Fuso Canter Eco Hybrid: Nižší spotřeba s vyšší nosností

 

Fuso Canter Eco Hybrid ve službách společnosti Evans European Transport dosáhlo ve srovnání s konvečními vozy o 23 procent nižší spotřeby při vyšším užitečném zatížení.

Fuso Canter Eco Hybrid s celkovou hmotností 7,5 tuny, které vychází z aktuální osmé generace Fuso Canter, vstoupilo na evropský trh na podzim roku 2012 a představuje nákladní automobil vhodný pro krátké rozvážkové trasy ve velkých městech a jejich blízkém okolí.

Společnost Evans European Transport se specializací na přepravu zmrazeného zboží po zkušenostech s tímto vozidlem, vybaveným hybridním pohonným systémem potvrzuje, že oproti srovnatelně výkonnému konvenčnímu provedení skutečně dosahuje až o 23 procent nižší spotřeby paliva a zároveň nabízí vyšší užitečné zatížení.

K pohonu Canteru EcoHybrid slouží čtyřválcový turbodiesel o objemu 3,0 litru, splňující emisní normu Euro 6. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 370 Nm při 1320 až 2840 min-1. Turbodiesel spolupracuje s elektromotorem o výkonu 40 kW (54 k) a točivém momentu 200 Nm. Ten je umístěn mezi spojku a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku Duonic. Při své šířce 110 mm představuje elektromotor pouze malý doplněk k celkové délce hnacího ústrojí.

Potřebnou energii poskytují elektromotoru vzduchem chlazené lithium-iontové baterie složené z devíti modelů a umístěné na levé straně šasi mezi přední a zadní nápravou. Tyto baterie mají kapacitu 7,5 Ah a váží jen 63,5 kg.

Vznětový motor a elektromotor mohou pracovat společně nebo nezávisle na sobě. Elektromotor slouží především k rozjezdu a pouze v případě potřeby razantnější akcelerace se k němu přidává konveční turbodiesel. Při ustálené rychlosti pracuje pouze vznětová jednotka, pro kterou je stejné tempo optimální co do spotřeby nafty.

Při zpomalování nebo brzdění slouží elektromotor jako generátor, který přispívá k brzdění vozidla a zároveň přeměňuje kinetickou energii vozidla na elektrický proud, kterým dobíjí lithium-iontové baterie, na něž automobilka poskytuje standardní pětiletou záruku, kterou lze rozšířit na deset let.

Jake.auto.cz: Fuso Canter (přehled všech článků)

Hybridní pohonný systém modelu Canter Eco Hybrid zvyšuje hospodárnost provozu, přispívá ke snížení emisí škodlivých plynů a přitom zvyšuje hmotnost vozidla o zhruba 150 kg ve srovnání s konvečním provedením. V Evropě nabízené Fuso Canter Eco Hybrid má celkovou hmotnost 7,5 t a disponuje nosností až 4845 kg.

Spolupracujeme s TipCars.com
Dolínek ucouvl. Společný podnik Prahy a Penty k metru D zatím nebude Dolínek ucouvl. Společný podnik Prahy a Penty k metru D zatím nebude

Pražská rada dnes nebude projednávat společný podnik…

Evropané nakupují čím dál více nových aut, Češi naopak méně Evropané nakupují čím dál více nových aut, Češi naopak méně

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v…

Trump vypadal vedle Putina ponížený a slabý, kritizují americká média Trump vypadal vedle Putina ponížený a slabý, kritizují americká média

Americký prezident Donald Trump zašel na summitu v…

Nejdříve za volant, teď do kokpitu. Saúdská Arábie dovolí ženám pilotovat letadla Nejdříve za volant, teď do kokpitu. Saúdská Arábie dovolí ženám pilotovat letadla

Ženám v Saúdské Arábii se letos poprvé otevře letecká…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 



Fuso eCanter: Nákladní elektromobil nastoupil do služeb prvních firem v Evropě Fuso eCanter: Nákladní elektromobil nastoupil do služeb prvních firem v Evropě

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, na konci…

Fuso eCanter v sériovém provedení zamířilo k prvnímu dopravci Fuso eCanter v sériovém provedení zamířilo k prvnímu dopravci

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, na konci…

 



 
Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Dnes 08:00

Dlouhých 24 let figuroval pod kapotami mnoha větších evropských vozů motor označený PRV. Pod trojicí písmen se však za ta léta ukrývala celá rodina různorodých agregátů.




Blesk.cz

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku Peake a velké drzosti

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku…

Bývalý ministr dopravy za Věci veřejné a později strany LIDEM Pavel Dobeš se pokouší o politický návrat. Loni na…

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Otec vévodkyně Meghan (36) si nechal zaplatit tučnou sumu za nafocení naaranžovaných snímků a nevynechá jedinou…

 

iSport.cz

Washington chystá novou dvojku. Rus se bude dělit o čas s Vaněčkem

Washington chystá novou dvojku. Rus se bude dělit o…

Jádro týmu Washington Capitals zůstane po premiérovém vítězství ve Stanley Cupu pro příští rok stejné, nicméně…

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil malého fanouška

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Chorvatský Záhřeb v pondělí zažil erupci národní hrdosti a nadšení. Více než půl milionu lidí…

 

Reflex.cz

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi „fjordů a pohlavní nemoci“

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi…

Na hlavním železničním nádraží v Oslu se v minulých dnech objevila kontroverzní reklama na kondomy, která…

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje proti stereotypizaci ženského těla

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje…

Teprve třiadvacetileté bloggerce a nyní také spisovatelce Chideře Eggerue se v zahraničních médiích dostává čím…