Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Ford Focus ST zaklekl do startovních bloků

Ondřej Láník
Diskuze (58)
Sportovní jízda je blízká většině majitelů současných Fordů. Modely ST však slibují ještě více. Po Fiestě ST se na trh dostane ostrý Focus ST s přeplňovaným zážehovým pětiválcem pod kapotou...V prodeji již letos!

Sportovní jízda je blízká většině majitelů současných Fordů. Modely ST však slibují ještě více. Po Fiestě ST se na trh dostane ostrý Focus ST s přeplňovaným zážehovým pětiválcem pod kapotou...V prodeji již letos!

Uvedením modelu Fiesta ST v roce 2004 divize TeamRS zahájila novou kapitolu vývoje a stavby vysoce výkonných modelů značky Ford. Nový Focus ST, který bude na trh uveden už letos na podzim, dokládá evoluční vývoj modelů řady „ST“ automobilky Ford. Jde o dosud nejvýkonnější produkční verzi modelové řady Ford Focus.

Pětiválcový přeplňovaný motor Duratec ST o objemu 2,5 l ukrývá ve svých útrobách výkon 165 kW při 6100 ot./min, nejvyší točivý moment 320 Nm v extrémně širokém pásmu otáček od 1600 do 4100 ot./min. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou dokáže motor rozjet Focus ST na rychlost přes 240 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje dravý model jen 6,8 sekundy. Tyto výkony řadí nový Focus ST mezi špičku podobně koncipovaných vysoce výkonných sportovních vozů. Přidáme několik dalších parametrů: pružné zrychlení z 50 na 100 km/h na 4. r.s. trvá 6,1 s, pohotovostní hmotnost činí 1317 kg, kombinovaná spotřeba 9,3 l/100 km.

Sportovní image modelu Focus ST doplňují nízkoprofiové pneumatiky rozměru 225/40 R18, namontované na osmnáctipalcové hliníkové ráfky 18 x 8“. Velkou předností Focusu ST je, že stále zůstává praktickým vozem pro každodenní používání v běžném provozu.

Závěsy kol Focusu ST byly naladěny tak, aby jízdní vlastnosti odpovídaly očekávání sportovně založených řidičů a zároveň aby podvozek garantoval příjemně vstřícné ovládání vozu. Přední pružiny jsou v porovnání se standardním modelem tužší asi o 30 % a tuží jsou i tlumiče pérování. Také zadní pružiny jsou tužší asi o 30 %, tuhost stabilizátoru vzrostla o 5 %. K lepším jízdním vlastnostem výrazně přispělo i snížení podvozku o 25 mm. Celkovou tuhost skeletu zvýšila i dodatečně namontovaná příčná vzpěra, rozepřená vpředu mezi vzpěrami McPherson.

Vysokému výkonu motoru Focusu ST odpovídají i brzdy. Vpředu jsou ventilované disky rozměru 320 mm x 28 mm, mohutné třmeny s větším obložením garantují efektivní zpomalování za všech podmínek.

K charakteristickým rysům interiéru Focusu ST určitě patří přídavný přístrojový štít, umístěný u horního okraje palubní desky. Do pomocného štítu jsou zasazeny ukazatel plnicího tlaku turbodmychadla a teploměr a tlakoměr oleje.

Vzrušující intimitu interiéru Focusu ST navozuje černé čalounění stropu a A-sloupku karoserie. Kůží obšitý tříramenný volant s masivním věncem má v místech, kde jej drží ruce řidiče, speciální tvarování. Ramena volantu jsou přizdobena leštěným hliníkem. Anatomická sedadla Recaro, připravená pro řidiče a jeho spolujezdce, zaručují dokonalé držení těla (zejména v příčném směru) i při velmi dravé sportovní jízdě .

Pokud si to zákazník přeje, mohou být sedadla čalouněná tak, aby barevně ladila s lakem karoserie. Zákazník může vybírat z celé řady laků, přičemž ta žádný se nemusí připlácet – ani za atraktivní modrý lak Performance Blue nebo výrazný oranžový lak Electric Orange. Na přání se dodává plné kožené čalounění interiéru a individuálně tvarovaný sedák zadních sedadel.


Jako vždy, připravujeme i letos rozsáhlou přílohu z frankfurtského autosalonu čítající přes 1500 fotografií, zajímavá videa, čtivý popis novinek a plakáty. Na výstavišti pro vás vyfotografujeme nejen krásná auta, ale také krásné modelky a možná se dočkáte i nějakého překvapení. Nezapomeňte proto sledovat Auto.cz.

Ondřej Láník
Diskuze (58)