reklama


Zdají se vám vozy Porsche příliš fádní a nevýkonné? Disponujete kontem čítajícím částky o sedmi a více nulách? Máte-li navíc ještě zkušenosti s pilotáží řízených střel nízko nad zemí, tak tento stroj je přesně to co musíte mít!

Firma Gemballa dnes patří k jedněm z nejznámějších úpravců vozů Porsche. Historie této firmy se píše od roku 1979, když ji založil Uwe Gemballa. Od počátku své činnosti se zaměřila na vozy Porsche, ale věnovala se také vozům Mercedes-Benz, BMW a VW. V té době se ovšem úpravy zaměřovaly především na interiér a vnější vzhled. V posledních deseti letech se firma již specializovala pouze na vozy Porsche a to jak s motorem vpředu, tak především na model 911.

Dosavadním vrcholem vývoje této firmy je námi představovaný model GTR 600. Tento skvost vychází z velice kvalitního základu - Porsche 911 GT3 model 996. Ten již od výrobce disponuje parametry, které jsou pro většinu řidičů z říše snů a málokdo je dokáže opravdu využít. U Gembally ovšem usoudili, že i tohle auto potřebuje vylepšit a tak se do něj pustili s pečlivostí sobě vlastní. Nejdříve se zaměřili na úpravu vnějšího vzhledu a výsledek je jistě impozantní. Přední blatníky přibraly do šířky 70 mm a zadní dokonce 160 mm. V těch si našel místo také vstupní kanál pro chladicí vzduch. Další vzduch přivádí také otvory v prazích a v obrovském zadním spoileru, jehož součástí je ještě malý elektricky výsuvný spoiler. Drobnými úpravami prošel také přední nárazník se spoilerem. Úpravy se týkaly především umožnění přístupu většího množství chladícího vzduchu k chladičům a předním brzdám.

Jsme-li u částí, které jsou hodně na očích, tak je třeba zmínit také interiér. Tam najdeme sportovní sedadla (s možností vybavení šestibodovými bezpečnostními pásy), jejichž osazenstvo je v chráněno bezpečnostním rámem Clubsport s diagonální vzpěrou. Tříramenný sportovní volant je vybaven předpisovým airbagem. Přístroje jsou vyvedeny v barvě vozu a pedály jsou jako ve správném sporťáku vyrobeny z hliníkové slitiny. Stejně tak i opěrka pro řidičovu levou nohu. Na středovém tunelu jsou navíc tlakoměr turbodmychadla, teploměr oleje a tlačítko spouštěče.

Nyní se dostáváme k tomu nejpodstatnějšímu - motoru. Ten prodělal zásadní úpravy týkající se především jeho dýchání. Základem byla instalace dvou turbodmychadel a chladiče stlačeného vzduchu. Toto, společně s následnou úpravou elektroniky vstřikování a zapalování a nezbytných mechanických částí (vačky, ventily, písty apod.) přineslo rapidní nárůst výkonu. Ten vrcholí fantastickou hodnotou 600 koní při 7000 ot/min (omlouvám se příznivcům normalizovaných jednotek, ale 441 kW nevypadá tak hezky) a točivým momentem 640 Nm při 5500 ot/min. Pro srovnání původní model GT3 disponuje 360 atmosférickými koňmi při 7200 ot/min a 370 Nm při 5000 ot/min. Dokonce i nadupaná verze GT2 s turbomotorem má k dispozici "pouze" 462 koní a 620 Nm. Tuto sílu musí chladit třídílný vodní a olejový chladič v čelní stěně a rovněž extrémně namáhaná převodovka s diferenciálem se 40% svorností, má svůj vlastní chladič podobný tomu, jaký má závodní verze GT3R. Takový motor uděluje 4.430 mm dlouhému vozu zdrcující dynamiku. Zrychlení 0-100 km/h za 3,5 sekundy a 0-200 km/h za 11.5. Maximální rychlost se pohybuje kdesi nad 340 km/h. Především změny na motoru a jeho příslušenství se podílejí také na zvýšení pohotovostní hmotnosti proti původní GT3 o 132 kg.

