Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Frankfurt živě: Subaru Boxer Turbo Diesel – údaje o výkonu

Největšími lákadly stánku automobilky Subaru je bezpochyby nová Impreza a z ní odvozený WRC Concept. Vedle nich se představuje také nová vznětová pohonná jednotka, která by měla dorazit na evropský trh počátkem příštího roku.
Zpět na článek
11. 9. 2007 16:29
neregistrovaný "owner27"
11. 9. 2007 16:42
neregistrovaný "Alessio."
12. 9. 2007 08:06
neregistrovaný "Donaldd"
11. 9. 2007 16:46
anonym
11. 9. 2007 16:47
neregistrovaný "Alessio."
11. 9. 2007 17:00
anonym
11. 9. 2007 18:09
neregistrovaný "ert"
11. 9. 2007 18:25
neregistrovaný "ert"
11. 9. 2007 18:29
neregistrovaný "ert"
12. 9. 2007 16:24
neregistrovaný "chytrak1"
12. 9. 2007 17:06
neregistrovaný "Donaldd"
11. 9. 2007 18:10
neregistrovaný "Jozki."
12. 9. 2007 09:20
anonym
11. 9. 2007 16:53
11. 9. 2007 17:13
neregistrovaný "paavo"
11. 9. 2007 17:33
neregistrovaný "Alessio."
11. 9. 2007 20:35
neregistrovaný "Alessio."
11. 9. 2007 18:05
neregistrovaný "V-I-P"
11. 9. 2007 21:51
neregistrovaný "248 F1"
12. 9. 2007 13:47
neregistrovaný "LS"
11. 9. 2007 18:40
neregistrovaný "V-I-P"
11. 9. 2007 19:36
anonym
11. 9. 2007 20:28
anonym
11. 9. 2007 20:55
neregistrovaný "V-I-P"
11. 9. 2007 21:03
neregistrovaný "Alessio."
11. 9. 2007 21:19
neregistrovaný "V-I-P"
12. 9. 2007 00:01
12. 9. 2007 00:40
neregistrovaný "V-I-P"
28. 12. 2007 11:40
anonym
11. 9. 2007 21:53
neregistrovaný "sss"
11. 9. 2007 23:35
neregistrovaný "Jan B"
11. 9. 2007 21:35
neregistrovaný "chytrak1"
11. 9. 2007 21:55
neregistrovaný "pohodář"
12. 9. 2007 16:33
neregistrovaný "chytrak1"
12. 9. 2007 15:29
anonym
12. 9. 2007 16:30
11. 2. 2008 14:37
anonym
neregistrovaný "owner27"
11. 9. 2007 16:29
Další rána pro tábor WV
Ty sofistikované pumpen-duse motory, tolik let vyvíjené jaksi nedosahují takových hodnot jako první pokus japek. Smutné.
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "Alessio."
11. 9. 2007 16:42
Re: Další rána pro tábor WV
No, my co se na tenhle výtvor poměrně těšili musíme říct, že 150 koní a 350 Nm není zase tak špatné - ale čekali jsme něco ve výkonnové třídě nejsilnějšího D-CATu, čili nějakých 170 koní a 400 Nm - takové zprávy také prosakovaly na povrch. Chce-li Subaru v Evropě expandovat razantněji, musí buď přijít s větším dieselem (pro Tribecu a vpodstatě i Outbacka - tady je stejná nevýhoda jako u konkurenčního D5 od V) nebo od matičky toyoty vyžebrat nějaký hybrid (nejlépe plug-in + bioethanol jako ukázalo Volvo). Každopádně - diesel pro evropu je moc dobrý tah. A je to boxer... :-!
neregistrovaný "Donaldd"
12. 9. 2007 08:06
Re: Další rána pro tábor WV
Neboj Alessio, zaslechl jsem něco o představení 3.0 v horizontu jednoho roku a to u dealera Subaru. Zkusíme se poptat v sobotu.
anonym
11. 9. 2007 16:46
Re: Další rána pro tábor WV
Ten sofistikovany TDI PD, mel 110 kW a 330 Nm uz pred 6 lety... Vase nevedomosti jsou smutne... ;)
neregistrovaný "Alessio."
