Nový VW Golf Cabrio potvrzen na jaro 2011
Známá německá karosárna Karmann, která se v posledních dekádách specializovala na výrobu kabrioletů a střešních systémů pro kabriolety, loni zkrachovala. Její továrnu a výrobní zařízení získal koncern Volkswagen (divizi střešních mechanismů naopak převzala kanadská Magna).
Příchod třetí generace Volkswagenu Golf Cabrio a obnovení výroby v Osnabrücku potvrdil Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva společnosti Volkswagen, když 29. října 2010 navštívil spolu s Davidem McAllisterem, který je ministerským předsedou Dolního Saska a členem dozorčí rady společnosti Volkswagen, bývalou továrnu Karmann.
Na jaře 2011 má v Osnabrücku na výrobě nového kabrioletu začít pracovat více než 1000 zaměstnanců a do konce roku se má jejich počet zvýšit na 1800. Volkswagen naváže na tradiční spojení, které značky VW a Karmann představovaly po dlouhá léta díky modelům, jako je Karmann Ghia, kabriolety odvozené od „Brouka“, první a třetí generace Golfu, původní Scirocco a kombi Golf III Variant.
Nový kabriolet bude teprve třetím Golfem se stahovací střechou. První Golf Cabrio se představil v roce 1979, tedy pět let po uvedení první generace hatchbacku. Svůj pozdní příchod si ovšem vynahradil dlouhověkostí, protože ve výrobě se udržel až do roku 1993. Vyráběl se o dva roky déle než druhá generace hatchbacku Golf.
Druhá a prozatím poslední generace Golfu Cabrio byla odvozena z třetí generace hatchbacku a stejně jako jejího předchůdce ji charakterizovala plátěná střecha a ochranný oblouk v místech B-sloupku. I tento kabriolet měl dlouhý život a vyráběl se zároveň se čtvrtou generací Golfu (1997-2003) až do roku 2002. Náhradou za Golf Cabrio se stal v roce 2003 uvedený New Beetle Cabriolet s plátěnou střechou.