Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM nebude propouštět v britském Ellesmere, ušetří asi i Polsko

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Automobilka General Motors nezavře továrnu značky Vauxhall, kterou má v britském Ellesmere Port a nepočítá tam ani s propouštěním.

O osudu druhé britské továrny v Lutonu ještě nerozhodla, nicméně další plány s tímto závodem oznámí v nadcházejících dnech. Ušetřena by podle neoficiálních informací měla být i výroba v závodě automobilky Opel v polských Gliwicích.

Majitelem Opelu je společnost GM Europe, která patří do skupiny americké automobilky General Motors. Vauxhall je sesterskou společností Opelu, je to prakticky totéž, co Opel, General Motors má ale tuto značku vyhrazenou pro britské ostrovy. V Ellesmere chce automobilka dokonce výrobu zvýšit a od roku 2011 tam zavést třísměnný provoz místo nynějšího dvousměnného.

"Abychom od roku 2010 podpořili začátek prodeje nového modelu Astra Sports Tourer a abychom se připravili na zavedení třísměnného provozu od roku 2011, nepočítají naše plány s žádným propouštěním. Celou současnou pracovní sílu budeme potřebovat, až spustíme třetí směnu," píše se ve stanovisku GM Europe.

Mluvčí britské součásti GM Uta Deutschová řekla, že představitelé automobilky se v pátek nebo v pondělí chtějí setkat se zaměstnanci druhé britské továrny v Lutonu. Tam se vyrábějí značky Opel, Vauxhall, Renault a užitkové vozy Nissan. Luton má s Renaultem smlouvu až do roku 2012 a nyní s francouzskou automobilkou jedná o dalších zakázkách.

Opel v Evropě zaměstnává asi 45.000 lidí a GM jich hodlá propustit asi 9000. Šéf GM Europe Nick Reilly řekl, že 50 až 60 procent lidí, které firma propustí, zřejmě bude v německých továrnách Opelu. V Německu se kvůli tomu zvedla vlna rozhořčení, a to nejen mezi zaměstnanci, ale i mezi politiky. Reilly řekl, že nejistá je i budoucnost továrny Opel v belgických Antverpách.

Propouštění by se ale měla vyhnout i továrna Opelu v Gliwicích na jihu Polska. Podle polské tiskové agentury PAP to zástupci General Motors slíbili tamním odborářům. Jistého ale prý není vůbec nic, šlo prý pouze o verbální sliby, nikoli smluvně vázaný příslib.

Továrna v Gliwicích letos pocítila dopady hospodářské krize, které provázel citelný útlum poptávky po automobilech. Závod proto musel snížit výrobu na polovinu, od ledna do září tak vyrobil pouze 66.955 automobilů, zatímco ve stejném období loni jich bylo 151.779.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)