Tato síla ovšem musí být také zvládnutelná a tak úpravou prošel také podvozek. Ten je vpředu i vzadu osazen dvojitými pružinami a je samozřejmě nastavitelný pro nalezení optimálních vlastností. Ve vysokých rychlostech v zatáčkách jistě přijdou vhod také zkrutné stabilizátory na obou nápravách. O zpomalení takové řítící se bestie se starají speciální duté závodní brzy o ohromujících rozměrech, přední mají průměr 380 mm a zadní 330 mm se zachovaným ABS. Svírají je třmeny s osmi (!) pístky. Tyto skvosty se skrývají za 18" koly designu Gemballa Racing, které mají vpředu šířku 9.5 palce a vzadu 12.0 palců. Pneumatiky Yokohama AVS Sport mají také solidní rozměry 245/35 ZR18 a 295/30 ZR18. Přes úctyhodnou šířku zadních pneumatik ovšem nemá motor při akceleraci nejmenší problémy zahalit vůz do oblaku bílého dýmu z pálící se gumy protáčejících se kol. O účinnosti této kombinace prvků podvozku s motorem vypovídá také hodnota zrychlení 0-160 km/h a opětovné zastavení na 0 km/h za 12.4 sekundy. Cena tohoto klenotu se v přepočtu pohybuje za hranicí 8,5 miliónů korun....

Že Gemballa GTR 600 dokáže jezdit nejen rovně, ale umí být pekelně rychlá i na okruhu dokazuje její rekordní zápis do statistik severní smyčky slavného okruhu Nürburgring. Na trati plné zatáček a dlouhé 20,6 km dosáhl času 7: 32.5 min. Tato hodnota odpovídá průměrné rychlosti 163.9 km/h! Nyní se Gemballův tým chystá pokořit magickou hranici 7: 30 minuty.

Tecnické údaje
Motor3,6 boxer
Druhpřeplňovaný zážehový (biturbo)
Tlak přeplňování (bar)0,85
Zdvihový objem (cm3)3600
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)441/7000
Max. točivý moment (Nm/ot)640/5500
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)přes 340
Zrychlení 0-100 km/h (s)3,5
Zrychlení 0-160 km/h (s)8
Zrychlení 0-200 km/h (s)11,6
Zrychlení 0-160-0 km/h (s)12,4
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)15,7
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4430
Šířka (mm)1900
Výška (mm)1270
Rozvor (mm)2350
Rozchod vpředu (mm)1501
Rozchod vzadu (mm)1599
Pohotovostní hmotnost (kg)1482
Objem mnádrže (l)90
Rozměr pneu vpředu245/35 ZR18
Rozměr pneu vzadu295/30 ZR18
Spolupracujeme s TipCars.com
Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu Škola nejbohatšího Čecha na Evropské třídě bude mít i vlastní hvězdárnu

Nejbohatší Čech Petr Kellner významně pokročil v projektu…

Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky Německá vláda chystá bič na protiústavní strany, nedostanou příspěvky

Německá vláda chce ještě do zářijových parlamentních…

Konopí došlo. Můžou za to úřady? Konopí došlo. Můžou za to úřady?

Uběhlo dva a půl roku po otevření legální cesty léčebného…

Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku Průměrná mzda Slováků prudce roste, nechtějí už pracovat v Česku

Na Slovensku rostou platy rychleji než v Česku, takže…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 


Volkswagen Polo Volkswagen Polo

Poloauto, různé více či méně kreativní nadávky





 
Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Takto vypadalo handsfree z roku 1988. V Nissanu...

Dnes 17:55

Telefonování v autě se za desítky let změnilo. Už v roce 1988 se ovšem dal přístroj ovládat na volantu...




Blesk.cz

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou naopak národ čtenářů

Desetina Britů nemá doma ani jednu knihu. Češi jsou…

I když je Česko často vnímáno jako oproti západní Evropě méně rozvinuté, mnohdy je na vrcholu pozitivních…

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť, ale kojit budu dál!

Miss Jitka Boho s dcerkou u prsu: Mám strašnou pleť,…

Bývalá Česká Miss Jitka Boho (rozená Válková) (25) už víc jak rok kojí svou dceru Rosalii. I když s tím už kvůli…

 

iSport.cz

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář pro nemocnou Elenku (2)

Skvělý počin! Házenkářky Olomouce nafotily kalendář…

Rozhodly se: Tu holčičku podpoříme! Interligové házenkářky Zory Olomouc nafotily kalendář a výtěžkem z jeho…

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit obra, který pořád vítězí

Světové judo věří Krpálkovi: Jen ty můžeš porazit…

Olympijský vítěz, mistr světa, mistr Evropy. V polotěžké váze do 100 kg už Lukáš Krpálek dokázal vše a zařadil…

 

Reflex.cz

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující, nedělejme z Česka „Divoký východ“

Dnešní právní úprava ohledně zbraní je dostačující,…

Ministerstvo vnitra údajně chce do měsíce předložit vládě návrh ústavního zákona, podle něhož by se mělo povýšit…

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

 
 
reklama