Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GAZ rozšiřuje spolupráci s VW. Použije motory TDI

David Bureš
Diskuze (2)
Ruská automobilka s německým koncernem spolupracuje od roku 2011, aktuálně se v její továrně v Nižném Novgorodu vyrábí i Škoda Yeti.

Německý koncern Volkswagen Group prodlužuje svoje partnerství s ruskou automobilkou GAZ Group. Podle nově podepsané dohody bude rusko-německá spolupráce trvat minimálně do roku 2025. Volkswagen navíc značce GAZ poskytne vznětové motory.

Naftové čtyřválce 2.0 TDI začne Volkswagen dodávat GAZu počínaje rokem 2019. Aktuálně se počítá s dodávkou 200.000 agregátů v průběhu pěti let.

Určeny budou pro rodinu užitkových modelů GAZelle NEXT, která čítá dodávku, valník i minibus. GAZelle NEXT aktuálně používá třeba vznětový čtyřválec 2.8 Cummins ISF splňující normu Euro 4. Volkswagen zároveň poskytne i technickou podporu při zástavbě nabídnutého turbodieselu pro modely ruské značky.

Poskytnuté agregáty bude vyrábět Volkswagen, do Ruska se budou dovážet z jeho německé továrny Salzgitter. Závod produkující tříválce i šestnáctiválce se aktuálně začíná zabývat i zakázkami mimo značky koncernu VW Group, aby byl ekonomicky nezávislý. Chce se totiž připravit na dobu elektromobility a zajistit zaměstnanost v době postupného přechodu produkce ze spalovacích motorů na elektromotory. Ten si vynutí expanze koncernu v oblasti elektrických aut.

I nadále pak Volkswagen Group počítá s výrobou koncernových aut v Gorkého automobilovém závodě v Nižném Novgorodu, která se v uplynulých letech ukázala jako úspěšná. Podepsaná spolupráce definovala, které modely se tu budou v následujících letech vyrábět a kolik jich bude. Detaily k tomuto tématu však ani jedna ze stran neposkytla.

V tomto závodě aktuálně vznikají Volkswagen Jetta a dva modely Škoda – Yeti a Octavia. Tato spolupráce byla zahájena v roce 2011, od té doby pro VW Group bylo postaveno na 200.000 automobilů. Vedle Nižného Novgorodu VW Group v Rusku vyrábí auta také v továrně Kaluga.

V rámci tohoto projektu byla postavena nová montážní linka a karosárna, zatímco lakovna byla modernizována. Vylepšeny byly i kontrolní mechanismy výroby. Právě kvůli kvalitě produkce byli dokonce zaměstnanci závodu vyškoleni v továrnách Volkswagenu a Škody. Na koncernových autech v Nižném Novgorodu pracuje na 3.000 osob.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - pallas
17. 6. 2017 14:42
to si teda vybrali parťáka
TDI od VW - to na ruskú naftu dlho nepobeží
Avatar - holden2
17. 6. 2017 08:59
tak konecne
se dostaly TDI motory kam patrej - do GAZiku >:-[]