Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: General Motors a PSA Peugeot-Citroën zvažují společný podnik

GM a PSA chtějí snížit své náklady, řešením může být joint venture.
Zpět na článek
14. 10. 2012 12:52
14. 10. 2012 12:56
14. 10. 2012 12:57
14. 10. 2012 13:35
14. 10. 2012 13:52
14. 10. 2012 15:29
14. 10. 2012 16:22
14. 10. 2012 17:45
14. 10. 2012 17:59
14. 10. 2012 20:05
14. 10. 2012 18:36
14. 10. 2012 20:03
14. 10. 2012 18:49
14. 10. 2012 19:58
14. 10. 2012 13:56
14. 10. 2012 14:23
14. 10. 2012 16:48
14. 10. 2012 17:08
15. 10. 2012 09:04
15. 10. 2012 11:44
14. 10. 2012 12:52
Olalá
Že by mělo GM zájem PSA totálně potopit a udělat si místo pro Chevrolet >:D
Rozbalit vlákno
13
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2012 12:56
Re: Olalá
Místo pro Chevrolet již GM udělalo částečně na úkor Opelu.
14. 10. 2012 12:57
Re: Olalá
To jo, ale nevěřím že by měli v Evropě tak malé ambice.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2012 13:35
Re: Olalá
Myslím že NEjde o ambice (ty by určitě byly), ale o reálné možnosti... (které v Evropě de facto spíš NEjsou..
..zato úspory plynoucí ze spoečných nákupů atp. TAM ten prostor pro 2 miliardy naopak URČITĚ je.. ;-)
PS: Je PARADOXem (osud "miluje" černý humor) že Opel prodává MNOHEM hůř dnes, když nabízí (konečně ) docela slušná auta a HODNĚ se zlepšil atp.
..souhlasím totiž že ho hlavně ničí konkurent z vlastní stáje - CHEVROLET (který se stává celosvětově docela silnou úspěšnou automobilkou - zatímco pro Opel nějak skoro NEvidím budoucnost..
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2012 13:52
Re: Olalá
Ale určité možnosti tu jsou.
Je to Peugeot a ....... Citroën.
Je tu Opel a ............. Chevrolet.
Vhodným sdílením té lépe fungující techniky by so oba subjekty polepšily nákladově i kvalitativně.
Podobně jako Nissan by mohl mít Opel pod kuratelou benzínové motory (PSA se spolupráce s BMW ale vůbec nevyplatila).
Podobně jako Renault by mohl mít Peugeot pod kuratelou dieselové motory.
V benzínech do toho moc nevidím ale v dieselech má GM k dispozici 4 druhy motorů:
1 - od Fiatu (pouze pro Opel kvůli znění smlouvy s Fiatem) - 1,3/1,6/ 2,0
2 - od Isuzu (pro oba) - jakkoli tento motor byl vylepšen, PSA má lepší - 1,7
3 - od VM Motori (pouze pro Chevrolety a Oply vyráběné v Koreji) - 2,0/2,2/2,5/3,0
4 - užitkové (sdílené s Renaultem a Nissanem)
Z toho mi vyplývá, že synergií s PSA by se dalo ušetřit ........ OPRAVDU HODNĚ - PSA má v diesel všechno co Opel a Chevrolet potřebují. A obráceně by to mohlo fungovat s benzínovými jednotkami.
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2012 15:29
Re: Olalá
Nu až budou hledat "organizátora" sloučení a ŠÉFa týmu pro "optimalizaci" nákladů gigantů GM a PSA možná byste se MĚL přihlásit.. :yes: ;-)
PS: To (skoro :-) ) NEbyla ironie! ;-)
14. 10. 2012 16:22
Re: Olalá
Že by rychlá analýza problému ;-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2012 17:45
Re: Olalá
:-)
PS: Já mám (boužel) zkušenost, že i když to takhle na papíře vypadá JASNĚ a LOGICKY a (v zásadě) SNADNO, tak než to pak uvedete do praxe... ;-)
PPS: I "skvěle sehraný/fungující" stroj VolksWagen Group občas CHYBkU udělá.. :-)
14. 10. 2012 17:59
Re: Olalá
Myslíš třeba Seat a jeho Auto (ne)emoción ? >:D
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2012 20:05
Re: Olalá
No udělali i MNOHO jiných... ;-)
PS: Že se až tak NEprodávávají modely Seat (byť jsou často technicky PŘED těmi od Škoda) - to je trochu "záhada" i pro protřelé manažery VW :-)
Avatar - WinDiesel
14. 10. 2012 18:36
Re: Olalá
Tak jo, já to teda beru, šéfe, ale na benzíny ať si najdou někoho jinýho ........ >:D
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2012 20:03
Re: Olalá
No ale KOHO?!? ;-)
(když je BMW "málo" :-)
14. 10. 2012 18:49
Re: Olalá
Opel ponuka iba hnoj a zlepsil sa az tak ze je na pokraji krachu >:D
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2012 19:58
Re: Olalá
Zlepšení kvality vozů a prodej spolu NEmají mnoho společného.. :-)
..a ANO - Opel se po letech "nijakých" modelů/motorů v posledním období JEDNOZNAČNĚ zlepšil ;-)
14. 10. 2012 13:56
Škoda.......
Škoda neustálé uniformity aut právě díky tomuhle neustálému seskupování výrobců ;-\
Když budu chtít pohodlnou plavnou jízdu půjdu pro frnacouze, pokud se budu chtít svižně svést půjdu pro BMW a pokud jsem zaměřen na plasty a slicování půjdu ke Škodě nebo Wolkswagenu, ale co opravdu nechci tak je to to, že budou všechna auta podobná, nebo stejná! :no:
Rozbalit vlákno
5
14. 10. 2012 14:23
Re: Škoda.......
JEDNOZNACNE SUHLASIM, ale sa zamysli, vsetci chcete lacne auta a furt pytate zlavy, myslite si ze zlavy a nizke ceny su zadarmo?!
nic nieje zadarmo, uz dnes su auta materialovo kvalitativne na tom OMNOHO horsie ako boli prv a tento trend bude len pokracovat! vydrzi to 2-3-4 roky a dovidenia zahodit, co na tom ze motor vsetko ide, ale rozpadne sa ti sedacka palubovka a ine materialy a nech mi kto chce tvrdi opak, nahovara kraviny sam sebe. uspora je vzdy na ukor niecoho a nikdy to nieje kvalitnejsi material, ale je nejako osideny a povedia si, ze to akurat vydrzi, ked sa to niekede prejavi skor vyreklamuje sa to- reklamacia je stale lacnejsia ako kvalitnejsi vyvoj do prvovyrobku, stejne to skonci nie na znacke akejkolvek ale az na vyrobcovi napriklad potahu, cize trati az ten a to je vyrobcovi aut u "zadku" toto si uvedomte, to je cele jeden kolotoc.
Pokial nikto nieje ochotny zaplatit realnu cenu kvalitneho auta, tak ho proste nedostane a dostane nieco co za akceptovatelnu cenu pre ludi vyzera na pohlad kvalitne !!! to je rozdiel.
Kazdy tu bude plakat ake je vsetko drahe, ale nikto si neuvedomi ze v skutocnosti castokrat to drahsie je lepsie a v konecnom dosledku lacnejsie. Dalsia vec, auta sa robia pre rozne trhy v roznych kvalitach a tiez si moze tvrdit kto chce co chce :-)

