Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM a A123Systems vyvinou společně Li-Ion baterie pro Chevrolet Volt

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Dohoda urychlí vývoj pohonného systému inovativního konceptu Chevrolet Volt.

General Motors Corp. a společnost A123Systems, Inc. společně vyvinou sady výkonných, bezpečných a trvanlivých baterií, které se uplatní v inovativním konceptu elektrického pohonu koncernu GM nazývaném E-Flex. Díky této dohodě by GM mělo velmi rychle získat vhodné akumulátory jak pro ryze elektrickou verzi konceptu E-Flex, tak i pro druhé provedení s palivovými články.

Unikátní nanofosfátová technologie, používaná při vývoji a výrobě baterií společnosti A123Systems z Watertownu ve státě Massachusetts/USA, zajišťuje výrazně vyšší výkon, životnost a spolehlivost než v případě konvenčních lithium-ion baterií.

Architektura elektrického pohonu E-Flex se poprvé veřejnosti představila v konceptu Chevrolet Volt. Při běžných jízdách do vzdálenosti 40 mil nespotřebuje Chevrolet Volt žádný benzin a nulová je tedy i jeho produkce emisí.

Před několika měsíci koncern GM uzavřel dva kontrakty na vývoj sofistikovaných sad akumulátorů, a to s firmami Compact Power, Inc. (CPI), což je dodavatel korejského výrobce akumulátorů LG Chem, a Continental Automotive Systéme, divizí společnosti Continental AG. Podle těchto dohod jeden z kontraktů garantuje firma CPI, která využívá akumulátorů vyvíjených partnerskou společností LG Chem. Separátní kontrakt byl uzavřen s firmou Continental, která bude využívat baterií vyvinutých společně koncernem GM a firmou A123Systems.

Dave Vieau, ředitel firmy A123Systems, tvrdí, že druh baterií, vyvíjených pro GM, se velmi dobře uplatní i v dalších odvětvích průmyslu a dopravy. „Zatím stále hovoříme o konceptu Volt jako o jednom z reálných osobních elektromobilů blízké budoucnosti. Ale naše technologie míří dál – hmotnost, velikost, bezpečnost a výkony našich akumulátorů je předurčují i pro použití v hybridních autobusech, nákladních vozech nebo letadlech.“

Společnost A123Systems v současné době vyrábí více než deset milionů akumulátorových sad ročně, což z ní dělá největšího světového producenta baterií s nanofosfátovou technologií.

Už dnes GM vyrábí širokou škálu hybridních vozidel – do velkých aglomerací dodává autobusy, kombinující pohon elektromotorem a vznětovým motorem. Ke známým projektům patří také hybridní modely Saturn Vue, Saturn Aura Green Line a nový Chevrolet Malibu. Letos na podzim vyjedou hybridní vozy Chevrolet Tahoe a GMC Yukon Hybrid – první SUV s dvourežimovým hybridním pohonným systémem, který snižuje spotřebu paliva v městském provozu až o 40 procent. A v příštím roce se představí dvourežimový Saturn Vue Green Line Due s pohonem předních kol, který by měl být dvakrát hospodárnější než jakýkoli jiný SUV model koncernu GM.

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Avatar - da_b0mb
11. 8. 2007 11:10
Re: Budoucnost
A co treba resit problematiku dobijeni ? Kdyz na tenhle pohon prejdou vsechna auta (hypoteticky),tak nezbyde nez spalovat vic uhli nebo stepit vic atomu :-) Protoze vitr,solarni panely,priliv. elektrarny atp. nepripadaj v uvahu...
Avatar - Falco
10. 8. 2007 22:09
Budoucnost
V USA se elektromobily soustavně zdokonalují a právě stojíme před autem, které můžeme nazývat velkou elektrickou revolucí. Chevrolet Volt je stále dokonalejší a tedy daleko vhodnější pro každodenní jízdu.... Toto pravidlo ovšem neplatí pro starý kontinent, kde domácí automobilky zarytě propagují své "nafťácké" myšlení!!

Hybridem to začalo, elektromobilem to skončí!
Avatar - da_b0mb
10. 8. 2007 19:21
Re: Toto je budoucnost