Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gemballa 3,2 V6 Turbo – šestiválec se svaly

Miroslav Kudělka
Diskuze (3)
To, že se upravují velké osmiválce Porsche Cayenne, jsme si již zvykli. Gemballa však v létě představil zcela nový výkonnostní kit pro základní model se šestiválcem 3,2 litru.

To, že se upravují velké osmiválce Porsche Cayenne, jsme si již zvykli. Gemballa však v létě představil zcela nový výkonnostní kit pro základní model se šestiválcem 3,2 litru.

Přestože nebývá zvykem, že se úpravci vozů ve zvýšené míře věnují základním modelům se slabými motory, Gemballa učinil výjimku a připravil vysokovýkonnou úpravu pro základní šestiválec v Porsche Cayenne. K úpravě přistoupil jako ke každé jiné konverzi motoru a nijak se neohlížel na nízkou pozici v modelové hierarchii. Základem úpravy je osazení motoru turbodmychadlem a chladičem stlačeného vzduchu. Po nezbytném dovybavení motoru množstvím hadic, novým výfukovým a sacím potrubím a přepracovanou řídící jednotkou se z ošklivého kačátka vyklubal drahokam hodný pohánět jakýkoli sportovní vůz. Motor po úpravě disponuje výkonem 268 kW (365 k) při 5660 ot/min a točivým momentem 480 Nm při 4100 ot/min (série 184 kW a 310 Nm). Těmito hodnotami výrazně převyšuje i model S s atmosférickým V8 4,2 l, který produkuje výkon 250 kW (340 k) při 6000 ot/min a točivý moment 420 Nm při 2500 ot/min. Cayenne s upraveným šestiválcem dosahuje rychlosti až 239 km/h, zatímco v sériové podobě dosáhne „pouze“ na 217 km/h.

Miroslav Kudělka
Diskuze (3)