(do zatvorky, nezaujimaju ma ceny na nasom trhu, pretoze cena na konkretnom trhu je vecou importera! cize nech mi tu teraz nikto netvrdi renault lacna znacka skoda draha a ine kraviny, vytiahnem fr ceny tak skoda bude lacny smejd a renault a psa drahe auta-nic osobne, ale upozornujem do predu)

Na zaver, ano tieto spajania znaciek maju cosi do seba napriklad v uz vyssie spominanych motoroch, zdokonaluju sa a myslim ze isto sa to zlepsilo voci minulosti, ale tym ze sa takto unifikuju aj platformy, uz nebudu francuzy pohodlny a ine znacky take a take ale vsetko bude to iste v inom obale. Najradsej by som sa tiez odviezol plavajuco gaucovo vo francuzovy, ale na sucasnom trhu uz takeho nieje, aj francuzy uz tvrdnu, bohuzial...
14. 10. 2012 16:20
Re: Škoda.......
Myslim, ze obaja mate pravdu a obom rozumiem. S hp21 uplne suhlasim, ze ta spolocna konformita je na skodu, ved si kupis Chrysler a mas pritom Fiat :-! , potom si kupis nieco od GM a je to vlastne Peugeot >:D (nic proti Peugeot ;-) ) Ale povodna charakteristika aut a znaciek sa straca a toho mi je velmi luto. Na druhes strane nezijeme v blude a vidime, ze ina cesta ako zlucovania jednotlivych podnikov asi nie je, bohuzial :-( . Moc by som si ale prial, ako pises alebo aspon mienis (biketn), ze by sa s tym zlucenim mohla kvalita aut zvysit. VW je totiz presnym opakom (zo skusenosti!). Tak sa mi zda, ze cim viac znaciek kupuje, tym viac ide jeho kvalita tak akurat do...
14. 10. 2012 16:48
Re: Škoda.......
Ano všichni chceme auto za slušný peníz, myslím, že i ty, jednoduše nás k tomu vede okolí, jídlo,dům,děti to všechno něco stojí, pokud bych měl 400 tis. koupil bych si jiný vůz než mám, ale já ty peníze nemám, protože mám děti,dům,stravuji se a tohle je začerovaný kruh ;-)
Nejsem si jistý zda zdroj nekecá, ale výrobní cena Fábie by měla být 80 tis. (mimo vývoje) a myslím, že 120 tis. zisku by mohlo stačit, ale jak říkám nevím zda je to pravda a proto tuto informaci stejně jako já neberte za bernou minci ;-)
Myslím,že by automobilky měli trochu změnit politiku, po válce se přeci také vyráběla levná auta aby se trh zasytil vozy za slušný peníz a žádná automobilka se nemusela sjednocovat s druhou..... :yes:
Faktem, ale nadále zůstává to, že cesta různých koncernů, výpomoci atd. je samozřejmě ekonomicky vysoce výhodná :-) , ale srdce automobilisty puká...... :-(
PS: s těmi cenami na západě od našich hranic máš pravdu, ale v české kotlině je Renault jaká si laciná alternativa auta (protože je u nás levný tak prostě musí být nekvalitní, říkali to v hospodě.....) a octávia je ukázkou bohatství a luxusu....., na zvrácené hodnoty kupujících není co dodat >:D
16. 10. 2012 13:10
Re: Zisk na jedno predane auto
k tomu zisku na jedno auto..

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
17. 10. 2012 00:22
Re: Zisk na jedno predane auto
Já "vím-znám" ;-)
PS: NEvím jestli to mám jen já (nebo je to "obecné") - ale zatímco BIG výdělek u Ferrari či Porsche mi NEvadí - (daleko) menší sumy u "obyčejných" aut spíše ANO :-)
Avatar - del42sa
14. 10. 2012 17:08
restruktulizace
Jak má PSA dělat nějaké restruktulizace, když jim vláda do toho kecá ??
Ale proč jim do toho můžou kecat ? Protože natahovat ruku o pomoc a žádat vládu o prachy jim nevadilo 8-s ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - romgator
14. 10. 2012 17:19
takový je život,
automobilky se spojují, aby ušetřily náklady na vývoj, dochází k sdílení technologii atd. Je to škoda. Už jsem jednou psal, že je mi líto toho, jak automobilky ztrácejí punc své originality. Ale doba je neúprosná. Možná, kdyby se lidi pořád nepídily jen po co možná nejlevnějších autech a uvědomili si, že kvalita něco stojí, nemusely by některé značky mít problém. Ale rozumím tomu, že spousta lidí chce vlastnit auto. Nejsem však odborník, je to pouze můj skromný názor.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - gld
14. 10. 2012 17:22
Re: takový je život,
A navyše, keď sa spojí krivý s ľavým tak to bude bankrot storočia >:-[]
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2012 20:07
Re: takový je život,
Kterého dopady si raději ani NEchci představovat.. ;-)
Avatar - Ham.
14. 10. 2012 19:57
Strategické úvahy GM a PSA
mají velkou mezeru. Oba šéfové by se měli seznámit s klasickou českou filmovou tvorbu a hned by věděli, že vedle varianty "obětujeme levé křídlo" (PSA), varianty "obětujeme pravé křídlo" (Opel), existuje ještě zcela inovativní a konkurencí zcela neočekávaná varianta "obětujeme obě křídla" (PSA i Opel). :-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2012 20:01
Re: Strategické úvahy GM a PSA
(opravdový) KRACH (tak velkých firem jako jsou) PSA či Opel si asi NEdovedete představit.. ;-)
..to by bylo něco HODNĚ jiného než (maličký) Saab (nechť odpočívá v pokoji.. :-)
PS: I bez toho je na tom Evropa.. :no: :-|
14. 10. 2012 20:39
Re: Strategické úvahy GM a PSA
Preco by som ani nemal vediet predstavit krach Oplu alebo PSA?? Tisice ludi pride o pracu (tym ludom to samozrejme neprajem) a HDP klesne o 0,1% a to je tak asi vsetko co sa udeje. Je to kvapka v mori. Automobilovy nadsenci na celom svete by asi velku stratu nepocitili. Pri vsetkej dobre voli, by sa tie znacky zapisali do dejin ako priemerne, ci uz z hladiska charizmy alebo technologie 8-s
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2012 21:42
Re: Strategické úvahy GM a PSA
Tohle by věru NEbyla "kapka v moři", tady by těch kapek bylo "trošičku víc" pohromadě - říká se tomu TSUNAMi ;-)
(což vzhledem k objemu ocená také není AŽ takové množství vody - ale "pasku" může napáchat NEskutečnou.. a to by pro Evropu byl "kompletní" krach PSA a OPELu..
14. 10. 2012 22:53
Re: Strategické úvahy GM a PSA
Opel a PSA mozu vyvolat tak akurat Tsunami v pohari vody. Poctom zamestnancov ani podielom na tvorbe HDP Europy nepatria k velkym hracom. Najvatsie skody by asi utrpelo europske ego. Ale neboj sa europske vlady ich nenechaju padnut. Platcovia dani sa im pekne poskladaju na to aby mohli dalej vyrabat tie svoje super auta ktore nikto neche ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 10. 2012 23:49
