GM V2V (Vehicle To Vehicle): komunikace mezi auty jednou zvýší bezpečnost provozu

GM V2V (Vehicle To Vehicle): komunikace mezi auty jednou zvýší bezpečnost provozu

 
 

Systémy jako ABS, ESP nebo airbag reagují až v kritických momentech, ale jedinou správnou cestou je takovým situacím předcházet.

Současný automobilový trh nabízí nepřeberné množství bezpečnostních prvků a výbav. Moderní vozy jsou vybaveny složitými systémy, jako jsou například ABS a airbagy, které se poprvé objevily už v sedmdesátých letech, nebo systémem ESP, jehož rozšíření je záležitostí posledních desetiletí. Moderní automobil ale musí jít dál. Výše zmíněné systémy reagují až v kritických momentech a cestou ven je takovým situacím předcházet. General Motors vyvíjí systém nazvaný V2V (Vehicle To Vehicle), který dokáže komunikovat s jinými vozidly v okolí, a tak informovat řidiče o překážce za zatáčkou nebo o voze, který se vychyluje ze své dráhy v protisměru. Soustava, jež zahrnuje mikroprocesor, GPS přijímač a moduly bezdrátové komunikace, dokáže sledovat pozici vozu, rychlost a jeho dráhu. Tyto údaje porovnává s daty z ostatních vozidel v okolí, čímž dokáže hlídat vznik kritických momentů nebo kolizí.

GM tento systém už předvedlo i v praxi. Na testovacím okruhu v Dudenhofenu v Německu inženýři z GM názorně ukázali situace z běžné řidičské praxe, jako jsou například vjezdy do křižovatky, kde v daném momentu projíždí vůz ve slepém úhlu řidiče, či jízdu po nepřehledné klikaté silnici, kde v zatáčce stojí odstavené auto, atd. Ve všech podobných situacích dokáže systém předem varovat a tím předejít střetu s překážkou. Všechna varování jsou akustická nebo vizuální, udávaná s časovým předstihem, díky čemuž má řidič dost času zareagovat.

Nesoustředěné řidiče dokáže aktivovat sedadlo, které se rozvibruje při oznamování překážky, a to buď na levé, pravé nebo přední straně podle výskytu rizika. Současně je na palubní desce instalován displej, kde je znázorněn řízený automobil a automobily v okolí. Podle pozice vozidel okolo a barvy (zelená, oranžová a červená), kterou zrovna mají, naznačuje vážnost situace.

GM plánuje nabídnout tento systém široké veřejnosti. V minulosti bylo zvykem, že se složité moderní výbavové prvky nejprve nabídly do drahých vlajkových lodí automobilek a po pár letech se dostalo i na levnější vozy pro masu. GM tvrdí, že systém V2V chce v budoucnu montovat do každého modelu svých značek a do budoucna zvažuje i spolupráci s ostatními automobilkami. Podle GM přítomnost tohoto systému ve všech vozech v provozu dokáže výrazně snížit nehodovost a zvýšit bezpečnost na silnicích po celém světě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky GM

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…