Typické černé londýnské taxíky začínají brázdit ulice čínských měst. Automobilka Geely minulý týden oficiálně zahájila prodej licenčně vyráběných anglických taxivozů LTI TX4.
Len ich učme robiť autá, pchajme im technológie a know-how až pod nos, zakrátko sa to vráti aj s úrokmi, keď zaplavia európske trhy a vytlačia z nich domácich výrobcov.
Tá demokracia je v niektorých smeroch fakt na hlavu a raz sa nám setsakramentsky nevyplatí...
Globalizácia je dôsledok uplatňovania demokracie - čiže každý si vpodstate robí čo chce, čo mu vyhovuje a nestará sa o to, ako to nakoniec dopadne a čo to nakoniec spraví.
Demokracia je zriadenie bez pána, ktoré síce má nejaké pravidlá, ale každý si ich uplatňuje po svojom.
Príklad (dotiahnutý do krajnosti)...5 najväčších automobilových výrobcov sa na obranu proti hroziacemu vpádu Číny na európske trhy dohodne, že im nebudú predávať know-how. Ale šiesty výrobca na to kašle, lebo predať licenciu s právami na ďalší vývoj mu prinesie balík peňazí, ktorý práve nutne potrebuje, a je to pre neho najľahšie a najvýhodnejšie východisko. Možný dôsledok - kvôli momentálnemu profitu jedného výrobcu môže za pár rokov priviesť silná Čína na pokrajkrachu aj značky, ktoré sa jej v tom snažili zabrániť. Problém demokracie je v tom, že je tak benevolentná, že umožňuje likvidáciu samej seba benevolentnými pravidlami.
Sila Číny je pre Európana dosť ťažko predstaviteľná, pomaly ale iste smeruje k ovládaniu čoraz väčšej časti sveta (nie je to len autopriemysel), a my, blbci, ju v tom ešte podporujeme, pričom nevidíme alebo ani nechceme vidieť, že tá blbá zaostalá čína nás raz zožerie a nepomôže nám ani pánboh. Oháňame sa demokratickými princípmi, a pritom nám ide práve len o kus toho žvanca...
Když to bereš takhle ze široka, tak to souhlasím. Sám nejsem z technologické podpory Číny nadšený, na druhou stranu to ale zde beru jako opatření pro přežití LTI - když se roční odbyt zvýší na trojnásobek, té firmě to radikálně pomůže. Určitě pak bude mít mnohem více prostředků na další vývoj. Pozastavujete se tady nad cenou, ale ty taxíky se s nadsázkou blíží kusové výrobě. Pak jsou všechny komponenty dražší jak výrobně tak co se týká úhrady nákladů na vývoj.
Tá cena mňa osobne nijak netrápi, tých pár kusov keby stálo aj dvojnásobok, globálne to význam nemá. Ovšem zbavovanie sa technológií a rozdávanie rozumu za pár šupiek kvôli momentálnemu profitu, na ktorý sa o pár rokov zabudne že vôbec bol, to je na pováženie.
co za tyhle hnusy daj takovej balik, pul maga cinskej bazmek a mego Anglickej original v zakladu, sakra za mego je skoro zakladni Audi Q5 nebo nejluxusnejsi vybava Zafiry nebo S-Maxe a jeste 200k zbude na provoz, a radsi bych delal taxikare v maximalne vybavene Zafire nebo S-Maxu nez v tyhle hnusny pixle co ma interier jak z 80 let >:-[]
Odvezeš v té Zafiře pět lidí včetně plné bagáže? Má ta tvá Zafira nájezdovou rampu pro invalidní vozík/kočárek? Má ta tvá Zafira podvozek určený pro kličkování ve městě?
no ja sice Zafiru nemam, ale jedna v rodine je, a ma 7 mist, a uprava pro vozickare se taky dela, ostatne tech 5 cestujicich v tom London Taxi se as tak skvele nema, jestli si nekdy v Londnu taxikem jel, tak urcite vis ze us ve 4 lidech je to dost maso tim cestovat, a navic jeste s bagazi, ve 4 lidech a kazdej mel velkej batoh to bylo jak v pojizdne saune kde dva sedeli na jakemsi sklapecim cosi co pripominalo sedacky z ceskeho "motoracku" a myslim ze zazitek na celej zivot >:D to ze to ma rozvor jak limuzina z toho limuzinu fakt neudela :-! a jsem rad ze podobna zhovadilost nemusi jezdit jako taxi treba v Praze
To, že je to limuzína nikdo netvrdí, ty ťulo :-)
Tohle je speciálka pro taxikáře, firmou, která se na taxíky specializuje. O vozíčcích mi něco povykládej, synovec je vozíčkář. Ty předělávky MPV jsem viděl .. nádhera.
taky by mě zajímalo jak z klubu poleze ožralá partička na zadní lavici zafiry. Wow, to by byla pro taxikáře nádhera. Díky moc za takovou šichtu :-)
Podle toho, co říkáš, tak jsi taxíkem v Londýně jel a musíš sám uznat, že je to něco jiného než jet taxikem u nás. Hlavně cenově. Zatímce u nás popojetí taxíkem o metry vyjde na snad půl stovky, tak v Londýně ceny taxíků až tak drahé nejsou. U nás se bere taxík jako vozidlo na cestu z letiště, případně nouzovka, v Londýně často někteří taxíkem jezdí do práce...
Proto je London Taxi zaměřené úplně jinak. Prvně užitkovost, kde kraluje. Dále náklady na provoz a výdrž, údržba, jednoduchost konstrukce... i ten komfort řidiče není podstatný. London taxi je takový skoro malý autobus MHD...
stejne se berou taxi treba i v Singapuru a zadny takovihle bazmeky tam nevedou, popravde radsi bych se do prace kazdej den vezl na zadni sedacce postarsiho Mercedesu E, nez v tomhle, a ze v Singa vyjde to taxi jeste levneji nez v Londnu, 40-50 minut v Singa cca 2-3 jejich dolary >:-[]
Jedna věc je v čem by ses ty vezl a druhá věc je v čem by tebe či nějakého obejdu raději vezl taxikář... a auta si kupují taxikáři a hlavně jejich firmy, ne ti, co jsou jako pasažéři ;-)
no a vidis snad nekde jinde nez v Londnu takovej hnusnej taxik co tam maj? ted nekde v Cine a pak NY kde jsou taky "jednotne" taxiky, v Londnu proste jina moznost jak provozovat taxi nes s timhle hnusem neni ;-) prave taxikari a firmy si spis radsi kupujou to co sami uznaj za vhodne a tenhle hnus mezi to rozhodne nepatri ;-)
Nevím, jak to platí obecně v Anglii, každopádně v Birminghamu jezdí i jiný auta. Konkrétně jsem se vezl Citoënem Jumpy v obdobné úpravě. Nadšený jsem z toho moc nebyl, kromě toho, že to vevnitř působí jak dodávka křížená s autobusem MHD, tak to ani nemá ten správnej styl
Proboha, jestli se to v anglii prodava v prepoctu za mega, se pak divim ze si to nekdo koupi..... interier vypada jak v korejskem aute prvni poloviny devadesatych let, pohodlne to taky neni.... a vzhledem k tomu, ze v tom ridic travi vetsinu casu, tak by se tam mel citit prijemne, o cemz pochybuju.... a tohle za MEGA?
Jo a druha vec..... proc je na fotkach auto s levostrannym rizenim? Ja myslel, ze v cine se taky jezdi vlevo jako v anglii.....