Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: GM a Ford spolu vyvinou desetistupňovou převodovku

Moderní doba velí šetřit náklady. Uzavírají se tak partnerství, která byla dříve nemyslitelná. Jedno takové chystají i věční rivalové General Motors a Ford.
Zpět na článek
16. 4. 2013 18:17
16. 4. 2013 19:02
17. 4. 2013 08:19
17. 4. 2013 09:22
17. 4. 2013 11:41
17. 4. 2013 19:10
16. 4. 2013 18:33
17. 4. 2013 00:51
17. 4. 2013 05:25
17. 4. 2013 08:02
17. 4. 2013 08:17
17. 4. 2013 08:47
17. 4. 2013 09:46
17. 4. 2013 11:39
17. 4. 2013 08:51
17. 4. 2013 09:49
17. 4. 2013 12:45
16. 4. 2013 20:14
16. 4. 2013 21:01
17. 4. 2013 09:27
Avatar - Slavek-TDM
16. 4. 2013 18:17
Je to tady
Pred nekolika lety jsem zavody v prouzcich Adidas predpovidal >:D Jsem zvedavy, kdy neustale razeni zacne zakazniky obtezovat....
Rozbalit vlákno
9
16. 4. 2013 19:02
Re: Je to tady
ono nekoho obtezuje u modernich automatu to ze prerazuji? me je celkem fuk kdy a jak automat radi, pokud respektuje moje vrtochy a prizpusobuje se memu jizdnimu stylu, tak at si radi treba 2x za sekundu
17. 4. 2013 08:19
Re: Je to tady
Kazde preradovanie "obtazuje", pretoze na chvilu prerusi posobenie krutiaceho momentu na kolesa (snad okrem variatora). Okrem toho kazdym preradovanim vznikaju urcite straty.

A len tak na okraj: skoro u kazdeho testovaneho auta citam chvaly o tom, aky ma uzasny linearny zatach, aka krasne plocha je krivka krutiaceho momentu, a ake siroke je spektrum vyuzitelnych otacok. A zrazu sa niekomu zda ze potrebujeme 10-stupnove prevodovky. To mi akosi spolu nepasuje...
17. 4. 2013 08:20
Re: Je to tady
Přesně tak :yes: >:D
17. 4. 2013 08:55
Re: Je to tady
neřikám, že nutně potřebujeme 10 stupňů, ale sám určitě uznáš, že z hlediska ekonomiky jízdy se víc převodů prostě hodí. Ztráty vznikající při řazení? A kolik to je? Je to víc, než ušetřenejch pár deci na sto díky delšímu pobytu v optimálních otáčkách? K tomu menší přeskoky... A co se týče přeplňovanejch motorů se zátahem do nízkejch otáček - právě díky tomu si můžeme dovolit jezdit ještě v nižších otáčkách a ta převodovka toho může využívat. Když se to nebude kazit a nebude otravovat při řazení, tak bych to jako nesmysl neviděl.
17. 4. 2013 09:22
Re: Je to tady
Právě tyhle hodněstupňové převodovky bývají celkem zmatené. Mají prostě až příliš na výběr. Druhá věc je, že jsou tak sametové, že si častého řazení nevšimneš. Pokud jde o úsporu paliva, například u 6HP a 8HP jde o to, že 8HP má lepší konstrukci. Rozsah otáček, ve kterém ti dokáže držet šestistupňová převodovka motor, není zase tak velký. Pak opravdu nepotřebujeme maximum výkonu lineární přes tři tisíce otáček - pokud je motor ve vyšších otáčkách tak neefektivní, tak je naprosto zbytečné tam vůbec takové pásmo mít, můžeš posunout omezovač třeba o dva tisíce níže a vykrýt to větším počtem převodů.
17. 4. 2013 11:41
Re: Je to tady
Hodi sa to mozno v pripade ked potrebujes najst fakt optimalny prevod pre jednu konkretnu rychlost a tuto uz dalej nemenis (napr 130km/h na dialnici). Vtedy sa moze 10 prevodov hodit, pretoze mozno pri 6-stupnovej prevodovke piaty stupen toci prilis vela, a siesty este malo.

