Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM v USA opustí segment minivanů a soustředí se na crossovery

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Stále ještě úřadující automobilový koncern číslo jedna se rozhodl opustit segment rodinných minivanů. Důvodem je klesající tržní podíl MPV na americkém trhu a přesun zájmu k automobilům které spojují prvky typické pro vozy SUV a MPV.

Neoficiální informace pocházejí od dodavatelů, kteří se podíleli na vývoji nové generace velkoprostorových vozů. Před dvěma týdny přišla od zadavatele zpráva, která zastavila další vývojové práce. Původně mělo GM na vývoji těchto vozů proinvestovat až miliardu amerických dolarů.

Náhradou za minivany budou crossovery střední třídy postavené na platformě Lambda. Z nabídky zmizí v Evropě neznámá jména Buick Terraza, Saturn Relay nebo GMC Envoy. Prvním na trh uvedeným crossoverem bude Saturn Outlook, následovaný modelem GMC Acadia a Buickem Enclave (vše během roku 2007).

V tuto chvíli se ještě čeká na definitivní stvrzení tohoto plánu vedením koncernu, ale vše nasvědčuje tomu, že v této otázce nebude probíhat dlouhá diskuze. Trh velkoprostorových automobilů se za posledních šest let zmenšil téměř o pětinu a značky GM navíc nejsou tak silné, jak by v této třídě chtěly být. Třídu vede v USA Chrysler Group s podílem 36 %, za ním následují Honda (15 %) a teprve na třetím místě jsou značky sdružené pod GM (14,9 %, tj. 166 tisíc vozů prodaných v roce 2005).

Nové crossovery mají nabídnout velmi podobné vlastnosti interiéru jako velkoprostorové vozy, mj. přepravní kapacitu pro 7 až 8 cestujících. GM však pravděpodobně ztratí ty zákazníky, kteří si MPV oblíbili pro možnost sklopení nebo vyjmutí druhé i třetí řady sedadel. Acadia, Enclave a Outlook budou mít pouze třetí řadu sklopitelnou do podlahy zavazadlového prostoru.

Chrysler Group se zřejmě bude i nadále držet úspěšné koncepce velkoprostorových vozů, protože na počátku listopadu proběhly americkým tiskem spekulace týkající se zastavení vývojových prací na nástupci crossoveru Chrysler Pacifica.

Ondřej Láník
Diskuze (22)
28. 11. 2006 01:42
Re: Ford nemá prachy..
a vrátíš je i s úrokem? ;-)
Avatar - Ricardo
27. 11. 2006 23:10
Re: COROLLA BUDE!!! I V ČR!!!
Že by tady někoho Corolla někoho vzrušovala jak si asi ve svém Polu bujně představuješ nehrozí. Auto jako každé jiné... někomu se líbí někomu ne. A já se jen slušně ptám Coulina jestli neví proč na webu Toyoty už není LC100 ;-)
Avatar - Ricardo
27. 11. 2006 17:42
Re: COROLLA BUDE!!! I V ČR!!!
Když už se tu řeší Toyoty - nedávno jsem byl na stránkách dovozce (mimochodem celkem trága) a všiml jsem si že tam není velký Land Cruiser. Nevíš proč?
Avatar - Dinar
27. 11. 2006 12:13
Re: OT: Test TT
No, mají tam chybu, ale o tom desetiválci pro R8 se údajně uvažuje. Jinak pěkný test, autor zjevně pochopil zaměření TT, takže se nedočítám povzdechy typu "hm, ale s 350Z se dá líp driftovat". Přestože ceny modelů Audi se tradičně pohybují na horní hranici svých segmentů u TT je cena nastavena pro konkurenci nepříjemně nízko, nejbližší konkurent na trhu, Brera, vychází se základní motorizací stejně, a to je na tom, v jízdních vlastnostech, dynamice motoru nebo síle image, hůře, pokud jde o jízdní výkony nestačí na 200 koňové TT ani Brera V6. Nová generace TT je trefou do černého. :yes: