General Motors: v Indii představíme konkureta pro Nano

General Motors: v Indii představíme konkureta pro Nano

 

V hledáčku světových automobilek je již nějaký ten čas Indie a její ohromný potenciál. Pro opravdový úspěch na tomto trhu bude ale zřejmě třeba představit velmi levný model, který by si mohly dovolit masy, toužící vyměnit svůj moped za něco čtyřkolového.

Zatímco v USA čeká v nejbližších měsících a letech koncern General Motors spousta dřiny, aby se minimálně udržel na současných prodejních číslech, šance na nějaké výrazné navýšení odbytu totiž leží v Asii, kde jsou reálně dosažitelné růsty prodejů okolo dvaceti procent ročně.

General Motors má relativně silnou pozici v Číně (nejlepší mezi světovými automobilkami), kde již tři roky po sobě prodal více než jeden milion automobilů a minulý rok zaznamenal 18 % nárůst prodejů. Indie je ovšem neméně atraktivní trh, na kterém by GM chtěl také silně zakotvit. Minulý rok narostl objem jeho prodejů na tamějším trhu o 74 %, což je pochopitelně zásluha hlavně značky Chevrolet a jejího Sparku, Avea, Tavery a Optry.

Nicméně pro úspěch na specifickém indického trhu je třeba jít s cenou ještě o kus níže. Zatímco současná cena Sparku, jakožto nejlevnějšího vozu z tamějšího modelového portfolia GM, začíná na částce 309.000 INR (cca.129.000,- Kč ), opravdový potenciál indického trhu leží v prodeji automobilů s cenou maximálně poloviční. Koncern General Motors nyní oznámil, že se hodlá vydat cestou, naznačenou modelem Tata Nano (jehož cena se v přepočtu pohybuje okolo 40.000,- Kč). Takto levný automobil pochopitelně nemůže nabízet nikterak obsáhlou výbavu ani silný agregát či vyspělý podvozek. O to ale v Indii nejde, tamějším zákazníkům nevadí, že pro nový extra levný vůz se nepočítá s airbagy či posilovačem řízení, naopak klimatizace by, po vzoru Nana, mohla ve voze objevit.

Genaral Motors by tak měl výrazně zvětšit svůj tříprocentní podíl na tomto trhu, k čemuž by mu měl tento nízkorozpočtový model přispět rozhodující měrou. V současnosti je ve výstavbě druhý výrobní závod u sedmého největšího indického města Pune. To je velmi dynamicky se rozvíjející čtyřapůlmilionové město, kde mimochodem plánuje svou továrnu také Volkswagen. Kapacita výroby by v novém výrobním závodě měla být zhruba 140.000 automobilů ročně.

Spolupracujeme s TipCars.com
K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

 

Štítky Chevrolet GM

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta druhá viděla stejný houby!

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta…

PŘÍMO Z ITÁLIE | V noci se dlouho jen převalovala, páteční závodní odpoledne jí zase znepříjemnila mlha, která…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…