Ale pri beznom jazdeni po okreskach (zrychlovanie/spomalovanie) ti je 10 prevodov skor na ostaru, pretoze budes mat viac preradeni. So 6-stupnovou ti staci po vyjazde z osady preradit 4->5->6 (2x), zrychlis z 50 na 100, a ides. Pri 10-stupovej bude prevodovka radit 3 alebo 4 krat (ak nebude preskakovat stupne). Takisto v zavislosti od "logiky" prevodovky ta moze radit povedzme uz ked spomalis zo 100 na 90.

Nech sa snazim akokolvek, tato honba za co najvyssim poctom prevodovych stupnov mi fakt pripada ako "pixel war" u fotakov. Skor marketingovy nastroj, ako nieco co by clovek realne potreboval...
17. 4. 2013 19:10
Re: Je to tady
mě například automat hodí šestku při kldiné jízdě něco kolem 65-70km/h ...a klidně by na 90km/h mohla být 7 atd....pokud se dlouhodobě člověk přesouvá po dáílnici 130-160 km/h a víc...tak proč ne..když 8smi stupnovky jsou už ted dost efektivni v tomhle tom.
Avatar - Slavek-TDM
17. 4. 2013 11:34
Re: Je to tady
Jenze to zalezi na chytrosti ridici jednotky AT a s poctem stupnu to nema nic spolecneho. Napadlo by nekoho mit v osobaku 10ti stupnovej manual???
16. 4. 2013 18:33
...
Stejně to za chvíli skončí u CVT... ;-\
To může mít simulovaných stupňů neomezeně.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - white label
17. 4. 2013 00:51
Re: ...
Nestraš s CVT!!! :no: 8-s
Avatar - Hammunasakra
17. 4. 2013 05:25
Re: ...
CVT NErovná se nutně Multitronic.. :-)
..některé někdy někde i "celkem fungují" ;-)
17. 4. 2013 08:02
Re: ...
Napriklad? Mne nenapada jedina automobilka, ktere by CVT prevodovky fungovaly. A to ani u Nissanu, ktery je nabizi nejdele a mel by mit nejdelsi zkusenosti. Misto toho v USA meni prevodovky jak na bezicim pase, protoze po medialnim pruseru v USA byl donucen prodlouzit zaruku pres jejich zivotnost. Paradoxne ten problemovy Multitronic je jedna z lepsich CVT na trhu, protoze se da alespon trochu servisovat.
Avatar - shamal
17. 4. 2013 08:17
Re: ...
Například maličká CVT převodovka od Subaru (Fuji) dávali jí do Justy, Ford jí cpal do Fiesty (CTX) a Fiat do UNA a Pandy (Selecta) a z vlastní zkušenosti vím, že to fungovalo naprosto skvěle. Tisícinásobně lépe než později montované robotizované převodovky, které při řazení hážou jak starý linkový autobus. Divím se, že takhle skvělou věc nedávají do malých aut všichni - Fiat pak ještě od Japonců bral modernější převodovku CVT s možností řazení (virtuálních) stupňů např.: Punto Selespeed. Ale pak přišli už jen skákající roboti. Škoda.
17. 4. 2013 09:46
Re: ...
K tomu se nemuzu vyjadrit, zas takovy pametnik nejsem. >:D Vsechny CVT prevodovky z minuleho desetileti ovsem problemy maji. Ono to mozna bude dane tim, ze musi prenaset uplne jine sily nez tehdy v tom Fiatu Uno, ktery mel vykon kolik? Sedesat, sedmdesat koni?
Avatar - Slavek-TDM
17. 4. 2013 11:39
Re: ...
CTV u Subaru prenasi napriklad ve Foresterovi XT nejakych 240 koni, ale zalezi spise na tocivem momentu. Zatim nevim o nikom, komu by se pokazila a to uz se montuje aspon 4 roky. Mozna jsem cetl o nejakych potizich s ridici jednotkou, ale o mechanice nikde zadnej problem. Ja ji povazuju z konstrukcniho hlediska za perfektni, pouzit HDM (menic) misto spojky a filtrovat jim razy od motoru, tot zablesk geniality konstruktera. :yes:
Avatar - Hammunasakra
17. 4. 2013 08:51
Re: ...
Dost ORIGINÁLní názor, označit Multitronic za "jednu z LEPŠÍCH CVT převodovek" ;-)
PS: V japonských vozech jsou dnes čím dál běžnější - SHAMALem zmíněné Subaru, které jí má a bude mít ve všech svých modelech..
