Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM asi zruší u Opelu až 10.000 pracovních míst, zhruba pětinu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Reilly uvedl, že je potřeba učinit obtížná rozhodnutí, a znovu zdůraznil, že je nutné odbourat nadměrné kapacity skupiny v Evropě.

General Motors by mohlo zrušit u své evropské divize zastupované německou automobilkou Opel 9.000 až 10.000 pracovních míst, tedy pětinu celkového počtu. Prohlásil to na dnešní tiskové konferenci v Londýně nový šéf evropských aktivit GM Nick Reilly. Dodal, že GM rozhodne o osudu továren své evropské divize v příštích dvou až třech týdnech.

Právě uzavírání továren a výrazného snižování počtu pracovních míst se obávají zaměstnanci skupiny. GM se tento měsíc rozhodla, že neprodá Opel kanadskému výrobci automobilových součástek Magna International a ruské bance Sberbank a provede restrukturalizaci divize sama. To vyvolalo v Německu velké rozhořčení.

Reilly uvedl, že je potřeba učinit obtížná rozhodnutí, a znovu zdůraznil, že je nutné odbourat nadměrné kapacity skupiny v Evropě. Později odhadl, že produkce se bude muset omezit o 20 až 25 procent. Konkrétní podrobnosti však vedení GM ještě rozhodne po jednáních s vládami a odbory, řekl.

Opel ve svých čtyřech německých závodech zaměstnává zhruba 25.000 lidí a další závody má v Británii, Španělsku, Belgii nebo Polsku. Celkem tak v Evropě poskytuje práci zhruba 50.000 lidem.

GM chce do plánu restrukturalizace, který bude stát 3,3 miliardy eur, dát vlastní peníze, doufá však, že přispějí i evropské vlády, řekl Reilly. Uvedl, že firma má k dispozici dvě miliardy eur vlastních peněz.

Místopředseda Evropské komise Günter Verheugen podle agentury DPA plánuje na příští pondělí jednání ohledně Opelu. Setkání by se měli zúčastnit ministři hospodářství členských zemí Evropské unie a představitelé automobilky GM.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
18. 11. 2009 18:33
Opel.
No nevím jak kauze Opel dopadne,Němci to dle mně jen tak GM neodpustí, že jim překazili obchod.Myslím že to bude mít pokračování.
17. 11. 2009 20:44
...
Někde na německých stránkách jsem četl, že Opel má až příliš zaměstnanců, čili je to potřeba zredukovat. Nakonec 10tisíc lidí chtěla propustit i Magna. Snížením počtu pracovních sil se dá dost ušetřit.
Propuštěným zaměstnancům přeji brzké nalezení nové práce, situaci jim rozhodně nezávidím.