Americký koncern General Motors, největší automobilka na světě, přijal během posledního roku řadu restrukturalizačních opatření a díky tomu se mu podařilo snížit ztrátu oproti minulému roku o 93 procent.
Ber to tak, že nám to všem zachrání ropu pro pár let navíc. Nedávno jsem někde četl dobrý propočet - kdyby auta v USA měla stejnou průměrnou spotřebu, jakou má Evropa, mohlo by z uspořenýho množství jezdit Německo rok zadarmo... :-|
Jo, v Americe je to samej magůrek... Auto, co nemá min. 6 válců a 3 litry objemu nejní auto, ale nákupní taška s motorkem do zahradní sekačky... Doufám, že to Američani brzo pochopí a budou kupovat uspornější motory
ma pravdu, at uz mu je kolik chce 1) ona se totiz jiz vytezena loziska samo-obnovuji, takze na nekterych jiz zavrenych se obnovuje tezba (nevim, jak to funguje, nevim jakou rychlosti, ale je to tak) 2) zlepsuji se technologie, ktere tezarske spolecnosti pouzivaji (sice to tezbu zaroven zdrazuje, ale temer vse ma sveho zakaznika), takze lze tezit tam, kde to pred 20 lety neslo
Zajimave, ale stejne se mi nezda ze by se lozisko mohlo obnovovat, ve smyslu, ze by ropa vznikala. Nekde jsem o tom cetl, ale nebylo to zatim podlozene, nejsem expert. Stejne jako studie, ze ropa vznika v nitru zeme (ne v centru prosim) a je tedy nevycerpatelna, jak uvadela jedna se studii Americkeho Energetickeho Uradu. Ve studni se voda take objevuje a pritom se neda rici, ze vznika. Jen probiha cirkulace, mozna doteka z jinych mist a dorovnava hladinu. Ale je to zajimavy clanek to ano.
nevim, jestli to je zpusobeno primo "vznikanim" ropy (proto jsem psal, ze nevim, jak to funguje) ... je docela dobre mozny, ze ropa proste "vzlina" z nejakych "kapes" do mist, odkud ji technika dokaze (opet) cerpat - ale to byly moje diletansky dohady, kdyz jsem o tom poprve cetl v nejakem (ceskem) popularne-vedeckem casaku
Tož chlapy kurňa, ropa vznikala chemickými procesy miliony za určitých podmínek z těl mrtvých živočichů a rostlin. Něco jako uhlí. U toho znovuotvírání vrtů je to tak, že některá ložiska se prostě už nevyplatilo těžit, když ropa stála 25-30 USD/barel, ale za cenu kolem 70, co stojí teď, se to prostě vyplatí...
Cim jezdis ty? Smartem?? At zijou pravy americky auta.Viz Corvette,Mustang,Camaro a dalsi.Sam jezdim s Cadilac DeVille a v zadnym ohledu na nej nema ani Mergl >:-[]
A kolik Merců jsi už ve stejný objemový a velikostní kategorii řídil?? Na druhou stranu věřím, že jestli je tvým hlavním požadavkem při cestování komfort, tak jsi u ameriky asi na správný adrese...
5 ani jeden mi nevyhovoval.Mergl proste nema na americky auta.Vzhledove pekny,ale jinak auto nanic.Na Corvettu se nevyhrabe nikdy.Muzu srovnavat, 2 roky jsem byl v LA mel jsem tam Mergla,toho jsem prodal,koupil si Corvette C5 a uplne jina vykonnostni i komfortni trida.Sportak ale mista jak nikde,a jeste to promitani udaju na predni sklo,proste nikdo mi nevyvrati ze ameriky jsou nejlepsi auta co muzou bejt. ;-)
americky auta sou nekvalitni,a hlavne nespolehlivy.taky sem ridil tyhle auta,proste garbage,na japonsky a nemecky auta nikdy nemaj sanci,motor maji mozna o.k,ale na jak dlouho....he,he
Samozřejmě, že hrají. A hodně. To je ostatně vidět právě na Američanech. Pár let tam máš trošku dražší benzín a hned jdou tradiční výrobci se svojí nabídkou SUV a trucků ekonomicky do kytek. Neboli jen tak dál. Ještě by to chtělo dosadit prezidenta od demokratů, kterej by třeba trošku zvedl daně na benzín a světe div se, Smarty by tam šly na dračku jak housky na krámě :-)
GM prosperuje aj na ukor Dealerov. Je to banda neschpných birokratov schovavajucich sa za štandarty a žijucich na ukor slovenských a Českých podnikatelov ktorý predávaju Opel ale hlavne Chevrolet.Vedenie v Budapešti nech Ján Slota odstrelý na tanku...
V každém ze tří čtvrletí letošního roku dosáhl GM ztráty.. poslední čtvrtletí je nečekaně optimistické - ztráta jen 115 mil $. Přesto by mě velice zajímalo, jak se autor dostal k informaci zisk 529 miliónů $
Cituji HN: "Největší světová automobilka General Motors snížila ve třetím čtvrtletí ztrátu oproti loňsku o 93 procent na 115 miliónů dolarů." viz [odkaz]
Pravdu ma samozrejme Tom, kterej cte clanky az do konce. Jsou to jen ucetni cachry, vysledna suma je samozrejme 115 mega sekera. Nebo snad pan Danek do svych vydaju nepocita naklady za vodu, topeni a telefon? Pripadne si muze od nejakyho "ekonoma" nechat vysvetlit pojem "adjusted net profit".
