21.5. 2002

Zdají se vám vozy Porsche příliš fádní a nevýkonné? Disponujete kontem čítajícím částky o sedmi a více nulách? Máte-li navíc ještě zkušenosti s pilotáží řízených střel nízko nad zemí, tak tento stroj je přesně to co musíte mít!

Firma Gemballa dnes patří k jedněm z nejznámějších úpravců vozů Porsche. Historie této firmy se píše od roku 1979, když ji založil Uwe Gemballa. Od počátku své činnosti se zaměřila na vozy Porsche, ale věnovala se také vozům Mercedes-Benz, BMW a VW. V té době se ovšem úpravy zaměřovaly především na interiér a vnější vzhled. V posledních deseti letech se firma již specializovala pouze na vozy Porsche a to jak s motorem vpředu, tak především na model 911.

Dosavadním vrcholem vývoje této firmy je námi představovaný model GTR 600. Tento skvost vychází z velice kvalitního základu - Porsche 911 GT3 model 996. Ten již od výrobce disponuje parametry, které jsou pro většinu řidičů z říše snů a málokdo je dokáže opravdu využít. U Gembally ovšem usoudili, že i tohle auto potřebuje vylepšit a tak se do něj pustili s pečlivostí sobě vlastní. Nejdříve se zaměřili na úpravu vnějšího vzhledu a výsledek je jistě impozantní. Přední blatníky přibraly do šířky 70 mm a zadní dokonce 160 mm. V těch si našel místo také vstupní kanál pro chladicí vzduch. Další vzduch přivádí také otvory v prazích a v obrovském zadním spoileru, jehož součástí je ještě malý elektricky výsuvný spoiler. Drobnými úpravami prošel také přední nárazník se spoilerem. Úpravy se týkaly především umožnění přístupu většího množství chladícího vzduchu k chladičům a předním brzdám.

Jsme-li u částí, které jsou hodně na očích, tak je třeba zmínit také interiér. Tam najdeme sportovní sedadla (s možností vybavení šestibodovými bezpečnostními pásy), jejichž osazenstvo je v chráněno bezpečnostním rámem Clubsport s diagonální vzpěrou. Tříramenný sportovní volant je vybaven předpisovým airbagem. Přístroje jsou vyvedeny v barvě vozu a pedály jsou jako ve správném sporťáku vyrobeny z hliníkové slitiny. Stejně tak i opěrka pro řidičovu levou nohu. Na středovém tunelu jsou navíc tlakoměr turbodmychadla, teploměr oleje a tlačítko spouštěče.

Nyní se dostáváme k tomu nejpodstatnějšímu - motoru. Ten prodělal zásadní úpravy týkající se především jeho dýchání. Základem byla instalace dvou turbodmychadel a chladiče stlačeného vzduchu. Toto, společně s následnou úpravou elektroniky vstřikování a zapalování a nezbytných mechanických částí (vačky, ventily, písty apod.) přineslo rapidní nárůst výkonu. Ten vrcholí fantastickou hodnotou 600 koní při 7000 ot/min (omlouvám se příznivcům normalizovaných jednotek, ale 441 kW nevypadá tak hezky) a točivým momentem 640 Nm při 5500 ot/min. Pro srovnání původní model GT3 disponuje 360 atmosférickými koňmi při 7200 ot/min a 370 Nm při 5000 ot/min. Dokonce i nadupaná verze GT2 s turbomotorem má k dispozici "pouze" 462 koní a 620 Nm. Tuto sílu musí chladit třídílný vodní a olejový chladič v čelní stěně a rovněž extrémně namáhaná převodovka s diferenciálem se 40% svorností, má svůj vlastní chladič podobný tomu, jaký má závodní verze GT3R. Takový motor uděluje 4.430 mm dlouhému vozu zdrcující dynamiku. Zrychlení 0-100 km/h za 3,5 sekundy a 0-200 km/h za 11.5. Maximální rychlost se pohybuje kdesi nad 340 km/h. Především změny na motoru a jeho příslušenství se podílejí také na zvýšení pohotovostní hmotnosti proti původní GT3 o 132 kg.