17. 4. 2013 09:49
Re: ...
Multitronic neni lepsi ve smyslu nejake masivne vetsi zivotnosti nez konkurence, ale je lepsi v tom ohledu, ze diky blizkosti Nemecka a nasemu uzkemu vztahu k nemeckym autum jsou jeji problemy lepe resitelne. Je to lepsi nez treba CVT Nissan, ktere jsou factory sealed a Nissanem oficialne oznacovane jako neservisovatelne bez vyrobcem dodavanych nahradnich dilu.
17. 4. 2013 12:45
Re: ...
Ja myslím, že to nakonec skončí u převodovky s jedním konstantním převodem (a bez zpátečky). O zbytek se postará momentová charakteristika elektromotoru a jeho řídící jednotka. ;-)
16. 4. 2013 19:07
Vývoj neskončí nikdy...
komu by se dnes třeba líbilo svítit petrolejkou??? Problém je v rychlosti vývoje. Vývoj akceleruje takovým způsobem, že je mu někdy těžké porozumět, přizpůsobit se... To na co měl člověk dříve několik generací musí dnes pochopit, porozumět, zvládnout během neskonale kratší doby. A to je problém i psychologický. Pokud to vztáhnu na auta tak třeba mě zajímají spalovací motory, nestojím o hybridy, natož o elektromobily. Jedna jízda v hybridním Lexusu mi stačila - není to pro mě. Rád řadím s manuální převodovkou apod. Za 10 či 15 let asi běžné auto s manuálem nebude, spalovací motor asi ještě ano, ale díky eko-normám kdoví jaký. Kdo se bude muset přizpůsobit je jasné... ještě, že existují technická muzea >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Bristol
16. 4. 2013 20:06
Re: Vývoj neskončí nikdy...
já si myslím, že dokud budou zákazníci stát o auta se spalovacím motorem tak je výrobci budou vyrábět a prodávat...proč? Protože moderní společnosti vyrábí(nebo by alespoň měli vyrábět) produkty, o které je u zákazníků zájem...o elektromobily zájem není a dle mého ještě dlouho nebude a výrobci je používají pouze jako alibi a ekomarketing pro neschopné euroúředníky...kteří tomu nadšeně tleskají, nevidí však už to, že na jeden prodanej elektromobil připadá 5000 prodaných konvenčních vozů se spalovacím motorem a papírově nizoučkou spotřebou...takhle se koza nakrmila, a zelí zůstalo celé... ;-)
16. 4. 2013 20:14
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Ti úředníci to vidí.
Prodeje teď ještě srovnávat nemůžeš, ačkoli je idea elektromobilu stará, auta na elektřinu jsou použitelná jen v posledních pár letech a spotřebiteli dnes ještě nepřinášejí o tolik navíc, aby se pro jejich koupi rozhodl.
Pokud by se pan Ford v roce 1900 zeptal člověka na ulici co mu v dopravě schází, dočkal by se odpovědi: "rychlejší a silnější koně". A dnes to je stejný, společnosti musí předvídat a ne cpát na trh to, co by zákazník chtěl dnes Elektromobily jsou zatím ten třetí vzadu, ale brzo se to změní - benzín a naftu nevytlačí, ale stane se rovnocennou alternativou.
Avatar - Bristol
16. 4. 2013 20:34
Re: Vývoj neskončí nikdy...
idea elektromobilu je stará, ale nedostatky jsou stále stejné: slabý výkon, krátký dojezd, dlouhá doba nabíjení....natankujes za necelou minutu...budeš někdy schopen nabít baterii o obrovském výkonu(aby umožnila dojezd alespoň blížící se běžnému vozu-tedy alespoň 600km) za necelou minutu? nebo alespoň za 5 minut? protože jinak použití takového vozu ztrácí smysl, jestli má uživatel stát na "pumpě" dvě hodiny u zástrčky a čekat než se mu dobjie prdítko...útahne někdy elektromotor autobusy a nákladní auta?? Asi ne...ekologický úmysl...vlastně je to jen přehození problému jinam: místo aby ti to čoudilo pod nos, tak to čoudí za barákem a kyselé deště tu máme stejně...likvidace baterií je potom také problematická o životnost ani nemluvě...takže k čemu to vlastně je??