11. 9. 2007 16:47
Re: Další rána pro tábor WV
A splnil by dnešní normy? ;-)
anonym
11. 9. 2007 17:00
Re: Další rána pro tábor WV
Motor plnil normu EURO III...
neregistrovaný "ert"
11. 9. 2007 18:09
Re: Další rána pro tábor WV
To byla ta norma s temi cernymi oblacky po kazdym pirdani plynu, ze ?
neregistrovaný "ert"
11. 9. 2007 18:25
Re: Další rána pro tábor WV
A jeste k tomu nekonecnemu srovnavani xPS+XNm versus yPS+YNm. Krasne se k tomu vyjadruji pri testu Hondy ctdi v casopise autodiesel, kde spravne podotykaji, ze spicka vykonu, resp. neni podstatna, ale plocha od nulove osy ke krivce ( vykonu nebo kroutaku) ano. A protoze takove ctdi ma obe krivky pravidelne, a pekne zaoblene, tak natrhne kdecemu otvor i s na dnesni dobu trapnymi udaji 140ps 340nm. A pak je tu ta ekologie - TDI PD urcite krasne jede - do chvile nez si ucpe filtr - u ctdi se to nestane, protoze ho nepotrebuje......
neregistrovaný "ert"
11. 9. 2007 18:29
Re: Další rána pro tábor WV
A u subaru se nevzdavam nadeje, ze to bude charakteristikou dobry motor, stejne jako jejich nikdy zvlast cisly neoslnujici benziny, navic z podstaty konstrukce s daleko lepsim tezistem, nez vsechno ostatni co papa naftu a je pred( nad) prednimi koly.. Dejte to do forestera, udelejte peknou cenu bez DPH a urvou vam ruce
neregistrovaný "chytrak1"
12. 9. 2007 16:24
Re: Další rána pro tábor WV
Hele a kde si myslíš že má subaru motor? Pod předními koly, pro nižší těžiště? >:-[]
neregistrovaný "Donaldd"
12. 9. 2007 17:06
Re: Další rána pro tábor WV
No... skoro jo ;-)
neregistrovaný "Jozki."
11. 9. 2007 18:10
Re: Další rána pro tábor WV
2,0 TDI PD 170 PS 350 Nm. >:-[]
anonym
12. 9. 2007 09:20
Re: Další rána pro tábor WV
mno šak taky VW se svými slavmými PD ropáky končí...konečně!
12. 9. 2007 09:40
Re: Další rána pro tábor WV
treba tiež napisať,že kedy prišli prve TDička a kedy pride toto na svet...a budu CRka tak neviem neviem či toto subaru zachrani,ale jedno je iste Boxer diesel zaujimava volba...
11. 9. 2007 16:53
SUBÁRNÍ NAFTA
No, tak to je rána. Jediná nafta a končí na 150i koních... Subaru, ten japonský ambassador techniky a jízdních vlastností bude svůj prestižní model ve střední třídě vybavovat dvoulitrovou naftou. Pokud dnes subaristé proháněli svá lagecy na benzínových třílitrech a šilhali po subprémiových oceněních, pak nyní zatahují copy, vždyť právem čekali, jak píše správně Alessio, trochu dravější naftovou premiéru... a vůbec, jestli někam, pak do Tribeky je nafta nutná... uveze ji vůbec tenhle motor?
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "paavo"
11. 9. 2007 17:13
Re: SUBÁRNÍ NAFTA
:yes: :yes: :yes:
11. 9. 2007 17:51
Re: SUBÁRNÍ NAFTA
;-) :yes:
neregistrovaný "Alessio."
11. 9. 2007 17:33
Re: SUBÁRNÍ NAFTA
Tak Volvo se s absencí velkého dieselu také popasovává, pravdou ale je že oběma by silnější slušela. Zase, na druhou stranu - 150koní a 350 Nm nám nestačí...nejsme oba nějací zmlsaní? ;-)
11. 9. 2007 17:49
Re: SUBÁRNÍ NAFTA
Volvo jede na 185 koních a 400 krouťáku. Na japonského sportovce je ten dvoulitr opravdu málo. Jo, zmlsaní jsme ;-)
neregistrovaný "Alessio."
