reklama


Zdají se vám vozy Porsche příliš fádní a nevýkonné? Disponujete kontem čítajícím částky o sedmi a více nulách? Máte-li navíc ještě zkušenosti s pilotáží řízených střel nízko nad zemí, tak tento stroj je přesně to co musíte mít!

Firma Gemballa dnes patří k jedněm z nejznámějších úpravců vozů Porsche. Historie této firmy se píše od roku 1979, když ji založil Uwe Gemballa. Od počátku své činnosti se zaměřila na vozy Porsche, ale věnovala se také vozům Mercedes-Benz, BMW a VW. V té době se ovšem úpravy zaměřovaly především na interiér a vnější vzhled. V posledních deseti letech se firma již specializovala pouze na vozy Porsche a to jak s motorem vpředu, tak především na model 911.

Dosavadním vrcholem vývoje této firmy je námi představovaný model GTR 600. Tento skvost vychází z velice kvalitního základu - Porsche 911 GT3 model 996. Ten již od výrobce disponuje parametry, které jsou pro většinu řidičů z říše snů a málokdo je dokáže opravdu využít. U Gembally ovšem usoudili, že i tohle auto potřebuje vylepšit a tak se do něj pustili s pečlivostí sobě vlastní. Nejdříve se zaměřili na úpravu vnějšího vzhledu a výsledek je jistě impozantní. Přední blatníky přibraly do šířky 70 mm a zadní dokonce 160 mm. V těch si našel místo také vstupní kanál pro chladicí vzduch. Další vzduch přivádí také otvory v prazích a v obrovském zadním spoileru, jehož součástí je ještě malý elektricky výsuvný spoiler. Drobnými úpravami prošel také přední nárazník se spoilerem. Úpravy se týkaly především umožnění přístupu většího množství chladícího vzduchu k chladičům a předním brzdám.

Jsme-li u částí, které jsou hodně na očích, tak je třeba zmínit také interiér. Tam najdeme sportovní sedadla (s možností vybavení šestibodovými bezpečnostními pásy), jejichž osazenstvo je v chráněno bezpečnostním rámem Clubsport s diagonální vzpěrou. Tříramenný sportovní volant je vybaven předpisovým airbagem. Přístroje jsou vyvedeny v barvě vozu a pedály jsou jako ve správném sporťáku vyrobeny z hliníkové slitiny. Stejně tak i opěrka pro řidičovu levou nohu. Na středovém tunelu jsou navíc tlakoměr turbodmychadla, teploměr oleje a tlačítko spouštěče.

Nyní se dostáváme k tomu nejpodstatnějšímu - motoru. Ten prodělal zásadní úpravy týkající se především jeho dýchání. Základem byla instalace dvou turbodmychadel a chladiče stlačeného vzduchu. Toto, společně s následnou úpravou elektroniky vstřikování a zapalování a nezbytných mechanických částí (vačky, ventily, písty apod.) přineslo rapidní nárůst výkonu. Ten vrcholí fantastickou hodnotou 600 koní při 7000 ot/min (omlouvám se příznivcům normalizovaných jednotek, ale 441 kW nevypadá tak hezky) a točivým momentem 640 Nm při 5500 ot/min. Pro srovnání původní model GT3 disponuje 360 atmosférickými koňmi při 7200 ot/min a 370 Nm při 5000 ot/min. Dokonce i nadupaná verze GT2 s turbomotorem má k dispozici "pouze" 462 koní a 620 Nm. Tuto sílu musí chladit třídílný vodní a olejový chladič v čelní stěně a rovněž extrémně namáhaná převodovka s diferenciálem se 40% svorností, má svůj vlastní chladič podobný tomu, jaký má závodní verze GT3R. Takový motor uděluje 4.430 mm dlouhému vozu zdrcující dynamiku. Zrychlení 0-100 km/h za 3,5 sekundy a 0-200 km/h za 11.5. Maximální rychlost se pohybuje kdesi nad 340 km/h. Především změny na motoru a jeho příslušenství se podílejí také na zvýšení pohotovostní hmotnosti proti původní GT3 o 132 kg.