16. 4. 2013 20:47
Re: Vývoj neskončí nikdy...
No je to k tomu, že ropa a její deriváty jednou dojdou, kdežto vítr, voda, sluneční záření a uran tu budou víceméně furt. Navíc raději budu mít za barákem druhou JETE než magistrálu plnou nafťáků.
Baterii nebudu schopen nabít tak rychle (pokud nebudou vynalezeny dostatečně silné kondenzátory), ale to jde vyřešit třeba rychlovýměnou. Elektromobil ale primárně neslouží na překonávání dlouhých vzdáleností, je to jen alternativa ke spalovacím motorům vhodná do měst nebo satelitů.
Odpich to má parádní, do 80 km/h to maže pěkně. Elektromotor má právě obrovskou výhodu při stabilní zátěži - však to, co tahá nákladní vlaky je v zásadě stejný motor jako je třeba v Leafu nebo v pračce.
Umím si představit, že bych si, pokud budou peníze, jednou nějaké malé elektroauto koupil - něco jako Zoe. Současné auto mi při poskakování po Praze žere skoro 15 litrů a v pracovním týdnu najednou nikdy neujedu víc než 40 km. Tak proč ne?
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2013 23:06
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Protože celkový ekologický přínos hybridů/elektromobilů je stejně pochybný jako důvěryhodnost naší vlády... Ono totiž elektřinu někde musíš vyrobit, dopravit, elektromobil má ekologicky zátěžové baterie (mnohem víc než nějaké ropné látky typu oleje, maziva...) atp. Navíc dojezd mizerný. Do města elektromobil dejme tomu, ale ty nejezdíš na výlety, dovolenky, hory??? A na to pak budeš mít druhé auto a budeš si říkat ekologicky smýšlející jedinec 8-s >:-[] :-O ? No nevím...
17. 4. 2013 10:27
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Řekněme, že jezdíš 20 km do práce a 20 zpět. Jednou týdně nákup dejme tomu 10+10 km. Pracuješ 48 týdnů v roce. To je 10.560 km, které můžeš během roku jet na elektřinu (kterou mohla vyrobit třeba tvá domácí elektrárna).

Otázka je, jestli bys i tak neměl dvě auta. Pokud ano, tak ti elektromobil moc starostí nepřidá.
Avatar - beibej
17. 4. 2013 01:12
Re: Vývoj neskončí nikdy...
elektromobil do města? to asi ne, možná tak do satelitu k řadovýmu domku nebo k vilce. ale k paneláku? při současnym stavu parkováni abys měl 500metrovou prodlužovačku.
17. 4. 2013 10:29
Re: Vývoj neskončí nikdy...
I ve městě jsou domy s garážemi. A garáže.
17. 4. 2013 09:52
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Jak jsi přišel na to, že jsou elektromotory málo výkonné? Co si myslíš, že v elektrárně generuje elektřinu? Skřítci? Je celá řada průmyslových aplikací, kde máš motory v řádu desítek MW. Veyron nemá ani jeden MW. Jo, dodávat jim energii, to je úplně něco jiného, nicméně účinnost mají 98+%, to zůstává.

Mimo to, nákladní vozy na elektřinu tu už byly, takže naprosto zbytečná otázka.
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2013 23:15
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Bohužel, moderní společnosti NEvyrábí produkty, o které je u zákazníků zájem. Moderná společnost vychovala ovce a nutí zákazníkům představy, trendy... Chtěl někdo změnu dokonalých W7 na dlažicové metro W8? NE. Chce někdo předražené hybridy? NE. Chce zákazník v základu ESP? NE. Chce emisemi usmrcené motory? NE. Chce někdo DPF ve svém dýzlu? NE... Věci jdou bohužel pozpátku a směřuje to někam do ne moc hezkého stavu. Rozpoznat to podle mě jde jednoduše - začíná se lhát. Zákazník se obelhává ve spotřebě, začal se obelhávat už i v bezpečnosti a tak to jde dál a dál ;-\
Avatar - white label
17. 4. 2013 00:49
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Zřejmě jsem podivná výjimka, ale já jsem si za DPF do nového vozu dokonce dobrovolně připlatil, mohl jsem mít jinak tu samou motorizaci i bez něj a za méně peněz, přičemž jsem za to žádnou ekologickou úlevu neměl. Když vidím nějaký novější diesel, jak při každém prudším/větším sešlápnutí plynu zakouří, tak rozhodně nelituji... ;-)
17. 4. 2013 08:31
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Pánečku to si teda ekolog. A teď mi řekni kolik toho zakouří takový osobní auto bez DPF s pidi dieselem a kolik takový kamion, kterých je všude plno? Takhle si každej zašpuntujeme výfuky s DPF místo co by kamiony, autobusy a velký auta jezdily na zemní plyn a nehulily oblaka sazí po silnicích.
