Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM ruší vývoj nového osmiválce. Důvod? Drahý benzin a přísnější zákony v USA

Václav Pavlečka
Diskuze (26)
Do dvanácti let mají být nové vozy v USA o 40 procent úspornější. Naopak ceny benzinu jsou nebývale vysoko. Tyto dva důvody nutí Američany měnit svůj pohled na ideální vůz. A donutily i společnost General Motors, aby zrušila vývoj chystaného osmiválce.

Zájem zákazníků o velké motory klesá

Původní plán GM investovat 300 milionů amerických dolarů do vývoje nového úspornějšího osmiválce do prémiových vozů je zrušen. Továrna v Towandě ve státu New York tak nevytvoří původně plánovaných 150 nových pracovních míst. Ale především nevytvoří ani nástupce dosluhujícího osmiválce Northstar, který bude nahrazen lehčím šestiválcem.

Důvody zrušení chystané výroby popsala mluvčí automobilky Sharon Basel: „Pozorovali jsme klesající poptávku po osmiválcových motorech s tím, jak rostly ceny pohonných hmot.“ Tento trend umocňuje skutečnost, že prezident USA George Bush před několika dny podepsal zákon, který má snížit průměrnou spotřebu nových vozidel do 12 let o 40 procent. Za tvrdou legislativu, která by platila po celých USA, bojoval kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger. Ten dokonce zažaloval federální vládu.

Za překračování průměrné spotřeby prodávaných aut dostal před několika dny rekordní pokutu Daimler a Chrysler, ale nemálo platily i další automobilky.

Cena benzinu se ve Spojených státech amerických zvedla za minulý rok o 31 procent. Tak hluboko do peněženky kvůli pohonným hmotám ještě Američané nesahali.

Václav Pavlečka
Diskuze (26)
8. 1. 2008 09:45
Re: Ach jo...
A ty myslis,ze zrovna v USA ma ten natlak na prumysl nejaky dopad....vzdyt prave USA je nejvetsim znecistovatelm ovzdusi diky svemu prumyslu...a navic ani neprijima mezinarodni ustanoveni a normy...a fabriky si jedou vesele dal...V8 však ne.... ;-\
8. 1. 2008 04:46
Re: Ach jo...
15% celosvetovych emisi ti prijde malo? Myslis, ze na prumysl neni vyvijeny (ve vyspelem svete) zadny tlak? Slysel jsi nekdy neco treba o emisnich povolenkach? Premyslel jsi nekdy o tom, ze pokud je neco prumer, existuji treba solidni lokalni rozdily, konkretne tady mam na mysli mestske aglomerace? Nevidim nic spatneho na tom, pokud je nekde prijata norma, zprisnujici limity znecisteni. Takovych norem bylo v minulosti tisice, vzdy je provazel krik typu toto je konec sveta, od zitrka jezdime vsichni na kole, jenze se to nikdy nestalo. Bohuzel jen velmi mala cast spotrebitelu (ani ja se mezi nepocitam) bere ekologicnost vyrobku jako dulezity parametr pro koupi. Nekteri ostatni to treba proklamuji, ale kdyz dojde na lamani chleba, dulezitejsi je vlastni kapsa (na tom nevidim nic spatneho). Takze pokud se stane ekologictejsi vyrobek i ekonomictejsim, je to rozhodujici faktor, ktery mu pomuze se prosadit na trhu. Vzhledem k tomu, ze ekonomika USA stoji bohuzel na vratkych zakladech, neco jako zvyseni dane na benzin nepada v uvahu (nepodarilo se to ani po zriceni mostu v Minneapolis, jednalo se o jednotky centu na galon), protoze by mohlo zpomalit hospodarsky rust a to je ten nejvetsi strasak pro kazdeho politika.
8. 1. 2008 04:29
Re: ZABLOKOVAT
Tohle mi nejvic pripomina retoriku pouzivanou ve zpravach CST pred 25 lety, ktere ted denne opakuji. Casto to sjizdim a je to skutecne poucne, vrele doporucuji, na druhou stranu, nekterym nepomuze nic, mozna si zase prozit nejake rude obdobi (viz. volebni preference, ale o tom se tu bavit nechci).
Jinak na obsah nema snad ani cenu reagovat
:no:
7. 1. 2008 22:35
Ach jo...
:-( Kdyby aspon osobni auta byla nejvetsim znecistovatelem ovzdusi.... :-(
7. 1. 2008 20:08
škoda
hmmm časy se měni .. bohužel .... :-( :no: .... co pár ekologistů a politiků "dovede" :-)