Tato síla ovšem musí být také zvládnutelná a tak úpravou prošel také podvozek. Ten je vpředu i vzadu osazen dvojitými pružinami a je samozřejmě nastavitelný pro nalezení optimálních vlastností. Ve vysokých rychlostech v zatáčkách jistě přijdou vhod také zkrutné stabilizátory na obou nápravách. O zpomalení takové řítící se bestie se starají speciální duté závodní brzy o ohromujících rozměrech, přední mají průměr 380 mm a zadní 330 mm se zachovaným ABS. Svírají je třmeny s osmi (!) pístky. Tyto skvosty se skrývají za 18" koly designu Gemballa Racing, které mají vpředu šířku 9.5 palce a vzadu 12.0 palců. Pneumatiky Yokohama AVS Sport mají také solidní rozměry 245/35 ZR18 a 295/30 ZR18. Přes úctyhodnou šířku zadních pneumatik ovšem nemá motor při akceleraci nejmenší problémy zahalit vůz do oblaku bílého dýmu z pálící se gumy protáčejících se kol. O účinnosti této kombinace prvků podvozku s motorem vypovídá také hodnota zrychlení 0-160 km/h a opětovné zastavení na 0 km/h za 12.4 sekundy. Cena tohoto klenotu se v přepočtu pohybuje za hranicí 8,5 miliónů korun....

Že Gemballa GTR 600 dokáže jezdit nejen rovně, ale umí být pekelně rychlá i na okruhu dokazuje její rekordní zápis do statistik severní smyčky slavného okruhu Nürburgring. Na trati plné zatáček a dlouhé 20,6 km dosáhl času 7: 32.5 min. Tato hodnota odpovídá průměrné rychlosti 163.9 km/h! Nyní se Gemballův tým chystá pokořit magickou hranici 7: 30 minuty.

Tecnické údaje
Motor3,6 boxer
Druhpřeplňovaný zážehový (biturbo)
Tlak přeplňování (bar)0,85
Zdvihový objem (cm3)3600
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)441/7000
Max. točivý moment (Nm/ot)640/5500
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)přes 340
Zrychlení 0-100 km/h (s)3,5
Zrychlení 0-160 km/h (s)8
Zrychlení 0-200 km/h (s)11,6
Zrychlení 0-160-0 km/h (s)12,4
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)15,7
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4430
Šířka (mm)1900
Výška (mm)1270
Rozvor (mm)2350
Rozchod vpředu (mm)1501
Rozchod vzadu (mm)1599
Pohotovostní hmotnost (kg)1482
Objem mnádrže (l)90
Rozměr pneu vpředu245/35 ZR18
Rozměr pneu vzadu295/30 ZR18
Spolupracujeme s TipCars.com
Počátky BMW i3 lze vysledovat do roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů Počátky BMW i3 lze vysledovat do roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů

Počátky dnešního elektromobilu BMW i3 se datují už do…

Demonstrace v Londýně. Desetitisíce lidí žádaly nové referendum o brexitu Demonstrace v Londýně. Desetitisíce lidí žádaly nové referendum o brexitu

Desetitisíce odpůrců odchodu Británie z Evropské unie se…

Zvýší-li Spojené státy cla na automobily, Evropská unie zareaguje, řekl eurokomisař Zvýší-li Spojené státy cla na automobily, Evropská unie zareaguje, řekl eurokomisař

Evropská unie odpoví, pokud Spojené státy zvýší cla na…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

 





 
Nissan March Super Turbo: Miniaturní hothatch s technikou, která předběhla dobu

Nissan March Super Turbo: Miniauto s technikou, která předběhla dobu

Včera

Původní Nissan Micra, na některých trzích nazývaný March, byl typickým japonským malým autem 80. let. Paradoxně na jeho základě vznikla nezvykle technicky řešená sportovní verze.




Blesk.cz

Ženy v Saúdské Arábii můžou začít řídit. Princ jim povolil auta, kamiony i motorky

Ženy v Saúdské Arábii můžou začít řídit. Princ jim…

Od neděle mohou ženy v Saúdské Arábii nově řídit osobní a nákladní automobily a motocykly. Země zavedla od…

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz na zakázaný web, zaplatí tučnou pokutu

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz…

Ruskou sněmovnou (Státní duma) prošel nový zákon (TASS v ruštině), který zkomplikuje život tamním vyhledávačům.…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Německo - Švédsko 2:1. Kroosova paráda z přímáku rozhodla

Německo - Švédsko 2:1. Kroosova paráda z přímáku rozhodla

Fotbalisté Německa v páté minutě nastavení gólem Toniho Kroose vybojovali na mistrovství světa výhru 2:1 nad…

 

Reflex.cz

Chystáte se na dovolenou do Švýcarska? Tady je 12 švýcarských unikátů a důvodů, proč je navštívit

Chystáte se na dovolenou do Švýcarska? Tady je 12…

Co se vám vybaví, když se řekne Švýcarsko? Matterhorn, čokoláda, hodinky, nebo snad sýry? Tahle malá, neutralitu…

Unikátní fotogalerie: Kočky sjeté kočičím kokainem vykouzlí úsměv každému

Unikátní fotogalerie: Kočky sjeté kočičím kokainem…

Jestli jste milovníci domácích mazlíčků, svéhlavých a inteligentních koček, pak musíte znát tuto rostlinu: šantu…