Nový Hyundai ix35 znamená značný posun od nevýrazného avšak prodejně úspěšného Tucsonu. Jeho exteriér i interiér jsou typickou ukázkou moderního agresivního designu.
Kecáš, Ádo! U jundaje je to podle mne velkej pokrok. Koleos vypadá, jak jundaj před deseti lety a víc. Neforemná bedna na malejch kolečkách. Pokud tohle bude mít cenovou politiku, jako santa fé, tak to bude dobře prodejná "kůga".
Kdyby Hyundai pořád nekopíroval jen design a zkusil taky okopírovat nějaký pořádný motor, tak by to bylo ještě lepší. Nabízet SUV s 85 kW motorem je drzost, v dlouhým táhlým mu ujede i Fabia HTP >:D
Jen porovnávám,zatím byl Yetty vždy brán jako konkurent i Tusconu,mimo jiné.Tuscon je větší a těžší,váha ix35 zatímnikde zveřejněná není,takže o tom rozhodnou až dynamické parametry.Jinak ta základní motorizace vyznívá pro oba stejně. ;-)
No a když jsme u toho Yettiho,není jeho design podobný něktérému ze SUV?
Yeti je ,,male" SUV, vzdyt je to vice mene Roomsteroctavie s haldexem.....bude radove o 300-450 kg lehci nez tenhle ,,Ivanku kamarade, uplne novej Hunday ty vole"
No pravdu máš,že Tuscon není žádný mrzáček,ale kus pořádného auta >:D
A váhově,jak to bude uvidíme,nebo jsi ho vážil?Sonáta má také poměrně malou váhu na svou velikost,takže vyčkejme soudu.
Vrátím se k prvnímu příspěvku,jestliže Fabie HTP zrychlí z 0 na 100 za 15 sekund tak toto bude určitě rychlejší... a o to v této diskusi jde-dynamika. ;-)
S tím Tusconem nepřeháněj. Kus pořádnýho auta si představuju jinak ;-)
IX35 se 115 koňmi se bude dle mě zrychlením z 0 na 100 taky přibližovat 15 sekundám.
Pokiaľ kopírujú a nám zákazníkom to ponúknu za priaznivú cenu, tak nie je čo riešiť. Držím im palce. Motory majú na špičkovej úrovni, takže nemusia kopírovať, majú vlastný vývoj.
Ktorá atmosférická 1,4 má viac ako 80 kW ? Alebo 1,6 93 kW ? Tieto parametre sú úplne dostačujúce...
[odkaz]
Jasný, každej ať si kupuje co chce. Někdo dává přednost jezdit v Hyundaiech na nákupy k Vietnamcům, někdo zas upřednostňuje originál :-)
Úpřímmně, tyhle základní motory 1,4 a 1,6 mě vůbec nezajímají. Kde mají nějaký výkonný 2 litr anebo nízkoobjemový motor s turbem?
Výkonný dvoulitr?Co vznětový 132kW dobrý ne.Někoho zase nemusí zajímat maloobjem s turbem.Buď mám technicky složitější,úspornou,přitom dost kultivovanou dostatečně výkonnou naftu,nebo jednodušší,přitom poměrně výkoný benzin.Záleží kdo kam jezdí,zda dlouhé štreky,či cmrndačky přes město nebo na okresce,vše má své.
Osobně turbo nechci a kdyby tak jdu do dieslu,i když zatím jsem benzínový.
Takže každého zajímá něco jiného,jisté je,že Hyundai je nyní na vysoké úrovni a ten test to jen dokazuje.
Ale souhlas s tím každý ať utrácí své peníze za co chce,vždyť jsou jeho.
Přečetl jsem si ten test, autor vybral vítěze na základě ceny a délky záruky. Jinak jsem se nedočetl nic, v čem by i30 převýšila Focus nebo Golf, jen že se jim vyrovná. Musíš brát ale v potaz, že se testovali základní verze, i30 už nemá víc co nabídnout narozdíl od Golfa nebo Focuse.