17. 4. 2013 12:33
Re: Vývoj neskončí nikdy...
To je otázka přístupu. Buď si nejprve, v mezích možností, zametu před vlastním prahem anebo raději ukážu prstem na někoho jiného "ale on taky a ještě víc ..." abych si nedejbože nemusel sám něco udělat. ;-\
17. 4. 2013 14:25
Re: Vývoj neskončí nikdy...
A teď mi řekni, když budeš po-sra-nej, po-chca-nej a poblitej, budeš prioritně řešit to že máš rozvázanou tkaničku? Je potřeba začít zametat tam kde to má největší efekt a nejvíc to hoří. Pak jít postupně dál a dál. Řešit znečištění vzduchu osobními auty s diesel motorem a přitom topit v domácnostech vším možným a přehlížet kvanta hulících kamionů to je pitomost. Vždycky je potřeba vrhnout maximum prostředků tam kde mi to přinese největší efekt. Kupříkladu, kdyby nebyla tak prasecky drahá elektrika a dalo se s ní levně topit, tak bych třeba nemusel čuchat souseda a jeho kotel na uhlí. Ten mi vadí podstatně víc než armáda moderních osobních aut s diesel motorem. Takže asi tak. ;-\
17. 4. 2013 20:26
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Ja se držím zásady, že člověk by se měl pokoušet změnit ty věci u kterých má tu moc je změnit. Už jsem se smířil s tím, že celý svět k obrazu svému prostě nepředělám. Ale nehodlám hledat hospodské výmluvy typu "jo, jasně, ale až ... až ... ti ostatní" :no: .
Jak říkal můj někdejší šéf "Kdo něco chce dělat, hledá způsob jak to udělat. Kdo nic dělat nechce hledá důvody proč to nejde... "
Avatar - white label
18. 4. 2013 01:43
Re: Vývoj neskončí nikdy...
:yes: Naprosto souhlasím, to je problém celé společnosti. Nadávat umí každý a všude, ale když má/může něco pro změnu k lepšímu udělat , hned má v zásobě tisíc důvodů proč to nejde a proč by to bylo stejně úplně zbytečné. A srovnávat se s těmi horšími je taky vždycky mnohem jednodušší, než se srovnávat s těmi lepšími, čestnějšími moudřejšími, úspěšnějšími...
Avatar - Barrichello
18. 4. 2013 08:50
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Jojo DPF si objednalo vela lidí, když jim po 110tis km udělal kontrolka pozdrav" ahoj, tady tvoje milé DPF, sem v p*deli" a zajeli do ofiko servisu a tam jim řekli "jooo pane, to bude za 40" tak to každej druhej nechal vykuchat popř. jezdí s kontrolkou nebo se to pokouší všelijak čistit....

Takže z těch hypereko vozítek s DPF co jezdí po našich tankodromech jich ovšem má 25% ten DPF nefunkční >:D >:D >:D
A to už vůbec nemluvím o čipnutých dieslech vypouštějících z wejfucku něco mezi kouřovými signály kmene komančů a dýmovnicí, což je ekvivalent 25 let staré 815ky s 500 tis km na hrbu >:D

Včera sem viděl dva - Touareg a Vectru. 815ka hadr >:-[]
Avatar - white label
18. 4. 2013 22:48
Re: Vývoj neskončí nikdy...
To byla reakce v obecné rovině, ne přímo k DPF.
Mimochodem dnes už se problémy spojené s životností DPF řeší převážně repasováním, které je podstatně levnější.
22. 4. 2013 09:37
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Vidíš pokud se to zlevní nikdo to nebude kuchat. Je to stejný jako kdysi s katalyzátorama. Ty už dneska taky nikdo neseparuje z auta ven. Když bude stát nový DPF pár tisíc, tak si to každý radši vymění než aby to kuchal.
