Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Giugiaro-Italdesign v Ženevě 2005

Mitsubishi Nessie, Fiat Croma 8ttoV, Alfa Romeo Brera, Alfa Romeo 159

Mistr Giugiaro přivezl letos do Ženevy dvě zbrusu nové Alfy Romeo, kterým se věnujeme podrobněji v sekci věnované milánské automobilce

Mitsubishi Nessie, Fiat Croma 8ttoV, Alfa Romeo Brera, Alfa Romeo 159

Mistr Giugiaro přivezl letos do Ženevy dvě zbrusu nové Alfy Romeo, kterým se věnujeme podrobněji v sekci věnované milánské automobilce. Stánek slavné italské karosárny zdobila osmiválcová Croma a studie Nessie, kterou tvůrce vytvořil spolu s Mitsubishi.

Mitsubishi Nessie

Dávka inovací byla k mání na stánku Mitsubishi resp. Italdesignu. Pobořit konvence se vydali konstruktéři, využívajíc k tomu přebohatých zkušeností z náročných pouštních maratonů, resp. italští designéři, těžící z nekonečné zásobárny nápadů.

O elektronicky řízený pohon všech kol konceptu Mitsubishi se prostřednictvím samočinné převodovky stará výkonný osmiválec, který dýchá místo jedovatého benzínu neškodný vodík.

Bez zajímavosti není ani samotná koncepce - Nessie je patrně první SUV kupé, které se veřejně představilo; emotivní křivky karoserie a její dispozice, nazvaná 2,5 prostorovou, přitakávají originalitě celého díla. No a nakonec pojmenování - Nessie říkají Skoti důvěrně příšeře z jezera Ness. A skutečně, při důkladnějším pohledu lze v designu vystopovat inspiraci živoucí přírodou.

Celkové rozměry této příšery činí 4600 x 1950 x 1810 mm, rozvor pak dělá 2780 mm. Studie je postavená na obrovitých kolech obutých do pneumatik 305/40 R23.

Fiat Croma 8ttoV

Jako poctu Gianni Agnellimu a nové Cromě připravil Giorgetto Giugiaro studii Croma 8ttoV s motorem Maserati V8 uloženým napříč. Nová vlajková loď Fiatu se pod rukama mistra tvarů změnila ve skutečný exkluzivní křižník zasahující až k okraji třídy reprezentačních limuzín. Oproti sériovému provedení doznaly změny oba nárazníky, Croma dostala sportovní prahy a vzdala se střešních lyžin. Zadní světlomety byly vybaveny novým zdrojem světla využívajícím techniku světelných diod. Devatenáctipalcová kola ATP jsou obuta do pneumatik Pirelli o rozměru 245/40 R19. Celkové vnější rozměry samozřejmě vycházejí ze sériového provedení 4755 x 1600 x 1597 mm, stejně jako rozvor 2700 mm.

Uvnitř jsou sedadla čalouněná prvotřídní kůží, zadní lavici nahradila dvojice samostatných sedadel a minibar uprostřed. V opěradlech předních sedadel jsou integrovány LCD monitory LG a DVD přehrávače.

Ondřej Láník