Základní verze?To snad ne,on je základ u 308 Premium,Focusu GHIA,i30 Style,Golfu Comfortline?Ani motorizace nejsou základní.Řekl bych spíše,že jde o to nejprodávanější,pro drtivou většinu zákazníků,těchto automobilek použitelná konfigurace.Takže když pak jsou vlastnosti víceméně shodné,je v pořádku,když rozhodne cena,případně další bonusy,jako,je třeba záruka.Že Golf má třeba verzi GTI ještě neznamená,že i základní verze,nebo nejprodávanější jsou lepší.
Ještě k tomu dieslu,132kW se ti zdá málo?Octavia RS,čili u nás vzývaný sporťák má kolik v naftě?125kW,Superb naftový vrchol 125kW a já se zde trochu upsal,protože Hyundai nemá v tomto dvoulitru 132kW ale 135kw,čili minimálně slušné.Rozhodně se nemají za co stydět.
Základní verzí jsem myslel motory, protože atmosférická 1,4 pro tuto třídu není motor. Spíš by mě zajímalo, jak by se třeba podvozkově vyrovnala i30 s konkurencí s výkonnějším motorem, tam už by těžko konkurovala třeba stavitelnýmu podvozku u Golfu ;-) Ale těžko hodnotit auto, který za vrchol sportovnosti považuje atm. dvoulitr se 140 koňmi.
132kW je málo u SUV. Projeď se prvně se 1600 kg těžkým 4x4 SUV a pak hodnoť. Ideál jsou motory jako nabízí Tiguan 2,0 TSi, Kuga 2,5T, Forester XT atd. Ideální pro klidnou svižnou jízdu s dostatkem výkonu.
1,4není motor pouze u VW u jiných jsou podstatně lepší.V drtivě většině prodejů jak Focusu,308,i30,Golfu to bude právě ta 1,6 ideální motorizací,modely RS,GTI apod. je pouze okrajová záležitost,jinak se můžeme bavit,že jedině Impreza s vlastnostmi,jak jízdními,tak silou bez kompronisu a nic jiného,když chceš sportovnost.Běžné užívání,většinou řidičů je jiná věc,než sportovní náčiní.Kdo si chce vybrat,tak si vybere,kdo si nechce vybrat,tak si nikde také nevybere.
K těm dieslům.Octavia RS má být sportovní auto,váží přitom také přes 1500kg,takže s těmi 125kW co?Superb střední třída,také to není zrovna lehké auto,na dálniční přesuny,by se také hodilo něco silnějšího v dieslu,ne jen těch 125kW.Vždyť ty auta jsou hmotnostně podobná.ix35 bude mít sice asi o něco větší čelní odpor,ale je už spíše určená také na silnice než do terénu.Nemusí to být navíc úplně poslední motorizace.Navíc podívej se i zde na Auto.cz je srovnání Tiguana 2,0TSi a Kugy 2,5T i tam se uvádí,že jde o pouze okrajové motorizace,takže ix35 na tom bude poměrně dobře.Když to bude trh vyžadovat,tak dá silnější,což zatím není třeba.Děláš předčasné závěry s čím nemáš prokazatelnou zkušenost.
U i30, i u Focusu 1,4 taky není motor pro tuto třídu. Pořád hodnotíš podle ČR,tady je možná nejprodávanější ta 1,4, ale v Evropě jsou to výkonnější motory a v těch Hyundai zaostává.
Jenže u Octávie i Superbu nejsou diesly vrcholovou nabídkou, můžeš šáhnout po daleko výkonnějších benzinech (navíc to nejsou čtyřkolky), kdežto u Hyundaie je těch 135 kW vrcholem a z tohoto pohledu je to málo. Doufám, že už mi dále nebudeš předhazovat škodovky, bavíme se o Hyundaii. Turbobenzíny jsou sice u SUV okrajové motorizace, ale kdo chce jezdit bezpečně, musí mít dostatečně výkonný motor a ten Hyundai nenabízí ;-)
U všech čtyř zástupců nižší střední se motory 1,4 nabízejí,to je základní motorizace.Nejprodávanější a to samozřejmě západněji od nás je ta 1,6 v benzínu a vlastně i v naftě.Větší objemy už jsou zase pouze okrajové,jako ta základní 1,4-ka.Takže ten test je zaměřen zcela správně na hlavní produkci.
