Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: inovace Citroënu C3 - z káčátka dravec

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Cé trojka dospěla. Baculaté a mírumilovné tvary úspěšného malého Citroënu v poslední době ostře kontrastovaly s hranatějším sourozencem C2 a stylově odlišným C4. Nyní se styl aspoň částečně sjednocuje, příď dostává agresivnější výraz ...

Cé trojka dospěla. Baculaté a mírumilovné tvary úspěšného malého Citroënu v poslední době ostře kontrastovaly s hranatějším sourozencem C2 a stylově odlišným C4. Nyní se styl aspoň částečně sjednocuje, příď dostává agresivnější výraz a interiér působí alespoň podle našich prvních dojmů hodnotnějším dojmem...

Změny vnější podoby Citroënu C3 se týkají nového zpracování masky, nového agresivnějšího nárazníku, vzadu jsou nová koncová světla. Drobnými úpravami prošla nabídka barev, litých kol, akční verze VTR a X-TR jsou ještě militantnější než dosud.

Zásadní proměnou prošel interiér Cé trojky. Nový materiál přístrojové desky posunuje tento model výše v interiérové hierarchii. Horní část přístrojové desky je temně šedá, spodní polovina buď barvu opakuje nebo kombinuje se světlejší šedou nebo světle modrou. Změny se dotkly řady detailů jako je provedení ovladačů, schema přístrojového štítu nebo otevírání schránky před spolujezdcem. Nové jsou také výplně dveří.

Citroën C3 je jedním z řady malých a mini vozů, kterými značka v posledních letech dobývá evropské trhy. Podíl těchto kategorií je v Evropě 34 % na celkovém objemu automobilového trhu, takže výhodná pozice v segmentu znamená vítaný objem prodeje. Rostoucí popularita vznětových motorů i mezi malými vozy Citroënu vyhovuje, v nabídce totiž nyní má širokou paletu výkonových verzí moderních přeplňovaných motorů HDI. V C3 je nyní k dispozici trojice dieselů o výkonech 51, 67 a 80 kW. Poslední jmenovaný motor je novinkou ve výrobním programu řady C3. Jde však o známý agregát PSA Ford common-rail 1580 cm3 o výkonu 80 kW při 4000 ot./min a točivém momentu 240 Nm již od 1750 ot./min. Krátkodobé zvýšení maxima momentu o 20 Nm je výhodné při potřebě okamžité akcelerace. Silnému dieselu je přizpůsoben podvozek i řízení, standardní jsou také kola s pneumatikami 195/50 R16. Kombinovaná spotřeba téměř sportovně laděné C3 HDi 110 činí 4,5 l/100 km.

Citroën myslí také na životní prostředí a tak k modelu C3 Stop & Start se na vybraných trzích začne nabízet menší C2 Stop & Start. Samočinným vypínáním motoru, kdykoli není jeho chod nezbytný, lze podle výrobce uspořit až 10% paliva v městském cyklu. Jiným příkladem hodným následování je továrně dodávaná verze C3 1.4i CNG (provoz na zemní plyn), vyvinutá a vyráběná ve spolupráci s Gaz de Frace pro domácí trh. Při spalování zemního plynu vzniká asi o 20% méně CO2 a žádné oxidy síry. Nejvyšší výkon citroënovy jedna čtverky na zemní plyn činí 48 kW při 5500 ot./min, točivý moment dosahuje maxima 110 Nm při 3400 ot./min. Po vyprázdnění nádrže s plynem lze pokračovat v provozu na běžný automobilový benzín.


Jako vždy, připravujeme i letos rozsáhlou přílohu z frankfurtského autosalonu čítající přes 1500 fotografií, zajímavá videa, čtivý popis novinek a plakáty. Na výstavišti pro vás vyfotografujeme nejen krásná auta, ale také krásné modelky a možná se dočkáte i nějakého překvapení. Nezapomeňte proto sledovat Auto.cz.

Ondřej Láník
Diskuze (3)