21.5. 2002

Zdají se vám vozy Porsche příliš fádní a nevýkonné? Disponujete kontem čítajícím částky o sedmi a více nulách? Máte-li navíc ještě zkušenosti s pilotáží řízených střel nízko nad zemí, tak tento stroj je přesně to co musíte mít!

Firma Gemballa dnes patří k jedněm z nejznámějších úpravců vozů Porsche. Historie této firmy se píše od roku 1979, když ji založil Uwe Gemballa. Od počátku své činnosti se zaměřila na vozy Porsche, ale věnovala se také vozům Mercedes-Benz, BMW a VW. V té době se ovšem úpravy zaměřovaly především na interiér a vnější vzhled. V posledních deseti letech se firma již specializovala pouze na vozy Porsche a to jak s motorem vpředu, tak především na model 911.

Dosavadním vrcholem vývoje této firmy je námi představovaný model GTR 600. Tento skvost vychází z velice kvalitního základu - Porsche 911 GT3 model 996. Ten již od výrobce disponuje parametry, které jsou pro většinu řidičů z říše snů a málokdo je dokáže opravdu využít. U Gembally ovšem usoudili, že i tohle auto potřebuje vylepšit a tak se do něj pustili s pečlivostí sobě vlastní. Nejdříve se zaměřili na úpravu vnějšího vzhledu a výsledek je jistě impozantní. Přední blatníky přibraly do šířky 70 mm a zadní dokonce 160 mm. V těch si našel místo také vstupní kanál pro chladicí vzduch. Další vzduch přivádí také otvory v prazích a v obrovském zadním spoileru, jehož součástí je ještě malý elektricky výsuvný spoiler. Drobnými úpravami prošel také přední nárazník se spoilerem. Úpravy se týkaly především umožnění přístupu většího množství chladícího vzduchu k chladičům a předním brzdám.

Jsme-li u částí, které jsou hodně na očích, tak je třeba zmínit také interiér. Tam najdeme sportovní sedadla (s možností vybavení šestibodovými bezpečnostními pásy), jejichž osazenstvo je v chráněno bezpečnostním rámem Clubsport s diagonální vzpěrou. Tříramenný sportovní volant je vybaven předpisovým airbagem. Přístroje jsou vyvedeny v barvě vozu a pedály jsou jako ve správném sporťáku vyrobeny z hliníkové slitiny. Stejně tak i opěrka pro řidičovu levou nohu. Na středovém tunelu jsou navíc tlakoměr turbodmychadla, teploměr oleje a tlačítko spouštěče.

Nyní se dostáváme k tomu nejpodstatnějšímu - motoru. Ten prodělal zásadní úpravy týkající se především jeho dýchání. Základem byla instalace dvou turbodmychadel a chladiče stlačeného vzduchu. Toto, společně s následnou úpravou elektroniky vstřikování a zapalování a nezbytných mechanických částí (vačky, ventily, písty apod.) přineslo rapidní nárůst výkonu. Ten vrcholí fantastickou hodnotou 600 koní při 7000 ot/min (omlouvám se příznivcům normalizovaných jednotek, ale 441 kW nevypadá tak hezky) a točivým momentem 640 Nm při 5500 ot/min. Pro srovnání původní model GT3 disponuje 360 atmosférickými koňmi při 7200 ot/min a 370 Nm při 5000 ot/min. Dokonce i nadupaná verze GT2 s turbomotorem má k dispozici "pouze" 462 koní a 620 Nm. Tuto sílu musí chladit třídílný vodní a olejový chladič v čelní stěně a rovněž extrémně namáhaná převodovka s diferenciálem se 40% svorností, má svůj vlastní chladič podobný tomu, jaký má závodní verze GT3R. Takový motor uděluje 4.430 mm dlouhému vozu zdrcující dynamiku. Zrychlení 0-100 km/h za 3,5 sekundy a 0-200 km/h za 11.5. Maximální rychlost se pohybuje kdesi nad 340 km/h. Především změny na motoru a jeho příslušenství se podílejí také na zvýšení pohotovostní hmotnosti proti původní GT3 o 132 kg.

Tato síla ovšem musí být také zvládnutelná a tak úpravou prošel také podvozek. Ten je vpředu i vzadu osazen dvojitými pružinami a je samozřejmě nastavitelný pro nalezení optimálních vlastností. Ve vysokých rychlostech v zatáčkách jistě přijdou vhod také zkrutné stabilizátory na obou nápravách. O zpomalení takové řítící se bestie se starají speciální duté závodní brzy o ohromujících rozměrech, přední mají průměr 380 mm a zadní 330 mm se zachovaným ABS. Svírají je třmeny s osmi (!) pístky. Tyto skvosty se skrývají za 18" koly designu Gemballa Racing, které mají vpředu šířku 9.5 palce a vzadu 12.0 palců. Pneumatiky Yokohama AVS Sport mají také solidní rozměry 245/35 ZR18 a 295/30 ZR18. Přes úctyhodnou šířku zadních pneumatik ovšem nemá motor při akceleraci nejmenší problémy zahalit vůz do oblaku bílého dýmu z pálící se gumy protáčejících se kol. O účinnosti této kombinace prvků podvozku s motorem vypovídá také hodnota zrychlení 0-160 km/h a opětovné zastavení na 0 km/h za 12.4 sekundy. Cena tohoto klenotu se v přepočtu pohybuje za hranicí 8,5 miliónů korun....

Že Gemballa GTR 600 dokáže jezdit nejen rovně, ale umí být pekelně rychlá i na okruhu dokazuje její rekordní zápis do statistik severní smyčky slavného okruhu Nürburgring. Na trati plné zatáček a dlouhé 20,6 km dosáhl času 7: 32.5 min. Tato hodnota odpovídá průměrné rychlosti 163.9 km/h! Nyní se Gemballův tým chystá pokořit magickou hranici 7: 30 minuty.

Tecnické údaje
Motor3,6 boxer
Druhpřeplňovaný zážehový (biturbo)
Tlak přeplňování (bar)0,85
Zdvihový objem (cm3)3600
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)441/7000
Max. točivý moment (Nm/ot)640/5500
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)přes 340
Zrychlení 0-100 km/h (s)3,5
Zrychlení 0-160 km/h (s)8
Zrychlení 0-200 km/h (s)11,6
Zrychlení 0-160-0 km/h (s)12,4
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)15,7
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4430
Šířka (mm)1900
Výška (mm)1270
Rozvor (mm)2350
Rozchod vpředu (mm)1501
Rozchod vzadu (mm)1599
Pohotovostní hmotnost (kg)1482
Objem mnádrže (l)90
Rozměr pneu vpředu245/35 ZR18
Rozměr pneu vzadu295/30 ZR18
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž

Česko dluží po prvním kvartálu o pět procent více peněz…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

Dnes 16:50

Novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stal v první polovině dubna Herbert Diess a s jeho příchodem se objevují nové otazníky ohledně dříve zamítnutého prodeje značky Ducati.




Blesk.cz

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší ostravští chirurgové Babišovi po odvolání ředitele Němečka

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší…

Lékaři Chirurgické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava se kvůli situaci na klinice obrátili na premiéra v demisi…