General Motors: v Indii představíme konkureta pro Nano

General Motors: v Indii představíme konkureta pro Nano

 

V hledáčku světových automobilek je již nějaký ten čas Indie a její ohromný potenciál. Pro opravdový úspěch na tomto trhu bude ale zřejmě třeba představit velmi levný model, který by si mohly dovolit masy, toužící vyměnit svůj moped za něco čtyřkolového.

Zatímco v USA čeká v nejbližších měsících a letech koncern General Motors spousta dřiny, aby se minimálně udržel na současných prodejních číslech, šance na nějaké výrazné navýšení odbytu totiž leží v Asii, kde jsou reálně dosažitelné růsty prodejů okolo dvaceti procent ročně.

General Motors má relativně silnou pozici v Číně (nejlepší mezi světovými automobilkami), kde již tři roky po sobě prodal více než jeden milion automobilů a minulý rok zaznamenal 18 % nárůst prodejů. Indie je ovšem neméně atraktivní trh, na kterém by GM chtěl také silně zakotvit. Minulý rok narostl objem jeho prodejů na tamějším trhu o 74 %, což je pochopitelně zásluha hlavně značky Chevrolet a jejího Sparku, Avea, Tavery a Optry.

Nicméně pro úspěch na specifickém indického trhu je třeba jít s cenou ještě o kus níže. Zatímco současná cena Sparku, jakožto nejlevnějšího vozu z tamějšího modelového portfolia GM, začíná na částce 309.000 INR (cca.129.000,- Kč ), opravdový potenciál indického trhu leží v prodeji automobilů s cenou maximálně poloviční. Koncern General Motors nyní oznámil, že se hodlá vydat cestou, naznačenou modelem Tata Nano (jehož cena se v přepočtu pohybuje okolo 40.000,- Kč). Takto levný automobil pochopitelně nemůže nabízet nikterak obsáhlou výbavu ani silný agregát či vyspělý podvozek. O to ale v Indii nejde, tamějším zákazníkům nevadí, že pro nový extra levný vůz se nepočítá s airbagy či posilovačem řízení, naopak klimatizace by, po vzoru Nana, mohla ve voze objevit.

Genaral Motors by tak měl výrazně zvětšit svůj tříprocentní podíl na tomto trhu, k čemuž by mu měl tento nízkorozpočtový model přispět rozhodující měrou. V současnosti je ve výstavbě druhý výrobní závod u sedmého největšího indického města Pune. To je velmi dynamicky se rozvíjející čtyřapůlmilionové město, kde mimochodem plánuje svou továrnu také Volkswagen. Kapacita výroby by v novém výrobním závodě měla být zhruba 140.000 automobilů ročně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…