Mohli by tam dát třeba 3-litr diesel,v Tusconu byl benzínový šestiválec,ale proč?Když bude dynamika s těmito dostačující.
Škodovku,i když nadsázkou,jsi sem zatáhl ty,tak se držim tématu,že HTP na tohle mít nebude.Neznáš jediný údaj dynamiky,ani si s tím nemohl jet,zatím vaříš jen z vody,takže diskuse je nesmyslná.Otázka je co tam chtějí dát,ne že nemají. ;-)
Dobře, udělám ti radost a řeknu, že s motory 1,4 a 1,6 se Hyundai vyrovná německýmu mainstreamu, ale pokud chceš auto s opravdovým motorem (pro tuto třídu alespoň 150 koní), tak toho se od Korejců nedočkáš.
Jo u ix35 vařím z vody, ale jelikož jsem nějaký SUV projel, tak říkám, že s 135kW na cca 1600 kg těžký auto žádnou páradu neuděláš a na předjíždění si udělej hodně času...
Parádu bych dělal s jiným autem.Řekl bych že na to jdou mazaně ani propadák ani špička,ale celé to pak musíš vztáhnout k ceně.Tuscon nebyl motory také kdovíco,jen průměr,ale prodejnost měl dobrou,prodělečný pro fabriku také nebyl.Takový střed,ale poměrně úspěšný,o to nakonec jde ne?
No a až nám sem začnou vozit auta pro parádu a pořádně nadupaná,což může být v horizontu 5 let,tak nevím co si některé automobilky počnou.Nezapomeň,že zatím si zde budují pouze základy pro své budoucí prodeje.Rozjeté ve vývoji mají dnes snad všechny technologie a to je pořádný záběr,od převodovek typu CVT,DSG k palivovým článkům,elektromobilům,hybridům,Turbo-GD… snad nic,tak se máme na co těšit.
Tomu snad nemůže věřit ani ten největší koreomil jako seš ty >:D Nezapomeň že Hyundai je Lowend a nemůžou si jen tak z ničeho nic přijít byť jen s HH a konkurovat GTI nebo ST, natož myslet ještě o třídu výš. Na to jim jim chybí image, historie, zkušenosti. Hyundai už to jednou v Evropě zkusil s Coupe a jakej to byl propadák. Možná v Americe se prosadí, ale v Evropě v nejbližších letech těžko. Když evropské nadupané modely výrazně neohrozily v prodejích ani japonci (a ti umí auta s velkým A), tak pochybuju, že z korejců budou mít v evropě vítr :-)
Pozn. pro jistotu to zopakuju, myslím tím sportovní modely.
"Když evropské nadupané modely výrazně neohrozily v prodejích ani japonci (a ti umí auta s velkým A), tak pochybuju, že z korejců budou mít v evropě vítr"
A presne o to tu ide, Japonci robia dobre auta, a europanom, ako si Ty to nestaci, nie preto, ze by sa europe nevyrovnali, co aj mozno neboli lepsi, ale proste si zaslepeny a aj keby evidentne naky korejsky model bol lepsi, ako europsky aj tak by si tvrdil opak.
Nevím,jestli jsem koreomil,ale začali mně jejich auta zajímat,před asi 6 lety,a musel jsem změnit na ně názor,který byl dříve podobný tvému.Hyundai dnes už není lowend,i ten test to dokazuje,modelové portfolio taktéž.Image už mají vybudovanou docela solidní a stále na ní pracují.Evropa je nacionální,proti USA o tom žádná,proto to zde nebudou mít snadné.Samozřejmě u čistě sportovních modelů to bude delší doba než 5let.Když píšeš o japoncích,tak nezapomeň,že některé jsou i v Evropě doslova ikony.Počet prodejů je něco jiného,ne každý chce sporták.Navíc stále srovnávat kvalitu,dle prodejů,když jeden stále hraje na domácím hřišti a druhý ne je nesmysl.Zahrň domácí trhy obou,nebo nezávyslý vyspělý trh,nebo globál.
