Frankfurt živě: Daihatsu OFC-1 koncept
Daihatsu představilo svou vizi směru, kterým se budou v příštích letech ubírat výrobci malých, lehkých roadsterů. Základní myšlenkou je nabídnout malé, lehké a agilní auto, schopné převézt dva cestující včetně jejich bagáže. Proto se objem zavazadlového prostoru ani po složení střechy nikterak nezmenší.
Skládací trojdílná střecha si zaslouží pozornost. Je totiž vyrobena z průhledné tkaniny, vrchní skleněný panel střechy je navíc možné dle potřeby ztmavit či zesvětlit pomocí kapalných krystalů. I při natažené střeše by tak měla posádka vozu mít pocit volnosti a vzdušnosti.
Protože je automobil lehký (pohotovostní hmotnost 820 kg), není třeba k jeho pohonu agregát s velkým zdvihovým objemem. Pod kapotou našel své místo zážehový přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu 658 kubických centimetrů s čtyřventilovou technikou. Podává nejvyšší výkon 47 kW při 6000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 103 Nm při 3000 ot./min. O přenos sil od motoru k sedmnáctipalcovým kolům se stará převodovka CVT se sedmi stupni. Požadovaný převodový stupeň je volen pádly pod volantem.
Kompaktní vozidlo (3395x1475x1290) se spokojí pouze s 4,6 l benzinu na 100 km v kombinovaném cyklu. To znamená velmi příznivou hodnotu vypouštění emisí CO2: 100,9 g/km.