Prémiový zástupce General Motors se již několik let snaží stát plnohodnotným konkurentem pro německé značky, ale podle nejnovějších zpráv se mu to stále nedaří.
Primárně by měl Cadillac bránit trh a odvracet útoky z řad Japonců a Korejců tj. Acura, Infiniti a Lexus + ještě Volvo a taky by se měl spíš snažit mít méně modelů, ale detailněji je propracovat, neboť v tomhle segmentu musíte mít všechno ťipťop.
No nevim. Německá D3 to dělá přesně naopak. Chrlí absurdní množství dalších a dalších modelů a jejich variant a díky tomu chce během pár let prodávat až deset milionů aut ročně ;-)
To čím teď prochází Cadillac je efekt typu, "kdo chvíli stál, stojí opodál", je bohužel jedno, jak dobré jsou jeho akt. modely ve srovnání s D3, bylo tam období delší než dekáda, kdy ve srovnání na D3 nestačily, a tohle je výsledek, echo. ;-)
Myslíš, že Seville z 90 a počátku 00 let byl nekonkurenceschopný produkt? jel si s tím někdy??
Tam je problém spíš v tom, že Cadillac si poškodil image v 80. letech a od té doby nebyl pro americké pracháče už dost renomovaný a luxusní. No pak se to jen vezlo.
A v evropě je problém s dealerskou sítí, která je řídká a s omezenou nsbídkou motorů i modelů.
Jo, Seville, výzorem se mi líbila rozhodně více než ten půlený design, co přišel po ní, velmi pohodlné auto, ale výkon neodpovídal kubatuře a spotřebě a navíc to byla předokolka. V jednotlivostech ani jako celek to nebyla relevantní konkurence pro soudobé D3 modely.
Tak snad uzname, ze auto sice hezke, ale BMW 7, Mercedes S a Audi A8, pripadne ekvivalent od Lexusu, byly nekde jinde. A pokud nemci a castecne i japonci chrli s kazdou generaci auta, ktera navazuji na tradici predchudcu a jsou vykladnimi sktinemi technologii a luxusu, tak Cadillac nemuze zvratit dejiny lusknutim prstu.
Jenže Seville není konurence BMW 7, ale BMW 5 >:D >:D >:D
A Cadillac byl vždy v USA průkopní technoligí, pokud něco bylo na světě nebo aspon v USA první v sériové produkci, měl to Cadillac či Oldsmobile (až na pár prvenství pro chrysler)
rozměrově je srovnatelný Chrysler 300C s Audi A8 a přesto ho nikdo neřadí do stejné kategorie. Ani v USA, ani v EU.
Posledním zástupcem konkurujícím této luxusní třídě německých aut byly lincolny a cadillacy z poč. 80 let, od té doby us značky žádného zástupce v luxusních vozech neměly, vše max. vyšší střední.
Musíš se naučit, že ameriky sou vždy větší než evropa. 1999 Fordu Escort je us ekvivalent třeba Alero, které je taky daleko větší. Jenže v usa to byl entry model značky a compact car.
A VW Amarok konkuruje Ford F150. Taky je jaksi větší >:D
No dobre, tak pokud vubec nemeli zastupce v nejprestiznejsi tride, tak na souboj s nemci nemuzou moc pomyslet. A dve generace STS, ktery podle me na D3 nema, to opet nezvrati.
STS bylo neúspěšné, dařilo se mu jen v číně. XTS je na tom v usa líp, zas se moc neprodvá jinde.
Ale má být nové CTS coby konkurent pro tyhle luxusní modely D3.
Je vcelkuogické, že nejvyšší model přichází až v době, kdy už mají nějaký dobrý základ v nižších třídách, bez toho by to nemělo smysl.
Nove CTS jako konkurent velkych limuzin? Tak to je jeden z dalsich problemu. Absolutni modelova nekontinuita. Nejdriv bylo DTS, potom STS, ted zase XTS... Caruji s temi jmeny, jak se jim zachce a clovek pomalu nevi, co kupuje. V jedne generaci kompaktni sedan a v jine zase limuzina. V 90. v tom byl bordel taky. Timhle si hrozne ublizuji. Akorat Escalade je porad Escalade a jeste si skoro stezuji, ze se jako jediny prodava. Zase jsem dneska jednoho zahledl, akorat v minule generaci.
CT6, pardon překlep. Nový model nad CTS a XTS. Vlajková lod.
