Fuso eCanter: Nákladní elektromobil nastoupil do služeb prvních firem v Evropě

 

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, na konci letošního července zahájilo výrobu nové generace elektřinou poháněných vozidel eCanter. Nyní představuje první vozy v barvách svých evropských zákazníků.

Na IAA v Hannoveru v roce 2010 byl představen koncept elektřinou poháněného užitkového vozidla Fuso Canter E-Cell, jehož vývoj dospěl v roce 2015 do fáze testování malosériových vozidel.

Na loňském podzimním IAA v Hannoveru měla premiéru nová generace elektřinou poháněného nákladního automobilu značky Fuso, která byla uvedena pod označením eCanter. Konec letošního července pak přinesl zahájení sériové výroby těchto vozidel pro evropský trh v podniku Tramagal v Portugalsku.

První vozidlo eCanter ze sériové výroby spuštěné v létě letošního roku zamířilo v polovině září přes oceán do služeb společnosti UPS v New Yorku. Fuso uvádí, že eCanter je první sériově vyráběné lehké nákladní vozidlo s čistě elektrickým pohonem, které je od letošního roku k dispozici zákazníkům v USA, Evropě a Japonsku. V následujících dvou letech jim má být dodáno 500 vozidel a od roku 2019 má být navýšena roční produkce.

E-Fuso Vision One: Těžké nákladní vozidlo s elektrickým pohonem z Japonska

Na dodávku pro UPS v New Yorku navázala značka Fuso předáním několika vozidel eCanter do služeb společností, které je provozují na evropské půdě v rámci dlouhodobého pronájmu od společnosti CharterWay, patřící rovněž pod křídla koncernu Daimler AG.

Deutsche Post DHL Group má nyní k dispozici celkem šest vozidel eCanter. Dvě z nich jsou využívána pobočkou DHL Freight 's Berlin pro rozvoz zásilek, jimiž jsou většinou velké domácí spotřebiče, od obchodníků k jejich zákazníkům. DHL Paket pak má k dispozici čtyři vozidla pro rozvoz zásilek firemním i soukromým klientům.

DB Schenker má ve svých barvách tři vozidla eCanter, která využívá k dopravě v centru Berlína. Tam míří z centrálního skladu v Hoppengartenu i trojice vozidel v barvách Rhenus Group, která má zajišťovat dopravu nábytku, domácích spotřebičů, spotřební elektroniky a těžkého sportovního vybavení zákazníkům. V podobném provozu jsou pak nasazena i dvě vozidla eCanter ve službách dopravní společnosti Dachser.

Daimler zahájil výrobu Fuso eCanter v Evropě

Fuso eCanter je vybaveno elektromotorem o výkonu 185 kW a točivé momentu 380 N.m. Potřebnou energii elektromotoru poskytují kapalinou chlazené lithium-iontové baterie, které jsou rozděleny do šesti samostatných celků. Dojezd na jedno nabití se má v závislosti na provedení nástavby, zatížení vozidla a profilu trasy pohybovat okolo 100 km.

Při využití současných možností rychlonabíječek mohou být baterie dobity na 80 procent své kapacity zhruba za hodinu a dobití na plnou kapacitu za využití standardní nabíječky a sítě zabere sedm hodin, ale v blízké budoucnosti má být při nabíjení s výkonem 170 kW možné dosáhnout na 80 procent během půl hodiny.

Fuso eCanter má s celkovou hmotností vozidla 7,49 tun disponovat nosností 4,63 tun, ale díky rozdělení baterií do samostatných celků lze nosnost při odebrání jednoho či více z nich dosáhnout vyšší nosnosti, samozřejmě za cenu zkrácení dojezdu.

Fuso eCanter: Čistě elektrická novinka (+video)

Závod Tramagal byl založen byl v roce 1964 jako společný podnik rodinné portugalské firmy Duarte Ferrerira a bývalého francouzského výrobce nákladních vozidel Berliet.

Montáž vozidel Mitsubishi Fuso byla zahájena v roce 1980. V osmdesátých a devadesátých letech zdejší výrobu opouštěly vedle lehkých užitkových vozidel Fuso Canter i středně těžké nákladní vozy řady Fighter, dodávky L300, pick-upy L200 a také osobní terénní automobily Mitsubishi Pajero.

Plně pod svá křídla převzala japonská automobilka Mitsubishi Motors Corporation portugalský podnik v roce 1996 a zároveň rozhodla, že výroba se zde zaměří pouze na modelovou řadu Fuso Canter v provedení pro evropský trh. Další zásadní historický milník Tramagalu představuje rok 2004, kdy koncern Daimler AG získal většinový podíl v Mistubishi Fuso.

V letech 2011 až 2014 investovala divize Daimler Trucks do modernizace portugalského závodu 27 milionů Eur. Zhruba 5,5 milionu Eur z této částky připadá na nové vybavení pro výrobu a vývoj modelu Fuso Canter E-Cell, resp. jeho nástupce eCanter.

Podnik v Tramagalu leží 150 kilometrů severovýchodně od Lisabonu a v současnosti se rozkládá na ploše 160.000 m2. Jeho více než 400 zaměstnanců vyrábí vozidla Fuso Canter pro zhruba 30 evropských zemí a Izrael, Maroko a Turecko. V současnosti se téměř 95 procent produkce vyváží.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
Zdroj: Daimler Trucks

Štítky Mitsubishi Fuso Elektromobil Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Fuso Canter zaujme praktickou úpravou pro Evans European Transport Fuso Canter zaujme praktickou úpravou pro Evans European Transport

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, nabízí…

Fuso eCanter v sériovém provedení zamířilo k prvnímu dopravci Fuso eCanter v sériovém provedení zamířilo k prvnímu dopravci

Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, na konci…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se nejvíc ptáte? Jak dlouho můžete volat?

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se…

Pozor! Je to tady. Startuje další ročník unikátního projektu Blesku Odborníci na telefonu. DNES od 10 do 12…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se Šilhavého Ukrajinci

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se…

PŘÍMO Z UKRAJINY | Jaroslav Šilhavý, trenér národního týmu, očekává zítra proti Ukrajině ještě těžší zápas, než…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…