reklama


General Motors: v Indii představíme konkureta pro Nano

General Motors: v Indii představíme konkureta pro Nano

 

V hledáčku světových automobilek je již nějaký ten čas Indie a její ohromný potenciál. Pro opravdový úspěch na tomto trhu bude ale zřejmě třeba představit velmi levný model, který by si mohly dovolit masy, toužící vyměnit svůj moped za něco čtyřkolového.

Zatímco v USA čeká v nejbližších měsících a letech koncern General Motors spousta dřiny, aby se minimálně udržel na současných prodejních číslech, šance na nějaké výrazné navýšení odbytu totiž leží v Asii, kde jsou reálně dosažitelné růsty prodejů okolo dvaceti procent ročně.

General Motors má relativně silnou pozici v Číně (nejlepší mezi světovými automobilkami), kde již tři roky po sobě prodal více než jeden milion automobilů a minulý rok zaznamenal 18 % nárůst prodejů. Indie je ovšem neméně atraktivní trh, na kterém by GM chtěl také silně zakotvit. Minulý rok narostl objem jeho prodejů na tamějším trhu o 74 %, což je pochopitelně zásluha hlavně značky Chevrolet a jejího Sparku, Avea, Tavery a Optry.

Nicméně pro úspěch na specifickém indického trhu je třeba jít s cenou ještě o kus níže. Zatímco současná cena Sparku, jakožto nejlevnějšího vozu z tamějšího modelového portfolia GM, začíná na částce 309.000 INR (cca.129.000,- Kč ), opravdový potenciál indického trhu leží v prodeji automobilů s cenou maximálně poloviční. Koncern General Motors nyní oznámil, že se hodlá vydat cestou, naznačenou modelem Tata Nano (jehož cena se v přepočtu pohybuje okolo 40.000,- Kč). Takto levný automobil pochopitelně nemůže nabízet nikterak obsáhlou výbavu ani silný agregát či vyspělý podvozek. O to ale v Indii nejde, tamějším zákazníkům nevadí, že pro nový extra levný vůz se nepočítá s airbagy či posilovačem řízení, naopak klimatizace by, po vzoru Nana, mohla ve voze objevit.

Genaral Motors by tak měl výrazně zvětšit svůj tříprocentní podíl na tomto trhu, k čemuž by mu měl tento nízkorozpočtový model přispět rozhodující měrou. V současnosti je ve výstavbě druhý výrobní závod u sedmého největšího indického města Pune. To je velmi dynamicky se rozvíjející čtyřapůlmilionové město, kde mimochodem plánuje svou továrnu také Volkswagen. Kapacita výroby by v novém výrobním závodě měla být zhruba 140.000 automobilů ročně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama