Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Spojené státy budou mít v GM 60% podíl za 50 miliard dolarů

Chystaná reorganizace General Motors během tří měsíců převede na americké daňové poplatníky 60 % podniku za státní pomoc 50 miliard dolarů. Uvedl to v noci na dnešek nejmenovaný představitel administrativy prezidenta Baracka Obamy.
Zpět na článek
1. 6. 2009 08:49
2. 6. 2009 02:23
neregistrovaný "yaroukh"
2. 6. 2009 13:41
neregistrovaný "yaroukh"
1. 6. 2009 10:07
1. 6. 2009 14:28
neregistrovaný "yaroukh"
1. 6. 2009 14:36
1. 6. 2009 14:33
neregistrovaný "yaroukh"
Avatar - Ham.
1. 6. 2009 08:49
Zestátněno.
Tak se jim to povedlo, místo restrukturalizace výroby aut a přemýšlení o tom jak vyrobit něco o co by měli zákazníci alespoň minimální zájem se starají o penze takže plnou parou do socíku včetně všech průvodních jevů, socialistická soutěž mezi GM, Zastavou, UAZ a VAZ budiž vyhlášena.
Rozbalit vlákno
10
1. 6. 2009 09:25
Re: Zestátněno.
aha takze si jako myslis ze navrh a otestovani noveho uzasneho auta co budou vsichni chtit se stihne za tyden a z GM se razem stane automobilka s nejzadanejsim autem natrhu >:D , mame neskonale stesti ze takovej clovek jako ty pracuje v nektere z Ceskych bank (jako vratny) >:-[]

a jen tak mimochodem, pokud vim tak GM chysta do prodeje auto o ktery ma byt celkem obrovsky zajem, je jim Volt ;-)

a razem taky hned dodam, ze jsi nemel pravdu a meli ji vsichni ti co zde na Auto.cz psali ze GM nekrachne, vcetne me kdy jsem tvrdil ze vlada USA si nenecha padnout takoveho giganta jakym je GM :-)
Avatar - WinDiesel
1. 6. 2009 09:34
Re: Zestátněno.
O Volta možná hochu zájem je, ale ne za ty prachy co za to chtějí. A oni to již několikrát přiznali. Hezké auto, možná i funkční ale stále příliš drahé... Takže opratrně - Volt není to co je zachrání.
Avatar - Ham.
1. 6. 2009 11:01
Re: Zestátněno.
No tak to máme dost odlišné vidění světa, GM právě krachuje a je standardně rozporcován mezi největší věřitele (tedy největší díl státu). Takto fungují krachy všude na světě. Konec konců přečti si alespoň článek ke kterému diskutuješ máš to napsané hned v úvodu:
Očekává se, že společnost dnes požádá o bankrotovou ochranu před věřiteli. Šlo by o třetí největší bankrot v americké historii a největší a nejsložitější z krachů výrobních společností. Koncern i prezident k tomu na dnešek chystají tiskové konference.
Avatar - Ham.
1. 6. 2009 14:49
Re: Zestátněno.
A máš to ofiko a pak, že nezkrachuje.....

Největší automobilka Spojených států a kdysi i největší výrobce vozů světa General Motors (GM) vyhlásil v pondělí bankrot. Jedná se o největší pád společnosti v historii USA. Firma musela kvůli finančním problémům požádat o bankrotovou ochranu před věřiteli.
1. 6. 2009 18:03
Re: Zestátněno.
krach a vyhlaseni bankrotu je v tomto pripade ale opet neco zcela jineho ;-) zjisti si co znamena onen bankrot, GM nekonci a pokracuje normane dal ;-)
Avatar - Ham.
1. 6. 2009 21:11
Re: Zestátněno.
Jasně, GM normálně zbankrotoval. ;-) Z toho se nevykecáš...
2. 6. 2009 14:58
Re: Zestátněno.
GM normalne funguje a bude fungovat dal a snim 4 jeho hlavni znacky ;-) Z toho se nevykecáš...
neregistrovaný "yaroukh"
2. 6. 2009 02:23
Re: Zestátněno.
A to já bych se skoro vsadil, že když SamanAR tvrdil, že US vláda GM padnout nenechá, myslel tím, že vláda si nemůže dovolit nechat shořet všechno, co je na GM navázaný - což jsou v prvním sledu pracovní místa. (Já bych to tak totiž řekl taky.) A v tomhle ohledu mu $50b dává zapravdu, dopuntíku: US vláda GM padnout nenechala.
Avatar - Ham.
2. 6. 2009 09:18
Re: Zestátněno.
No tak to tady má někdo divné představy o konkurzu/bankrotu/krachu. Nikde a tedy ani v US to neznamená, že přijde někdo s plamenomety a bagry a firmu vypálí do základů a srovná se zemí takže nic nezbude. VŽDY se zachraňuje to co má nějakou nenulovou cenu, budovy, pozemky, technická dokumentace, značky pokud mají nějakou tržní cenu, zastoupení, servisy atd. prostě vše co má cenu větší než nula. Jestli se zruší 3 značky a ponechají dvě, jestli z 300 tis. zaměstnanců vyhází 200 tis. jestli se prodá 1000 dealerství nebo 2000 to už záleží jen a jen na výši dluhů a odhadu toho kdo řídí krach/konkurz tedy v případě US/GM v podstatě státních úřadů. Říkat, že US vláda nenechá GM padnout je docela konina, dlouho nenechali a lili peníze do ztrátové firmy ale nyní zjistili, že to nejde do nekonečna a že by ohrozili stabilitu celého státu (viz padající dolar) a pravě teď to učinili. Z firmy podle základních ukazatelů nezbude ani 50% (značek, zaměstnanců nebo jaký ukazatel vezmeš je celkem jedno) a pokud to nepomůže umořit dluhy tak půjdou dál. Prostě pomoc státu se konala loni na podzim a letos na jaře, nyní se koná regulérní bankruptcy/washout/abortion podle zákona, s dohledem soudu atd. nic víc nic míň takže vše ostatní jsou jenom neználkovské povídačky.
neregistrovaný "yaroukh"
2. 6. 2009 13:41
Re: Zestátněno.
SamanAR řekl, že vláda GM padnout nenechá. A nejspíš to řeklo mnohem víc lidí (dost možná i já). Mysleli tím samozřejmě to, že vláda si nemůže dovolit ohrozit 2 miliony pracovních míst, a proto GM neponechá jeho osudu. A přesně podle toho se USgov také zachovala. Nenechala GM padnout, PO ČEMŽ NEMALÁ ČÁST VEŘEJNOSTI VOLALA. (A ono by si to zasloužilo jak vedení tak UAW potažmo zaměstnanci.) Na takové volání je "vláda GM padnout nenechá" přirozená odpověď, ať už si o obeznámenosti dotyčného s termíny jako "bankrot" myslíš co chceš.

