Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Hamann Thunder, trojka s V10

Roman Daněk
Diskuze (11)
Známý německý tuner Hamann přivezl do Frankfurtu vedle dvojice vozů Ferrari i trojkové BMW, osazené agregátem V10 z modelu M5/M6. Vedle aerodynamického kitu došlo i na tuning pohonné jednotky.

Tuningová firma z německého Laupheimu vytvořila pro výstave ve Frankfurtu rychlé trojkové kupé s doplňky ve stylu M3. Karosářský balíček doplňků obsahuje přepracovanou masku, nové prahy, přední a zadní nárazník, střešní spoiler a přítlačné křídlo na víku kufru (poslední dva jsou k dispozici také v karbonovém provedení). Na zádi je difuzor a čtyři koncovky nového výfukového systému, každá o průměru 76 mm.Hamann nabízí tři varianty tuningu namontovaného pětilitrového desetiválce s výkonem 373 kW (507 k) a točivým momentem 520 Nm. První možností je pouhé

odstranění omezovače, takže nejvyšší rychlost vzroste z 250 km/h na 300 km/h. Druhá možnost spočívá v přeprogramování řídící jednotky, které přinese 26 kW a 15 Nm navíc. Nejvyšší kit HM/M+60 zajistí díky novému sání, sportovním katalyzátorům, sportovnímu výfuku i vzduchovému filtru a přeprogramované elektronice 44 kW a 54 Nm navíc, celkem tedy 412 kW (560 k) v 7 750 ot./min. Maximální točivý moment 574 Nm nastupuje v 6 100 ot./min.

Po výměně klasické manuální převodovky za sedmistupňové SMG může BMW Thunder dosáhnout rychlosti 335 km/h. Sprint z nuly na stovku zvládne Thunder za 4,3 s. Hamann snížil podvozek o 30 mm vpředu a o 25 mm vzadu.

Pokud jde o brzdy, Hamann vybavil přední nápravu závodními brzdami s dvojicí kotoučů o rozměrech 405 x 43 mm a šestipístkovými třmeny, vzadu jsou kotouče 380 x 28 mm. V bohaté nabídce kol pro BMW Thunder najdeme Anniversary I a PG3 (19 a 20 palců), Anniversary II (20 palců) a superlehká třídílná kovaná kola Edition Race v průměru 20 palců. 20-palcová kola Edition Race mohou obouvat přední pneumatiky rozměru 255/35 ZR 20 (resp. 255/30 ZR 20) a zadní 285/30 ZR 20 (resp. 325/25 ZR 20).

Tip: BMW řady 3 s desediválcem z M5/M6 pod kapotou představila i firma AC Schnitzer.

Roman Daněk
Diskuze (11)
15. 9. 2007 09:02
Re: bože...
Nepřehlédli :-) Ten golfík je něco mezi dragsterem a speciálem skupiny B. Totální brutalita... :-)
14. 9. 2007 16:35
Porad....
...ty samy upravy.Rid.jednotka,sani a takovy.Jen ze tady se pustili i do katalyzatoru.Jasne,co takhle se pustit do motoru jako takoveho,vymenit a upravit charakteristiku ventilu apod. ;-) Bylo by to drahy,ale dobry....
14. 9. 2007 16:33
Re: bože...
Jo,jednou sem cet(byl to teda jenom preklep),ze Kia ceed ma sesnactivalcovy motor,misto sestnactiventilovy >:D
Avatar - Roman Daněk (Autofun.cz)
14. 9. 2007 13:42
Re: bože...
Možná jste na našich stránkách přehlédl dřívější informaci, jak VW nacpalo do Golfu GTI šestilitrový W12 z např A8 nebo Phaetonu. Více info: [odkaz]
14. 9. 2007 12:35
Re: bože...
Co bude dál? Nacpe nějaký tuner VW do Foxe šestnáctiválec z Veyronu? :-)