Avatar - rohYpnol
18. 4. 2013 21:11
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Nebyl bych tak krutý, podle mě máte oba kus pravdy. Je dobré mít zameteno, ale ruku na srdce - problém to nevyřeší. A řešit problémy od marginálií k cíli nevede. Jednoduchý příklad - když budeš měnit těsnění na oknech, abys ušetřil na topení, nikam se nedostaneš. Pokud chceš ušetřit, musíš zkrátka vyměnit okna a zateplit, to bude mít nějaký efekt...
Konkrétně DPF mmj. nefungují dlouhodobě, resp. vyžadují určitý režim provozování vozu a ten se neslučuje s realitou. DPF naopak zvyšují spotřebu! Navíc jediné, co dělají je, že místo vypouštění "sazí" je rozbije na ještě menší částečky... Jenže zatímco saze se do plic nedostanou, ty malé sviňky ano. Tedy kde je přínos? Podle mě nikde. Místo kouřícího auta je jen neviditelná smrt 8-s :no:
22. 4. 2013 09:43
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Ani bych neřekl, že zvyšuje spotřebu. Kamarád s novým Meganem (tuším 1,5 DCI 81 kW) je schopnej jet stejnou trasu se stejným jízdním režimem o půl litru míň než já s "legendární" O1 TDI. Ten motor běží navzdory DPF výborně a úsporně. Otázka je co to auto vydrží. Zatím to má jen 40000 takže to na žádný poruchy nemá ještě právo ;-)
22. 4. 2013 09:34
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Jo souhlasím s tebou. Jen na to máme jinak přísnej pohled. Já jsem jezdil už ledasčím, proto motor v mým současným autě (byť diesel), kterej splňuje EURO3 považuju za normální přiměřeně ekologický auto. Pokud má někdo něco lepšího prosím, ale odmítám jakýkoliv blbý kecy o kouřivosti a škodlivosti toho čím jezdím. Vychází to jen z hlavy zblblý ekopropagandou z Bruselu. Nejsem žádný prase a snažím se chovat šetrně k životnímu prostředí a k ovzduší, ale myslím, že pro to dělám dost. Pěšky chodit nebudu a každý dva roky si nový auto taky kupovat nemíním. Prostě ochrana ovzduší a životního prostředí ano, ale odsud pocud.
Avatar - white label
18. 4. 2013 01:32
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Ty u těch odpovědí přemýšlíš jen na čtvrt plynu, nebo na plný plyn a jen to vypadá, že sotva na čtvrt plynu? ;-)
Jak si došel k tomu jednoduchému závěru, že jsem chtěl DPF jen k vůli ekologii??? Myslíš si, že případný tmavý kouř z výfuku nového (a nejen prémiového) vozu vypadá stylově, nebo spíš trapně? A jak pak asi vypadá od toho čoudu zadek vozu?
17. 4. 2013 08:27
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Dobrý příklady, ale vždyť ono to funguje. Microsoft udělal bastl v podobě W8 a nikdo je taky horečně nenakupuje. Předražené hybridy taky ne. Prostě zákazníci si volí to co chtějí. S tím nevypínatelným ESP si mě potěšil. Sem rád, že nejsem sám koho to strašně s-er-e ;-)
17. 4. 2013 12:39
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Ale nakonec nakupovat začne. Bude k tomu přinucen při nákupu nového počítače s hardwarem pro který nebudou ve W7 ovladače. Tahle hra na závislé nikoliv nutně spokojené zákazníky Microsoftu vychází už léta. Bohužel. :no:
Avatar - Barrichello
18. 4. 2013 08:45
Re: Vývoj neskončí nikdy...
W8 má oproti W7 jednu hrozně velkou výhodu - rychlost. Start neotbooku od zapntuí tlačítka do doby když je možno otevřít prohlížeš a naaskočí úvodní stránka:

W7 - 22 s
W8 - 12 s

A metro je mi naproto fuk....nijak mi nepřekáží.
22. 4. 2013 09:48
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Aha a těch 10 vteřin mi má jako vadit jo >:D Víš, že ani nevim jak dlouho mi startuje komp? Prostě ho pusím a jdu si třeba udělat pití nebo si dojdu na záchod rozhodně nepočítám vteřiny do doby kdy mi naskočí kurzor.

