Mark Adams, Design GM Europe: Chystáme se dělat věci, které jsou neočekávané a překvapující

Mark Adams, Design GM Europe: Chystáme se dělat věci, které jsou neočekávané a překvapující

 

Aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší, vedle dalších aktuálních témat, rozhovor s viceprezidentem pro design, GM Europe, Markem Adamsem.

Mark Adams se narodil 11. prosince 1961 v Londýně a vystudoval strojírenství a design. Dosáhl bakalářského vzdělání v oboru strojní inženýrství a magisterského v oboru automobilového designu na Royal College of Art v Londýně. Funkci viceprezidenta GM pro design převzal 1. června 2007 a na této pozici je zodpovědný za design evropských značek koncernu General Motors, tedy Opelu, Vauxhallu a Saabu, ale současně také za design některých typů Saturn pro Severní Ameriku. Předtím než se v roce 2002 stal u GM ředitelem pro design exteriéru značek Opel, Vauxhall a Saab, vykonával různé funkce šéfdesignéra v automobilce Ford Motor Company.

Z celého osmistránkového materiálu pro čtenáře Auto.cz vybíráme:

AutoDesign&Styling: Design Opelu je nyní definován filozofií "Sochařské umění s německou precizností". Na čem je postavena?
Adams: K tomuto přístupu jsem došel ve snaze posunout značku Opel blíž k prémiové kvalitě. Nechtěl jsem ovšem vymýšlet nějaké módní slovo, které by stálým omíláním brzy ztratilo na síle. Snažil jsem se vytvořit něco, co by šlo vždy novým a svěžím způsobem znovu interpretovat a co by současně bylo pro můj tým designérů snadno pochopitelné. Chtěl jsem zkombinovat emoce s vyjádřením německého původu značky Opel, která si zakládá na německé konstrukční škole. Výraz sochařské umění jsem zvolil proto, že skutečně vystihuje tyto plynulé sošné tvary a velmi vysokou kvalitu, které charakterizují rovněž krásná umělecká díla. A tento přístup současně kombinujeme s filozofií německé techniky, jež si zakládá na německé preciznosti. Když se zadíváte na svalnaté tvary vozů Insignia, ať už je to sedan, hatchback nebo kombi Sports Tourer, tak během chůze kolem vozu zjistíte, že se tyto sošné tvary podivuhodně mění v závislosti na úhlu pohledu. Oním prvkem, který vyzařuje preciznost, jsou především ostré linie kolem celého vozu, jejichž působením získává pozorovatel dojem pohybu.

AutoDesign&Styling: Myslíte si, že je nová designérská strategie spíš sázka na jistotu, nebo Opel trochu riskuje?
Adams: Řekl bych, že určitě chceme trochu rizika, protože v opačném případě, kdybychom dělali vše bez rizika, na jistotu, tak bychom se stali rychle nudnými. Jsme přesvědčeni o tom, že náš nový design bude zákazníky přitahovat, a to nejenom dnes, ale i v budoucnosti a u všech nových vozů, které v budoucnosti představíme. V mnoha případech se jedná o provokativní návrhy. Chystáme se totiž dělat věci, které jsou neočekávané a překvapující. Myslím si, že většina lidí je při pohledu na Insignii překvapena, neboť pravděpodobně takový vůz od Opelu nečekali. Podobně hodláme postupovat i u dalších novinek, které připravujeme. Myslím si, že bychom to mohli nazvat zvládnutelné riziko.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více o časopisu na www.auto-design.cz.

Do nového ročníku vstupuje časopis AutoDesign&Styling s rozšířeným obsahem na 100 stran a novinkou jsou také česko-anglické texty. „Důvodů bylo hned několik. Jedním z nejdůležitějších je samozřejmě to, že všechny texty pocházejí od našich autorů a vznikají výhradně pro náš časopis. Jinde se s nimi nesetkáte, a není proto důvod, proč neumožnit nahlédnout na stránky AD&S také ostatním milovníkům automobilového designu, kteří nevládnou českým jazykem. Během tří let, co časopis vydáváme, jsme rovněž obdrželi velké množství ohlasů ze zahraničí a tento zájem nás v našem přesvědčení jen utvrdil,“ vysvětluje v editorialu pohnutky k odstartování česko-anglické verze šéfredaktor Radek Laube.

Hlavním tématem osmnáctého čísla je vznik a vývoj designu ekologického hybridního kupé Mindset, který se zrodil v ateliéru studia Design Storz v Zell am See pod vedením Murata Günaka, bývalého šéfdesignéra VW. Není bez zajímavosti, že se na tvarech nekonvenčního kupé podílel i český designér Jan Dědek. Pravidelná rubrika Osobnost je věnována Flaminiu Bertonimu, autorovi legendárního Citroenu DS. Pokud vás fascinují světlomety ze světelných diod, neměl by ujít vaší pozornosti článek „Z očí do očí“, který odkrývá současnost i budoucnost této perspektivní techniky. V AD&S nechybí ani tradiční rubrika wow!design s přehledem nejlepších projektů posledních několika měsíců.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…