Skutečnost, že vývoj benzinových motorů ještě není ani zdaleka u konce, potvrzuje nenovější dvojice funkčních prototypů z dílen General Motors. Saturn Aura a Opel Vectra mají ve svých útrobách motor 2,2 l HCCI ECOTEC.
Este by na tom mali popracovat, lebo HCCI rezim je zatial mozny len do 88 km/h, co je v Europe dost mala rychlost na to aby sa vyuzili vsetky prednosti tohto motora. Predsa len tu sa jazdi kapku rychlejsie. Ak by to fungovalo aj pri 130 km/h, to uz by bola ina kava.
do toho vylepsovani se pustil Mercedes a Vw.udaje i Vw nevim,ale mercedes ma z 1,8litru vykon okolo 180Kw a kroutak........je to uz taky nevim,ale nejspis nekde okolo 300nm.a take nizka spotreba snad neco okolo5,5litru ;-)
Lenze MB do toho motora prastil aj turbo, takze vykon to ma 175 kW a kroutak je dokonca az 400 Nm. A plus dali do toho podporu motora malym elektrogeneratorom. Z toho potom rezultuje "predpokladana" spotreba do 6 litrov. Lenze v reale by som to videl urcite na viac. Pri takych vykonoch urcite okolo 8 litrov. Ale aj tak by to uz bol slusny vykon. Inak konecne nastava doba, ze automobilky zacinaju zo suflikov vytahovat vsetky tie "neperspektivne" technologie na znizovanie spotreby paliva :-) .
Ide o to, ze napad je to dobry, len prednosti tohto motora je mozne zatial vyuzit len v malom rozsahu (ako pisu v clanku len do cca. 88 km/h, aj ked Nemci pisali, ze az do 96 km/h).
Záleží na množství paliva, které se musí vstřikovat do válců při konkrétních otáčkách a rychlosti. Zřejmě je ta oblast chudých směsí velmi úzká, což je vcelku logické. Vyšší výkon žádá vyšší množství paliva, naopak pojíždění po městě, jak jsem pochopil, nevytvoří dostatečné podmínky pro optimální funkci systému.
Pochopil jsem to... blbě :))) Nějak mi unikla zmínka, že není minimální rychlost provozu v režimu HCCI :-/ Ovšem, tak nebo tak, to závisí na zatížení motoru a myslím, že provoz po městě bude na hraně použitelnosti.