Máš nějaký problém? Jestli jo, tak napiš. Ovšem použij u toho to, na čem nosíš čepici a napiš to na takové úrovni, aby mi vůbec příště stálo za to na Tebe reagovat
A Vám nepřijde divné, že na začátku jako hlavní zprávu udávají "Největší světová automobilka General Motors snížila ve třetím čtvrtletí ztrátu oproti loňsku o 93 procent na 115 miliónů dolarů." a teprve dále se zmínka o "Tržby společnosti vzrostly o 3,6 % na 48,8 mld dolarů a vykázaný zisk dosahuje 529 mil. dolarů..."??? Šel jsem přímo ke zdroji = tisková zpráva GM (viz [odkaz] ), kde se jasně píše: GM reported a net loss of $115 million, or $0.20 per share, for the third quarter of 2006, compared with a loss of $1.7 billion, or $2.94 per share, for the year-ago quarter. The net loss for this year’s third quarter INCLUDED $644 million, or $1.13 per share, in charges for special items, including goodwill impairment at GMAC and an increase to the charge associated with Delphi’s reorganization." a dále pak "GM reported 2006 third-quarter adjusted net income, EXCLUDING special items, of $529 million, or $0.93 per share diluted, on revenue of $48.8 billion. These results represent a $1.6 billion improvement from the year-ago loss of $1.1 billion. GM’s global automotive operations almost fully accounted for the improvement, while lower GMAC results were more than offset by benefits associated with certain tax matters." Celková ztráta (a tedy ona zásadní informace) je tedy 115 miliónů $!!! Vy vycházíte z "očištěného" zisku "adjusted net profit", což je výsledek (nadneseně) ekonomických "hrátek, čar a kouzel" ;-) P.S. doufám, že to od začátku neberete jako nějaký osobní útok - pokud ano, tak to je omyl - jen upozorňuji na nesrovnalost, nic jiného tím nesleduji ;-)
Jo, už asi vím,kde si nerozumíme... jedn o voze a druhý o koze...
V článku jsem měl napsáno, že snížil ztrátu z let minulých o 93 %. což byla blbost, za kterou se omlovám... Mělo tam být opravdu: "ztrátu oproti minulému roku o 93 procent" což je podstatný rozdíl.
Nicméně je pro GM plus, že jim ten dluh neroste tak rychle a možná jej v brzké době začnou nějakým způsobem umořovat ;-)
Sice studuji ekonomku, ale tohle byla moje první ekonom-news a hned s takovou chybkou, bych si nafackoval. Diky za upozornění, omlouvám se, už jsem tu větu přepsal do správnější formulace.
Ještě si úplně nerozumíme ;-) Na chybičku, kterou jste opravil, jsem trochu pozapoměl, ale je dobře, že byla poopravena. Mě jde o ten ekonomický výsledek za poslední čtvrtletí - ve článku se píše: "Všechny tyto kroky vedou ke zlepšení jednotlivých výkazů, společnosti General Motors se zvedly tržby o 3,6 procent na 48,8 mld. dolarů a zisk firmy se odhaduje na 529 mil. dolarů." Nemám po ruce HN, proto nevím, jak je to v nich napsáno - možná, že ta chyba vznikla v HN a ne u Vás.. jde o to, že těch 529 mil $ není "kompletní" ekonomický výsledek, protože v něm nejsou zahrnuty "$644 million, or $1.13 per share, in charges for special items, including goodwill impairment at GMAC and an increase to the charge associated with Delphi’s reorganization". Jinými slovo, to co je presentováno jako ekonomický výsledek za třetí čtvrtletí je ve skutečnosti "očištěný" zisku tzv. "adjusted net profit". Celkový ekonomický výsledek (včetně těch special items) za třetí čtvrtletí je ale ztráta 115 miliónů $!!! Aby jsme si rozuměli - ja bych na těch číslech tolik netrval (vem čert jestli je ztráta 115 nebo 225), ale je problém, že Vy píšete o zisku GM a přitom dále realizují ztráty, což by mohlo dosti čtenářů uvést do omylu, že je již GM ze ztrát venku. ;-) P.S. kdybych věděl, že je to Vaše první eko-zpráva, tak mlčím, přeci jen nikdo učeny z nebe nespadl.. každopádně si z toho nic nedělejte, to se může stát každému - do další práce přeji hodně napsaných zajímavých článků a co nejméně šotků ;-) P.P.S. S ekonomkou mám/měl jsem dost společného, možná více než kdo tuší.. tak že ještě umím používat PSA (třeba si zjistit semestr studia).. vzhledem k tomu, kolik mi je a kolik je Vám (odhadnuto podle semestru), navrhuji pro přístě tykání >:D;-)