CT6 je zatím pracovní název, jak se to bude jmenovat doopravdy se zatím ještě neví....
Já nevím proč zrušili ty slovní názvy jako Seville a Deville.
Lincoln udělal to samé no. Prostě se chtěli odříznout od minulosti, což je ne vždy ku prospěchu věci.
No stejne. DTS melo znamenat Deville Touring Sedan, STS zase Seville Toring Sedan. Ze Seville se stalo STS, ktere bylo nahrazeno CTS, coz byl puvodne uplne novy model situovany pod STS (Opel Omega s logem Cadillacu byla skutecne nouzovka). DTS i STS ma nahrazovat XTS, ktere bude nahrazene zase dalsim modelem. Proste bordel.
Ale jo, zrovna par minut po tom escaladu me mijel Ford Expedition, ta dlouha 5,6 metrova varianta, tak jsem si rikal, jestli nekde nebyl nejakej sraz, nebo neco >:D
Jenomze D3 ma vypiplanou stezejni paletu modelu uz desitky let, ti si to muzou dovolit. Ale Cadillac at nepolevuje a nedela zbrkle kroky, jejich auta vypadaji a snad i jezdi dobre (nedavno jsem videl zbrusu novy escalade, co se ritil asi kilosede po okresce a parada).
Cadillacu chybi nepretrzita, alespon dvacet let trvajici produkce celosvetove uspesnych stezejnich modelu. Nevim, proc se ti vsechno musi psat desetkrat.
Celosvětově nemohli být úspěšní, když se celosvětově dřív neprodávali. Only USA+kanada+arábie + evropa
čína a asie se přidali až později....
A co se týče úspěšnosti v usa?
Sevilly se prodávalo v usa kolem 40 000 ročně v 90.letech, což bylo jednou tolik co v 80. letech a zhruba na úrovni 70.let.
Escalade se prodávalo zhruba 30 tis ročně, loni 20, letos předpokládám 25-30 také.
SRX se pdoávalo počátkem 00 let kolem 20ti, dneska kolem 50ti, takže to šlo nahoru.
CTS se prodávalo kolem 50 tis rončně, tedka kolem 30, jak říkám, prodeje mu sebralo ATS, kterého se prodá 30 tis ročně, takže dohromady je to víc jak mělo samotné CTS.
No a Deville se neprodávalo taky vůbec zle, dělalo taky 30-40 tis ročně
neúspěšné v podstatě bylo jen STS, které hned po prvních 2 letech začlo klesat. oproti tomu DTS na tom bylo líp.
XTS si drží těch 20-30 tis ročně.
Takže ty tradice ty sou.
Chce to jen vytrvat a tak 2 nové modely + novou generaci SRX.
A to že se americká auta moc nevyskytují v novějších evropských filmech je dáno především značným úpadkem francouzských a italských filmů 80-90. let.....prostě éra Funese, Gabena, Delona, Belmonda, Bardot, Mercier, Lolobrigidy atd v té době končila a nástupci nebyli nebo už ne tak kvalitní
Bylo mi jasny, ze na prvni dobrou to nechytnes. V 50-70 letech delali totiz dobra auta. Potom je (i v tech filmech a nejen francouzskych) vystridaly mercedesy a bavoraky. Je to tedy dano nejen upadkem evropskych filmu, ale take upadkem Cadillacu.
Problém je, že USA jde ekonomicky do kopru. Falšují data (naposled o prognóze těžby uhlovodíků z břidlic), těch pár kulometných hnízd Escalade pro zbývající gaunery s ekonomikou drogového bosse to nezáchrání. Nestačí vědět jak dělat dobrá auta, ale také mít ty, co to nejen vědí, ale také umí a jsou ochotni za poctivý plat poctivě makat. Říkám to s vědomím, že GM ujel vlak a teď je takřka nemožné jej zase dohnat, byť především CTS je hodně dobrá kára.
Ahoj XTad. Neměl bys přemýšlet tak, že Evropa je pupkem světa. Pokud by ses podíval blíže na prodeje Cadillacu, zjistíš, že jsou místa na světě, kde je stejně prestižní, jako D3: Mexiko, celá LA, Čína, Blízký Východ. Já vím, pohled na mapu světa, vytištěnou v Evropě, na takovýto náhled přímo nabádá, ale stačí si uvědomit, že mapy vytištěné v Americe mají tento kontinent ve svém středu, a hned pochopíš, že Evropa není z hlediska názoru na to, jak má auto vypadat, zas tak moc důležitá... najednou je vidět rozloha výše zmíněných zemí, stačí si představit tamější populaci, a hned získáš jinou perspektivu ;-) .