11. 9. 2007 20:35
Re: SUBÁRNÍ NAFTA
Tak je to první varianta, možná budou i výkonnější verze. Kdoví. Určitě je to ale dobrý agregát z perspektivy dvoulitrových turbodieselů - že by mohli dělat i větší, to víme oba. Záladní kámen (hlavně prodejů) je myslím položen.
neregistrovaný "V-I-P"
11. 9. 2007 18:05
Re: SUBÁRNÍ NAFTA
V dnešní době je 150k na 2L turbodiesel opravdu (poněkud) málo. :-) Výkon lze zvednout - třeba čipováním. Ale to není podstatné. Důležitější údaj, který zajímá dieselu-koupi-chtivého zákazníka, je spotřeba a zvýšená cena vozu oproti benzínu. Diesel se zkrátka musí zaplatit. To, že diesely začalo vyrábět i dříve -téměř- zážehově ortodoxní BMW o něčem svědčí... Subaru s vývojem dieselu zaspalo... Podotýkám, že nejsem příznivcem ani odpůrcem Subaru.
neregistrovaný "248 F1"
11. 9. 2007 21:51
Re: SUBÁRNÍ NAFTA
Částečně máš pravdu, 110kw a 350Nm jsou dnes hodnoty - pro dvoulitrové diesely - řekněme obvyklé a pravděpodobně nikdo si z nich na zadek nesedne. Ale o co nám tu vlastně doopravdy jde?? Je sice pravda, že relativně vysoké výkony benzinových motorů Subaru jsou na papíře neobyčejně působivé, ovšem naši rychlost ve skutečném světě neurčuje výkon, nýbrž točivý moment. A to je oblast, ve které tento motor zastiňuje své benzinové konkurenty montované do Legacy takovým způsobem, že se odvažuji tvrdit, že v reálném světě bude dieselové Legacy rychlejší než jeho benzinová obdoba.
12. 9. 2007 09:47
Re: SUBÁRNÍ NAFTA
v Legacy by sa krasne vynímal diesel s hodnotami 2,5 185kono krutak 400NM...150koni bude dobrych len do Imprezy...subaru je všeobecne brane ako športova značka ...impreza športove auto a legacy už beru ako športove auto strednej triedy neviem či 150koni v dnešnej dobe možeme nazvať športovostou...
neregistrovaný "LS"
12. 9. 2007 13:47
Re: SUBÁRNÍ NAFTA
Jak víš, že na 150 končí ??? Šak začíná na 150 koníkách ne ? >:D >:D
11. 9. 2007 18:16
CO JE DULEZITE
Dulezite je to, ze se nezmeni vynikajici jizdni vlastnosti SUBARU. Vykon i tocivy moment uplne staci. Dale jde o pouhy zacatek. Verim, ze budou i jine modifikace tohoto motoru. Nejdulezitejsi je, ze tento motor zvedne prodeje SUBARU v Evrope. Nejvice to pociti nemecke znacky. Vzyt i dnes je doslova zarazejici kolik aut SUBARU proda v Nemecku bez nabidky dieselu.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "V-I-P"
11. 9. 2007 18:40
Re: CO JE DULEZITE
Marjánku... motor si neslyšel , necítil si jeho vibrace a ani zátah motoru. Nevíš, jestli auto s těžkým zadkem bude přetáčivé či nikoliv... Všechno jsou jen tvé spekulace.
12. 9. 2007 10:00
Re: CO JE DULEZITE
súhlasim :yes: jedno je ako tie hodnoty vyzeraju čierne na bielom a druhe ako to bude v skutočnosti zniet a jazdiť...treba si počkať kym to bude v konkretnom aute a až potom hovoriť o jazdnych vlastnostiach
anonym
11. 9. 2007 19:36
JanB
Nechci hájit Subaru, ale to, co vidíme teď, jsou jen čísla, která mnoho neřeknou o tom, jaký motor bude v praxi. Na dvoulitr mi to zas tak málo nepřijde, otázkou ale zůstává, kolik výkonu se ztratí v převodovém ústrojí u stálého pohonu všech kol. Ale čísla jsou opravdu jen čísla. Kdybych si dnes vybíral diesel, určitě zvolím papírově slabší, ale charakteristikou "benzínovější" motor Hondy než TDI 125kW s turbodírou jak po dopadu meteoritu, traktorovým zvukem, vibracemi, špičkou výkonu u 2000 ot. a těžištěm vysoko nad přeními koly. O ekologii nemluvě. Takže uvidíme.
Rozbalit vlákno
9
anonym
11. 9. 2007 20:28
Re: JanB
:)))))) tak tak, mas pravdu.. smejem sa nad tym ako somru, ze iba 2 litre, ze ba 150 koni.. hahaha. este s tym ani nesli a uz robia zavery aky to smejd motor subaru zverejnilo... tupci.. diesel od suba je len na zaciatku, uurcite budu dalsie varianty. Ja sa neham prekvapit a verim, ze budem milo prekvapeny.
