Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Daihatsu OFC-1 koncept

Aleš Jungmann
Diskuze (3)
Světová premiéra malého roadsteru od Daihatsu.

Daihatsu představilo svou vizi směru, kterým se budou v příštích letech ubírat výrobci malých, lehkých roadsterů. Základní myšlenkou je nabídnout malé, lehké a agilní auto, schopné převézt dva cestující včetně jejich bagáže. Proto se objem zavazadlového prostoru ani po složení střechy nikterak nezmenší.

Skládací trojdílná střecha si zaslouží pozornost. Je totiž vyrobena z průhledné tkaniny, vrchní skleněný panel střechy je navíc možné dle potřeby ztmavit či zesvětlit pomocí kapalných krystalů. I při natažené střeše by tak měla posádka vozu mít pocit volnosti a vzdušnosti.

Protože je automobil lehký (pohotovostní hmotnost 820 kg), není třeba k jeho pohonu agregát s velkým zdvihovým objemem. Pod kapotou našel své místo zážehový přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu 658 kubických centimetrů s čtyřventilovou technikou. Podává nejvyšší výkon 47 kW při 6000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 103 Nm při 3000 ot./min. O přenos sil od motoru k sedmnáctipalcovým kolům se stará převodovka CVT se sedmi stupni. Požadovaný převodový stupeň je volen pádly pod volantem.

Kompaktní vozidlo (3395x1475x1290) se spokojí pouze s 4,6 l benzinu na 100 km v kombinovaném cyklu. To znamená velmi příznivou hodnotu vypouštění emisí CO2: 100,9 g/km.

Aleš Jungmann
Diskuze (3)
12. 9. 2007 23:13
Re: Copen II.?
Uplny suhlas. Cire zadne svetla nemusim. Mozno nie vseobecne, ale nespomeniem si, kde sa mi to paci... :yes:
Avatar - da_b0mb
12. 9. 2007 22:59
Re: Copen II.?
Tak ja to treba cetl, ale nechtel jsem byt prvni, kdo napise. Presne tak, strecha vypada dobre, i to vyreseni toho "kridla" vzadu se mi libi jak je to jeden celek...akorat bych asi nevolil čirý zadni lampy
12. 9. 2007 22:01
Copen II.?
No, vyzera to, ze hej. Oproti Copenu je design len miernou evoluciou, dufam vsak, ze aj ostatne modely tejto znacky sa ponesu v jednoduchom style, lebo v ostatnom case je badatelny posun ich designu bohuzial k dost nevkusnemu gycu.
A mimochodom, ak by Daihatsu lepsie zvazovalo nazvy svojich studii, asi by sa mu uslo viacej pozornosti. Koho uz pritiahne OFC-1? A pritom sa asi fakt divame na novu generaciu aj v Europe predavaneho auta. Aspon "Copen Sky" a kazdy zbystri pozornost, aspon klikne na clanok, precita clanok, kym nenajde dovod nazvu "Sky" a potom ho uz auto urcite zaujme. Ale takto? Tento clanok je dokazom zlej strategie Daihatsu. A pritom ta strecha je fakt supr podarena a auto ako take je tiez velmi zaujimave. Idealne pre Europske metropoly.