A metro ti je fuk? Takže místo co by se na mě po startu rozzářila krásná plocha s fotkou mojí malý tak na mě vyskočí hejno dlaždic. Fakt paráda. Není potřeba udělat novou věc lepší než tu starou, ale je potřeba přesvědčit lidi, že to lepší skutečně je. >:D O tom, že s ovladačema kupříkladu na některý tiskárny je to dost bída radši ani nemluvě.
17. 4. 2013 11:21
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Když pominu otázky regulace, tak se snaží předvídat vývoj trhu, vymýšlet, co zákazník chce a ani o tom neví. Tam je totiž potenciál urvat si pořádný kus koláče. Třeba v případě Windows jde o sázku na to, že bude přibývat tabletů, dotykových all-in-one a podobných zařízení a ubývat klasických počítačů. Apple plánuje něco podobného už delší dobu; uvidíme, jak se s tím popere. Mě to moc nepotěšilo a doufal jsem, že výsledná verze bude mít možnost přepnout do klasické podoby - Windows přeci jen používá řada profesionálů na svých pracovních stanicích.
17. 4. 2013 11:57
Re: Vývoj neskončí nikdy...
To není problém.
Nainstalovat W8 Classic Shell, dodělat pár úprav v registrech a v shellu a hurá do provozu.
Metro skutečně funguje jen na tabletech (tam je skvělé), na konvenčních notebookách je to PitA.
17. 4. 2013 13:40
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Však já vím. Ale z krabice tam ta možnost není a ve firmě nikdo něco jako CS nenasadí.
17. 4. 2013 08:23
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Já myslím, že manuální převodovky nevyhynou. Pořád je velká množina lidí, která automat zásadně nechce a když se automobilky nepřizpůsobí přáním svých zákazníků tak neprodají svůj výrobek. ;-)
17. 4. 2013 11:27
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Tohle funguje jen do té doby, dokud je na trhu slušná alternativa. Otázka totiž je, co jsi ochoten obětovat pro to, abys mohl mít manuální převodovku. Manuály budou dlouho přežívat v levnějších vozech, možná tak dlouho, jako spalovací motory samy. Ale doba, kdy ve střední třídě nepořídíš manuál, nemusí být tak daleko.
17. 4. 2013 14:08
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Uvidíme. V nejhorším budu mít omezený výběr co za auto si koupit. No zatím si s tím hlavu nelámu.
17. 4. 2013 15:54
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Asi to ani nemá smysl, takže dobře děláš. :-)
16. 4. 2013 20:14
Zase
Další naprostý nesmysl. Na co bude osobnímu autu 10 rychlostních stupňů :no: Jenom další potencionální "kazítka" :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
16. 4. 2013 20:40
Kedy dobehnú osobáky kamióny?
Osobné autá majú čo robiť, aby dobehli náskok kamiónov so 16 rýchlosťami >:D . Ale ktovie, možno o 10 rokov budú mať osobné autá okrúhlych 20 rýchlostí >:-[] . Stačí do 10 stupňovej prevodovky implementovať "malé" a "veľké" rýchlosti. A na pohon auta bude potom stačiť motor z Babetty - samozrejme prepĺňaný 12 turbami. To bude Brusel skákať nadšením >:D
Rozbalit vlákno
2
16. 4. 2013 21:58
Re: Kedy dobehnú osobáky kamióny?
20 rychlosti, 10 turb, 5 filtrov spalin a 1litrovu spotrebu benzinu, ktory bude stat 20euro
Avatar - Barrichello
18. 4. 2013 08:43
Re: Kedy dobehnú osobáky kamióny?