Boze ten TraktorDIesel je ale best supis motor tisicrocia! Kukajme ho a dychajme vsetci a tesme sa z jeho 125 kw a 350 ci kolko Nm a natriasajme sa s nim :)))
neregistrovaný "V-I-P"
11. 9. 2007 20:55
Re: JanB
Traktorový zvuk? Ok. Vibrace? Ok. Turbodíra? Možná. Ekologie? No nevím. Porovnání emisí: Octavia 2.0 TDI DPF 125kW - Emise 154g CO2/km (kombinované) vs. zatím jen papírový motor Subaru 2.0 150g CO2/km. Nehledě na vyšší výkon Octavie. Filtr pevných částic je zodpovědnost každého z nás a měl by jej u auta vyžadovat. P.S.: Toto není osobní útok, jen debata.
neregistrovaný "Alessio."
11. 9. 2007 21:03
Re: JanB
nevím, jak je to s mikročásticemi a dalšími věcmi (takové ty škaredé sloučeniny síry)u tohodle motoru,takže je na srovnání docela brzo, ale CO2 z aut není zrovna to, co nás dneska pálí...ale hodně ekologů o tom mluví jako o nějakém klíčovém faktoru. Čína produkuje ročně více CO2 než všechny auta světa 8-s
neregistrovaný "V-I-P"
11. 9. 2007 21:19
Re: JanB
S tou Čínou jednoznačně souhlas. :yes: Limity CO2 jsem uvedl proto, že v článku není žádný jiný údaj... Jinak mám dojem, že ty mikročástice jsou spíše organického původu (saze). Přesněji to budou asi benzenová jádra s chlorem. Tato jádra jsou nebezpečná tím, že se snadno dostanou do všech živých organismů v přírodě (stanou se součástí jejich metabolismu) a i když je nevdechnete, tak je třeba můžete sníst v bifteku. ;-\ Při určitém nahromaděném množství pak toto může podpořit vznik rakoviny.
12. 9. 2007 00:01
Re: JanB
Chlape, trochu tu pletes dohromady kravy olizujici trubky natrene barvami s obsahem PCB (polychlorovane bifenyly, skutecny problem socialistickeho zemedelstvi v CSSR 80. let) a PAH, resp. PAU (polycyklicke aromaticke uhlovodiky), nicmene mas pravdu, ze oboji pusobi rakovinotvorne. Na bifteku je ale vetsi nebezpeci nez nejaka saze z vyfuku jeho pripalovani (ikdyz nijak hrozne) pro grilovani, kdy vznikaji uplne stejne strasidelne PAHy, dokonce v podobnych pomerech, jako u (zejmena chipovanych) dieslu (jakehokoliv vyrobce). PAHy vznikaji totiz (mimo prumyslovych procesu) hlavne nedokonalym spalovanim organickeho materialu. Takze zapalit si v hospode zvaro a vykladat neco o tom, ze nebudu jezdit dieslem, protoze nechci otravovat zdavi sobe nebo ostatnim, je trochu mimo misu.
neregistrovaný "V-I-P"
12. 9. 2007 00:40
Re: JanB
Dík. :yes:
anonym
28. 12. 2007 11:40
Re: JanB
Eeee saze nejsou oraganické :-) Je to čistý uhlík stejně jako grafit nebo diamant. Problém sazí spočívá v tom, že jsou mocmocmoc malé a to v řádech µm až pm. Pronikají do alveol, kde se uzazují a narušují je a taky okolní sliznice. Onemocnění, které pak vzniká, je podobné azbestóze a silikóze. To by ale musel každý z nás celý den čichat k výfuku. Malé koncetrace způsobují akutní onemocnění dolních a horních cest dýchacích, astma apod. Nejhorší vlastnost sazí z výfuků je jejich celkem dobrá vaznost na nespalené ostatní nespálené produkty hoření. Většinou jde o heterocykly a sloučeniny s epoxidovou vazbou.