Nevím, jak článek vznikl. Je v něm spíš jen naznačeno, že Američané nejsou spokojeni s prodeji na domácím území. V tom případě se jedná o chvályhodnou sebekritiku, nikoliv o nějaký průs*r.
Jak zmínil Barichello výše, technicky jsou Caddies dnes na úrovni D3 (jasně, v USA mohou dokonce i vyhrát srovnávací test). Sám jsem si to vyzkoušel. navíc mají - pro mě - velice atraktivní design (už posledních 25 let). I kvalita šla- podle zpráv, co mám k dispozici- hodně nahoru; ještě chybí zapracovat na lepší spolehlivosti (tradiční bolest: elektronika a elektrika Delco). Mít ale v ČR lepšího dealera (ha: od Charouze firmu převzal někdo nový, ale zase zavřel prodejnu v Čestlicích), docela bych o sedanu i přemýšlel. Kvůli kvalitě i designu. A taky se to nebude tak krást, jako D3...
Ale to není podstata: Caddy bude mít v Evropě vždycky ztíženou pozici, protože skuteční potenciální kupci nemají potřebu - s ohledem na komplexní nabídku a velmi dobře organizovanou péči o auto - ohlížet se jinam. A navíc, potenciální kupci přicházejí z té sociální skupiny, která doslova trpí potřebou sebeprezentace v té nejhorší možné podobě: proto se také zájem o auta soustředí téměř výhradně na D3 a Lexus, Infinity a Caddy zůstávají popelkami.
V USA je situace trošku jiná: Lexus a Infinity si své místo na trhu vybojovaly v době, kdy trh neměl problémy s odbytem, a soustředěním se na kvalitu zákaznického servisu toho hodně vyhrály. Hned v první půlce devadesátých let. Vyšší sociální skupiny v USA nejsou až tak moc soustředěny na to, aby jezdily jen v těch nejprestižnějších autech: jsou schopny se orientovat i na novou nabídku, pokud dává ekonomický (!) smysl.
Zde Caddy opravdu zaspal: kvalita GM servisu a služeb zákazníků hodně (a dodnes!) zaostává za praxí zmíněných J3 (Lexus, Infinity, Acura). Navíc, doktoři, vědci, finančníci, atd. se otáčí k D3 jako k té tradici, která jim chybí u amerických značek. Ano, mercedesy, bavoráky jsou dokonce i technicky o něco málo vyspělejší (většinou na podvozku), ale to průměrný bohatý Američan neřeší... Zaplatí více za pocit, že má o něco menší auto, se spotřebou o trošku nižší, ekologičtější, ale hlavně evropské.
Ale to všechno neznamená, že by Caddy nebyla dobrá značka a že by nenabízela dobré modely. Pokud se nad nimi někdo ušklíbá, pak zřejmě neměl dosud tu čest...
Ja jsem mel tu cest ;-\ Na podzim jsem najel asi 5000 mil v SRX. Vevnitr to bylo opravdu povedene auto, rozhodne za nemeckou konkurenci nezaostavalo, spise naopak. Ale motor? Sestivalec, 308 koni, ale byl zoufale pomaly. Nerad to rikam, ale jel na stejnych cestach hure, nez V6 Sorento v ECO rezimu. S Mercedesem nemam zkusenosti, ale kdyz srovnam tenhle motor se sestivalci v BMW nebo TSI v Audi, tak je to proste jina liga. A jeste perlicka: za husteho snezeni primrzaly sterace ke sklu, to jsem v zivote s jinym autem nezazil. Za tech nekolik tydnu, kdy jsem s tim jezdil, mi snezilo casto a nedokazal jsem prijit na to, co s tim, i kdyz jsem topil jak v saune.
No tak bmw uz zadny atmosfericky sestivalce nedela a audi taky ne. Mercedes nevim. Me ten motor teda liny neprijde, kdyz se na to dupne, umi vystrelit.