Re: Strategické úvahy GM a PSA
TAKhle velkou sklenici vody jsem tedy ještě NEviděla.. :-)
Jinak ale státní pomoc soukromým automobilkám (firmám) je stejný NEsmysl jako očekávat při krachu těchto 2 velkých výrobců "bouři sotva jakove sklenici vody" ;-)
PS: Tohle je MŮJ ("pravý") obor - tady se opravdu KRUTĚ mýlíte - komplexní dosah pádu těchto automobilek by měl "násobně" VĚTŠí důsledky než si připouštíte.. (ale to "ego" by utrpělo také, v tom máte PRAVDU :-)
15. 10. 2012 17:31
Re: Strategické úvahy GM a PSA
Ci uz je niekomu Opel sympaticky alebo nie, to uz je jeho subjektivny nazor. Ale kazdy clovek ktori sa snazi byt aspon trochu objektivny a drzi sa faktou musi predsa vidiet ze Opel nieje konkurencie schopny. Jeho technologicka uroven zamrzla niekde okolo roku 2007 a tam je dodnes. Samozrejme ze aj Opel moze (teoreticky) jedneho dna znovu vyrabat normalne auta, ale to by sa musel najst niekto kto do neho naleje zopar miliard eur aby sa konecne spamatal a vyrabal auta z dnesnej doby a nie z minulej dekady. Zatial sa taky gambler nenasiel ani GM sa do toho tiez nechce, asi tusia preco ;-)
Avatar - Hammunasakra
17. 10. 2012 00:32
Re: Strategické úvahy GM a PSA
Mne tedy Opel nikdy nějak NEzajímal - "dáávné" modely kde občas něco zajímavého snad bylo NEpamatuji a poslední ...letí stály za.. :no: ;-)
NIcméně posledních pár let je vidět EVIDENTNí "snaha" včetně reálného zlepšení...
PS: GM se do toho nechce celkem "logicky" - i "zcela průměrný" analytik VÍ že Evropa je "v ...." a nějakou větší perspektivu snad mají jen modely typu škoda Rapid apod. - prostě Evropu čeká ještě tak "5ti (?) letka" TEMNA (a i poté to bude spíš NE"prioritní" trh - na druhou stranu CO s takovou velkou automobilkou (resp. "firmou" - v jakémkoli oboru)?? To je docela SLOŽITÁ otázka.. navíc tak velká firma má i mnoho "souvislostí" - myslím návaznosti PŘED výrobou i PO ní - prostě "zavřít" Opel to opradu NENí "jednoduché" (a ještě horší by to bylo s PSA - 2hým největším výrobcem v Evropě a nějakým 8 (či kolikátým) na planetě..
15. 10. 2012 08:02
Re: Strategické úvahy GM a PSA
K té poslední větě, to co píšeš je blbost. PSA i Opel se prodává auta celkem slušně, problém je v tom, že ani jeden z výrobců na nich nevydělává ;-) V Europe TOP 50 mají skoro všechny důležité modely, Opel dokonce 2 modely v TOP 10 (Corsa, Astra) ;-)

[odkaz]

Zaspali dobu a vyrábí doma, hlavně PSA a její výroba v drahé Francii. :yes:
Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2012 15:26
Re: Strategické úvahy GM a PSA
SOUHLASím + vyrábějí auta draze (NEjen kvůli drahé pracovní síle - porovnejte si "z čeho/jak" je postaven Citroën C5 a (třeba) škoda SUPerb nebo VW Passat..
..plus doba je prostě "jiná" (čti "zlá" :-|
16. 10. 2012 14:33
Re: Strategické úvahy GM a PSA
keby krachli PSA a Opel aspon by sa vyriesil problem :

[odkaz]

btw...este stale som nepochopil zmysel PISAT (vsetko) "tak divne" ~aby~ !to bolo zaujimave?! alebo sa tym snazis odputat pozornost od hodnoty tvojich prispevkov ?
15. 10. 2012 09:04
fuzia?
tuto pisu o fuzii ... uvidim ako to dopadne
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
15. 10. 2012 11:44
The Masterplan
To je asi tak stejne chytra vec, jako kdyby Paroubek planoval se Simonou Babčákovou zplodit hezke dite.
Rozbalit vlákno
0