Tato síla ovšem musí být také zvládnutelná a tak úpravou prošel také podvozek. Ten je vpředu i vzadu osazen dvojitými pružinami a je samozřejmě nastavitelný pro nalezení optimálních vlastností. Ve vysokých rychlostech v zatáčkách jistě přijdou vhod také zkrutné stabilizátory na obou nápravách. O zpomalení takové řítící se bestie se starají speciální duté závodní brzy o ohromujících rozměrech, přední mají průměr 380 mm a zadní 330 mm se zachovaným ABS. Svírají je třmeny s osmi (!) pístky. Tyto skvosty se skrývají za 18" koly designu Gemballa Racing, které mají vpředu šířku 9.5 palce a vzadu 12.0 palců. Pneumatiky Yokohama AVS Sport mají také solidní rozměry 245/35 ZR18 a 295/30 ZR18. Přes úctyhodnou šířku zadních pneumatik ovšem nemá motor při akceleraci nejmenší problémy zahalit vůz do oblaku bílého dýmu z pálící se gumy protáčejících se kol. O účinnosti této kombinace prvků podvozku s motorem vypovídá také hodnota zrychlení 0-160 km/h a opětovné zastavení na 0 km/h za 12.4 sekundy. Cena tohoto klenotu se v přepočtu pohybuje za hranicí 8,5 miliónů korun....

Že Gemballa GTR 600 dokáže jezdit nejen rovně, ale umí být pekelně rychlá i na okruhu dokazuje její rekordní zápis do statistik severní smyčky slavného okruhu Nürburgring. Na trati plné zatáček a dlouhé 20,6 km dosáhl času 7: 32.5 min. Tato hodnota odpovídá průměrné rychlosti 163.9 km/h! Nyní se Gemballův tým chystá pokořit magickou hranici 7: 30 minuty.

Tecnické údaje
Motor3,6 boxer
Druhpřeplňovaný zážehový (biturbo)
Tlak přeplňování (bar)0,85
Zdvihový objem (cm3)3600
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)441/7000
Max. točivý moment (Nm/ot)640/5500
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)přes 340
Zrychlení 0-100 km/h (s)3,5
Zrychlení 0-160 km/h (s)8
Zrychlení 0-200 km/h (s)11,6
Zrychlení 0-160-0 km/h (s)12,4
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)15,7
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4430
Šířka (mm)1900
Výška (mm)1270
Rozvor (mm)2350
Rozchod vpředu (mm)1501
Rozchod vzadu (mm)1599
Pohotovostní hmotnost (kg)1482
Objem mnádrže (l)90
Rozměr pneu vpředu245/35 ZR18
Rozměr pneu vzadu295/30 ZR18
Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Igor Záruba: Trump jako obraz doby Igor Záruba: Trump jako obraz doby

Donald Trump se dočkal, časopis Time ho zvolil za…

Ať dostane Mladič doživotí, navrhuje žalobce tribunálu pro bývalou Jugoslávii Ať dostane Mladič doživotí, navrhuje žalobce tribunálu pro bývalou Jugoslávii

Doživotní trest vězení navrhl dnes pro někdejšího…

Bude? Nebude? Sázkovky vypisují kursy na Forejta Bude? Nebude? Sázkovky vypisují kursy na Forejta

Hradní protokolář Jindřich Forejt zažívá obtížné období.…

Výstavba bytů se propadá. Prodeje přitom trhají rekordy Výstavba bytů se propadá. Prodeje přitom trhají rekordy

Stavební firmy v Česku zahájily letos do konce října…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

 






 
Hyundai i30 a jeho pět tajemství. Kdy přijde na trh? A může být Autem roku 2017?

Hyundai i30 a jeho pět tajemství. Kdy přijde na trh? A může být Autem roku 2017?

Dnes 14:56

Tuzemské zastoupení automobilky Hyundai dnes pořádalo tiskovou předpremiéru nové generace modelu i30. V rámci prezentace jsme se dozvěděli spoustu užitečných informací.




Blesk.cz

Forejtovu prověrku potvrdil poslanec. Zeman ho chce i po skandálu ve Vatikánu

Forejtovu prověrku potvrdil poslanec. Zeman ho chce…

Jindřicha Forejta, který v úterý rezignoval na funkci hradního protokoláře, by prezident Miloš Zeman dál viděl…

Mapy.cz přidávají červený kříž. Volají, navigují a pomohou s První pomocí

Mapy.cz přidávají červený kříž. Volají, navigují a…

V menu mobilní aplikace Mapy.cz se po nejnovější aktualizaci objevila nová položka První pomoc. Umožní zavolat…

 

iSport.cz

Droppa skončil v Rusku. Hledá si angažmá, připustil návrat do Česka

Droppa skončil v Rusku. Hledá si angažmá, připustil…

Fotbalový reprezentant Lukáš Droppa skončil v Tomsku, který má finanční problémy a neplatil hráčům výplaty. S…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

Kašpárek v rohlíku David Dvořák: Dětem jsme dali jejich vlastní kapelu se vším, co k tomu patří

Kašpárek v rohlíku David Dvořák: Dětem jsme dali…

V uplynulém týdnu jsme vám představili osm Čechů, kteří se už pár let živí (a leckdy i uživí) humorem – a…

 
 
reklama