Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM propustí desetinu zaměstnanců

Ondřej Láník
Diskuze (74)
General Motors brzy zahájí restrukturalizaci, která má firmě ušetřit 7 miliard USD a vrátit tak koncernu konkurenceschopnost. O práci příjde 30 tisíc zaměstnanců, uzavřeno bude 12 výrobních a servisních středisek, výrobní kapacita by měla klesnout o milio

General Motors brzy zahájí restrukturalizaci, která má firmě ušetřit 7 miliard USD a vrátit tak koncernu konkurenceschopnost. O práci příjde 30 tisíc zaměstnanců, uzavřeno bude 12 výrobních a servisních středisek, výrobní kapacita by měla klesnout o milion vozů ročně.

Zprávy o větších či menších problémech automobilek se objevovaly v minulosti, setkáváme se s nimi v dnes a zřejmě se s nimi budeme setkávat i v budoucnosti. Rozsah propouštění v automobilovém koncernu číslo jedna je však svým rozsahem ojedinělý. V následujících měsících by měl GM propustit takřka desetinu všech kmenových zaměstnanců v USA. Tam pro GM pracuje 142000 lidí. Podobné problémy přitom řeší také evropská část koncernu, kde pro Opel, Saab a několik dalších dceřiných firem pracuje 56000 lidí. Ohlášené propouštění se v tuto chvíli týká severoamerických zaměstnanců. Ještě před několika měsíci vedení GM předpokládalo propuštění 25000 lidí. Plány úspor obsahují také omezení štědrých zaměstnaneckých programů.

GM uzavře nebo jinak uspořádá výrobu ve 12 výrobních a servisních jednotkách v USA, což sníží do roku 2008 celkovou produkci o milion automobilů. Kapacity přitom GM o stejnou část již jednou zredukovalo v minulých třech letech.

Americké automobilky jsou dlouhodobě pod tlakem asijských výrobců, kteří staví léta svůj úspěch na efektivní výrobě. K nepříznivému vývoji posledních let přispělo snížení odbytu v době vysokých cen uhlovodíkových paliv.

Ondřej Láník
Diskuze (74)
24. 11. 2005 20:47
Re: HoToMafil
A k čemu to ty, ekonom s papírem, vztahuješ? Ke své peněžence? Za to bys asi zápočet nedostal, viď ;-) Ty správné, tedy optimální ceny jsou schopni nastavovat evropští výrobci... vždyť je to jejich trh... a kdo jej zná lépe... Ti ostatní na ten trh vstupují... a s jejich tendencemi se setkáváme... Nebo ty, kdybys chtěl prodávat v Osace sušený ryby, bys neusiloval o to, získat menší cenou zákazníky?.. ač cizinec, přec úspěšný... Tome.
23. 11. 2005 00:28
Re: HoToMafil
No, to je, a přesně tohle dělaj japanové. Já tvrdím něco jiného - všechna auta, dejme tomu v nižší střední jsou dobrá, je jedno čím jezdíš... jen se musíš rozhodnout o stylu... A ten se jaksi nedostává... Sedím dnes v autě a koukám na zaparkovanou Sportage... vnímám tu úpornou snahu se až podbízet Evropskejm očím, vnímám tu zoufalost zadního bočního okénka a říkám si... ty seš úplně blbej... tady každýho akorát zajímá kolik to stojí a že to trochu aspoň vypadá jako traktor (když terén frčí) a ty se tu rozčiluješ nad bočním okénkem... Jenže... o tom to je... o bočním okénku... Auto, které nemohu milovat... to je jako mít ženu bez lásky...
23. 11. 2005 00:12
Re: HoToMafil
Hmmm. Teď jsem si vzpomněl - někde jsem četl rozhovor se šéfdesignerem Civicu... on říkal, že se nastěhoval na rok do Italie, aby nasál atmosféru... no, pak to teda dopadlo, jak to dopadlo... možná moc nasával :-) ale vypovídá to o jejich pohledech na Evropskou školu... Tak nebuďte císařštější než váš císař. ;-)
23. 11. 2005 00:08
Re: HoToMafil
>:D >:D >:D >:D >:D
23. 11. 2005 00:08
Re: mazda 6
>:D To nevím... ale nezapomeň žes evropan... Jinak ta 206 není potěmkinova vesnice ( :-) :yes: - vynikající postřeh), je sice výběhová, ale má jednu velkou přednost... je nejhezčí... P.S. jsem rád, že jdeš do Saaba ;-) :yes: To má pro mne obsah... jo, valíš Saaba... dokonalé.