Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM chce v Detroitu nabídnout víc

Dan Vořechovský
Diskuze (5)
Automobilka General Motors se staví na nohy a podle toho vypadá i individualisticky pojatá prezentace na výstavě v Detroitu.

Pro mezinárodní autosalon, který začne 13. ledna příštího roku v Detroitu, přichystal americký koncern General Motors netradiční pojetí prezentace svých vozů. Na své výstavní ploše, která bude mít rozlohu 11,2 tis. m2 , hodlá GM vytvořit jakési umělecké prostředí. To bude obsahovat zejména otevřený prostor s jednoduchými křivkami. Dále půjde o high-tech prvky nebo použití kvalitních materiálů. Každá koncernová značka bude mít zpracováno vlastní prostředí, ta ale budou mít společný podtext, aby vynikla koncernová spřízněnost. Na přípravě výstavní plochy GM se proto dominantní měrou podílela koncernová designérská firma GM Design. I ze slov představitelů GM Design vyplývá, že hlavním záměrem bylo zejména se odlišit a upoutat tak pozornost návštěvníků.

Hned u příchodu na výstavní plochu koncernových značek GM si návštěvník všimne konstrukce z nerezové oceli, která bude měřit na šířku 81 metrů a na výšku 8 metrů a bude na ní umístěno logo koncernu. U příchodu bude také vystaveno pět celosvětově oceněných studií, které mají evokovat orientaci koncernu na budoucnost. Na stropě budou zavěšeny LED svítilny, které budou dohromady zabírat 191 metrů. Kromě dodatečného osvícení budou světlo dodávat i nástěnné videoprojekce.

Výstavní plocha značky Chevrolet se bude nést v duchu celosvětové prezentační koncepce zvané „Chevy Moments“. Na ploše najdeme výtvarně zpracované sloupy nebo LED obrazovky a také pro každou značku unikátní vzor podlahy. V Detroitu představí Chevrolet zejména model Malibu 2008. Pro Cadillac bude typická stropní klenba, použití speciálních materiálů (např. neprůsvitná skla) nebo high-tech osvětlení. Cadillac se zaměří na prezentaci modelu CTS model 2008. Plocha GMC zase nabídne dekorativní modrou ocel, prefabrikovaný beton, chrom nebo vrtané kovy. Na stánku Hummeru návštěvník uvidí podlahu ze skleněných desek, masivní podstavce, kontrastní oranžové pozadí vystavovaných vozů nebo dekorativní prvky z betonu. Saab bude naopak prezentován v bílém a tvarově čistém prostředí na skleněné podlaze. Výstavní část značky Saturn nabídne kombinaci konvenčních prvků a specifických architektonických počinů a také projekci technologií Obscura, ve které půjde zejména o prezentaci hybridního vozu Aura. Značka Buick skloubí své tradiční stránky s novým designem. Na ploše se objeví dřevo, leštěné kamenné dlaždice nebo jemnou látkou potažené stěny. Klíčovou prezentací bude navigační systém OnStar pro model Lucerne. U Pontiacu budou dominovat moderna a materiály jako nerezová ocel, lesklé černé nátěry a sklo. Výstavní plocha bude ozvučena, osvětlena a budou zde probíhat videoprezentace.

Dan Vořechovský
Diskuze (5)
Avatar - Lonestarstate
20. 12. 2006 18:22
Re: Jen aby
Za špatnou finanční situaci bezpochyby může vadná sociální(zaměstnanecká) a slevová(zákaznická) politika. Nemá to na svědomí objem prodejů.
Avatar - Lonestarstate
19. 12. 2006 16:17
Re: Jen aby
Na to, že nemají vůbec žádná prodejná auta není pozice největšího výrobce aut na světě zas tak špatná >:D >:D >:D