GM v USA opustí segment minivanů a soustředí se na crossovery
Neoficiální informace pocházejí od dodavatelů, kteří se podíleli na vývoji nové generace velkoprostorových vozů. Před dvěma týdny přišla od zadavatele zpráva, která zastavila další vývojové práce. Původně mělo GM na vývoji těchto vozů proinvestovat až miliardu amerických dolarů.
Náhradou za minivany budou crossovery střední třídy postavené na platformě Lambda. Z nabídky zmizí v Evropě neznámá jména Buick Terraza, Saturn Relay nebo GMC Envoy. Prvním na trh uvedeným crossoverem bude Saturn Outlook, následovaný modelem GMC Acadia a Buickem Enclave (vše během roku 2007).
V tuto chvíli se ještě čeká na definitivní stvrzení tohoto plánu vedením koncernu, ale vše nasvědčuje tomu, že v této otázce nebude probíhat dlouhá diskuze. Trh velkoprostorových automobilů se za posledních šest let zmenšil téměř o pětinu a značky GM navíc nejsou tak silné, jak by v této třídě chtěly být. Třídu vede v USA Chrysler Group s podílem 36 %, za ním následují Honda (15 %) a teprve na třetím místě jsou značky sdružené pod GM (14,9 %, tj. 166 tisíc vozů prodaných v roce 2005).
Nové crossovery mají nabídnout velmi podobné vlastnosti interiéru jako velkoprostorové vozy, mj. přepravní kapacitu pro 7 až 8 cestujících. GM však pravděpodobně ztratí ty zákazníky, kteří si MPV oblíbili pro možnost sklopení nebo vyjmutí druhé i třetí řady sedadel. Acadia, Enclave a Outlook budou mít pouze třetí řadu sklopitelnou do podlahy zavazadlového prostoru.
Chrysler Group se zřejmě bude i nadále držet úspěšné koncepce velkoprostorových vozů, protože na počátku listopadu proběhly americkým tiskem spekulace týkající se zastavení vývojových prací na nástupci crossoveru Chrysler Pacifica.