Fuso Canter E-Cell míří k prvním zákazníkům

 

Čistě elektřinou poháněná vozidla Fuso Canter E-Cell míří k prvním osmi zákazníkům, u nichž budou testována v reálném provozu.

V roce 2010 se na IAA v Hannoveru představil koncept užitkového elektromobilu Fuso Canter E-Cell, který vycházel ze sériového vozidla Fuso Canter 3S13 s celkovou hmotností 3,5 tuny a měl dojezd kolem 120 km.

V následujících letech bylo investováno zhruba 5,5 milionu Eur do vývoje a také do vybavení výrobního podniku v portugalském Tramagalu. Právě odtud letos vyjíždí letos první vozy Fuso Canter E-Cell, které budou zákazníky využívány v běžném provozu.

Základem těchto vozidel je stejně jako v případě konceptu konveční sériový Canter s rozvorem náprav 3.400 mm a v závislosti na použití mají tyto elektromobily valníkovou nebo skříňovou nástavbu. Tato první sériová vozidla mají povolenu celkovou hmotnost do 6,0 tuny, z nichž užitečné zatížení představuje rovná polovina.

Daimler Trucks připomíná 50 let výroby v portugalském Tramagalu

K pohonu Fuso Canter E-Cell je využíván elektromotor o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 650 Nm, který je umístěn za kabinou v rámu vozidla a prostřednictvím jednostupňové převodovky roztáčí zadní kola. Maximální rychlost, je stejně jako u konvenčních vozidel této hmotností třídy, omezena na 90 km/h.

Potřebnou energii dodávají lithium-iontové baterie s kapacitou 48,4 kWh, které jsou uloženy v pouzdrech po stranách rámu mezi předními a zadními koly. Dojezd na jedno nabití má být přes 100 km a dobíjení na plnou kapacitu ze standardní sítě zabere kolem sedmi, zatímco při použití rychlonábíječky se sníží na jednu hodinu.

Představujeme: Alternativní pohony Daimleru

Schopnosti těchto elektřinou poháněných lehkých nákladních vozidel budou nejprve v rámci testovacího programu po dobu jednoho roku využívat zákazníci v Portugalsku. Z nich lze jmenovat například město Lisabonu, kde bude sloužit zahradníkům a při likvidaci odpadu. Podobnou službu bude Fuso Canter E-Cell vykonávat i v Abrantes, zatímco Porto jej bude využívat pro přepravu nejrůznějších zásilek a firma Transporta jej nasadí do rozvážkové služby.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 



Fuso Canter zaujme praktickou úpravou pro Evans European Transport Fuso Canter zaujme praktickou úpravou pro Evans European Transport

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, nabízí…

Fuso eCanter: Nákladní elektromobil nastoupil do služeb prvních firem v Evropě Fuso eCanter: Nákladní elektromobil nastoupil do služeb prvních firem v Evropě

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, na konci…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…