Tohle tvoje snažení vypadá, jakoby tu někdo ucejtil příležitost dělat chytrýho, tak si něco malinko domyslel a teď to podsouvá druhý straně, aby jí to mohl vzápětí ometat o hubu. :no:
Přtiom oba vidíte situaci kolem GM vlastně stejně.
1. 6. 2009 09:39
Tržní ekonomika
Je to ještě tržní ekonomika? Neměly by nekonkurenceschopné podniky uvolnit místo schopnějším? Takhle vlastně majitelé velkých firem podnikají bez rizika - jako rukojmí mají svoje zaměstnance a když už jim hodně začne téct do bot, pohrozí státu že plno lidí přijde o práci a stát jim jejich neschopnost zafinancuje z daní. Myslím že by bylo mnohem lepší nechat GM zkrachovat. Ať ztratí peníze ti co si to zaslouží. A zaměstnancům ze státních peněz platit podporu klidně ve výši jejich platu dokud si nenajdou místo jinde. Vyšlo by to mnohem levněji a nedocházelo by zbytečně k deformaci tržních principů a dalšímu předlužování USA. Teď může natáhnout ruku každý, protože když pomohl stát jedné firmě, proč by nepomohl i jiné?
Rozbalit vlákno
0
1. 6. 2009 10:07
konec Opla
Tak sem si přečetl, že se GM a spolková vláda domluvila s Magnou a s tou ruskou bankou. Podle mne je to víceméně konec Opla už jen proto, že si 35% ponechal stále (státní a neschopný)GM a jsou tam teď v podstatě 3 kohouti, každý s jiným zájmem, ale skoro se stejným balíkem práv... Do toho 10% zaměstnanci... Nevím jestli tohle bylo dobré řešení pro opel. Ale mají němci co chtěli (oni podle mne hlavně nechtěli konkuenci pro VW), nebo´t argument v momentě když už Magna propouští byl o ničem. Ale to je jedno asi v tuto chvíli. jedeme dál... Otázka zůstává stále stejná? Je tohle definitivní konc SAABu? Asi ano v tuto chvíli to tak opravdu vypadá.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "yaroukh"
1. 6. 2009 14:28
Re: konec Opla
Magna je v automobilovym průmyslu prověřenej hráč. Nejsou to nějaký spekulanti z pouště. Šance Opelu bych proto neviděl tak černě. Každopádně s někým budou muset navázat/udržovat spolupráci při vývoji. Na to, aby přežíval úplně samostatně, je Opel malej.
1. 6. 2009 14:36
Re: konec Opla
Magny bych se nebál (Magna je jen jméno, ale sama má minimum)... Spíš se bojím těch rusů. Notabene pro Opel je dost blbé to, že sdíli hodně věcí právě s Fiatem... a mám pocit, že Sergio svoji budoucí spolupráci s Magnou bude přehodnocovat a podmínky další spolupráce budou asi o něčem jiném...(když se te´d Fiat bdue soustředit na spolupráci s Chryslerem) Ale to je asi jedno. Rozhodně si němci podle mého názoru vybrali tu horší možnost...už jen kvůli tomu an jaké podmínky Magna přistoupila.. Pro Fiat je ještě ve hře SAAB, ale ten už takovou cenu enmá, jako Opel. Snad jedině, pokud by Fiat přišel ještě k GM v latinské Americe, o což má taky zájem... opel by pak byl s prominutím v háji, protože by mu zůstal jen Evropský (okleštěný trh)...
neregistrovaný "yaroukh"
1. 6. 2009 14:33
A co na to F?
Dnes to vypadá na slušnou rally pro F. >:D
Rozbalit vlákno
0