neregistrovaný "sss"
11. 9. 2007 21:53
Re: JanB
CO2 nie je to co diesely najviac trapi. CO2 maju diesely dokonca nizsie ako benzinove motory, ale aj napriek tomu su pre USA "spinave". Filter pevnych castic by podla mna nemal byt len zodpovednostou kazdeho vodica. Realita je taka, ze vyfuk je az na konci auta a vodicovy sediacemu vpredu je uplne jedno co dychaju vodici za nim. Preto by mal stat, ktoremu naozaj zalezi na ekologii motivovat vodica, ktory si za filter priplati. A vobec emisne normy pre motory by sa mali zjednotit, pride mi divne, ze dieselovy motor splnujuci Euro4 moze vypustit 3x viac NOx ako bezinovy motor s normou Euro4.
neregistrovaný "Jan B"
11. 9. 2007 23:35
Re: JanB
Jasně, ale právě o ten filtr mi jde. VW tady roky masíruje reklamou celou Evropu, ale filtry částic má jen zlomek jejich dieselů, což je děs. Dýchat to tady budeme ještě desítky let. Jinak souhlas, že zodpovědnosti leží i na každém z nás.
neregistrovaný "chytrak1"
11. 9. 2007 21:35
3 otázky pro subarku
Byl jsem velmi zvědav s čim se subaru vytasí. Podle hodnot lehké zklamání. Ale co mne víc zajímá je odpověď na otázky:

1. Commonrail a boxer - jde to dohromady? Rchtající diesel a k tomu rachtající boxer. Co z toho může vzniknout?

2.Jak tyhle trubičky vydrží ty velké tlaky? -vždyť od toho vyokotlakýho vedení vedou takové obyčejné trubky, které pužíval VW v roce 94 u prvního nízkotlakýho TDI v roce 96. Čekal jsem dvě "kolejnice" těsně nad každou řadou válců jednu. Když už boxer a diesel, tak asi z principu by se hodil víc systém PD, Ne?

3. Proč Subaru sakra rovonou nevyšvihlo šestihrnek? k čemu je čtyřválec subaru dobrej - do tribecy ne , do outbacka ne, a do legacy taky vlastně ne. Snad jedině do imprezy - a ta nová je tak nepěkná, že jí to s prodejema stejně nepomůže.

Nebo je to jinak?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "pohodář"
11. 9. 2007 21:55
Re: 3 otázky pro subarku
chytráku je vidět, že jsi moderní boxer už dlouho neslyšel....
rozhodně na něm nic nerachtá,ale asi bude až bude pálit naftu..

trubičky nech konstruktérům, však na CR k tý tvý kolejnici taky vedou trubičky, to není nic neosvědčeného..

H6 - souhlas ten snad bude, ale že by H4 SBTD bylo slabé pro Legacy nebo Outbacka-to tedy rozhodně ne, krouťák to má větší než nový H6 3,6 do Tribecy

Nejsem příznivec nafty, ale v tomto případě jsem naní zvědav a hodně se těším
neregistrovaný "chytrak1"
12. 9. 2007 16:33
Re: 3 otázky pro subarku
Do CR promězamě ať vede třeba gumová hadice. Ale zde je problém, že ty trubičky vedou z CR do válce - tam už je ten vysokej tlak, na kterej se mi to zdá poněkud subtilní.
anonym
12. 9. 2007 15:29
Re: 3 otázky pro subarku
Tomu rachtajícímu boxeru opravdu nerozumím. Doporučuji se nejdřív svézt, protože sám s jedním jezdím a tudíž vím o čem mluvím, když říkám, že zvukový komfort je špičkový. Příště bych tedy prosil z tvé strany méně teorie, dík.
12. 9. 2007 16:30
No...
...ono 150 koni sice neni mnoho,ale mozna ze Subaru chysta utok na nove Bmw rady 1 s dvoulitrem a dvema turbodmychadly.Tim chci rict,ze Subaru ma v zaloze(snad)mnohem nadupanejsi verzi.Ono,rozhodovat se mezi auty,ted uz stejnho segmentu(nova Impreza hatcback)se stejne vykonnymi motory(jeden k tomu dospel dvojitym preplnovanim a druhy boxerem)by mohlo byt zajimave.Turbodieselovi boxer s preplnovanim vs.ctyrvalcovy ,,twinturbodiesel".Oba 150Kw.... ;-)
Rozbalit vlákno
0
anonym
11. 2. 2008 14:37
...super
:yes: :yes: :yes: ...jen to dejte do imprezy...(ja lehci) a bude to bomba...
Rozbalit vlákno
0