Frankfurt živě: Mercedes-Benz S 400 HYBRID – jako první v sérii s Li-Ion akumulátory
Mercedes-Benz S 400 HYBRID, který má vstoupit na evropský trh v polovině roku 2009 je poháněn zážehovým šestiválce o výkonu 205 kW (279 k) kombinovaným s elektromotorem, který poskytuje točivý moment 160 Nm a výkon 15 kW (20 k). Kombinovaný maximální výkon je 220 kW (299 k) a kombinovaný točivý moment dosahuje hodnoty 375 Nm.
Tento model,který patří mezi mild-hybridy (nemůže jet pouze na elektřinu) zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 7,3 s a dosahuje maximální rychlosti, která je elektronicky omezena na 250 km/h. Zajímavými udají je také kombinovaná spotřeba 7,9 litru paliva na 100 km a emise CO2 190 g/km, což z modelu S 400 HYBRID podle tvrzení automobilky dělá nejúspornější automobil na světě ve třídě luxusních sedanů.
Podle Automotive News představitelé automobilky uvedli, že S 400 HYBRID bude vybaven elektromotorem, který bude fungovat jako startér a generátor a akumulátory pro Mercedes-Benz S 400 HYBRID má dodávat společnost Johnson Controls-Saft, což je společný podnik amerického dodavatele interiérů a francouzského výrobce baterií. Ačkoli akumulátory v S 400 nebudou pod takovým napětím jako ve full-hybridech (schopných i jízdy pouze na elektřinu), jsou v Johnson Controls-Saft, při vývoji podrobovány stejně náročným testům jako baterie, které mají být použity ve full-hybridech. Společnost plánuje výstavbu nového podniku na výrobu Li-Ion akumulátorů pro své evropské zákazníky ještě v tomto roce a měla by stát v Nersac ve Francii.
Mercedes-Benz se s modelem S 400 HYBRID může v roce 2009 stát první výrobcem, který pustí na evropský trh hybridní automobil s Li-Ion akumulátory. Toyota, která je největším producentem hybridních automobilů, podle Automotive News přijde s příští generací modelu Prius a dalšími hybridními modely vybavenými těmito akumulátory až v roce 2010 nebo 2011.