Moc nevidim souvislost mezi tim, co pises a tim, na co reagujes. Otazka znela, proc je BMW uspesne se svymi crossovery a hatchbacky, na coz jsem odvetil, ze pokud ma BMW zavedeny stred nabidky, muze si dovolit vyrabet "nesmysly". O Cadillacu jsem nerekl kriveho slova a o Evrope, jakozto pupku sveta, jsem taky nic nepsal. Naopak, mluvil jsem o celosvetove uspesnosti. V Evrope se Cadillac nikdy poradne neprodaval. D3 v Americe ano, uspesne a hlavne dlouho. Nevim, jake je postaveni Cadillacu vs. D3 v LA, ale divil bych se, kdyby to bylo nejak zavratne ve prospech Cadillacu (mozna blizko u hranic ano). Naopak o uspechu D3 v Asii jsem presvedcen. Delaji specialni modely pro tamni trhy a predpokladam, ze jsou zavedenejsi. A minimalne v poslednich dvaceti letech snad i samotni americani vnimali napriklad Mercedes jako lepsi a luxusnejsi auto, nez Cadillac. Jedine, co jsem chtel rict bylo, ze Cadillac musi opet upevnit pozici, coz nejde bez zakladu nabidky (u premie je to predevsim velky sedan, velke SUV, nasledovane mensim sedanem stredni, pripadne vyssi stredni tridy a jako doplnek coupe, nebo kabriolet) ktery Cadillac ma, nicmene desitky let uspechu nemeckych automobilek, ktere se staly celosvetovym meritkem pro luxus, za jednu, dve generace nedozene. Cadillac nabral dech s predstavenim CTS, coz nebylo spatne auto, ale konkurence byla dale, nehlede na to, ze jeho duchovnim predchudcem byl preznackovany Opel Omega. A takovym autem se Eckovemu Mercedesu, nebo 5kovemu BMW proste konkurovat neda. A v Evrope se poradne prodavat jeste nezacal a to mame jiz treti generaci. Nerikam, ze je Evropa pupek sveta, ale latku, co se luxusnich a sportovnich vozu tyce, ma stale nejvyse.
Hodne nizkou latku ma tahle diskuze... To myslis vazne? Kdo jiny dela auta, jako Rolls-Royce, Maybach, Ferrari, Lamborghini, Maserati a vlastne i Mercedes, Audi, BMW atd. atd.? A jeste se muze pysnit nepretrzitou historii bez hluchych mist a zavahani? Nevim, jestli to, co pisu, bude platit i za deset let, ale zatim to muzu rict s cistym svedomim.
Jo myslim to vážně. To cos napsal je sice pravda ale hlavní těžiště prodeje Rollsu nebo supersportů v Evropě už hodně dávno neni a pokud de vo ten Mercedes, BMW Audi tak tam je v evropskejch prodejích hlavní prémiovej motor čtyřválec v naftě. Fakt hodně nízká laťka ;-)
...
Nejde o to, co se v Evrope prodava, ale co se tam vyrabi. O tom mluvim!
A i kdyz v motorech mame tu latku snad nejniz z celeho sveta, tak treba takovy VW Passat se pro americky trh sice zvetsil, ale jinak ocesal a stejne jsou tam modely VW casto oznacovany za premiove, zatimco americka auta musi byt pro evropu, zejmena v interieru, prikraslena, abychom nad nimi neohrnovali nos (Fiat Freemont atd.). A i ten Mercedes, BMW, Audi nabizi osmivalce, dvanactivalce, spickove technologie, kvalitu, interiery a celkove nastavuji velmi obtizne preskocitelnou latku a to uz desitky let nepretrzite.
To teda hledej a dej odkaz - nebyl to třeba článek z 1. dubna? ;-)
Americkej passat je dost pod tim evropskym a odpovídá tomu i cena 19.990 dolarů a tý zase použitý materiály. S jettou to jako s prémiovkou snad nemyslíš vážně :-)
O tržní pozici vždy nejlíp vypovídá prodejní cena. Poslední passat, který se prodával stejný jak v Evropě tak na us. trhu byl B6, jeho cena se šestiválcem byla na úrovni ceny šestiválcového lexe IS. Jiná věc je, že volkswagen chce prodávat v USA více, což mu jde těžko, proto chápu aktuální us verzi passatu jako pokus o mainstreamovější pozici, sníží cenu, zjednoduší auto, ale předpokládají vyšší prodeje. Jestli se jim to daří nevím, čísla us trhu nesleduju, ale to, že image značky vw je v USA stejná jako image buicku prostě nesedí, resp. nesedělo.
