Fuso Canter Eco Hybrid: Nižší spotřeba s vyšší nosností

 

Fuso Canter Eco Hybrid ve službách společnosti Evans European Transport dosáhlo ve srovnání s konvečními vozy o 23 procent nižší spotřeby při vyšším užitečném zatížení.

Fuso Canter Eco Hybrid s celkovou hmotností 7,5 tuny, které vychází z aktuální osmé generace Fuso Canter, vstoupilo na evropský trh na podzim roku 2012 a představuje nákladní automobil vhodný pro krátké rozvážkové trasy ve velkých městech a jejich blízkém okolí.

Společnost Evans European Transport se specializací na přepravu zmrazeného zboží po zkušenostech s tímto vozidlem, vybaveným hybridním pohonným systémem potvrzuje, že oproti srovnatelně výkonnému konvenčnímu provedení skutečně dosahuje až o 23 procent nižší spotřeby paliva a zároveň nabízí vyšší užitečné zatížení.

K pohonu Canteru EcoHybrid slouží čtyřválcový turbodiesel o objemu 3,0 litru, splňující emisní normu Euro 6. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 370 Nm při 1320 až 2840 min-1. Turbodiesel spolupracuje s elektromotorem o výkonu 40 kW (54 k) a točivém momentu 200 Nm. Ten je umístěn mezi spojku a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku Duonic. Při své šířce 110 mm představuje elektromotor pouze malý doplněk k celkové délce hnacího ústrojí.

Potřebnou energii poskytují elektromotoru vzduchem chlazené lithium-iontové baterie složené z devíti modelů a umístěné na levé straně šasi mezi přední a zadní nápravou. Tyto baterie mají kapacitu 7,5 Ah a váží jen 63,5 kg.

Vznětový motor a elektromotor mohou pracovat společně nebo nezávisle na sobě. Elektromotor slouží především k rozjezdu a pouze v případě potřeby razantnější akcelerace se k němu přidává konveční turbodiesel. Při ustálené rychlosti pracuje pouze vznětová jednotka, pro kterou je stejné tempo optimální co do spotřeby nafty.

Při zpomalování nebo brzdění slouží elektromotor jako generátor, který přispívá k brzdění vozidla a zároveň přeměňuje kinetickou energii vozidla na elektrický proud, kterým dobíjí lithium-iontové baterie, na něž automobilka poskytuje standardní pětiletou záruku, kterou lze rozšířit na deset let.

Jake.auto.cz: Fuso Canter (přehled všech článků)

Hybridní pohonný systém modelu Canter Eco Hybrid zvyšuje hospodárnost provozu, přispívá ke snížení emisí škodlivých plynů a přitom zvyšuje hmotnost vozidla o zhruba 150 kg ve srovnání s konvečním provedením. V Evropě nabízené Fuso Canter Eco Hybrid má celkovou hmotnost 7,5 t a disponuje nosností až 4845 kg.

Spolupracujeme s TipCars.com
Saúdům přestaneme dodávat zbraně, potvrdila německá kancléřka Merkelová Saúdům přestaneme dodávat zbraně, potvrdila německá kancléřka Merkelová

Německo nebude dodávat Saúdské Arábii zbraně, dokud bude…

Jordánsko chce zpět pohraniční území, která pronajalo Izraeli Jordánsko chce zpět pohraniční území, která pronajalo Izraeli

Jordánský král Abdalláh II. dnes oznámil, že jeho země…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

Ford podlehl tlaku: O model GT je takový zájem, že mu sníží exkluzivitu Ford podlehl tlaku: O model GT je takový zájem, že mu sníží exkluzivitu

O supersportovní Ford GT je i po skoro dvou letech od…

 



Fuso Canter zaujme praktickou úpravou pro Evans European Transport Fuso Canter zaujme praktickou úpravou pro Evans European Transport

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, nabízí…

Fuso eCanter: Nákladní elektromobil nastoupil do služeb prvních firem v Evropě Fuso eCanter: Nákladní elektromobil nastoupil do služeb prvních firem v Evropě

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, na konci…

 



 
Mahindra začne vyrábět motocykly Jawa! Ale pro indický trh...

Mahindra začne vyrábět motocykly Jawa! Ale pro indický trh...

Včera

Indická společnost Mahindra zhruba za měsíc představí nový motocykl značky Jawa pro místní trh. Mělo by jít o stroj klasického vzhledu se čtyřtaktním jednoválcem o objemu 300 ccm.




Blesk.cz

Po stopách tatíčka Masaryka: Navštivte rodiště našeho prvního prezidenta!

Po stopách tatíčka Masaryka: Navštivte rodiště…

Nejmilejší písničku tatíčka Masaryka si můžete zanotovat v rodišti našeho  prvního prezidenta. Vydejte se po…

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s Creed Odyssey

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s…

Vůbec ne dávno, alebrž teprve před 11 lety vznikla série Assassin’s Creed pojednávající o asasínech a…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Sparta srazila Kometu a je první. Hradec padl, Pardubice vyhořely

SESTŘIHY: Sparta srazila Kometu a je první. Hradec…

SOUHRN | Parádní šokování mistra! Hokejisté Sparty vyhráli nad brněnskou Kometou 4:2 a připsali si čtvrté…

Hamilton k titulu neproklouzl, Vettel drží naději. Slavil Räikkönen

Hamilton k titulu neproklouzl, Vettel drží naději.…

Lewis Hamilton obsadil ve Velké ceně USA formule 1 třetí místo, což mu vzhledem ke čtvrté příčce Sebastiana…

 

Reflex.cz

První československý ministr financí Alois Rašín byl národní hrdina i symbol sociálního útlaku

První československý ministr financí Alois Rašín byl…

Alois Rašín patřil do legendární pětice mužů, kteří 28. října 1918 vyhlásili samostatné Československo. Zároveň…

Jak připravit auto na zimu: Vše, co byste měli udělat a zkontrolovat

Jak připravit auto na zimu: Vše, co byste měli…

Ostříleným matadorům za volantem osvědčená pravidla nějak zvlášť připomínat nemusíme, vám ostatním bychom rádi…