záď s velkým prosklením ale má jednu pihu na kráse. Z tříprostorové verze byla totiž převzata velká koncová světla vytažená široko do boků karoserie, která už u výchozího auta nepůsobí tak elegantně a u kombíku tomu není jinak. A přitom opodál stojící E-Pace s užšími koncovými světly vypadá zezadu tak dobře... Změňte tenhle detail a z XR Sportbrake bude krasavec, protože až na ty svítilny zaujme.
Špatné to není ani s prostorností, která na zadních sedadlech překonává konkurenční BMW 5 Touring. Vzadu jsem měl se svými 183 centimetry slušnou rezervu před koleny, tak hodně místa nad hlavou. A to byl vystavený kusy vybaven panoramatickým oknem, které obvykle prostor notně ukrojí. Nastupování však připomíná trochu vlez do sporťáku, na zadní sedačky člověk spíše zapadne, než aby elegantně nastupoval.
| Jaguar XF Sportbrake – srovnání rozměrů s konkurenty | |||||
| Model | Jaguar XF Sportbrake | Audi A6 Avant | BMW 5 Touring | Mercedes-Benz E kombi | Volvo V90 |
| Délka (mm) | 4955 | 4943 | 4942 | 4933 | 4936 |
| Šířka (mm) | 1987 | 1874 | 1868 | 1852 | 1890 |
| Výška (mm) | 1496 | 1461 | 1498 | 1475 | 1475 |
| Rozvor (mm) | 2960 | 2912 | 2975 | 2939 | 2941 |
| Objem zavazadelníku (l) | 565/1700 | 565/1680 | 570/1700 | 640/1820 | 560/1526 |
Záď ukrývá zavazadelník o udávaném objemu 565 litrů, což plně odpovídá dané kategorii kombíků vyšší střední třídy. Pravidelně tvarovaný prostor je dlouhý 108 centimetrů, široký 105 centimetrů a pod plato vysoký 40 centimetrů. Může se tu nacházet hodně poctivý koberec s vysokým, hustým vlasem, nechybí tu ani praktické háčky nebo síťky na drobnosti po stranách. Výhodou je i vysoko otevírané víko kufru nebo rovná plocha vzniklá po sklopení zadních sedadel (v poměru 40:20:40).
Jednu výhradu ale přesto máme, pod malé kulaté víčko palivové nádrže se už nevešlo hrdlo nádrže na AdBlue, a tak močovinu musíte dolévat přes zavazadelník, což není moc praktické.
Nový Jaguar XF Sportbrake už zná i své české ceny. Ty začínají na částce 1.217.502 korun za základní dvoulitrový turbodiesel se 120 kW v kombinaci s šestistupňovým manuálem a pohonem zadních kol, což je ve srovnání se sedanem o nemalých 69.333 korun více. Základní výbava mimo jiné čítá i samonivelační vzduchové odpružení zadní nápravy.































