GM: Motory V8 s variabilním časováním ventilů pro velké pick-upy
Hlavní novinkou je použití variabilního časování ventilů u motorů V8 small block objemů 4,8 a 5,3 litru, které se tak přidávají k větším osmiválcům 6,0 a 6,2 litru. Poloha vačkového hřídele je ovládána elektrohydraulicky za pomoci senzoru a řídící elektroniky agregátu. Hlavním cílem je snížení spotřeby paliva, čehož je docíleno i díky aplikaci vypínání válců, kterou GM nazývá Active Fuel Management.
Chevrolet Silverado 5,3 V8 modelového roku 2010 spotřebuje dle americké metodiky EPA v městském provozu průměrně 15,7 l/100 km, na dálnici pak 10,7 l/100 km. Nejbližší konkurence v podobě Fordu F-150 a Toyoty Tundra s motory V8 4,6 litru žádá ve městě za své služby stejnou porci paliva, na dálnici je ale o něco žíznivější. Ford si totiž vezme 11,2, Toyota pak až 11,8 l/100 km.
Pohonnými jednotkami s technologií VVT (Variable Valve Timing) je tak již vybavena většina full-size pick-upů koncernu GM, tedy značek Chevrolet a GMC.