Může být, klasicky nesplněné očekávání. To je právě ta image, o které mluvíme.
Nejlepší v JD power anketách spokojenosti je napříč kontinenty právě lowend.
O současnosti jsem psal, jde o dekádu zpět, tam jsou kořeny aktuální image, je to pořád ta samá story, jako s image cadillacu, která souvisí mnohem více s tou seville než s ats nebo akt. cts.
Nic hledat nebudu, dej si to do googlu. Jenom letmym zadanim klicovych hesel se objevi clanek stezujici si na kvalitu interieru nove jetty (ktera tehdy v US byla nekde na urovni rapidu) a naopak vyzdvihujici skoro premiovost te minule, CC se spojuje s luxury/executive a zminku o passatu, jakozto premium sedanu najdes taky.
Nezajímá mě nějaká zmínka napsals že modely VW sou v Americe často označovány za prémiové ;-)
S tou Jettou je to totální kravina to je prostě levná krabice a nikdy to v žádný generaci prémie ani náznakem nebyla! Vo tom snad žádná
A u Passatu ve verzi CC třeba můžeš najít zmínku vo tom že je to náznak prémie nebo něco takovýho ale to je taky všechno. Každý Infiniti, Lexus, Acura, Jaguar sou braný vejš vo vozech D3 nemluvě. V Americe a Kanadě prostě VW moc nefrčí, dokonce je to skoro přesnej vopak jeho postavení v Evropě
Co co bylo? Napsal jsem, co jsem nekde cetl, odkazy se mi nechtelo hledat, tak jsem te odkazal na google s tim, co tam mas hledat a jestli te to neuspokojilo, tak prosim. Nemam potrebu tady cokoliv dokazovat, nebo obhajovat. A to, ze se auta pro americany sidi, zatimco pro evropany masli, je proste pravda.
To šizení je na diskuzi ale vo tom se nikdo nebavil. Vybalil si že v Americe sou modely VW braný za prémiový. No a to nejsou a nikdy nebyly.
Pokud víš vo materiálech tvrdících opak dej konkrétní zdroj
A pokud nesníš vo ojetinách tak si změn auto snů, už se nevyrábí ;-)
Superb se porad da objednat, ale se snenim o ojetinach problem nemam. Stejne, hezkych aut je spousta (i kdyz mnoho z nich se da koupit uz jenom v bazaru) a preference se meni, takze tam rad necham toho superba, nez to porad predelavat.
Nespadl jsi z višně? Hybridní BMW (až na i8) mají přeplňovaný šestiválec, ELR myslím ušmudlanou 1,4 z Voltu. Navíc jsou to (opět až na i8) sedany. Nebo to snad má být konkurent právě i8?
Jo D3 pořád stoupá a stoupá k výšinám, no realita tak růžová není [odkaz]
v číně se jim nedaří, evropa klesat bude, enb bude kelsat rusko, řecko a další země. V USA se jim nedaří dlouhodobě.
Takže vono to není tak růžový, jak se nám tu někteří snaží namluvit.
Jsi vedle jak ta jedle. Přes 2/3 zisků koncernu zajišťují dvě značky, Audi a Porsche. O zbylých cca 30% se dělí zbytek značek včetně VW. Takže koncern je na ziscích značky VW závislý cca z 15% (zbytek vydělává Man, Scania, Škoda, Bentley, Lambo etc.). Takže jestli je VW group na něčem závislá, tak je to úspěch značek Audi a Porsche.
Kolik toho prodá na svět Porsche a kolik VW? Jen v číně toho musí prodat VW víc, než Porsche v půlce světa, jasn že marže na porsche sou jiné, ale i tak mi to moc nesedí.
Porsche je sice eště z dob Wendekinga fantasticky výdělečný a na kusu vydělá průměrně nějakejch 17 tisíc € ale z těch milionů koncernovejch aut vyrobí jen zlomek. Audi vydělává řek bych normálně ale výdělečnost celýho koncernu je naopak dost slabá všichni velký výrobci sou před nim. Je to trochu na hlavu ale možná výdělky koncernu fakt stojej jen na těhle dvou značkách. Vysvětlovalo by to tu urputnou snahu vo získání Porsche za každou cenu ;-)
Prémiový zástupce General Motors se již několik let snaží stát plnohodnotným konkurentem pro německé značky, ale podle nejnovějších zpráv se mu to stále nedaří.