Ještě dodám k adaptivnímu podvozku,první kdo ho začal používat v sériové proddukci bylo Mitsubishi v Galantu roku 1987,jako první elektronicky řízený. ;-)
Dle tohoto je nejlepší automobilka jasná a to Mitsubishi,protože z toho co nabízela už před 22 lety teprve teď,s tím zpožděním nemůžeš být,přitom ještě předloni to bylo jedno.
Je zvláštní kam si chodí ale VW pro inspiraci.Adaptivní podvozek-Mitsu,přímý vstřik benzinu-Mitsu,turbo plus přímý vstřik benzinu-Mitsu.Možná toho najdeme více.Mitsubishi je průkopník nových technologií.Podivné. :-!
To je argumentace jak noha. Abychom se dále nemuseli nesmyslně vracet do historie, tak ti napíšu, že pásovou výrobu aut zavedl Ford a ostatní automobilky vyrábí podle Fordu až dodnes :-!
No tak mi řekni,zda jsi vyžadoval před 5 lety auto pouze s adaptivním podvozkem.Řekl bych,že ti byl nějaký adaptivní podvozek volný.Tak proč ho musím mít dnes?Z důvodů nějakého marketingu?Proč když 20let ti to nechybělo.
Je to také spíše argument na kopírování v tvých příspěvcích.Podle všeho kopíruje techniku VW.
Před 10 lety jsem taky nevyžadoval DVD nebo Bleu-ray a spokojil jsem se s VHS ;-)
Navíc jsem nepsal, že ho musím mít. Jen, že ho VW oproti Hyundai nabízí a s ním se vzdálí v jízdních vlastnostech Hyundaii na míli daleko.
Ale DVD a VHS před 10 lety to je polkuhávající srovnání,tě DVD-ček tu moc nebylo.Adaptivní podvozek nabízel i Citroen(ovšem trochu jiný systém),takže dostupné.
To byla spíše reakce na to tvé stálé kopírování.Stačí znát historii těchto automobilek a zjistíš,že Hyundai zprvu vyráběl v licenci (ofico licence)Fordu,později začal spolupracovat s Mitsubishi,velmi inovační firma.Spolupracují (GEMA) vlastně dodnes,jen žák přerůstá pomalu učitele přes hlavu.To tak někdy bývá.Mně osobně celkem na značkách nezáleží,jen mě někdy nastartují řeči o kopírování a podceňování.
A opravdu si myslíš,že by Hyundai v nižší střední nepoužil adaptivní podvozek,kdyby to bylo rozhodující kritérium pro většinu?Podle mně,kdyby to bylo pro většinu,tak ano,pokud jen okrajově,tak ne.
Máš to v hlavě trochu pomotaný. Já myslel jen kopírování designu u Korejců, že si nedovedou najít svou vlastní cestu. Co se týče techniky, vždycky někdo přijde s něčím jako první a když se to ujme, použijí to jiní. Nebo chceš snad ostatním automobilkám vyčítat, že použivají po Volvu tříbodový bezpečnostní pásy???
A co se týče adaptivního podvozku, je sice hezký, že ho mělo jako první Mitsu, ale k čemu jim to bylo, když to narozdíl od VW neuměli prodat.
Pokud je kopírován design,stačí když dotčená automobilka dá kopírující k soudu.Už to tu bylo,naposledy BMW a nějájá čínská firma.Neděje se tak,čili je to pouze tlachání.
Jasně,že se technika kopíruje,ale každý musí jít svou cestou,kvůli patentům,aby došel ke stejnému cíli.
A adaptivní podvozek v Galantu.Ty víš kolik prodali s ním kusů?Víš kolik jich prodá VW?Ale ujmulo se to,rychle následovali další,i trochu jiné systémy.
Ještě dodám,že ta 1,6GDI pochází pravděpodoně ze společného vývoje s Mitsubishi,které vlastně rozpoutalo tu přímovstřikovou benzínovou mánii.A kdo má vlastní zkušenost,tak mi dá za pravdu,že staré GDI,i když bylo podstatně dříve než FSI (holt kopie nemusí dosahovat kvalit originálu),bývalo výborné,jak výkonově (na tu dobu),tak spotřebou(to platí dosud)na rozdíl od FSI.Takže se dá očekávat opravdu kvalitní motor,nikoliv jen papírově.