Fuso Canter Eco Hybrid: Nižší spotřeba s vyšší nosností

 

Fuso Canter Eco Hybrid ve službách společnosti Evans European Transport dosáhlo ve srovnání s konvečními vozy o 23 procent nižší spotřeby při vyšším užitečném zatížení.

Fuso Canter Eco Hybrid s celkovou hmotností 7,5 tuny, které vychází z aktuální osmé generace Fuso Canter, vstoupilo na evropský trh na podzim roku 2012 a představuje nákladní automobil vhodný pro krátké rozvážkové trasy ve velkých městech a jejich blízkém okolí.

Společnost Evans European Transport se specializací na přepravu zmrazeného zboží po zkušenostech s tímto vozidlem, vybaveným hybridním pohonným systémem potvrzuje, že oproti srovnatelně výkonnému konvenčnímu provedení skutečně dosahuje až o 23 procent nižší spotřeby paliva a zároveň nabízí vyšší užitečné zatížení.

K pohonu Canteru EcoHybrid slouží čtyřválcový turbodiesel o objemu 3,0 litru, splňující emisní normu Euro 6. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 370 Nm při 1320 až 2840 min-1. Turbodiesel spolupracuje s elektromotorem o výkonu 40 kW (54 k) a točivém momentu 200 Nm. Ten je umístěn mezi spojku a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku Duonic. Při své šířce 110 mm představuje elektromotor pouze malý doplněk k celkové délce hnacího ústrojí.

Potřebnou energii poskytují elektromotoru vzduchem chlazené lithium-iontové baterie složené z devíti modelů a umístěné na levé straně šasi mezi přední a zadní nápravou. Tyto baterie mají kapacitu 7,5 Ah a váží jen 63,5 kg.

Vznětový motor a elektromotor mohou pracovat společně nebo nezávisle na sobě. Elektromotor slouží především k rozjezdu a pouze v případě potřeby razantnější akcelerace se k němu přidává konveční turbodiesel. Při ustálené rychlosti pracuje pouze vznětová jednotka, pro kterou je stejné tempo optimální co do spotřeby nafty.

Při zpomalování nebo brzdění slouží elektromotor jako generátor, který přispívá k brzdění vozidla a zároveň přeměňuje kinetickou energii vozidla na elektrický proud, kterým dobíjí lithium-iontové baterie, na něž automobilka poskytuje standardní pětiletou záruku, kterou lze rozšířit na deset let.

Jake.auto.cz: Fuso Canter (přehled všech článků)

Hybridní pohonný systém modelu Canter Eco Hybrid zvyšuje hospodárnost provozu, přispívá ke snížení emisí škodlivých plynů a přitom zvyšuje hmotnost vozidla o zhruba 150 kg ve srovnání s konvečním provedením. V Evropě nabízené Fuso Canter Eco Hybrid má celkovou hmotnost 7,5 t a disponuje nosností až 4845 kg.

Spolupracujeme s TipCars.com
Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

Americká společnost Amazon, která koncem loňského roku…

OBRAZEM: Čínské námořnictvo testovalo přestavěnou sovětskou letadlovou loď OBRAZEM: Čínské námořnictvo testovalo přestavěnou sovětskou letadlovou loď

Čtyřiašedesát ponorek, dvacet šest torpédoborců a víc jak…

Nábytkářství roste navzdory nedostatku truhlářů Nábytkářství roste navzdory nedostatku truhlářů

Českému nábytkářskému průmyslu se dlouhodobě daří, loni…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 



Fuso eCanter: Nákladní elektromobil nastoupil do služeb prvních firem v Evropě Fuso eCanter: Nákladní elektromobil nastoupil do služeb prvních firem v Evropě

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, na konci…

Fuso eCanter v sériovém provedení zamířilo k prvnímu dopravci Fuso eCanter v sériovém provedení zamířilo k prvnímu dopravci

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, na konci…

 



 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Dnes 18:50

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Napětí v Barceloně. Chce odvolat kouče, co míří ke druhé trofeji

Napětí v Barceloně. Chce odvolat kouče, co míří ke…

V Barceloně se byť jediné škobrtnutí těžce nevyplácí. Své o tom ví Ernesto Valverde. Španělský kouč s hvězdným…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…