Když se člověk podívá na obrázek jejich prémiového zástupce, tak má hned jasno proč asi... ;-\
Ono je to trochu jinak. Ten článek je trochu nepřesný, Cadillac skutečně poskytoval uváděné slevy, jenže je poskytovat přestal, takže prodeje jdou dolů.
Nedaří se zejména ATS a CTS, protože ATS místo aby ukrojil z koláče konkurence,s sebral prodeje CTS.
Cadillac musí jít svojí cestou, musí být designově odlišný, avšak stejně kvalitní a nabízet stejné technologie a vymoženosti. A být trpělivý. navíc je úspěšný v číně, GM generuje zisky u jiných značek, částečný pokled jedné si může dovolit krátkodobě.
Musí prostě přesvědčit zákazníky, že místo němců si mají jít pro Cadillac.
Těžko to takhle posuzovat, nemůžeš čekat, že vkus lidí tolik tisíc km daleko bude stejný jako ten náš... Mně se líbilo to jejich velké kupé, ale asi to nedopadlo...
No hoci sa Caddymu doma nedarí a musí zlacňovať, aby predal, o to lepšia správa je to pre niektorých tunajších priaznivcov Amerík, aspoň lacno kúpia jazdenky a ak to skombinujú aj s jednými gumami na zimu aj leto, jazdia "za hubičku". ;-)
že stojí díly o 30-50% méně jak na D3 >:D A to být dolar za 17 jak byl, tak je to ještě víc.
Na pneu at si každý jezdí na jakých chce, taky sem najel v zimě 3500 km na letních. A no problem. Pokud víš, kdy si na tom můžeš dovolit vyjet a kdy ne, tak jde jezdit na lecčems a leckdy.Na čem si myslíš že jezdí kluci s veteránama v zimě když to jedou projet - 5 nad nulou a suchu, vytáhnou to z garáže na letnákách a jedou.
Nikdo si nebude na 2-3 tis km kupovat zimáky v létě.
Stejně jako já si nebudu na 4-5 tis v létě kupovat zimáky.
... zatím si nikdo nevšiml, že článek neuvádí, jaké slevy musely nabízet prodejci D3 v USA. Ono to zas tak odlišné od Cadillacu nebude! tamní trh prošel v letech 2008-2013 dost dlouhou a pekelnou krizí, všichni museli nabízet velké slevy. Domácí pochopitelně o trochu větší, než importéři luxusních aut z Evropy (ale stačí si vzpomenout na množství í informací o neúspěchu Audi na americkém trhu a taky to dost koriguje předmětný článek).
Mám za to, že Cadillac je na dobré cestě, ne že ne. Produkty má velmi dobré (z mého pohledu :-)), ale marketing musí hodně zabrat. Útok na BMW byl evidentně krokem mimo realitu, tzn. že stratégové neznají své současné a potenciální zákazníky. Ale kritizovat za to celou značku včetně produktů je opravdu krátkozraké a poněkud... dětinské.
Ono to ani nestojí za nějaké dlouhosáhlé debaty. Velkohubá prohlášení jsou v automotive naprosto běžná, je právě úkolem marketingu, aby pomohl barikádu dobýt, samotné kvality výrobku nestačí. Dnes jsou mezi auty v rámci dělení mainstream/premie, což je podstatné pro to, kolik si za auto můžu říct, tak malé rozdíly, že když postavím slušný mainstream, musím v PR prohlášeních "útočit" na premii. Kdyby Cadillac tvrdil, postavili jsme auto, které je ze dvou třetin stejně dobré jako 3er, tak by sice nelhal, ale musel by dávat ještě větší slevy, aby něco prodal.
(Sex) Appeal Cadiho v USA je slabý a stačí jen slabé kusy v prémii (Infiniti, Acura, Volvo) a tudíž jediná cesta jak se prosadit jsou velké slevy.
[odkaz]
v číně si vedou dobře, evropa je jasná, prostě jeden delaer, ejště špatně fungují na republiku je trapná věc, s tím se nikam nedostanou. Chrysler jich tu míval asi 10 v dobách ofiko zastoupení....
A podobné je to v řadě dalších zemí EU (mimo německa).
V Arábii si veodu taky dobře na zbytek světa?
Většinou chudé země, tam se to bude počítat na stovky ks....