zapoměl si na strt/stop, baterky, 3 dpf filtry, močovinu, a napojení na pentagon v případě teroristickýho útoku >:D

Dyt říkám - většina dobrých aut už byla vyrobena >:D
Avatar - Barrichello
16. 4. 2013 21:01
Recklace
nevím esli to něklmu nevadí, ale tenhle článek už tu byl loni s tím samým sdělením že GM a ford budou spolupracovat na převodovkách.....ale chápu, že když už ho měla včera a dneska ráno ostatní konkurence, že se musí opět zrecyklovat a hodit sem znovu >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
16. 4. 2013 21:41
no to je jak s horskymi bicyklami
tiez som mal kedysi 18 prevodovy horsky bicykel a dnes uz mam 30 prevodovy.... pred par rokmi scifi .. dnes realita ;-) .. sam som kedysi 9 kolecko vzadu povazoval za maximum ( 27 prevodov ) no a preslo par rokov a sam jazdim s desatkoleckom vzadu.. neuveritelne :yes:
Rozbalit vlákno
2
16. 4. 2013 22:40
Re: no to je jak s horskymi bicyklami
Ale slapat musis stale sam >:D , mal si kupit aspon elektrobycikel. Je to uzasne, rano sprcha, potom 15 minut byciklom do prace, zhlboka dychat prach a v kancelarii pekne upoteny ... . Veru, cesta do prace autom s klimou, filtrom vzduchu a filtrom z aktivneho uhlia proti tym zdravie budujucim plynom z aut, to veru nie je ono ;-) ale je to fajn :-!
17. 4. 2013 08:23
Re: no to je jak s horskymi bicyklami
Lenze pasmo vyuzitelnych "otacok" pri pedalovom pohone je dost obmedzene. Taktiez hodnota "krutiaceho momentu" ktorym sa do pedalov opieras ma urcite dost uzke optimalne pasmo. Takze viac prevodovych stupnov na bicykli dava zmysel...
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2013 23:17
Životnost v kopru
Jednoduchá úvaha: více stupňů = častější změna převodu = rychlejší opotřebení = kratší životnost

Otázka zní - kde je nějaký přínos? Má snad někdo pocit, že v manuálu je 6kvalt MÁLO 8-s ???
Rozbalit vlákno
2
Avatar - jeylkey
17. 4. 2013 13:12
Re: Životnost v kopru
uvaha az prilis jednoducha. vyrobci totiz nemeni jenom konstrukci prevodovek, pracuje se take i na materialech - pevnejsi slitiny, povrchove upravy, lepsi oleje atd do nekonecna
Avatar - rohYpnol
18. 4. 2013 21:15
Re: Životnost v kopru
jasně - a navrhuje se s mnohem menšími rezervami, protože vše jde "přesněji" nadimenzovat a spočítat. A šetří se každý gram materiálu... Výsledek? Zatímco staré řetězové rozvody byly nezničitelné, ty nové z nejmodernějších materiálů mazané nejmodernějšími mazivy jdou do pr během 40 tis. km, že 8-s ;-)
Avatar - white label
17. 4. 2013 00:53
Není to málo?
Počkám, až jich bude 12 (jako měsíčků) a pak jich budu mít dvakrát! tolik jako soused! :-O 8-s
P.S. Téměř vždy existuje (alespoň pomyslná) hranice, kdy méně je více...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
17. 4. 2013 05:27
Re: Není to málo?
:-)
PS: Tady existuje i hranice REÁLná - 8 od ZF je lepších než 9 od ZF a 10 od GM nejspíš NEbude lepších než 9 a už vůbec ne než 8 ;-)
Avatar - Barrichello
17. 4. 2013 08:21
Re: Není to málo?
8 od ZF je hlavně pro zadohraby, zatímco 9 od ZF je spíš pro předohraby
Avatar - Hammunasakra
17. 4. 2013 08:52
Re: Není to málo?
Já VÍM :-)
PS: Asi "ještěsprávněji" se dělí na "pro vozy s motory uloženými podél a napříč" ;-)
Avatar - Barrichello
18. 4. 2013 08:40
Re: Není to málo?
no to taky....

Ale o FWD s 8st ZF teda moc nezavadíš... >:D
17. 4. 2013 08:04
Trosku mi to pripomina fototechniku
Cim vic megapixelu, tim vice fotak. A cim vetsi zoom tim samozrejme rovnez lepe. Desetistupnova prevodovka je takovy ekvivalent 24x zoomu s 18Mpix co produkuje sedivy sum v extra vysokem rozliseni. >:D
Rozbalit vlákno
0
17. 4. 2013 09:27
Stupně
čert vem jejich počet, horší je to sladit s motory viz obrovskej rozdíl Jagu s 2,2 a 3,0.
Rozbalit vlákno
0