GM V2V (Vehicle To Vehicle): komunikace mezi auty jednou zvýší bezpečnost provozu
Současný automobilový trh nabízí nepřeberné množství bezpečnostních prvků a výbav. Moderní vozy jsou vybaveny složitými systémy, jako jsou například ABS a airbagy, které se poprvé objevily už v sedmdesátých letech, nebo systémem ESP, jehož rozšíření je záležitostí posledních desetiletí. Moderní automobil ale musí jít dál. Výše zmíněné systémy reagují až v kritických momentech a cestou ven je takovým situacím předcházet.
General Motors vyvíjí systém nazvaný V2V (Vehicle To Vehicle), který dokáže komunikovat s jinými vozidly v okolí, a tak informovat řidiče o překážce za zatáčkou nebo o voze, který se vychyluje ze své dráhy v protisměru. Soustava, jež zahrnuje mikroprocesor, GPS přijímač a moduly bezdrátové komunikace, dokáže sledovat pozici vozu, rychlost a jeho dráhu. Tyto údaje porovnává s daty z ostatních vozidel v okolí, čímž dokáže hlídat vznik kritických momentů nebo kolizí.
GM tento systém už předvedlo i v praxi. Na testovacím okruhu v Dudenhofenu v Německu inženýři z GM názorně ukázali situace z běžné řidičské praxe, jako jsou například vjezdy do křižovatky, kde v daném momentu projíždí vůz ve slepém úhlu řidiče, či jízdu po nepřehledné klikaté silnici, kde v zatáčce stojí odstavené auto, atd. Ve všech podobných situacích dokáže systém předem varovat a tím předejít střetu s překážkou. Všechna varování jsou akustická nebo vizuální, udávaná s časovým předstihem, díky čemuž má řidič dost času zareagovat.
Nesoustředěné řidiče dokáže aktivovat sedadlo, které se rozvibruje při oznamování překážky, a to buď na levé, pravé nebo přední straně podle výskytu rizika. Současně je na palubní desce instalován displej, kde je znázorněn řízený automobil a automobily v okolí. Podle pozice vozidel okolo a barvy (zelená, oranžová a červená), kterou zrovna mají, naznačuje vážnost situace.
GM plánuje nabídnout tento systém široké veřejnosti. V minulosti bylo zvykem, že se složité moderní výbavové prvky nejprve nabídly do drahých vlajkových lodí automobilek a po pár letech se dostalo i na levnější vozy pro masu. GM tvrdí, že systém V2V chce v budoucnu montovat do každého modelu svých značek a do budoucna zvažuje i spolupráci s ostatními automobilkami. Podle GM přítomnost tohoto systému ve všech vozech v provozu dokáže výrazně snížit nehodovost a zvýšit bezpečnost na silnicích po celém světě.