GMC nemusí být jen stínem Chevroletu
Historie GMC se začala psát v roce 1901 pod značkou Rapid Motor Vehicle Company, založenou bratry Maxem a Morrisem Grabowskými. Ta totiž již v roce 1909 zamířila pod křídla nově založeného General Motors a dostala jméno General Motors Trucks Company, z nějž následně vzniklo GMC Trucks.
V rámci koncernu General Motors bylo GMC a v podstatě stále je specialistou na užitkové modely, i když s těžkými nákladními vozidly skončilo v roce 1988, s autobusy v roce 2003 a středně těžkými nákladními automobily v roce 2010.
V současnosti vládnou nabídce GMC pick-upy Sierra a Canyon, které doplňují SUV Terrain, Acadia a Yukon v několika provedeních. Paletu modelů pak doplňuje klasický severoamerický van Savana, který je k dispozici v osobním i čistě užitkovém provedení a také jako podvozek s kabinou pro montáž nejrůznějších nástaveb.
Pick-upy i SUV značky GMC jsou sice většinou dražší a lépe vybavené než jejich dvojčata od Chevroletu a svému majiteli poskytují trochu větší prestiž, ale i přesto jim chybí výraznější vlastní styl. Duncan Aldred, viceprezident značek Buick a GMC, který byl na tuto pozici jmenován začátkem letošního roku, nejen proto v rozhovoru pro Edmunds uvedl, že chce změnit tvář GMC.
Prozatím sice neexistují žádné konkrétní plány na nové modelové řady, ale zvažují se nejrůznější možnosti pro zvýšení atraktivity vozů značky GMC. Samotný Aldred uvedl, že si umí představit atraktivní crossover velikosti Buicku Encore a Chevroletu Trax, což ovšem zavání jen dalším sesterským modelem těchto dvou.
Mnohem zajímavější byla v rámci rozhovoru zmínka o off-roadu namířeném proti Jeepu Wrangler. Ten totiž v současnosti nejen na severoamerickém trhu jen těžko hledá skutečně přímé konkurenty a má zde sám pro sebe nezanedbatelnou část trhu.
Další možností rozšíření palety modelu se může stát nová vlajková loď, stojící nad současným vrcholem v podobě SUV Yukon Denali. Zde se ovšem bude v rámci koncernu General Motors jednat o model, který bude více či méně sdílet techniku s některým s vozů značky Cadillac a jako ideální kandidát se jeví připravovaný sedmimístný crossover.